19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
usměvavá bestie 14.4.2007 20:56

Zajímalo by mě, zda už byl někdo stěhovat modrásky.

R^VV;-)

Von 13.4.2007 16:55

Člověk prostě NENÍ pánem přírody!

Ano, téměř se vším lze souhlasit, zejména příklady provazochodce jsou bezvadné. I závěr je pozoruhodný. Jen u těch krajiných jizev jde spíše o dopady dopravy na ovzduší, než na krajinu.

Dalo by se to zhrnout - ČLOVĚK PROSTĚ NENÍ PÁNEM PŘÍRODY !!

Mirek 13.4.2007 16:50

To je jako s asteroidem

To máte jako s asteroidem. Úplně stejně zní otázka: máme se na to připravit nebo se tomu bránit. Jedni říkají, připravte se na smrt, stejně se jí nevyhnete, možná bude jen třeba se přizpůsobit změněným podmínkám na Zemi. Nemá smysl si myslet, že to můžeme ovlivnit, a to ani když jsme sami už v minulosti způsobili změnu dráhy asteroidu tím, že jsme do něj vrtali . Druzí říkají braňte se, bojujte s tím, snažte se vědecky bádat, co se proti tomu dá dělat a jak srážce zabránit. Já jsem s těmi druhými!

Kubeš 13.4.2007 19:32

Re: To je jako s asteroidem

Myslím že ta obrana je přirozenou činností člověka a jelikož je součástí přírody, koná vlastně dle zákonů přírody. A kdo se vzdává, nemá nárok na další život.

ok 13.4.2007 13:59

typicke blaboly radoby-pravicaka

typicke blaboly radoby-pravicaka, ktery z mesta nevytah paty. Řečnické cvičení na stále stejnou jedinou myšlenku. Opakujete se, Neffe, v mnoha exemplářích sice, ale opakujete se.

A ještě k tomu si tento autor říká gentleman. Pravý gentleman nezve nikdy sám sebe gentlemanem !!

hodne neRath 13.4.2007 14:05

Re: typicke blaboly radoby-pravicaka

nejaky argument? Treba vysledky Kjota?

Von 13.4.2007 16:45

Re: typicke blaboly radoby-pravicaka

Poslední Vaši větu lze potvrdit, jinak je to odVás jen typický protiblábol, kterému ani netřeba přidávat jakékoliv přívlastky.

Pepa Jetel 13.4.2007 11:29

Mám takový pocit,

že Gentleman právě objevil fakt, který ostatní objeví přibližně ve věku 3 let: Když si hodím kámen na nohu, bude kamenu naprosto jedno, že mě pak noha bolí. Většina si v tomtéž věku udělá závěr, že je vhodné snažit se vyhnout situaci, kdy si hodím kámen na nohu. Snad i Gentlemanovi se brzy rozbřeskne. Držím palce R^

a m i Z .M 13.4.2007 11:51

Co si Vy držíte

je bohužel nepodstatné. Gentlemanovi se smí rozsvítit po Neffovi a tomu až po kLausovi. Ale ten potvrdil v dnešním projevu, že je ubohost jeho business. - Zústane zhasnuto.

Pavel 13.4.2007 11:53

Re: Mám takový pocit,

No, já mám spíš dojem, že gentleman říká, že se z toho nemá dělat závěr, že se musí zabránít pádům všech kamenů. Takovéto závěry sice nedělají tříleté děti, ale všemožní spasitelé lidstva bohužel ano.

JE 13.4.2007 11:53

Re: Mám takový pocit,

Vy jste ten článek asi moc pečlivě nečetl, že? Gentlemanovi jde o to, aby nemusel ze svých daní přispívat na zachránce, kteří mu začnou bourat barák, protože co kdyby barák spadl a Gentlemanovi nějaký kámen z podezdívky spadl na nohu.

a m i Z .M 13.4.2007 11:55

Možná, že byste

neměli tolik neffovsky interpretovat ale jednoduše vycházet z té blbosti, kterou Gentlouš předložil.

JE 13.4.2007 11:57

Re: Možná, že byste

Kecáte ze zimy, zimo, zatopte si (biopalivem).

Plzák 13.4.2007 13:04

Re: Možná, že byste

To není blbost co autor předložil. To je jen výzva všem, aby se nepřeceňovali a nemysleli, že mohou změnit svět. Je to výzva k boji proti starému otřepanému "poručíme větru dešti". Hovnu poručíme.

a m i Z .M 13.4.2007 13:28

Mýlíte se,

jde právě o výzvu ke změně světa a to aplikací pseudopřírodních "zákonů" v kLausovském stylu. T.J. :Spálit vše hořlavé, vybít vše, co neuteče, silnější vítězí. Adolf nám mává ze Severního Moře.  (Máte pravdu v tom smyslu, že jde o konvergenci s komunistickými představami, obojí vede k devastaci)

A.D. 13.4.2007 15:24

Re: Mýlíte se,

Ale kdepak! Jistěže bychom se neměli chovat jako dobyvatelé, kteří mohou posléze odtáhnout dál, až se jim dobyté území přestane zamlouvat. Ale celý ekosystém planety je natolik komplexní, že si těžko můžeme dělat iluze o jeho řízení. Když teď budeme tvořit nabubřelé elaboráty a plány na ovlivnění globálního klimatu, jenom v tom utopíme spoustu peněz a sil, které by mohly (a měly) být využity smysluplněji..

Milan357 13.4.2007 16:14

Re: Re: Mýlíte se,

Smysluplnost v zeleném vydání je ovšem zdanění do zelených kapes ve jménu virtuálního nezjistitelného vlivu na klima do 0.1 st C ...

a m i Z .M 13.4.2007 18:25

Vy sice mínite,

že "bychom se neměli chovat jako dobyvatelé", ale zastáváte Gentlemanův názor,  že bychom se nměli chovat jako dobyTEK. (Čímž se nechci té němé tváře dotknout, ale on k tomu skutečně vyzývá). Nepřipadá Vám, že je to v podstatě jedno?

A.D. 13.4.2007 20:27

Re: Vy sice mínite,

Dobyvatelé jednají s vědomím, že to není jejich domov, že půjdou o kus dál, až nebude co dobývat. My ale měníme krajinu, ve které sami žijeme, takže to budeme zase my, kdo bude mít problém, když to přeženeme.

Z hlediska přírody je jedno, jestli spalujeme rostliny, co vyrostly letos, před sto lety, nebo před miliónem let. Pořád je to součást jedné planety, všechen ten uhlík, co je v ropě a uhlí, už kdysi musel být i v tom ovzduší. A že tady bujelo života!  Investovat do náhrady fosilních paliv spalováním jejich mladší obdoby je poněkud neefektivní. měli bychom investovat do výzkumu nějaké efektivnější náhrady. A ne proto, abychom ovlivňovali globální klima, ale protože jednou budeme tu náhradu sakra potřebovat. A pak už bude pozdě brečet na promarněným časem a ztracenými investicemi..

Mimochodem, ten dobytek klidně vypase louku dohola, když ho bude dost a bude mít příznivé podmínky k rozmnožování. Osudy ostatních žib¨vočichů na téže louce jsou i tomu čtyřnohému dobytku úplně lhostejné :-)

jízlivec 13.4.2007 18:49

Re: Re: Možná, že byste

No tomu už tuplem ne... Měl jste někdy opravdový průjem?

a m i Z .M 13.4.2007 20:03

S tím

průjmem se zřejmě vyznáte, tak povídejte.

jízlivec 14.4.2007 20:42

Re: S tím

Myslím, že ani plzák ani zima v případě průjmu hovnu neporučí. Tož tak...

Saša 13.4.2007 10:41

Gaudium et spes

34 Pro věřící je jisté jedno: lidská individuální i kolektivní činnost, neboli ono nesmírné úsilí, jímž se lidé snaží během staletí zlepšovat své životní podmínky, uvažuje-li se samo o sobě, je ve shodě s Božím záměrem. Člověk stvořený k Božímu obrazu dostal příkaz podmanit si zemi se vším, co je na ní, a spravovat svět spravedlivě a svatě (Gn 1,26-27; 9,2-3; Mdr 9,2-3.) a uznáním Boha jako stvořitele všeho zaměřil k němu sebe i celý vesmír, aby podřízením všech věcí člověku bylo Boží jméno vznešené po celé zemi.(Ž 8,7 a 10.) 

To se týká i obvyklých každodenních prací. Muži a ženy, kteří vydělávají na živobytí sobě i rodině a svou činnost konají jako účelnou službu společnosti, mohou být právem přesvědčeni, že svou prací pokračují v díle Stvořitelově, jsou na prospěch svým bratřím a přispívají osobním přičiněním k uskutečnění Božího plánu v dějinách.

Křesťany tedy vůbec nenapadá, aby stavěli proti sobě díla, která vytvořili lidé svým důvtipem a silou, a Boží moc, jako by rozumný tvor byl soupeřem Stvořitele; spíše jsou přesvědčeni, že vítězství lidstva jsou znamením Boží velikosti a plodem jeho nevýslovného rozhodnutí. Čím více však roste moc lidí, tím více se rozšiřuje odpovědnost jak jednotlivců, tak společenských celků. Z toho vysvítá, že křesťanské poselství neodvrací lidi od budování světa, ani je nevybízí k zanedbávání blaha bližních, ale spíše je k tomu zavazuje ještě přísněji.

zdeněk 13.4.2007 15:34

Re: Gaudium et spes

Podle mého by mělo být povinností lidí hlavně dobře se starat o zemi. Neměl by ji ničit, plundrovat, měl by se o ni starat. Má za ni odpovědnost , proto by se měl snažit aby se na ní dalo žít s čistým vzduchem, oceány , aby na ni mohli žít i jeho potomci ve zdraví a spokojenosti. ;-D

Jitča 13.4.2007 10:36

Máte pravdu, ale asi o tom nevíte ;-)

"Když jich (ten lev) sežere

moc, bude se muset přeorientovat, přestěhovat nebo vymřít. To je

přírodní zákon."  Napsal jste základní myšlenku, ale asi vám samotnému trochu unikl její význam. Ano, přírodě je jedno, zda člověk přežije, ale nám by to jedno být nemělo. V tom je ten rozdíl. Můžeme si dělat, co chceme, a vyhynout, a nebo se chovat odpovědně - řekněme třeba i na úkor svého pohodlí, a potom přežijeme. Jiná cesta není. A diskuze, která se vede, je právě o tom - ne o přírodě - planetě Zemi. Ta lidstvo přežije skoro určitě...

JE 13.4.2007 11:55

Re: Máte pravdu, ale asi o tom nevíte ;-)

Jitčo! Vy jste ten článek asi moc pečlivě nečetla, že? Gentlemanovi jde o to, aby nemusel ze svých daní přispívat na zachránce, kteří mu začnou bourat barák, protože co kdyby barák spadl a Gentlemanovi nějaký kámen z podezdívky spadl na nohu

Jirka Fleischhans 13.4.2007 12:20

Re: Máte pravdu, ale asi o tom nevíte ;-)

Souhlas, ale to by zelení ochránci měli změnit rétoriku a přiznat, ž e bojují za ochranu podmínek pro naše spokojené přežívání. Místo toho blouzní (za naše peníze) o ochran přírody.

vita 13.4.2007 17:40

Re: Re: Máte pravdu, ale asi o tom nevíte ;-)

Kdysi jsem byl ochráncem přírody - ovšem tenkrát jsme se snažili ochránit přírodu a životní prostředí pro lidi. Aby nebyla v lese hromada plechovek, neb je to hnusné, nedá se na to koukat a ještě se dá pořezat - ne že kvůli tomu Gaia pláče.

Dnešní zelení chrání životní prostředí před lidmi - ne pro ně. A ti tmavozelení by nejradši člověka jako druh vybili (pochopitelně s jistými výjimkami, že...), neb je dle nich přemnožen a škodliv...

A to je rozdíl mezi ochranáři za socíku a teď.

Von 13.4.2007 17:16

Re: Máte pravdu, ale asi o tom nevíte ;-)

Říká se mi to nerado, ale VSAĎTE se, že lidstvo JEDNOU vyhyne a jde jen o to, jeho zánik ODDÁLIT! Je to morbidní téma, ale dovolte mi příklad: Lidé, kteří se dozvědí, že před sebou mají třeba jen rok života, se zachovají různě:Někteří se snaží využít ten rok na poslední užívání si radovánek, jiní se budou ještě snažit ne už pro sebe, ale pro své potomky něco vytvořit a někteří si sami ten svůj život zkrátí. Lidi nezlobte se, ale je opravdu těžké kteroukoli z těchto variant A PRIORI ODSOUDIT!!

Ale ještě štěstí, že je TAK KRÁSNÉ POČASÍ!!

Surovec 13.4.2007 10:01

Přesně, jak píše autor

přírodu nezajímáme. A dokáže zvládnout i naše nejhorší katastrofy. Krásný příklad je třeba Černobyl. Spousta z nás si pamatuje, jaký průšvih to byl. A dneska? Jakmile odešli lidi a vyklidili tak prostor přírodě, tak v rozpadlých panelácích (místo na skalách) hnízdí vzácné druhy dravých ptáků, po zemi se to hemží životem, rostliny rostou jako o život. A to je to JENOM cca 20 let. Tahle planeta nás v pohodě přežije, ať uděláme cokoliv. Život můžeme skoro zničit třeba globální jadernou válkou, ale i tuhle radiaci  některé druhy štírů a brouků dokážou zvládnout, takže pokud život nevymře, za pár (set, tisíc, milionů) let se zase dá dohromady a zabydlí to tu. I člověk dokáže přežít hodně, jenom pro něj bude pohodlnější, když to bude s přírodou a ne proti ní.