28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novák 26.10.2010 5:48

Pořád nemohu pochopit,

Pořád nemohu pochopit, proč na železnici nemohou panovat obdobné poměry jako na silnici. Pozor! Obdobné, nikoli stejné! Samozřelmě si uvědomuji, že na železnici v podstatě nejde předjíždět. 

Silnice stavěl Řím, železnice císař. V čem je problém? Proč infrastrukturu nemůže provozovat stát a provoz soukromníci. Na silnici to jde, proč ne na železnici?

J. Novak 24.10.2010 17:13

Liberální institut

Že je tahle organizace k ničemu, to si myslím už dávno, autor tohoto článku to jenom potvrdil.

J. Urban 24.10.2010 23:04

Re: Liberální institut

jenom souhlas

P. Kylchap 24.10.2010 11:54

Pane autore,

o dopravě už nikdy nic nepište. Nebo raději nepište vůbec

Z. Rychlý 23.10.2010 18:42

Přehodnocuji svoji náklonnost k Liberálnímu institutu

Použiji slovo, které používal i Werich s Voskovcem. Ten článek je prostě blbý.

J. Jílek 23.10.2010 12:04

pane bože.....

Pan Jančura NEtvrdí, že žádné přímé dotace na provoz železnic nepotřebuje. Pan Jančura, jak jsem ho slyšel a za tím si stojím, požaduje jen polovinu toho, co na správu spodku požadují Dráhy....a pozemky pod kolejemi mu nikdo neprodá, ani to není žádoucí

P. Kylchap 23.10.2010 20:45

Re: pane bože.....

I když se o železnici zajímám nemám informace, že Jančura chce nahradit SŽDC ("správa spodku").

SŽDC toho ale v údržbě tratí moc nenadělá. Práce zadává soukromým firmám, nejvíce firmě pana exministra Řebíčka (ODS).

J. Jílek 24.10.2010 23:05

Re: pane bože.....

no a co...že je nemáte?

B. Jelínek 24.10.2010 8:52

Re: pane bože.....

No právě ..... je to sice stále lepší varianta, než provozování dopravy státem ale jakmile by p.Jančura měl vlastnit celek, tak si dokáže spočítat, že momentálně by v konkurenci jiných služeb (autobusy, auta) asi neobstál. Resp. je to velice neefektivní služba. 

J. Jílek 24.10.2010 23:08

Re: pane bože.....

a co mu asi tak připočítáte, když má údržbu spodku hradit on? To mi tedy fakt vysvětlete....tu údržbu si naopak jako nevlastník spodku nemůže ani odepsat...

P. Kylchap 23.10.2010 10:21

Hodinky a holinky

V tomto příspěvku je příliš mnoho blábolů.

"Pan Jančura tvrdí, že žádné přímé dotace na provoz železnic nepotřebuje, ale jedním dechem odmítá jinou věc, a tou je vlastnictví kompletní železnice, tedy i kolejí."

Jančura má eminentní zájem o "přímé dotace na provoz" a ani to neskrývá. Z toho důvodu se krajům nabízel, ale i když byl levnější byl považován za nedůvěryhodného kvůli jeho romantickým představám. Kompletní vlastnictví železnice, tedy i kolejí je nesmysl a může být použit pouze u "turistických tratí" jako jsou JHMD.

P. Kylchap 23.10.2010 10:29

Hodinky a holinky 2

"Protože jakmile by železniční podnikatelé vlastnili i koleje, regionální doprava by zanikla."

Na toto jste pane autore přišel jak?

"A znovu, i kdyby, je otázkou, proč by měli daňoví poplatníci hradit výstavbu a údržbu železniční sítě?"

Máte pane autore aspoň trochu ponětí o dopravě? Naskýtá se otázka proč by měli daňoví poplatníci hradit výstavbu a údržbu silniční sitě?

Pane autore, stát musí vlastnit železniční síť stejně jako silniční. Aby po kolejích (silnicích) mohli jezdit různí dopravci. To se má vlastnictví kolejí každou chvíli měnit?Pane autore prostudujte si něco o dopravě a nepište ideologické bláboly.