Diskuse
DOPRAVA: Stroje na peníze
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z. Frys
Italský dopravní fašismus
Asi před 14 dny mi přišel pozdrav ze Savony, italské městapo mi naměřilo na 70 prý celých 77 km/h. Chtěli cca 50 ojro. Synovi předloni naměřili u Neapole asi ve 2 v noci na 90 prý 100 km/, cca 80 ojro...
Řidičák mám víc jak 40 let, předpisy si nepamatuji a ani nechci pamatovat. Celou dobu používám jen dvě jednoduchá pravidla: 1) jezdí se vpravo (a přednost zprava), 2) jedu tak, abych nepoškodil zdraví či majetek sobě i nikomu jinému. Za těch víc jak 40 let mám najeto určitě víc jak půl milionu km, ovšem nezpůsobil jsem žádnou dopravní nehodu, škodu na zdraví ani na majetku...
M. Mikulec
Re: Italský dopravní fašismus
Jó, kampaň na úřady se zdravým rozumem: úředníci dnes nepoužívají mozek, ale poslouchají počítače.
Ano, ve Šternberku mají takto skrytě a rafinovaně
umístěný radar a za překročení 6 km 800 Kč pokuta do městské pokladny... Dzp.
Jsem řidičem hodně dlouho
a jezdím svižně leč s rozumem. Řídím se zásadou, že je lepší dojet živý a zdravý než nedojet vůbec. Ale musí konstatovat, že umísťování radarů mě neskutečně se.e. Jak píše pan Neff na bezpečných místech v obci mimo zástavbu nebo na začátku obce. Je k smíchu tvrdit, že jde o bezpečnost. V životě jsem nezažil, že by měřili v místech, kde překročení rychlosti je skutečně nebezpečné. Jde jim jen o plnění plánu výběru pokud a nikoliv o bezpečnost. P.S. vůbec si nepamatuji, kdy jsem platil pokutu za rychlost. Ale přesto mě to nesmírně štve.
P. Harabaska
Re: Jsem řidičem hodně dlouho
Kdysi byly časy přímo idylické. První ze třech pokut v životě jsem zaplatil snad v roce 1964 v jedné obci na Plzeňsku. Esenbák mě zastavil a zeptal se mě, kolik je povolená rychlost v - jak se tehdy říkalo - uzavřené obci. Odpověděl jsem 40 km/h. A kolik jste jel? No snad těch 40 km/h!?! Esenbák do vysílačky: Franto, kolik jel ten motorkář? - Šedesát. Tak mi dáte, pane řidiči, dvacet korun. To byly časy!
Stesk řidiče,
i diskutujících. Mám dotaz. Co by se stalo, kdyby všichni dodržovali dopravní předpisy? Možná by zemřelo na silnicích méně lidí.Je skutečně ta bláznivá rychlost některých řidičů zkrácením jízdní doby?
Re: Stesk řidiče,
Důležitější, než dodržování dopravních předpisů, je používání vlastního rozumu.
Hnusný silniční fašismus
Ale bude daleko hůř, až na nás bude bonzovat vlastní auto, že jsme jeli příliš rychle.
Co je ale vrchol hnusu, jsou buzerační semafory, které rozsvítí červenou při překročení rychlosti. Nikde křižovatka, nikde přechod, semafor na rovné cestě. Považuji to za velké znehodnocení tohoto důležitého nástroje pro řízení dopravy. Obávám se, že s jejich rozmachem bude spoustě řidičům připadat červená na semaforech poněkud méně červenější... :-(
Jak jsem slyšel, tak dávám dál.
Ještě za totáče se prý stalo toto. U krajnice stáli dva na pohled opilí stopaři s kufrem. Řidiči raději šlápli na plyn, aby je rychle objeli. Jenže v tom kufru byl radar.
M. Mikulec
Zase se dostavame
k jádru věci: státu v éře globalizace chybí peníze od nadnárodních společnosti, které mají obraty v miliardách a daně neplatí žádné. Tak vláda drbe z kůže ty drobné danove poplatníky. Je to stále dokola. Jako první to pochopily Žluté vesty.
Re: Zase se dostavame
No, máte pravdu, jenže nedělá to jen tato vláda, ale všechny vlády, které pamatuji, dokonce i ta "nejspravedlivější" - komunistická. A dodávám, že jeden z fyzikálních zákonů říká, že pokud se má něco někam přemístit, pak se to děje cestou nejmenšího odporu. A ke Žlutým vestám, něco možná vydemonstrují, ale nic zásadního. A tak jediné, s čím bezvýhradně souhlasím, že je to stále dokola.
J. Lepka
Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,
je nutné přinutit úředníky, aby pochopili, že oni jsou tam pro nás a ne, že my fungujeme pro jejich snadnou a příjemnou existenci!
M. Mikulec
Re: Ale řešení existuje Astone a je poměrně prosté,
Úředníci přece vždycky hryzali ruku, která je živí.
V maxi ( asi 180 metrů dlouhém ) tunelu Valík
se MUSÍ maximálně 80 km/hod - v italských tunelech (velmi často i více jak 1 km dlouhých ) se MÚŽE 110 !!!
Prostě taková česká buzerace - hezký den
Kdyby někomu "shora" záleželo na prevenci nehodovosti
tak si vezme všechny vážné nehody, o nichž existují úřední záznamy a vyhodnotí nebezpečná místa, kde se nehody nejčastěji stávají a nejčastější druh nebezpečného chování řidičů, které k nim vedlo. A tomu by se pokud možno měly přizpůsobit kontroly a případná represe. Určitě by to nebyl tak velký problém a lidí, kteří za erární peníze jen zahřívají židle v kancelářích by na to bylo dost. Jenže o omezení nehodovosti ve skutečnosti nikomu "nahoře" vůbec nejde. Pokutováni řidičů je jen další způsob, jak ždímat z lidí peníze.
V. Kotas
Re: Kdyby někomu "shora" záleželo na prevenci nehodovosti
Tak jest.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz