28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LM 9.7.2007 10:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důkaz jako prase !

Pardon, zapomněl jsem na vymývání srážkami...

LM 9.7.2007 10:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důkaz jako prase !

Nevím, jestli se může rozpadnout, ale spíše bude využita biosférou nebo bude pohlcena oceánem...

honzak 9.7.2007 10:09

Re: Re: Re: Re: Re: Důkaz jako prase !

Nejsem ani trochu chemik, takže bych rád věděl, co s onou molekulou CO2 stane. Patrně se rozpadne, ale na co? Že by z oblohy padaly saze a zvyšoval se obsah kyslíku je dost neuvěřitelné, patrně to bude úplně jinak.

LM 9.7.2007 10:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: graf

To si klidně namalujte jak chcete, spousta dat je k dispozici na internetu... Nikdo Vám nebrání...

LM 9.7.2007 10:06

Re: Re: Re: Re: Důkaz jako prase !

Střední doba existence molekuly CO2 v atmosféře je nějakých 100-120 let, takže prehistorický vulkanismus je pro dnešní koncentrace naprosto nezajímavý.

Ani St.Helens, El Chichon nebo třeba Pinatubo nevyprodukovaly tolik CO2, aby to nějak pozorovatelně zvedlo koncentrace CO2 v atmosféře.

Falešný pětník 9.7.2007 10:05

Re: Re: Re: Re: Re: graf

Samozřejmě, že ne. Tak proč nezkusit 1 rok = 1 cm a 1°= 1 cm. Můžete zkusit i 1 rok =10 cm a 1 st. = 1 cm. Bude to detailní, přehledné, názorné, uvidíme z toho dobře i každou desetinu roku

LM 9.7.2007 9:59

Re: Re: Re: Re: graf

No a co má být? Neexistuje žádný "správný" poměr mezi časem a teplotou, neexistuje žádný "správný" způsob malování grafu, jde jen o to, aby graf byl co nejnázornější, aby na něm bylo vidět co nejvíc detailů, protože k ničemu jinému než k "ukázání" té řady graf stejně není. Poměr os může být jakýkoli, pokud zůstává přehledný, názorný a neztrácejí se v něm důležité věci...

Falešný pětník 9.7.2007 9:57

Re: Re: Re: Důkaz jako prase !

Jenže vulkanismus je zde asi o 4,5 miliardy let déle než člověk. Zřejmě už se něco CO2 navyprodukoval. Do toho sem tam, nějaká ta Krakatoa, Mount Helena...

Falešný pětník 9.7.2007 9:53

Re: Re: Re: graf

1)Zkuste třeba graf, kde na časové ose bude co rok jeden centimetr. Osa bude dlouhá dejme tomu 100 let.A na teplotní ose bude odchylka průměrné globální roční  teploty - co jeden stupeň bude jeden centimetr. Osa bude dlouhá, dejme tomu 100 stupňů.

2) Jistě

Xaver 82.117 9.7.2007 9:49

Bohužel máte pravdu.

Místo seriózní diskuse politické hrátky, od Al Gora až po Klause. Jinak projekt Live Earth přinesl kromě hudebních lahůdek a překvapení (Wolfmother...) docela vtipné spoty na téma ohleduplnějšího chování k přírodě a energetickým zdrojům. O tom žádná...

Zebra 9.7.2007 9:46

Fanoušku !

1.       To v uvozovkách je citát z Haasovo článku. Vy s ním souhlasíte ? Pokud ano jakým působem předpovídáte budoucnost se 100% jistotou ? Duha ani Paroubek zatím nic takového neoznánámili.

2.       Přečtěte te si kdo jsou a co tvrdí o Durkinově filmu Wunsch, Christensen, Christy a autoři statí v odkazech na www.realclimate.org/index.php/archives/2007/03/swindled a pak mi vysvětlete, proč je nazýváte mými spoluvěřícími.

3.       Bacha, ne všechno, co si kdo o sobě myslí, zcela odpovídá realitě.

pozorovatel 9.7.2007 9:33

Nejlepší prostředek

jak se něčeho zbavit a zahrát do autu, je zpolitizování, případně zekonomizování. Stejně každý chápe čas jen jako svůj maličký prostor a co je mimo něj je mu šumafuk (ať za nebo před). Takže až nastane něco, co bude nutno řešit (klima, sarančata, fundamentalizmus), každý snadno pochopí, že se to bez jeho peněz neobejde. A proto, aby je získal .... ? Ale to jsme tu už měli nespočítaněkrát, tak co!

JJ 9.7.2007 9:32

Re: Důkaz jako prase !

"go and fuck yourself" byla Durkinova reakce na to, kdyz jej oslovili vedci, co s nim chteli o tom doskutovat.

JJ 9.7.2007 9:30

Re: Re: Koukam, ze Furedi a VK prosli podobnym intelektualnim vyvojem

Kdyz je to delane pro amiky, tak ti si to prefiltruji. Od mala jsou masirovani reklamou a tak jsou na urcitou nadsazku zvykli.

Pro me jde o obdobny film, jako Fahreint 9/11. Rozhodne jej neberu jako vedecky dokument a pochybuji, ze by jej tak bralo americke publikum.

Hujer 9.7.2007 9:30

"následuje pokus o jeho vyloučení z diskuze"

Ano, to je celkem stadardni postup zdejsiho redaktora Jiriho Wagnera. ;-D

LM 9.7.2007 9:30

Re: Re: Důkaz jako prase !

Ten film jsem neviděl celý, jen provní 2 části na youtube. Pak jsem to vzdal, počkám si, až se k němu nějak dostanu v lepší kvalitě a najednou. Ale už v těch prvních dvou částech (dohromady cca 20 minut) jsem si všiml dvou věcí.

1. Pokud tam ukazovali teplotní křivky, měli je "useknuté" někde kolem roku 1980. Přitom k výraznému oteplení došlo až po roce 1980. Poněkud tam zapomněli na poslední čtvrtstoletí, kdy byly změny teploty nejvýraznější.

2. Když porovnávali vulkanickou a antropogenní produkci CO2, vypadalo to, že vulkanismus produkuje toho CO2 daleko více než člověk. To je ale úplně špatně, veškerý vulkanismus na Zemi vyprodukuje v průměru asi jen 1/150 toho, co produkuje člověk.

František I. 9.7.2007 9:23

Re: Důkaz jako prase !

Přitroublá zebřičko, nepovšiml jsem si, že by se vámi uvedení pánové reagovali na Klausovo uvedení inkriminovaného filmu (článek pana Haase byl právě o tom, pokud jste si nevšimlo). Co se týká čísel ve středeční sportce, jistě vám v tom pomohou činitelé Hnutí Duha a úplně nejlépe vám poradí pan Paroubek. Pan autor na podobné hovadiny asi nebude mít čas. A že vámi uvedení spoluvěřící mají jiný názor než pan tvůrce filmu? Tak už to holt v demokratické společnosti chodí. Pokud je ovšem nepovažujete za bohy. To by ale už měla být diskuse v některém ze svatostánků ekologistů ne nepodobná disputacím inkvizice. A tam, jak jistě těžko uznáte, nemá myslící člověk, za kterého se považuji, co dělat.

LM 9.7.2007 9:14

Re: Re: graf

1. Jak "proporčně"? Jaký je "správný" poměr mezi časem a teplotou?

2. Graf je jen graf, ale výsledky statistických analýz jsou (a musí být) na jakýchkoli grafech nezávislé.

František I. 9.7.2007 9:12

Re: Koukam, ze Furedi a VK prosli podobnym intelektualnim vyvojem

Film pana Gora není extremistický? Teorie, když je to dělané pro Amiky, tak se může vše, tedy lhát, zamlčovat, pozměňovat, zesměšňovat apod.? To je opravdu zajímavý názor. To je stejný nesmysl, jako manipulace s veřejností od sockomoušů, kteří nám vysvětlují, že pan Paroubek nikdy nelže a myslí jen a jen na naše dobro. Inu, blbci mu věří. Proč by tedy nevěřili Al Gorovi?

Zebra 9.7.2007 9:12

Důkaz jako prase !

Jasnovidec Haas zavádí dokazování budoucími (ne)ději:

„Důkazem je za prvé to, že v tisku nikdy neuvidíte ani pokus o argument s tím, co se ve filmu říká. Uvidíte jen jeho charakteristiku, samozřejmě se dozvíte, že Durkin užívá "falešné argumenty", aniž se dozvíte, které to jsou, protože samozřejmě nedostanete šanci se s nimi seznámit….pokud se někde bude Durkinův film promítat, bude to v klubové atmosféře pro hrstku diváků.“

Jasnozřivý Haasi, více by mě zajímalo, jaká čísla budou ve středu tažena ve Sportce (případně pokud věštíte jen negativa, jaká tažena nebudou). Díky předem.

P.s.: Co pánové Wunsch, Christensen, Christy, autoři statí v odkazech na www.realclimate.org/index.php/archives/2007/03/swindled,... samej lhář, švindlíř a kádrovák ?

BTW, vřelý souhlas s vaším odsudkem kádrování a už se těším, jak tento prapor pozvednete a mužnou hruď nastavíte až se bude např. Pithartovi nadávat do prominentních bolševiků.

František I. 9.7.2007 9:06

Tomáši

Tomáši, jeden z nejlepších článků, které jsem kdy četl. Nevybavuji si novináře, zláště ne z Lidovek či HN, který by dokázal něco tak fundovaně a s rozhledem napsat. Super. Jinak pan Švehla je relativně mladý, nadšený, Klause nenávidějící blbík, ale možná, že jednou dospěje a nebude už tak radikální. Ne všici zůstávají Uhlové po celý život. (I když některých Uhlovin se asi nezbaví...)

JH 9.7.2007 9:05

Marek Švehla je pro Respekt neštěstí

jeho cestopisné reportáže jsou pěkné, psát umí, ale myslet ne. Největší úlety má kolem jaderné energie. Tolik demagogie se nenajde snad ani u politiků. Jediný, kdo v redakci pracuje s fakty , je Spurný.

Saša 9.7.2007 8:49

Noviny jsou dobré na podpal.

Na nic jiného se už nehodí, protože jsou v nich pouze tři druhy zpráv: Pravdivé, pravděpobodné a nepravdivé. Pravdivé je datum a pravděpodobná předpověď počasí.

Saša 9.7.2007 8:47

Je to pravda - lež a faleš a demagogické metody jsou poznávacím znamením politického křídla ekoteroristů.

Osvědčenou zbraní proti takovýmto lživým ideologiím a lidstvu nebezpečné demagogii je humor a ironie. Proto doporučuji začít propagovat Den bez elektřiny: http://www.dfens-cz.com/view.php

honzak 9.7.2007 8:44

Re: Překvapení ?

za pár let? Vědecký bursíkismus - kuchtismus pnauje už dneska!

honzak 9.7.2007 8:42

Re: Kde je příčina veškerého rozhořčení?

moje řeč! Tlač kupuju jen na dlouhé cesty do vlaku.

cb 9.7.2007 8:42

Re: Re: Re: Re: Respekt - rebolševizace

Resonabilis se tesi na dobu, az bude prislusnikem greenstapo. Pak bude moc nejen nadavat, ale i davat facky, pripadne slapnou botou na prsty.

Josif 9.7.2007 8:34

Kde je příčina veškerého rozhořčení?

Příčina je v tom, že kupujete noviny. Jsou dokonce tací, kteří jich koupí několik aby měli "objektivní pohled na věc" (což je podle uvedeného článku evidentní omyl). Pokud nebudete kupovat noviny, zbavíte se traumat typu kdo co jak řekl a také v nemalé míře globálně ušetříte papír. Zároveň se silně pročistí jistě velmi kalné novinářské vody. Jen zvažte, kolik dobra prokážete tím, že ušetříte svoje peníze!

JJ 9.7.2007 8:11

Koukam, ze Furedi a VK prosli podobnym intelektualnim vyvojem

od extremni levice po extremne liberalni nazory. O nazorech Durkina to nerika nic, myslim, ze akorat nataci kotroverzni dokumenty, v nichz manipuluje s rozhovory s ucastniky (taky za jeden z jeho vytvoru dostala Chanel 4 pres prsty, protoze setrihal rozhovory tak, aby vyznely presne opacne, nez nazory, ktere ti lide zastavali). A dela to jednoduse proto, ze natocit kontroverzi je uzasne jednoduche, publicita se tomu dela sama zadarmo (neni liz pravda pane Klausi?) a tak si tim slusne vydela. Jeho schopnost diskutovat byla take popsana v anglickem tisku.

Film Alana Gora je velmi pusobivy, ale bohuzel nektere argumenty tam recene byly uvedeny mimo souvislost (extremni scenare tak mohly byt zameneny s ocekavanym vyvojem). Nicmene je delan pro americke publikum a amici holt maji takovy styl.

Hnyk 9.7.2007 8:01

Mnoho slov

A kde je nějaký odkaz na nějakou odbornou publikaci která Durkinovy these potvrzuje a nebo vyvrací?:-/