18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vltava 7.3.2009 11:12

Re: hlavní problém

Tak on jel někdo na Jižní spojce 150 km/h? Ó, jak mu závidím! Já jezdím po Jižní spojce obyčejně na 1 nebo 2, poskoky vpřed. V 10 dopoledne.

deda 7.3.2009 11:10

Re: Je otázka,

Nebo v každé vesnici nařídit 30km/h. To by bylo, abychom si nepřišli na pěkné prachy.

vltava 7.3.2009 11:08

Re: Bože můj!

Řidičák na zkušební dobu máme přece všichni.

Nebo Oni, Jurajda, ho maj nafurt? Jak se jim to povedlo?

vltava 7.3.2009 11:05

Řidičák v USA

Ano. V USA dospělý člověk (starší 18) potřebuje k získání ŘP jen 3 věci: vyšetření zraku, test z pravidel a zkušební jízdu. Do autoškoly vůbec nemusí, nikoho nezajímá, kde se naučil řídit.

Moji vlastní zkušenost se získáním ŘP v Arizoně jsem popsal zde:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009030102

Emilio 7.3.2009 11:00

Re: Pokud se budou chovat řidiči jako hovada,tak měření je nutné!

Plně s Vámi souhlasím, kromě jednoho. Není mi lhostejné, pokud řidič-hovado-zabije či zmrzačí KOHOKOLI, ne jen mě či příbuzného. A pokud by policie byla neviditelná, bylo by to dobře, jen kdyby byla. Pokud jsem průměrný řidič, průměrně toho najedu a počet kontrol mých řidičských dovedností je také průměrný, pak policie v podstatě neexistuje a mám skoro jistotu, že každý přestupek, kterého se dopustím, mi projde. Tak se nedivme, že na našich silnicích to vypadá tak, jak to vidíme.  Ta "hovada" si to spočítala taky.

vltava 7.3.2009 10:48

Re: Připadá vám represe málo?

Zvláštní. Asi jsme každý četli jiný článek. Já jsem tam četl tohle:

Policejní prezidium nezná důvody, proč policisté tak často havarují.

Současně se vedení sboru nezabývá příčinami nehod, které jejich

podřízení způsobí.

Takže nehody běžných řidičů zapříčiňuje agresivita, příčina nehod policistů nikoho nezajímá.

tich@dohoda 7.3.2009 10:42

a trest smrti by jsi nechtěl. Nezapomínáš když si bereš do huby autoškoly, že na konci je zkouška a že AŠ řidičáky nedávají?

viz titulek, soudruh ucitelas /pravdepodobne autoskoly/. Autoskoly, soudruhu ucitelasi ? , dalsi mafianska banda, lobbysticky napojena na "dopravaky" a politicke spicky. Ve spouste statu USA zadna autoskola neni, nebo nekde jsou ale to, jestli se pripravis k ridicskym zkouskam sam nebo si zaplatis autoskolu, to zalezi na ridici samotnem. Ceske autoskoly, prolezle korupci a zlodejinou, nabizi stejnou "kvalitu" jako soukrome skoly = kdo zaplati, tomu zajistime maturitu/ridicak , lhostejno zda umi ci ne. Zapomina se take na soudruhy policisty/organy , pro spoustu z nich predstavuje vybirani pokut /do vlastni kapsy/ , vedlejsi nebo hlavni zdroj prijmu . Pravda, dnes uz to nebude takova pakovacka co drive ale prece, nemusi prset, staci kdyz mokva. Cest :-)

Malý Aston 7.3.2009 10:23

Pokud se budou chovat řidiči jako hovada,tak měření je nutné!

Dodržování rychlosti i na přehledných úsecích má smysl. V městě,na výjezdu z města nebo při vjezdu do města i když je silnice rovná a nikdo tam momentálně nejede se má dodržovat rychlost neboť řidič není žádný vládce a kravál který působí obtěžuje jiné občany kteří mají tu smůlu že mají své domečky právě u těchto rovných úseků.Je rozdíl jestli okolo Vašeho domu jede nějaký debil 90 km/hod nebo řidič rychlostí 50 km/hod.Na dálnici nebo jiné silnici pokud všichni jedou cca 130 km/hod až 140km/hod je předjíždění,vracení se do pravého  pruhu předvídatelné a při dodržování bezpečné vzdálenosti naprosto přehledné.Pokud to nějaký debil narušuje rychlou jízdou nebo se vleče jako slimák vnáší do provozu zmatek. Nesnáším řidiče,kteří se mi lepí na zadek jako bych byl jejich stará,předjíždí na dálnice z prava i když jasně vidí řadu kamionů které se plazí v levém pruhu přede mnou.Policie je naprosto neviditelná a dle mého snad mají i zákaz se na silnicích ukazovat.Naprosto jsou mi lhostejní ti co se zabíjejí na silnicích pokud nezabijí mne nebo někoho z rodiny.A pokud někdo tady touží po rozházených mrtvolách kolem silnic tak si jezděte jak chcete a zásadně nerespektujte zádný zákon a žádné předpisy.:-/

arlon 7.3.2009 10:17

Re: Pan Neff

pane AeroKarel, ať to beru jak to beru, tak pan Neff v tomto celém článku hovoří naprosto jasně a srozumitelně.

Podle všeho jste poněkud mladší než Aston a máte dojem že represe jako snaha policie pomáhat občanům s dodržováním zákonů je něco nepatřičného.

Zkuste sem tedy dodat to, co vás postihlo - pak uvidíme, zda pláčete na správném hrobě a jak to je s vaším věkem vůči Astonovi.:-)

Honza42 7.3.2009 10:05

Re: Každý o radaru ví a proto dodržuje předpisy.

Žádná bezpečná, zákonem vyčíslitelná rychlost neexistuje.

Ghost Dog 7.3.2009 9:26

tak si Neff kopnul...

..tak si Neff kopnul do Bendla, místo aby si uvědomil, že vyhlášku tvořilo ministerstvo za vedení ministra Řebíčka..Bendl jen ruší ty řebíčkoviny (čti pitominy), které nás tak nadzvedávali..viz. povinná výbava - tužka, dvoumetrové pásmo (co by s tím kdo asi tak měřil?) a podobně..

..značky k upozornění řidičů na měření by ve slušné společnosti neměly mít smysl, ve slušné společnosti by nebylo třeba ani měřit  rychlost..jenže výmluva lidojedů neustále platí -člověk je dobytek -a tak nám nezbývá nic jiného, než se s takovou skutečností než smířit..

..v obcích je měření rychlosti sice účinné, ale jak už tu někdo psal (viz Mělník) silně buzerační..kolik asi tak smrtelných nehod připadá na obce a kolik mimo ně?..pak si vážně můžeme myslet, že měření v obcích je skutečně jen pro plnění obecní (městské) pokladny (vlastně to i víme)..

K. Babák 7.3.2009 9:22

Každý o radaru ví a proto dodržuje předpisy.

Předpisy by se měly dodržovat proto, že jejich dodržování je prospěšné. Pokud má někdo reflexy Niki Laudy, neznamená to, že se mu dokáží přizpůsobit obyčejní smrtelníci, kteří to o něm nevědí a třeba se leknou a špatně zareagují. A co teprve, když si to dotyčný jen myslí? Pokud policie měří ryclost na dokonale přehledném úseku s dokonalým povrchem, je to určitě špatně. Ale co když si ten, co se domnívá, že má dokonalé reflexy a skvělé auto, myslí také, že ta vytlučená serpentina má vlastnosti závodního okruhu? Kdo to rozhodne?

Nemohu si pomoci, ale myslím si, že většina těch, kteří horují po svobodě od strážníků jsou právě ti, kteří si myslí. Bezpečnost musí být vždycky předimenzovaná a i kdyby bylo možno exaktně určit, že v daném místě je bezpečných 58,6 km/h a jinde 62,3, je lepší stanovit v celém úseku 50.

A ještě by mne zajímala jedna věc, o které se dosud nelamentovalo. Je přípustné označit jako měřený úsek místo, kde momentálně policajti nejsou?

Lapil 7.3.2009 9:17

Re: Pan Neff

Obávám se, že to Aerokarel nedomyslel. Přece až budou policajti nezkorumpovatelní, začne  teprv fungovat represe. Takže starší člověk možná nemá pravdu, ale mladší s ním souhlasí, aniž by si toho všimnul.

Vlado Z 7.3.2009 9:16

Smysl značky

Pokud jsem správně pochopil, značka by se týkala měření městskou policí, nikoliv státní. A takhle bych to považoval za správné. Co je smyslem měření rychlosti městskou policií? Spomalení aut projíždějících obcí. To značka o měření rychlosti radarem-ať stacionárním nebo přenosným-zajistí. A současně zabrání nadměrnému vybírání pokut. Pokud navíc budou místa měření podléhat schválení policie státní, může po čase vzniknout funkční model. A řidiči již nebudou do obcí na transitních trasách vjíždět devadesátkou(to jak přibržďují ze stodesítky, kterou se po I. třídě běžně jezdí). Ponechávat rozhodování na dobré vůli a zdravém rozumu řidičů až dosud k ničemu nevedlo. Vemme si příklad z Německa-tam sepředpisy dodržují, takže když se někde uplatňují nesmyslně-např. značka obce půlkilomtr před ní-vznikne okamžitě velký tlak na nápravu. U nás se udržuje spousta nesmyslůjen tím, že se tiše počítá s jejich obcházením, jenž normálně nikdo nekontroluje a nestíhá, nedostane-li k tomu extra motivaci - jako starostové s pokutama za rychlost.

doxtan 7.3.2009 8:50

Re: Je otázka,

přesně, značka mi říká, že všude jinde dodržovat rychlost nemusím. A tak se tím spousta lidí řídí.

Jinak, pokud už musí být, tak mám pro Prahu a další města takový nápad, co ke všem cedulí Praha přidat ceduli Zóna s dopravním omezením (č. IP 25a), spolu se značkami 

Nejvyšší povolená rychlost 80 (B20a), Měření rychlosti radarem a ke značce konec obce ceduli Konec zóny s dopravním omezením. (IP 25b). A je po ptákách.

Han 7.3.2009 8:41

Omezovače rychlosti

   Někde jsem slyšel, že v USA (nevim jestli ve všech státech) používají v autech takzvané omezovače rychlosti. Může mi někdo znalý (kdo to zná z praxe) vysvětlit o co jde? Díky.

vlk 7.3.2009 8:36

radar

Měření rychlosti je věcí státní policie. Celá tato nehorázná drzost nevznikla od MP, ale od systému, kdy si z měření rychlosti udělali magistráty a magistrátům spřátelené soukromé firmy výnosný zdroj příjmů. Tedy bylo nutno jakýmkoliv způsobem prosadit meření rychlosti MP a řeči o počtu mrtvých a o neukázněných řidičích jsou jen řeči. Nějakým způsobem ty blbce ( rozuměj voliče,čtenáře,občany atd.) je nutno přesvědčit o nutnosti a správnosti buzerace, kdy výsledekem je dodatečný příjem městským úřadům a úřadům spřáteleným soukromým firmám. Tady vůbec  nejde o bezpečnost a to je to největší svinstvo. Však si vpomeňte, jak samo velké I plakalo, když se projednával návrh na zákaz měření rychlosti MP (rozuměj Městská Policie) :

"Stalo se to, čeho jsem se obával. Nevím, jestli jsme si toho všichni vědomi, že v tuto chvíli, pokud tento návrh projde, budou absolutně znehodnoceny miliardové investice desítek stovek obcí."

Han 7.3.2009 8:35

Je to zejmě spíš o znalostech, dovednostech a řidičské praxi.

    Nebo je to celkovou kulturností národa? Spíše si myslím, že to bude více faktorů dohromady.

Saul 7.3.2009 8:27

Domyslet to

Když, pane Neffe, trváte na tom, že řidič musí být předem informován o měření rychlosti (zřejmě proto, aby v příslušném místě zpomalil na povolenou hodnotu), měl byste také požadovat, aby třeba u semaforů na křižovatkách nebo u výstražných světel na železničních přejezdech bylo označeno, zda je u nich policejní hlídka nebo kamera, aby řidič věděl, kdy má podle předpisu zastavovat a kdy může naopak jet podle vlastního uvážení.

ucitelas 7.3.2009 7:52

Re: Bože můj!

a trest smrti by jsi nechtěl. Nezapomínáš když si bereš do huby autoškoly, že na konci je zkouška a že AŠ řidičáky nedávají?

ucitelas 7.3.2009 7:50

Re: hlavní problém

a co ta hovada co zaviní tech zbývajících 5% nehod tam jsi asi ty, že???

Pišta 7.3.2009 7:16

Radary

Pokud je mi známo, tak státní policie používá mobiní radary bez problémů. Celý humbuk odstartovali obecní policajti, kteří místo aby se věnovali , ůkolům , pro která byla jejich instituce vytvořena, to znamená pořádku v obcích, specializovali se na rejžování peněz pomocí důmyslně instalovaných rararových pastí. Nejlepším příkladem je pověstný mělnický "železniční přejezd" , který je ve skutečnosti léta nepoužívanou železniční vlečkou se zarostlými kolejemi vedoucími do zrezavělých vrat. Vagon nebo něco vagonu podobného, tam nikdo neviděl léta letoucí. Přesto je tam radar, který chytne každého, kdo překročí rychlost 30km//hod. To omezení nevyplývá ze značky omezující rychlost, ale ze značky" železniční přejezd." Geniální!!  A to je celý vtip. Za půl roku nachytaných 40 000 řidičů ,zaplatilo po dvou tisících korunách. To máme osmdesát melounů. No nekupte to za ty peníze! Že tam nikdy nedošlo k dopravní nehodě ani bez toho radaru? Co je vám do toho?  Víte kolik nehod bylo za rok na železničních přejezdech? A kromě toho -já jsem obecní policajt a mne  nikdo nebude poučovat!

Honza42 7.3.2009 6:54

policie na nehodovost nemá pražádný vliv.

Je to především souhra tří okolností: stavu společnosti, kvality silnic a kvality auta. Stav naší společnosti? Proti západu stále vyšší pracovní vypětí a s tím spojená únava - typicky u menších podnikatelů s větším nájezdem km. Třeba po celodenním obchodním jednání jet 300km domů...atd.Není třeba zklidňovat dopravu, je třeba zklidnit lidi. Krize k tomu možná napomůže.

Stav silnic je proti západu naprosto katastrofální, a tím nemyslím jen výtluky.

Kvalita aut se podstatně zlepšuje a je to hlavní prvek ve snižování smrťáků. Kdybychom měli stejně starý vozový park jako Němci, budem mít smrťáků míň než oni.

Tx 7.3.2009 6:48

Je otázka,

kde má městská policie měřit, ale v každém případě upozorňovat značkou je nesmysl. Řidič má dodržovat předpisy POŘÁD. To jako za chvíli bude na bance tabulka předepsaných rozměrů "Zde je hlídací služba proti lupičům" a pokud tam nebude, tak se hlídat nesmí a  loupit smí? Ve "staré dobré Anglii" jsou asi řidiči jiní, ale podívejte se  tady: kde se měří, jedou řidiči předepsanou rychlostí a hned za kamerou na to šlápnou. Fakt ovšem je, že se měří většinou tam, kde překročení rychlosti nikoho neohrožuje, ale dobře se vybírají pokuty. A na trase Praha - Příbram, kterou často jezdím, jsem už asi 2 roky policajta neviděl. Takže na Cukráku, kde je přechod pro chodce a 50 (velmi oprávněně, za 29 let, co tudy jezdím, jsem tam dokonce 1x viděl přecházet chodce!) kdysi měřívali a těch 50 tam jel každý. Dnes málokdo. Podstata je tato: když udělám přestupek a budu mít 25 - 50% pravděpodobnosti, že mne chytí, tak ho vědomě neudělám. Jiná je situace, když mne peníze tak nebolí a pravděpodobnost se blíží nule.

honzak 7.3.2009 5:20

hlavní problém

je v neexistující OKAMŽITÉ represi pro ona hovada, která zaviní 95% nehod! Pokutováním řidičů na buzeračních 40 se bezpečnost nezvýší. Jak již napsal někdo dřív - ožran, který způsobí nehodu musí jít OKAMŽITĚ do basy a to se zákazem dalšího řízení.  Např. ten hýzl kubina. Frajírek, který na Jižní spojce profrčí úsekovým radarem cca 150 (čtvrtek 5:45, můj odhad) musí OKAMŽITĚ odstavit auto a vyzvednout si ho na druhém konci republiky za tučný obnos. Tito "řidiči" se chovají jako cikáni a plarí na ně totéž jako na cikány - SÍLA. Ale to by policie musela dodržovat tu hlášku, co má napsanou na autech.

Ladislav N 7.3.2009 4:46

Re: Bože můj!

A trest smrti pro silničáře a jim zakázky přihrávající státní úředníky, kvůli nimž jsou na stovkách kilometrů silnic a dálnic v ČR zúžené jízdní profily kvůli "opravám silnic", které se však nekonají, a nebo pouze po zlomek celkové doby odstávky. Všc pro mě neuvěřitelná a korupcí a neschopností zavánějící.Rv:-/

tosz 7.3.2009 4:36

Re: Pan Neff

Jak chcete snížit korupčnost policie, když nás korupce provází i při volbě prezidenta.

Dark 7.3.2009 2:38

Re: Radary s displejem

No, třeba ve staré dobré Anglii je přímo zákonem zakázáno měřit rychlost "za bukem." Policie má vytvořená místa vedle silnic, která jsou velkými výstražnými tabulemi o měření rychlosti v dostatečné vzdálenosti označena. Navíc je povolená hranice alkoholu 0.8 , slovy nula celá osm, promile. Přesto je počet nehod a počet mrtvých na silnicích nesrovnatelně nižší než v Česku. Takže o tom to asi není. Je to zejmě spíš o znalostech, dovednostech a řidičské praxi.

Jurajda 7.3.2009 1:34

Bože můj!

A co takhle kvalitně vyškolit řidiče aby zvládali co nejvíc situací na silnicích?Vždyť autoškola teď to je naprosto nedostačující!Taky řidičák jen na zkušební dobu!A okamžité zabavení auta opilci s okamžitým nástupem do vězení a to pro všechny bez výjumky i těch s imunitou a tresty od roku do deseti let?

JaS 7.3.2009 1:28

Radary s displejem

informující řidič, jak rychle jede, jsou dobrá a užitečná věc. Pokud je někdo chce opět skrýt, tak je zřejmé, že mu vůbec nejde o bezpečnost provozu, ale o vybírání peněz. Normální sprostá zlodějina.