16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Standalone 26.5.2006 15:56

Dobre, tak zelene argumenty jste vyvratil

ted staci najit soukrome investory, kteri se do tak potrebne a ziskove stavby urcite pohrnou. Prece byste to jako pravicovy politik nenechal financovat z penez danovych poplatniku. :-D

vita 26.5.2006 16:16

Re: Dobre, tak zelene argumenty jste vyvratil

Ano, s tímto by se dalo souhlasit. Je vůbec zajímavé, jaké levicové nápady mívají naši pravicoví politici, jsa konfrontováni s realitou!

S výjimkou středočeského Bendla, jehož nelze konfrontovat s ničím, neb by to nepochopil...

MT 26.5.2006 16:24

Re: Re: Dobre, tak zelene argumenty jste vyvratil

To je celkem logické, když dojde na rozumná řešení, jde ideologie (která je z principu dosti iracionální) stranou a rozdíly mezi tzv. levicí a tzv. pravicí se začnou stírat....

Standalone 26.5.2006 16:58

Hezky dukaz kruhem

Rozumne reseni bude z definice ziskove. Obrovsky zajem soukromych spolecnosti bude dozajista indikatorem ekonomicke navratnosti investice. Urcite si kupte jejich akcie, zbohatnete. Navic stat bude moci nase dane pouzit na neco jineho.

A ta "shoda napric politickym spektrem";-) nastava podezrele casto v pripadech, kdy se utraci cizi penize (a dodavatele byvaji vdecni) nebo kdyz se mluvi o papalasskych vysadach.

Siola 26.5.2006 15:33

Jděte do ...

však víte kam všichni zelení, ekologisté a pod. Také tam můžou jít všichni odborníci co se tu ohánějí ekonomickou/neekonomickou rozvahou. Také betonová a jiná loby a pod. Věc je jednoduchá a prostá: Labe má být splavné. A to pokud možno, po většinu roku. Tohle chápe snad i malé dítě. Asi přes sto let se o to naši předkové pokoušejí a teď banda trotlů hájí cvrčky a žáby, nebo nevím co. Když přijedu do Ústí nebo Děčína a spatřím chátrající přístavní vybavení, nebo v Křešicích doky a opravny lodí je mě k pláči. A to v kontextu, že naše firma vozí v kamionech z Hamburku to co se před 80-lety vozilo jenom lodí. Prostě "točí" se nám 12 kamionů Hamburg-Praha, nebo Poděbrady. A ten sklad stojí na molu C14. Krásná ukázka ochrany životního prostředí.

Občan 26.5.2006 15:37

Re: Jděte do ...

Labe má být splavné. A to pokud možno, po většinu roku. Tohle chápe snad i malé dítě.

Co je to za hloupé dogma ? Malé dítě chápe, že před sto lety nebyla dálnice a parní lokomotiva utáhla tak desetinu po jednokolejné trati ...

Předkové se pokoušeli o lecjakou hloupost, udržovat řeku splavnou je drahé a ještě to ničí biotop řeky i břehů ... chápu že rejdařům a stavební lobby to vyhovuje :-P

Občan 26.5.2006 15:41

Re: Jděte do ...

Předpokládám že z firmy do přístavu to kargo přenese kouzelník na létajícím koberci ? Nebo naložíte kamion, v přístavu přeložíte na loď  :o)

A pokud je sklad v přístavu a do něj se to vozí odjinud - tak je to chyba vaší logistiky, chce to přestěhovat výrobu tak, aby odpadl tenhle meziskok ...

No a pokud toho vozíte opravdu hodně, pak to chce uvažovat o prostorách s vlečkou - a můžete vozit i při velké vodě nebo velkém suchu. Proti velké vodě vám žádný jez nepomůže ...

ok 26.5.2006 15:51

Re: Jděte do ...

Labe splavne je (jen ne tak, jak si preji betonari). Tak si nalozte lod a vyrazte, nikdo vam nebrani.

Nechapete, ze to asi neni lukrativni? Kdyby se to vyplacelo, jezdi po Labi tisice lodi vsech velikosti. To vybaveni chatra proto, ze je to ekonomicky nezajimave. Se splavnosti to nema nic spolecneho, je to jen dalsi dukaz toho, ze dalsi splavneni neni potrebne.

Prd 80-ti lety byla lod jiste lepsi varianta nez konsky potah. A dnes je zeleznice (a bohuzel i kamiony) zajimavejsi nez lode.

vita 26.5.2006 16:07

Re: Re: Jděte do ...

1) Silnice je tak zničená, že se po ní nedá jezdit.

2) Takže se jezdí jinudy.

3) Ergo je nad Slunce jasnější, že jezdit po té z bodu 1) není lukrativní a tudíž

4) je ekonomicý nesmysl ji opravovat!

Logika...

ok 26.5.2006 16:19

Re: Re: Re: Jděte do ...

To nemate pravdu, Labe je slusne splavne, nekdy se posadte na breh a sledujte provoz. Lodi malo, ale jsou to pekne slusne nalozene kusy. Chapu, ze kazdy ekonom by chtel lode jeste vetsi a jeste ekonomictejsi. Jenze Labe je relativne mala reka.

Občan 26.5.2006 17:57

Re: Re: Re: Jděte do ...

počet dní v roce s nízkým stavem vody na Labi nekoreluje s intenzinou lodní dopravy - tj. úpadek vodn cesty nemá co dělat s chybějícím jezem, jiné cesty jsou zkrátka rychlejší

Ladislav N. 26.5.2006 19:47

Re: Re: Re: Re: Jděte do ...

Navíc, špatně splavná je i část Labe v Německu. Němci však zvyšovat splavnost kvůli nám rozhodně neplánují...;-P

Jimmi 26.5.2006 15:13

K jezům na Labi....

...vycházel asi před rokem poměrně obsáhlý seriál v časopise Vesmír. Nepsali ho žádní aktivisté, byl pojatý z několika úhlů pohledu a s dost širokým záběrem. Vyznění bylo pro stavbu jezů spíše negativní.

Pokud si položíme klady a zápory:

Proti: nenávratně zničíme poslední kus krajiny v tomto průmyslem zdevastovaném kraji.

Pro: poměrně neperspektivní obor lodní dopravy na Labi bude za drahé peníze skomírat o několik let déle.

Pro mě osobně je ostatně dostatečným doporučením nestavět to, že jezy vždycky podporoval přední severočeský politik ČSSD Foldyna ;-P

vita 26.5.2006 16:15

Re: K jezům na Labi....

Pokud, Jimmi, zabezpečíte, že to bude opravdu poslední ekotrotly zabezpečovaný kousek krajiny, tak do řiti se splavností Labe! Stálo by to za to.

Jenže to mi nezaručíte ani vy, natož zelení jako celek - vždy se objeví nějaká odrůda, varieta, poddruh či rasa zelených, která vždy a na každém místě objeví pidláka povidlového, naprosto jedinečný druh, jehož biotop jest zachovati. I za cenu podtunelovaného Valíku a hasičských manévrů v úplně zbytečném tunelu.

Ale omelu vám ten "poslední kus krajiny", až zase budete horovat pro nějaký jiný biotop - s tím můžete počítat.

Jimmi 26.5.2006 16:46

Re: Re: K jezům na Labi....

Žijete v Omylu, Vito.... ale odpouštím Vám...... ;-)

vita 26.5.2006 17:30

Re: Re: Re: K jezům na Labi....

Nikoliv. Žiju v Praze.

Část mé rodiny žije v Hrobu.

Omylem jsem možná někdy projížděl, ale nevzpomínám si na to.

Občan 26.5.2006 17:55

Re: Re: Re: Re: K jezům na Labi....

pro pořádek, Valík je podtunelován díky stavební lobby - starosta Plzně nastavěl v trase obchvatu baráky ...

Jimmi 26.5.2006 18:20

Re: Re: Re: Re: K jezům na Labi....

Hrob v Krušných horách.......?

Mysch 26.5.2006 17:39

no, ona se krajina da znicit

i navratne. nejlepsim prikladem je schwandorf a jeho okoli kousek od ceskejch hranic. ale stalo to holt spoustu penez. jestli se ty penize nekdy najdou na obnovu chabarovic, mostu, oseka biliny,a dalsich, o tom silne pochybuju.

G. Pašek 26.5.2006 14:44

Udělejte to Labe splavné z Hamburku do Loubí . . . .

které je na to vybaveno přes 100 let kde se zboží vykládá jeřáby na vlaky pro vnitrozemí a opašně . . . .

Na co stavět další jezy, udělat Labe splavné až do Ústí , nějakých extra 40km proti proudu,  a v Ůstí stavět nové překladiště . . . .  mňnavé ústecké zdymadlo, elektrárna je bariéra bez velkých investic rozšířit asi nebude v plánu . . . .

Souhlasím s Ptakopyskem o té kyselé, lehlé a tlející trávě . . . . 

Nechte Labe jaké je a nešťourejte do toho . . . .

Mysch 26.5.2006 17:24

ale notak,

ono se to da udelat i jinak. kdo to chce videt na vlastni oci, at si udela vylet po, nebo kolem rhein-main-donau kanal. priroda tim jen ziskala, a obyvatele taky.

G. Pašek 26.5.2006 17:51

Re: ale notak,

Pane Mysch, tolik peněz v ČR není to tak udělat . . . . .  

ok 26.5.2006 14:42

udelejte si vylet do Ceskeho Svycarska...

Udelejte si tento vikend vylet do Ceskeho Svycarska. Pro inspiraci mrknete na web http://www.ceskesvycarsko.cz/cz/d1-2.php, jsou tam nadherne fotky. Ve vsi Labska Stran je prvotridni vyhlidka na Kanon Labe shora, z ptaci perspektivy. Muzete pocitat lode.

Na nemecke strane nevynechejte byvalou hranicni pevnost Ceskeho kralovstvi >- Koenigstein , je to stolova hora s pevnosti na vrcholu. Z tech mist je dobre videt, jak se Cechy jevi lodnikovi pripluvsimu z nemeckych plani - vjezd do soutesky v Panovi prstenu by mohli natacet klidne tam :-) 

No a pak diskutujte a premyslejte. Neni nad to resit problemy s dostatecnym mnozstvim informaci primo z mista.

G. Pašek 26.5.2006 14:48

ok, dík za fotky krajiny kde jsem vyrůstal a žil v mém mládí . . .

.

Milda 26.5.2006 14:11

Dejte hlas zeleným a zabijete přírodu.

.

R 26.5.2006 13:21

Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

ze změny. Radši to všechno necháme tak jak to je, Labe necháme zanést pískem, co je zatopené, necháme zatopené, nic tam stavět nebudem, protože to zákonitě bude horší než když se to nechá tak a podobně. Realitu, že většina chráněných oblastí s nalezišti vzácných chráněných živočichů vznikla v podstatě jako působení běžné lidské činnosti a byla tou běžnou hospodářskou činností udržována v žádoucím stavu vůbec nechápou.  Takže jestli se na Labi postavením nějakých jezů nějaké vlhké nebo bažinaté naleziště nějakých vzácných rostlin nebo živočichů zatopí, neznamená to, že může být ztraceno. Může být taky přeneseno někde o kousek  jinde, kde díky zvýšené hladině Labe.taky stoupne vlhkost.  Jestli se zatopí nějaký kus labské skály a tím tam ztratí turisté pěší přístup, tak tam naopak může vzniknout velice atraktivní doprava na loďkách.

R 26.5.2006 13:30

Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

Jde o to jenom takové změny chtít udělat, neomílat furt dokola zelená dogmata, ale sednout si nad ten problém, a začít nad ním skutečně přemýšlet a vědeckým způsobem analyzovat.

Ovšem asi klíčové pro lodní dopravu bude, jestli Labe na německé straně bude taky patřičně udržováno a prohlubováno.  Speciální lodě s nízkým ponorem pro Labe se mně zdají jako nesmysl, Labe je součást sítě celoevropské říční dopravy a jestliže nemá být říční doprava příliš drahá, musí mít tyto trasy shodné parametry, aby bylo možné použít všude stejné lodi. Co se týká vytížení, vedle sypkých nákladů je asi perspektivní kontejnerová doprava, pokud bude pohyb kontejnerů tak velký, že bude možné zaplnit kontejnery celou loď během jednotek dnů.

honzak 26.5.2006 13:39

Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

do efektivity lodní dopravy nevidím, ale troufám si předpokládat, že bude podobná jako u železnice. Tedy vydělávat budou "ucelené soupravy" - loď převázžející celý náklad z A do B. Ostatní "spoje", převážející náklad pro různé zákazníky se musí překládat a to znamená zdražení. Nevím, jestli kromě obilí, uhlí, chemických surovin a stavebních hmot existuje něco, co by se ve velkém převáželo z A do B.

Souhlasím ale s tím, že by měli rozhodovat odborníci a ne kraválisti pod duhovými prapory.

R 26.5.2006 14:10

Re: Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

taky do dopravy zas tak moc nevidím. Každá doprava bude mít asi svou optimální jednotku. U vlaku to asi bude jeden vagón, reálně bývá s jedním nákladem většinou několik vagónů a v jednom nákladním vlaku je tak 3 - 5 takových celků. celý vlak s jedním nákladem to bude asi málokdy. U kamiónů jedno auto a u lodní jedna loď.  U sypkých hmot jsou myslím speciální lodě a speciální nakládací a vykládací zařízení. Všechny ostatní materiály je asi nejlepší v lodní dopravě vozit v kontejnerech, že by v evropských přístavech existovali nakladači, kteří by ručně donesli ty bedny nebo pytle s obilím ze skladiště do lodi asi nehrozí.