25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 8.3.2009 15:48

Re: Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

Fakt, že nějaký zákon odmítá drtivá většina lidí respektovat, by měl vést k hlubší úvaze, než jen o represích. - tak tohle je perla, aplikovatelná na zákony mnohé - třeba daňové ;-)

Třeba o tom, že pravidla provozu tak, jak jsou aplikována v praxi - tedy dopravní značení - neslouží ve své většině deklarovanému záměru, tedy bezpečnosti a plynulosti dopravy, což plyne z absence odpovědnosti a svévole o nich rozhodujících úředníků. - taky perla; občas jistě jsou značky umístěny blbě, ale o většině bych nehovořil. A řídím už 40 let.

Honza z podhůří 8.3.2009 15:43

Re: Agrese řidičů

Dobrý den, pane Hanumane. Připomínáte mi mého otce - taky má řidičák přes 40 let a jeho styl jízdy bych už neoznačil za ideální - jede přespříliš pomalu, protože na současný provoz už zjevně nestačí a asi se nemýlím, že se na silnici bojí. Jet za ním je očistec, není divu, že se i jemu musí zdát styl jízdy ostatních, mladších, agresivním - také se obdobné řidiče snažím raději předjet, neboť nervy mám jen jedny. Souhlasím ale s Vašimi výtkami vůči mladším řidičům (silněji řvoucích aut) - takových "závodníků" je více než je zdrávo a též k plynulosti a bezpečnosti provozu nepřispívají. Přesto nebo i proto prosím neoznačujte všechny naše řidiče dobytky - dobytků je jen pár procent, jen jsou víc vidět.

Honza z podhůří 8.3.2009 15:27

Re: Je otázka,

máte plno pravdu R^

paštun višnu 8.3.2009 15:05

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Až bude v této zemi většina populace cikánská a odmítající povinnou školní docházku, nastanou stejné důvody změnit pravidla. Zkuste pochopit obsah napsaného, než se pustíte do dalších analogií.

paštun višnu 8.3.2009 15:00

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

To je ovšem dost prů/ser, že pravidla, která mají sloužit bezpečnosti provozu, neznají rozdíl mezi bezpečným a nebezpečným úsekem. Možná proto na ně lidi dlabou. Váš názor, že o kvalitní značení se mají postarat řidiči, aby jimi placení darmožrouti ve státní správě (nejste jedním z nich?) mohli místo kvalitní práce hrát svlíkací pokr nebo prudit na diskuzích, je úchylný.

hudry 8.3.2009 14:51

Když zákon odmítá drtivá většina

 lidí respektovat", tak by se měl zrušit? Čili, jestli např. "drtivá většina cikánů" odmítá respektovat zákon o povinné školní docházce, tak by se měla povinná docházka zrušit ? Pane, nechte si takové nápady patentovat, to je přímo na nobelovku ...

paštun višnu 8.3.2009 14:30

Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

aby se jim spolu lépe žilo. Fakt, že nějaký zákon odmítá drtivá většina lidí respektovat, by měl vést k hlubší úvaze, než jen o represích. Třeba o tom, že pravidla provozu tak, jak jsou aplikována v praxi - tedy dopravní značení - neslouží ve své většině deklarovanému záměru, tedy bezpečnosti a plynulosti dopravy, což plyne z absence odpovědnosti a svévole o nich rozhodujících úředníků. Dodržování pravidel, ke kterým nelze mít úctu, nezbývá než vymáhat represí a vyvoláním strachu, což vyvolává pochopitelný vzdor. Morální apely jsou v tomto případě jen plácnutím do vody.

hudry 8.3.2009 14:26

Prý "Kladení „radarových pastí“

na bezpečných úsecích". Jak u blbejch! Co to je, ty vořechu, "bezpečný úsek". Dopravní předpisy NIC TAKOVÉHO NEZNAJÍ !!! Jednou tam je nějaká značka, která rychlost omezuje a je povinností řidiče tuto značku respektovat. A diskuze o "nemorálnosti" kontrol a sancí za prokazatelné porušení předpisů mohou vést jenom vypatlanci typu Bůh Všemohoucí - zvaný mezi kumpány Astón.

Jezděte podle předpisů a nebudete těm zlodějským strážníkům a ziskuchtivým starostům platit ani haléř !!! A pokud víte, že nějaká značka je nesmyslná, tak se místo blbého tlachání na netu zasaďte o její zrušení. Ale nepřesvědčujte se navzájem, že pro vašeho řidičského génia předpisy neplatí ...

A.D. 8.3.2009 13:22

Re: Je otázka,

Dodržovat předpisy pořád znamená ploužit se 80 nebo i 60 na přehledné čtyřproudé silnici dálničního typu a na druhé straně smět jet 90 na klikaté úzké okresce. Když ty předpisy odporují logice, těžko očekávat, že je bude někdo dodržovat POŘÁD.

Kupříkladu co dělá omezení na 30km/h ve většině délky ulice "ke Stáčírně" v Praze 4, kdo ho tam dal a proč? Ano, jsou tam přechody pro chodce a autobusové zastávky - stejně jako po celém městě. Ale tady si někdo kdysi vymyslel třicítku, tak je tam třicítka, zcela bezúčelně a zbytečně. A takových míst po republice je! Až se bude značení silnic řídit rozuměm, můžeme chtít po řidičích, aby se jím důsledně řídili.

Vlado Z 8.3.2009 12:40

Re: Smysl značky

Ty mechanizmy, jak kontrolovat činnost úřadů včetně těch, které tvořílegislativu, musíme teprve vybudovat, to za nás nikdo neudělá. Základem je fungující komunikace - jak od úřadu k občanům, tak i možnost zpětné vazby od občanů k úřadu - ovšem konkrétní a věcné, nikoliv emotivní a agresivní, jak je dnes převažujícím zvykem.

Ale tu Jižní spojku Vám neberu -tam je 80 Km přes den naprosto přiměřených při té hustotě dopravy a počtu sjezdů, aut snažících se dostat z levého pruhu do pravého, aby mohli sjet do města + bláznů, kteří mezi tím kličkují schválně jen aby se dostali domů o něco dřív... Není rozumné tam přes den zvyšovat rychlost-ostatně 80 km ve městě platí pro dálnice ve městě nejenom u nás. Otázkou je, zda by noční povolenou rychlost 100km/hod. šlo rozšířít například i na sobotu a neděli dopoledne, kdy je doprava řidší.

lapa 8.3.2009 12:22

Re: Radary

Proc pouzivat osobu blizkou, kdyz:

* nejdrive vas musi pri (spravnim/prestupkovem) rizeni poucit o tom, ze "... muzete odeprit vypoved..., pokud by ste se ohrozil sebe nebe osobu blizkou ..."

* takze takto poucen odeprete vypoved a je vymalovano

* pokud vas nepouci, nedorzeli zakon a cele rizeni je neplatne

Petr 8.3.2009 10:32

proč pořád tolik diskusí o stejném problému?

Prosím může někdo vysvětlit proč je pořád tolik diskusí o měření rychlosti, bodech, úplatcích policii atd.?

Nešlo by to náhodou takhle: Všechny rychlosti by byly pouze doporučené. V případě jakékoliv nehody budou experti (nikoliv policie) zjišťovat, zda byla rychlost přiměřená okolnostem. Policie jenom na místě zajistí pozici vozidel, stopy ap. sepíše krátký protokol - žádné pokuty žádné řešení na místě. Měření rychlosti, průjezdů na červenou předjíždění v nepřehledných místech, "myškování" kdekoliv, bez značek, bez pokut, ale kalibrovanými přístroji a trvalým záznamem a OCR reg. značek. Při uzavírání poviného ručení nebo jiné v souvislosti s dopravou pojistky pojišťovna vytáhne záznamy a určí pojistné (bonus/malus/ nebo nepojistí vůbec a řidič by neměl jezdit). V případě nehody viník zaplatí vše (experty, případný soud, všechny škody a náklady které jsou proti němu uplatněny), resp vyřídí to přes svou pojišťovnu (pokud je pojištěn), výše odškodného za zranění případně úmrtí by neměla být vůbec omezena. Zabíralo by to více času, ale pro řidiče natolik odstrašující, že by to po relativně krátkém čase asi vedlo k tomu, že by se řidiči (a ostatní) začali chovat normálně. Postihovalo by to všechny bez rozdílu, hrozba nemožnosti řízení by visela nad všemi (pojišťovny by riskujicí řidiče asi nepojišťovaly vůbec)

Takhle to spíš vypadá že jde o kšeft na značky, kšeft na radary, kšeft pro město při vybírání pokut. O nějaké bezpečnosti se tu nedá mluvit

JiriH 8.3.2009 10:06

Re: Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Řídím a poměrně dost - ročně mezi 60000 a 90000km, ale téhle argumentaci o vylepšování rozpočtů obecních pokladen rozumím jen málo.

Pokud strážník někoho pokutuje, pak je to pro porušení zákona. Porušení zákona prostě musí být postihováno. A je úplně jedno, jestli se pokutou vylepší obecní, krajský, státní či bůhvíjaký rozpočet. V tohle směru je kritika argumentující vylepšováním obecních rozpočtů hloupá a nesmyslná.

Za rozumnou kritiku ale považuji následující:

- strážníci se s oblibou soustřeďují na měření rychlosti na přehledných úsecích, kde i překročení maximální povolené rychlosti ve městě o 20 nebo 30km/h nemá reálný vliv na bezpečnost silničního provozu a nepostihují reálně nebezpečné chování - od nedávání předností až po agresivní jízdu.

- měření rychlosti na všech možných místech bez ohledu na nebezpečnost pomůže jen těm rozpočtům a nikoliv dopravnímu provozu. Z tohoto úhlu pohledu lze pak vyvodit, že měření rychlosti strážníky se stává zbytečným a není tedy potřeba, aby rychlost měřili. Namísto toho by se například mohli soustředit na místa, kde dochází k opravdovému a nebezpečnému porušování dopravních předpisů. Jako příkald zde může posloužit křižovatka u Letenského tunelu na břehu Vltavy ze směru od Holešovic. Levý pruh je zde vyhrazen pro odbočení vlevo, ale ohromné množství vykuků tento pruh využívá pro předjetí kolony, která je v pravém pruhu (určeném pro jízdu rovně a vpravo) a za křižovatkou pak dochází k infarktovým situacím, když se takový blb začně tlačit do jediného pruhu, který za křižovatkou je k dispozici anebo se snaží v serpentýně předjíždět po tramvajovém pásu. Tady jsem žádného strážníka ani policistu neviděl a přitom by tam byli více než užiteční pro výchovu řidičů. ignorujících základní pravodla silničního provozu i slušného chování.

Malý Aston 8.3.2009 9:16

Nic nepomůže,je potřeba vyměnit řidiče!

V Německu,Rakousku i Francii potkávám policajty přibližně jako u nás,tedy nepotkávám.A přesto se tam jezdí jinak a cítím se tam naprosto nezpečně.I tam se najde sem tam nějaký debil,ti jsou všude a je to i statisticky dokázáno.Debilové se rodí v každé zemi v určitém procentu a to přibližně stejně.Proč to tam jde a u nás to nejde? Já se domnívám že mají něco,co my ještě namáme. Jednak si váží majetku,zdraví a od mládí jsou učeni,že nic není zadarmo a počítají každý cent.Němčour když má platit 50,00 EUR tak je zhroucený a uvažuje o konci života a my  slované ještě dáme úplatek  jako kompenzaci za čekací dobu policajta na slunci nebo za deště který na nás číhá. Jsme nekulturní ba až barbarský národ který si ničeho neváží neboť vše je zadarmo nebo za hubičku.Nevěřím v represivní opatření,to by museli policajti stát všude.Pokud se všichni nezačneme chovat ohleduplně k sobě i jiným a pokud policie za překročení rychlosti o 20 km výše než je povoleno nezačne zabavovat nejen řidičáky ale i auta lepší to nebude.Když je národ plný barbarů platí na ně jen barbarské postupy.A tomu našemu fotbalovému geniu již  vrátili frantíci to jeho rychlé autíčko?:-D

Novák 8.3.2009 4:57

Re: Řidičák v USA

No, dospělý sice podle zákonů USA není, to si musí ještě 3 roky počkat, ale řidičák na auto může mít už od 16 let, ale s omezením rychlosti a nesmí jezdit samostatně večer. Plnoletost je v USA až od 21 let. (Mississippi)

Novák 8.3.2009 4:51

Re: Represe

Výše pokuty podle průměrného příjmu již v EU existuje, a to konkrétně ve Finsku. Takže jde vlastně o rovnocennost postihu pro všechny. Stačí jenom převzít finský model.

A. 8.3.2009 2:59

Stará pravda

Už staří římané dospěli k poznání, že účinnost represe není úměrná výši trestu ale jeho neodvratnosti. K našim policajtům se tahle stará pravda dosud nedonesla. Lidi budou za volanty a řídítky prasit dál, pokud mají 99,9% míru pravděpodobnosti, že je nikdo nezastaví a nepostihne. Žádný bodový systém ba ani obnovení trestu smrti na tom nic nezmění. Jistě jste si všimli, že po zavedení bodového systému se začali řidiči chovat o řád slušněji. Ale jen prvních 14 dní. Než zjistili, že dodržování předpisů na silnicích prakticky nikdo nekontroluje.

vltava 8.3.2009 1:07

Re: Ještě lepší nápad.

Ano. Dokonalé. Každému pražákovi sebrat řidičák, nejlépe hned potom jak udělá autoškolu a dostane ho. A rozšířit to i dál. Brno má asi polovinu obyvatel než Praha, takže rozpočítat brňáky na prvý / druhý a prvým ho sebrat taky. V menších městech úměrně, např. v Tachově sebrat ŘP každému 23 řidiči. Pak by se krásně jezdilo, problém by ale mohl být s parkováním. Parkovací místa by totiž blokovala auta těch, co přišli o řidičák. Sešrotovat. Auta.

mik 8.3.2009 0:25

vyvražděním koček za bezpečnější dopravu

V poslední době se také hovoří o vlivu toxoplazmózy na psychiku lidí. Podle badatelů z pražské Karlovy univerzity mají lidé infikovaní parazitem T. gondii pomalejší reakce než lidé, kteří se T. gondii nesetkali. Autoři studie srovnávali skupinu lidí s prokázanými protilátkami proti T. gondii s lidmi, kteří nebyli prokazatelně nakaženi. Pokusné osoby sledovaly bílý čtverec na obrazovce počítače. Jejich úkolem bylo stisknout tlačítko v okamžiku, kdy se čtverec objeví. Reakční dobu počítač měřil s přesností na tisícinu sekundy. Výsledek ukázal, že po celou dobu pokusu, trvajícího tři minuty, reagovaly nakažené osoby statisticky významně pomaleji než nenakažené. Zhoršení výkonů bylo výrazné zejména ve druhé a třetí minutě, což by ukazovalo, že nakažené osoby mají zhoršenou schopnost dlouhodobého soustředění. Tato skutečnost se může například projevit na schopnosti řídit auto. Tato úvaha byla nedávno rozvedena nejen v odborné literatuře, ale i rozsáhlém článku v LN pod názvem ?Nebezpečný prvok v mozku nás žene pod kola aut?.

http://www.emimino.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=1443

LaHard 7.3.2009 23:54

Re: Represe, represe a represe,

Celkem souhlasím s Vámi i s ostaními příspěvky, stěžujícími si na bezohledné řidiče. Ale tím, že si stoupnu za buk a budu měřit, jestli někdo nepřekročil povolenou rychlost (a někdy tam tu značku sám umístím :-)), tak tyto frajery nikterak nevytřídím ani nepřinutím změnit jejich zvyky. Na těchto úsecích, kde se obvykle měří rychlost, se obvykle nehody nestávají.

Bohužel, pro policii je největším pirátem právě ten, který byť jen o něco překročil 50. A toho je potřeba sejmout!

pavel 99 7.3.2009 23:39

Re: Uznávanou pověrou

"....chvíli jsou zprávy o dopravních policistech, kteří si přivydělávali?.." - ale o to snad šlo při bodovém systému, nebo ne?;-)

pavel 99 7.3.2009 23:38

Re: Statistika

no to je přesné. Duševně méně zdatní jedinci nejsou schopni rozlišovat mezi pojmy "nepřizpůsobení rychlosti" či "nepřiměřená rychlost" a "překročení rychlostního limitu". Přičemž faktický rozdíl je propastný.

Jenda 7.3.2009 23:38

Re: Agrese řidičů

Problemy s prekracovanim rychlosti uz vubec ne. A cekani na vlakovem nadrazi je skvelou prilezitosti se seznamit se spoustou lidi. Spolecne cekani na uz zase zpozdeny vlat utuzuje kolektiv.

Jenda 7.3.2009 23:35

Re: Represe

Fajn. Pokud si mame byt vsichni rovni tak bychom take meli vsichni platit stejne dane. Absolutne, nikoli relativne vuci prijmu. Nebo ne?

Jenda 7.3.2009 23:33

Re: Ještě lepší nápad.

Ve vetsine ostatnich koncin republiky nemaji zdaleka takovy provoz vy chytraku.

Jenda 7.3.2009 23:32

Re: Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Nejen mestaci meri rychlost. A duvodem mereni rychlosti by nemelo byt vylepsovani mestskeho rozpoctu.

Pavel 7.3.2009 22:20

Ještě lepší nápad.

Vždy v diskusích si nejvíce stěžují pražáci. Takže  Prahu udělat jak jednu pěší zónu a všichni pražáci odevzdají řidičáky. V ostatních místech ČR jezdit umí takže tam se nic měnit nebude.

Robin 7.3.2009 21:06

Statistika

Winston Churchil kdysi řekl, že věří jen té statistice, kterou sám zfalšoval.

Nepřiměřená rychlost je druhou nejčastější příčinou dopravních nehod. OK. Ale kolik z těchto nehod bylo způsobeno překročením maximální povolené rychlosti? Když na okresce vletím 70 do vlásenky, která se utahuje a skončím na stromě, tak je to také nepřiměření rychlost, ale radarem nepostižitelná. A obávám se, že v této kategorii je takových nehod většina. Kolik nehod na dálnici je způsobeno řidiči jedoucími 160 a kolik těmi, kteří nepřizpůzobili rychlost okamžité situaci? Aby ale nedošlo k omylu. Já netvrdím, že není třeba nedodržování rychlosti postihovat, zákon se musí ctít. Ovšem, když někdo používá statistiku tímto způsobem, tak mám pocit, že ze mě dělá vola. Jestli se někomu nelíbí 50 na okraji obce, ať lobuje u svých zastupitelů o zvýšení na 70, ale pokud tam těch 50 je, měl by jet 50.

vltava 7.3.2009 20:30

Mráz je nejlepší děda

Represe je asi taková nejlepší prevence, jako je mráz nejlepší děda.

Pokuty nic nevyřeší. Pokud je někdo v autě nebezpečný pro okolí (ať už kvůli neschopnosti, nebo bezohlednost), je potřeba mu zakázat jezdit. Pokuta z něho lepšího řidiče neudělá, jenom chudšího řidiče.

vltava 7.3.2009 20:24

Re: Represe, represe a represe,

Mám lepší návrh. U jízdy každého auta by měl být přítomen policista. Pak se nikdo přestupku nedopustí. Ten policista by měl nejlépe běžet před autem s praporkem, tak jako v počátcích automobilismu. Tak zároveň nenásilně snížíme rychlost, a tím nehodovost vymítíme.