25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DOPRAVA: Stroje na peníze

Už to není Lotrando junior z Druhé loupežnické pohádky Karla Čapka, už to není mejto, kde je cestující ždímán o peníze. Dnes je to radar a více méně automatický vymáhací mechanismus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Frys 12.4.2019 20:47

Italský dopravní fašismus

Asi před 14 dny mi přišel pozdrav ze Savony, italské městapo mi naměřilo na 70 prý celých 77 km/h. Chtěli cca 50 ojro. Synovi předloni naměřili u Neapole asi ve 2 v noci na 90 prý 100 km/, cca 80 ojro...

Řidičák mám víc jak 40 let, předpisy si nepamatuji a ani nechci pamatovat. Celou dobu používám jen dvě jednoduchá pravidla: 1) jezdí se vpravo (a přednost zprava), 2) jedu tak, abych nepoškodil zdraví či majetek sobě i nikomu jinému. Za těch víc jak 40 let mám najeto určitě víc jak půl milionu km, ovšem nezpůsobil jsem žádnou dopravní nehodu, škodu na zdraví ani na majetku...

M. Mikulec 13.4.2019 9:28

Re: Italský dopravní fašismus

Jó, kampaň na úřady se zdravým rozumem: úředníci dnes nepoužívají mozek, ale poslouchají počítače.

K. Janyška 12.4.2019 20:34

Ano, ve Šternberku mají takto skrytě a rafinovaně

umístěný radar a za překročení 6 km 800 Kč pokuta do městské pokladny... Dzp.

P. Aron 12.4.2019 20:31

Jsem řidičem hodně dlouho

a jezdím svižně leč s rozumem. Řídím se zásadou, že je lepší dojet živý a zdravý než nedojet vůbec. Ale musí konstatovat, že umísťování radarů mě neskutečně se.e. Jak píše pan Neff na bezpečných místech v obci mimo zástavbu nebo na začátku obce. Je k smíchu tvrdit, že jde o bezpečnost. V životě jsem nezažil, že by měřili v místech, kde překročení rychlosti je skutečně nebezpečné. Jde jim jen o plnění plánu výběru pokud a nikoliv o bezpečnost. P.S. vůbec si nepamatuji, kdy jsem platil pokutu za rychlost. Ale přesto mě to nesmírně štve.

P. Harabaska 13.4.2019 8:40

Re: Jsem řidičem hodně dlouho

Kdysi byly časy přímo idylické. První ze třech pokut v životě jsem zaplatil snad v roce 1964 v jedné obci na Plzeňsku. Esenbák mě zastavil a zeptal se mě, kolik je povolená rychlost v - jak se tehdy říkalo - uzavřené obci. Odpověděl jsem 40 km/h. A kolik jste jel? No snad těch 40 km/h!?! Esenbák do vysílačky: Franto, kolik jel ten motorkář? - Šedesát. Tak mi dáte, pane řidiči, dvacet korun. To byly časy!

L. Severa 12.4.2019 13:57

Stesk řidiče,

i diskutujících. Mám dotaz. Co by se stalo, kdyby všichni dodržovali dopravní předpisy? Možná by zemřelo na silnicích méně lidí.Je skutečně ta bláznivá rychlost některých řidičů zkrácením jízdní doby?

S. Donát 12.4.2019 14:46

Re: Stesk řidiče,

Důležitější, než dodržování dopravních předpisů, je používání vlastního rozumu.

M. Prokop 12.4.2019 15:33

Re: Stesk řidiče,

Zajisté.

L. Severa 12.4.2019 20:03

Re: Stesk řidiče,

Spíš než rozum asi předvídavost. Ovšem ty karamboly vznikají především nedodržováním dopravních předpisů. Zajímala by mne představa o kolik by řidič mohl beztrestně překročit rychlost. 62 je tedy stroj na peníze, tak kolik by se mělo tolerovat? Opravdu bez kontrol a pokut by stačilo používání vlastního rozumu?

S. Donát 12.4.2019 20:37

Re: Stesk řidiče,

Předvídavost a také předvídatelnost. Chovám se na silnici tak, aby bylo jasné, co budu dělat v příštích okamžicích. A snažím se trochu přemýšlet i za ostatní. Povolenou rychlost vnímám spíš jako orientační údaj. Co mi opravdu vadí, jsou radarové pasti, které slouží jen jako dojná kráva pro obce. Nemá to nic společného s bezpečností dopravy.

Domnívám se, narozdíl od vás, že nehody vznikají spíš nepozorností, nebo špatným odhadem situace.

M. Prokop 12.4.2019 21:01

Re: Stesk řidiče,

Nikdo nemluví o stavu BEZ kontrol a předpisů. Ale ty předpisy a kontroly by měly být dělány s rozumem za účelem minimalizace nehod a jejich následků, ne maximalizace zisku.

Tolerovat by se mělo řekněme 10% nad povolenou rychlost (není dobré mít oči stále přilepené na budík a u některých aut rychlost "na uši" neurčíte), ale ta povolená rychlost by měla být adekvátní situaci. Ne 40 km/h na rovné silnici v polích nebo cedule konec či začátek obce pár kilometrů před či za baráky.

M. Prokop 12.4.2019 15:34

Re: Stesk řidiče,

Nejlepší cesta k dodržování předpisů jsou rozumné předpisy a omezení. Což ty naše nejsou ani náhodou.

J. Svoboda 12.4.2019 16:27

Re: Stesk řidiče,

I při dodržování dopravních předpisů by měla existovat slušnost. Když se někdo nesnaží odvracet pozornost od řízení fanatickým sledováním tachometru a načapají ho chlupatí na padesátce při rychlosti 57 km/h a požadují pokutu, neprospívá to ani bezpečnosti silničního provozu, ani společenské slušnosti. Je to normální buzerace. Je dobré si uvědomit, že rychlost v československých obcích bývala také omezena na 60 km/h.

S. Donát 12.4.2019 19:51

Re: Stesk řidiče,

Přesně. Nejvyšší povolená rychlost není žádná posvátná kráva. Tedy alespoň pro mě ne.

P. Aron 12.4.2019 20:32

Re: Stesk řidiče,

Přesně tak.

S. Donát 12.4.2019 13:34

Hnusný silniční fašismus

Ale bude daleko hůř, až na nás bude bonzovat vlastní auto, že jsme jeli příliš rychle.

Co je ale vrchol hnusu, jsou buzerační semafory, které rozsvítí červenou při překročení rychlosti. Nikde křižovatka, nikde přechod, semafor na rovné cestě. Považuji to za velké znehodnocení tohoto důležitého nástroje pro řízení dopravy. Obávám se, že s jejich rozmachem bude spoustě řidičům připadat červená na semaforech poněkud méně červenější... :-(

J. Hajský 12.4.2019 12:09

Jak jsem slyšel, tak dávám dál.

Ještě za totáče se prý stalo toto. U krajnice stáli dva na pohled opilí stopaři s kufrem. Řidiči raději šlápli na plyn, aby je rychle objeli. Jenže v tom kufru byl radar.

M. Mikulec 12.4.2019 11:22

Zase se dostavame

k jádru věci: státu v éře globalizace chybí peníze od nadnárodních společnosti, které mají obraty v miliardách a daně neplatí žádné. Tak vláda drbe z kůže ty drobné danove poplatníky. Je to stále dokola. Jako první to pochopily Žluté vesty.

F. Kusák 12.4.2019 11:36

Re: Zase se dostavame

No, máte pravdu, jenže nedělá to jen tato vláda, ale všechny vlády, které pamatuji, dokonce i ta "nejspravedlivější" - komunistická. A dodávám, že jeden z fyzikálních zákonů říká, že pokud se má něco někam přemístit, pak se to děje cestou nejmenšího odporu. A ke Žlutým vestám, něco možná vydemonstrují, ale nic zásadního. A tak jediné, s čím bezvýhradně souhlasím, že je to stále dokola.

M. Mikulec 12.4.2019 13:01

Re: Zase se dostavame

Na rozdíl od předchozích, eurovlády už ani nepředstírají zájem o občana nějakou demokracii, a jdou tvrdě proti němu.

M. Prokop 12.4.2019 15:35

Re: Zase se dostavame

Nadnárodní společnosti jsou jen trapná výmluva.

Tahle vláda prostě moc rozhazuje.

J. Svoboda 12.4.2019 16:32

Re: Zase se dostavame

No ano. Tato vláda jistě moc rozhazuje a protože tomu tak je, peníze do vyházené díry musí nějak sehnat. Kromě těch posledních poplatníků to však neumí.

J. Lepka 12.4.2019 10:54

Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,

je nutné přinutit úředníky, aby pochopili, že oni jsou tam pro nás a ne, že my fungujeme pro jejich snadnou a příjemnou existenci!

M. Mikulec 12.4.2019 11:30

Re: Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,

Úředníci přece vždycky hryzali ruku, která je živí.

R. Gramblička 12.4.2019 13:08

Re: Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,

Pro úředníky je tou rukou anonymní stát. My jsme jen poddaní

P. Zinga 12.4.2019 13:15

Re: Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,

Přesně.

M. Krátký 12.4.2019 10:32

V maxi ( asi 180 metrů dlouhém ) tunelu Valík

se MUSÍ maximálně 80 km/hod - v italských tunelech (velmi často i více jak 1 km dlouhých ) se MÚŽE 110 !!!

Prostě taková česká buzerace - hezký den

J. Vintr 12.4.2019 8:23

Kdyby někomu "shora" záleželo na prevenci nehodovosti

tak si vezme všechny vážné nehody, o nichž existují úřední záznamy a vyhodnotí nebezpečná místa, kde se nehody nejčastěji stávají a nejčastější druh nebezpečného chování řidičů, které k nim vedlo. A tomu by se pokud možno měly přizpůsobit kontroly a případná represe. Určitě by to nebyl tak velký problém a lidí, kteří za erární peníze jen zahřívají židle v kancelářích by na to bylo dost. Jenže o omezení nehodovosti ve skutečnosti nikomu "nahoře" vůbec nejde. Pokutováni řidičů je jen další způsob, jak ždímat z lidí peníze.

V. Kotas 12.4.2019 10:41

Re: Kdyby někomu "shora" záleželo na prevenci nehodovosti

Tak jest.

J. Jurax 12.4.2019 14:09

Ano. Peníze nesmrdí ...