25.8.2019 | Svátek má Radim



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKOLOGIE: Klimatický Mein kampf do českých škol?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 243, poslední: 12.9. 2007 15:20, přehled diskusí

Re: VZPAMATUJTE SE!!!:
Autor: Beldor Datum: 12.9.2007 15:20

pravda je ze jen clovek mdleho rozumu mohl ten goruv film vzit vazne.Ja jsem si pri nem pripadal jako u propagandistickych filmu z komunistickych let...:-P...

btw:kdyz pred psanim zapnete caps lock tak se tak maximalne zesmesniteRv

VZPAMATUJTE SE!!!:
Autor: Baddy Datum: 18.6.2007 20:04

CO TO TADY PÍŠETE???..U TOHO SE DÁ JENOM ROZČÍLIT...JAK ŘÍKÁ GORE: " JE SPOUSTA DOBRÝCH LIDÍ V POLITICE, KTEŘÍ TENTO PROBLÉM NECHTĚJÍ VIDĚT"...TAK SI TO PŘIZNEJTE...SAMI KAZÍME ŽIVOT NAŠICH DĚTÍ,SAMI NIČÍME ZEMI A SAMI SE PŘIVEDEM DO ZÁHUBY...JEN NEINTELIGENTNÍ ČLOVĚK BY ŘEK, ŽE TO NENÍ PRAVDA...IT NEEDS JUST YOUR BRAIN...

Bez ohledu na politiku:
Autor: T K Datum: 6.3.2007 16:50

Reaguji jako člověk, který měl možnost fom vidět. A pravdou je, že jsem ho pozitivně orecenzoval a doporučil všem známým. Hlavně kvůli angličtině. Nicméně údaje zde uvedené nejsou úplně zcestné. Ani jsem si nevšiml nějakých podvědomých tlaků: "Zvolte mě!". Jde o to, abychom se zamysleli, já už se zamýšlel na střední škole a proto s takovým pořadem sympatizuji, i kdyžmá kosmetické vady.

Neznamena to : prestante dychat, ani po Goreovi to nechci, a at si prosviti a protopi kolik chce, kdyz si na to vydelal. Kazdy by si mel uzivat tolik na co ma schopnosti.

Ale pokud někdo vydělává (šetří) na devastaci tak to je o něčem jiném. Samozřejmě je devastace a devastace. Co ja vim, placnu, ze treba kdyz budete chuda zeme a prijmete cizi odpad,ktery pak treba spalite.

Vykaslete se na americky auta. Zkuste se jednou zas vyspat s otevrenym oknem a vypnutym topenim, oplachnout se studenou vodou.

Kdyby každé takové rozhodnutí jednoho člověka, mělo přidat milisekundu na existenci světa, pak můžeme být klidní.

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Radek Datum: 2.3.2007 10:00

No a navic Pane Brezino, zde neni zadna zvysena slunecni aktivita ale naopak.. V posledni dobe se ukazuje ze je zde tzv. efekt "global dimming" tedy "stmivani" jez ma za nasledek snizovani energie slunecniho zareni co dopadne az na zemsky povrch. Tento jev je dokazan radou nezavislych metod (pan evaporation, direct sun radiation measuremement) a zda se byt realnym. Pricinou je znecisteni prachem a splodinami ktere pak maji za nasledek tvorbu kapek odrazejici slunecni zareni = a vysledek? Energie dopadajiciho slunecniho zareni se za poslednich 50 let snizila globalne o 10-30 procent. A jake to ma nasledky pro glob. oteplovani? Je mozne, ze tento jev prekryva a rusi jev globalniho oteplovani a po jeho odtsraneni (coz se deje, tyto splodiny jsou jiz zachycovany) efekt oteplovani muze dale akcelerovat(jsou jiz vedecke modely). Takze mozna bych si priste dal pozor na interpretace pane Brezino... Jo a navic, ten uvolneny plyn z oceanu by nebyl CO2, ale podle mne a toho co se vi metan, plyn s nekolika nasobne vetsim "sklenikovym efektem". Nastesti se tak zatim nedeje, zatim..

Re: Re: Re: Zeleny Gore.:
Autor: LM Datum: 28.2.2007 20:03

Ano, přesně takhle spousta lidí podepisovala antichartu, soudruhu... ;-P

Re: Re: Zeleny Gore.:
Autor: krokodyl Datum: 28.2.2007 19:57

Za prve - LM - znamena to Lidove Milice?    :-P                                                                                         Za druhe - to jestli jsem film videl nebo nevidel, nic nemeni na tom, ze Gore je levicak a jeho film je prachsprosta  propaganda.  :-P                                                                                    

citát z NG?:
Autor: koles Datum: 28.2.2007 15:58

Zdravím, ten Goreův citát z NG je vaše volné převyprávění původního: "But we have decided to become carbon neutral, which means we reduce CO2

to the maximum and then purchase offsets to offset the remainder with

reductions in CO2 elsewhere." (zdroj)

... nebo se jedná o jiný rozhovor?

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Radek Datum: 28.2.2007 15:50

Nejsem odbornim v klimatologii a tak se mozna pletu. Jen jsem se chtel informovat, odkud byl vami jmenovany graf stazen. Pokud vim tak ve zprave IPCC je, ale mozna ze se pletu.

Jinak co se tyce odkazovaneho grafu co nabizite jako dukazz ze teploty jiz zde byly vyssi. Tak mate svym zpusobem pravdu. Jak jsem si to prostudoval tento a pak dalsi graf (http://www.globalwarmingart.com/wiki/Image:Phanerozoic_Climate_Change_Rev_png) ukazuji na zaklede zmeny koncentrace jednoho isotopu kysliku v sedimentech na dne mori na rozsah zaledneni, a tim neprimo i na teplotu. Takze ano, z dlouhodobeho geologickeho hlediska smeruje nase spise do doby ledove (proces na cloveku nezavisly), ale kratrkodobeji zvysujici se koncentrace CO2 (zpusobena clovekem) nastartovala opacny  proces doprovazeny zvysovanim teploty. Je otazkou co prevazi, to bych nechal na vedcich. Kazdopadne my do tohoto dlouhodobeho cyklu nove zasahujeme zvysovanim CO2 coz by mohlo vezt k rustu teploty (misto k ochlazovani) coz take naznacuje prime mereni a korelace mazi CO2 a teplotou v kratsi periode (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/Vostok-ice-core-petit.png/300px-Vostok-ice-core-petit.png).

Takze dle sedimentu ma prijit doba ledova (v pristich desetitisicich let), ale dle primeho mereni teplot a CO2 se teplota markantne zvyzi (ve stovkach let). Takze ted zni otazka, co prevazi? Laicky videno, rychla zmena CO2 asi prevazi celkovou pomalou tendenci k dobe ledove... Proto asi alarm na snizeni CO2... Ale rikam, jsem laik, mozna ze se pletu. Vychazim jen z otevrenych zdroju

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: LM Datum: 28.2.2007 14:15

Jinak ještě jednu věc pro doplnění, pane Brezino: pokud budou konstatntní koncentrace aerosolů, konstantní intenzita kosmického záření (i když ta hypotéza o vlivu na oblačnost není dosud potvrzena), atd. a jen porostou koncentrace CO2, tak teplota bude růst. To je prostě fyzika...

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: LM Datum: 28.2.2007 13:42

Pane Brezino, pokud jde o absorpci IR záření, jdoucího od povrchu nahoru (a o to hlavně jde u skleníkového efektu), tak problém je stejný u CO2, aerosolů, oblačnosti atd. Záření, přicházející zdola, se absorbuje a znovu emituje, ale už všesměrově. Tím ale netvrdím, že mikrofyzikální procesy jsou v těch případech stejné, absorpce molekulami CO2 je něco trochu jiného než absorpce většími částicemi.

To jen tak velmi stručně, popis šíření záření v atmosféře je jinak dost složitá věc...

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: LM Datum: 28.2.2007 13:28

Jenomže, pane Brezino, tady není jen korelace, tady je i fyzikální popis a fyzikální souvislost.

Re: Re: Re: Re: Re: Brezino, :
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 13:00

No mate to ponekud pomotane.

Globalni a lokalni spolu nekdy souvisi, jindy nesouvisi. V pripade Kilimandzara zjevne zadna souvislost neexistuje (kaceni je lokalni, stejne jako ubytek ledu). Lokalni vykaceni par hektaru lesa globalni klima bezpochyby nijak neovlivnilo.

Re: Místo Ala Gora učit normální přírodní vědy,:
Autor: pavel 99 Datum: 28.2.2007 12:57

obávám se, že jak kteří.

Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Mard Datum: 28.2.2007 12:54

Líbí se mi Vaše přesvědčení. Ale ve skutečnosti NEMUSÍ. A také výzkumy ukazují že se to v minulosti nedělo. Docházelo ke vzrůstu teploty (bez nárůstu CO2) a následně pak rostla i hodnota CO2. Obráceně to bylo jen 3 x a pravděpodobně to byly výbuchy sopek, které způsobily silný nárůst CO2 a též teploty.

Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 12:51

Pane Metelko, ze zrovna vy budete pred diskutujicimi zatajovat promenne, ktere interaguji s absorbci IR na molekulach CO2 bych fakt necekal. Dost vas to shazuje. Takze jen namatkou: aerosoly, sulfaty, prachove castice, zvysena oblacnost vyvolana kosmickymi paprsky... Tohle vsechno jsou vlivy, kvuli kterym se neda rict, ze cim vic CO2, tim vyssi teplota. Ale to vy jako klimatolog dobre vite, ze?:-))

Uznavam ale ze jsem se nepresne vyjadril. Fyzikalni zakony samozrejme plati dal, ale jejich vliv je modifikovan jinymi fyzikalnimi zakony, ktere vy nam tu zatajujete.

Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Mard Datum: 28.2.2007 12:50

Jo, ten graf na který odkazujete je přesně ten, co už raději z té zprávy o klimatu stáhli :-) Jinak pokud půjdeme s grafem CO2 jen do roku 1900 a do dřívějších let ne, tak vám to možná vyjde. Ale pokud si vezmete data do roku cca 500 př. n. letopočtem, t. za posledních cca. 2500 let, tak uvidíte, že byly koncentrace i vyšší než jsou dnes. Dobře to uvidíte na jednom ze zdrojů, který citujete (ice ages), kde je graf teplot a podívejte na mnou uvedenou dobu.  

Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 12:46

Rust koncentrace CO2 a paralelni rust teploty (s vyhradami) nevypovida vubec o nicem. Korelace dvou jevu totiz neni dukazem kauzality. A kauzalita navic muze byt podle nekterych vedcu i obracena. Zvysena slunecni aknitiva zvysuje teplotu, a zvysena teplota uvolnuje z oceanu rozpusteny CO2, Pokud argumentujete informacemi nasbiranymi na webu, jiste pro vas nebude problem si o solarni teorii oteplovani dohledat spoustu zdroju.

Re: Re: Re: Duchovní obzor Ivana Breziny, ekologického poradce prezidenta Klause:
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 12:41

A ze bych byl Klausuv ekologicky poradce?

Klaus ani ja o tom nic nevime:-))

Re: Re: Re: Duchovní obzor Ivana Breziny, ekologického poradce prezidenta Klause:
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 12:40

Kecy. Proste normalne lzete. Nic takoveho jsem totiz nikdy nenapsal, ani v Maximu ani jinde.

Re: Drobné nepřesnosti:
Autor: Ivan Brezina Datum: 28.2.2007 12:38

Fortek je obycejny preklep - par let jsem s nim v Reflexu pracoval, takze ho docela znam:-))

Pateticky je mozna nepresny preklad, ale neni snad patos implicitne smesny?

Re: Re: sopka Mt. St. Helens:
Autor: portwyn Datum: 28.2.2007 11:45

Ano. Protože v roce 2002 byly povodně, nebudeme doma zavírat kohoutek, přece nejsme žádní kounisté  ;-)

S přírodní katastrofou nic udělat nemůžeme, s vlastní aktivitou však ano.

Místo Ala Gora učit normální přírodní vědy,:
Autor: portwyn Datum: 28.2.2007 11:42

fyziku, biologii, chemii. Ať si každý žák/student udělá vlastní obrázek.

Musím říci, že na rozdíl od řady přispěvatelů na Psu nejsem zastánce myšlenky "ať žije globální oteplování, bude teploučko" ani "ať zhyne svět, jen když to naštve Bursíka". Nicméně cpát do škol doporučenou knihu bez protiargumentů opravdu zavání totalitou. Naštěstí učitelé nemusí a ani nebudou poslouchat.

Re: S Vámi je to těžké:
Autor: qwert Datum: 28.2.2007 11:15

Pan Březina jistě ví, že stávající rostliny jsou vyladěny na určitý obsah CO2 v atmosféře. Při  nárůstu CO2 zpočátku stoupá schopnost rostlin CO2 pohlcovat, avšak pouze do určitého stupně koncentrce, po jehož překročení schopnost pohlcování klesá, pod původní výchozí úroveň.

Tedy představa, že cím více CO2 - tím více ho rostliny pohltí, je zcela zcestná. Kromě toho rostliny dokáží vázat v průměru pouhá 2-3 procenta z objemu, který pohltí, zbytek zase vrátí do atmosféry.

Nicméně genetici pracují na modifikacích, které by doslova vyžraly CO2 a uskladnili ho ve formě dřeva nebo přímo uhlíku - což by mohlo být velmi efektivním zdrojem energie.

Re: Re: Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Radek Datum: 28.2.2007 10:48

.... No nevim nakolik je Vam znama mluva a slovnik padesatych let, mi tedy ne...

Ale slova "obsah" a "forma" se daji najit v kazdem slovniku, a netreba je shazovat nejakymi ideologickymi nalepkami.

Takoveto "nalepkovani lidi" (fasista, komunista, soudruh, anarchista...) je znamy zpusoba jak se nevyjadrit k "obsahu" nazoru daneho jedince, ale tim ze ho priradime k jiste neprilis oblibene skupine lidi jeho nazory proste shodit...bez diskuze.

Je to mnohem jednodussi, ale presto v bezobsazne diskuzi ucinne...

Co kdybyste se misto toho aby jste mne nalepkoval vyjadril k nazorum, k problemu?

Re: Re: Pucmeloud:
Autor: dejmal Datum: 28.2.2007 9:37

Ano, zrychlene byste dychali a meli pocit nedostatku vzduchu. Proste by vsichni zacli byt dusnejsi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bla bla bla:
Autor: EmillXX Datum: 28.2.2007 7:33

A co takhle odpovědět na otázku č. 2, to Vás tam nenaučili???

Re: Pucmeloud:
Autor: Ladislav N. Datum: 28.2.2007 1:58

Brezina má pravdu. Pokus udržovat "status quo" CO2 v atmosféře je nesmysl hlásaný ekologisty.

Mimochodem - co byste očekával od desetinásobného zvýšení CO2 v atmosféře? Poznal byste rozdíl mezi 0,038 % a 0,38 % ?

Re: A opět moje kardinální otázka:
Autor: Z.J. Datum: 28.2.2007 0:29

A meli (v tomto) ti stari Mayove   v zasade pravdu ! Rusti vedci nyni  dokazuji, jak silne

je klimat (tvoreni oblaku v hornich vrstvach atmosfery) ovlivnovan menici

se slunecni aktivitou :-)

Re: Re: Re: Re: Brezino, :
Autor: Anděla Datum: 27.2.2007 22:59

Ivane, chlapče nešťastný! Račte ještě jednou přečíst můj příspěvek a zkuste objasnit, jak jste došel k tomu, že  tvrdím, že globální oteplování zapříčinilo kácení? Možná příště budu vícxe polopatičtější. Tedy jasněji - globální a lokální změny spolu obecně souvisí. Mnoho lokálních změn vyvolá globální a globální vyvolá lokální. To lokální vykácení pralesů bezpochyby ovlivnilo globální klima. Pravděpodobně ne příliš, ale takových lokálních změn je na světě mnoho.

Mimochodem - nebylo by lepší hovořit o globální změně klimatu? Proč se pořád držíte toho oteplování? Že vy jste tu zprávu IPCC nečetl?

Re: Re: S Vámi je to těžké:
Autor: Frant. Lukeš Datum: 27.2.2007 22:51

Pane Brezino, zajisté víte, že "pohřbít" nějakou teorii či i jen hypotézu může pouze důkaz (ve fyzice, ale zřejmě i v klimatologii), zpravidla experimentální (to má právě smysl v našem případě), že získané výsledky jsou v rozporu s danou teorií. Pokud je mi známo, zatím nikdo nepřinesl důkaz o tom, že by s rostoucím obsahem CO2 ve vzduchu teplota vzduchu klesala. Samozřejmě nevylučuji možnost, že nastane situace, že by i při rostoucím obsahu CO2 ve vzduchu mohla teplota vzduchu klesat, ale to by pak zřejmě byl důsledek nějakého jiného mechanismu, který se zatím neprojevuje. Dovedu si představit, že by např. došlo ke gigantickému výbuchu a výronu hmotných části do ovzduší, které by tam setrvaly léta a odrážely by sluneční záření. To by ovšem bylo něco jiného a snad k tomu nedojde