29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

DOPRAVA: Silniční zákon po roce

Již léta nás média a někteří politici přesvědčují, že proti "vyspělým zemím" je u nás situace na silnicích neudržitelná - řidiči jezdí bezohledně a v důsledku toho je neúměrně vysoký počet nehod, zraněných a mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Věra 28.6.2007 7:56

Body, o kterých nevíme?

Pokud je možné, že řidiči jsou přidělené body např. za překročení rychlosti naměřené automatickým radarem a on o nich ani neví (tudíž nikdo nezkoumal, kdo auto v dané chvíli řídil), znamená to, že tyto body jsou vždy "přiřazeny" vlastníkovi vozidla? Zajímá mě to hlavně jako podnikatelku - OSVČ vlastnící automobil, který jsem ani jednou neřídila a se kterým jezdí poze moji zaměstnanci. To by pak znamenalo, že já nasbírám všechny jejich automatické body?!

jorocer 28.6.2007 6:47

Re: Re: Re: Re: Re: Nefunkční zákon

Hm, hm. A proč ho teda ty auta, která jedou o 2 km/h ho rychleji nepředjedou v levém pruhu, ale jedou za ním a vytváří kolonu? Vaše teorie je jen na to, abyste si obájil to, že na dálnici jezdíte 150. Jinak je to celé mimo mísu.

chytrý horák 28.6.2007 0:45

názor

Jezdím hodně a toto téma mi leží silně v žaludku. S lidmi, kteří tvrdí, že jet 30 kolem školy v červenci je správné, protože je tam značka a zákony se mají dodržovat nehodlám polemizovat. Takováto bezbřehá oddanost a loajalita ke státní moci má povětšinou ryze politický původ. Silná ruka pečovatelského státu, značné omezení osobní svobody i odpovědnosti za vlastní rozhodnutí vedou k omezení výhod plynoucích ze schopnosti (nejen dobře řídit či pořídit si kvalitní vůz) a omezení nevýhod plynoucích z neschopnosti všeho druhu. Je tedy pochopitelné, že jistá část populace bude vždy podporovat restrikce ze strany státní moci, aniž by připustila komukoli právo o nich pochybovat. Je to pro ni výhodné. Člověk, který své životní štěstí hledá jinde než ve státní náruči si občas dovolí zapochybovat a může mít dokonce i vlastní, politicky nekorektní názor. Můj názor je ten, že dokud bude mít 9 z 10 příkazových či zákazových značek podobné opodstatnění jako ona zmíněná třicítka o prázdninách před školou, bude mít každý svéprávný člověk, který ještě má odvahu přemýšlet vlastní hlavou a špetku hrdosti v srdci, s dodržováním předpisů velký problém.

baltahsar 28.6.2007 0:14

Re: Re: Re: Pár poznámek

Jo, u moderního auta s elektronikou nemusíte ani šahat na plyn :o)

baltahsar 28.6.2007 0:14

Re: Re: Re: Re: Re: Nefunkční zákon

Když si budou udržovat cca 2s rozestupy (v Rakousku a Německu si to blbci taky nepamatujou, tak jim to připomínaj co chvíli na ceduli v pankejtu) tak se nestane vůbec nic -- kolona pojede stejně bezpečně ve 128 km/h jak rychlik do Chocně.

Pavel 28.6.2007 0:08

Re: Re: Silnice to je jedna velká katastrofa

Jezdím po těchto okreskách v pohodě a po staré silnici jsem doma dřív jak po D1, která je věčně zacpaná.

Pavel 28.6.2007 0:01

Re: Re: Pár poznámek

Při průjezdu severojižkou není třeba jiné manipulace než jednička-neutrál-jednička-neutrál-jednička-neutrál...................................;-D

zp 27.6.2007 23:32

Re: Re: Pár poznámek

Já ten zákon dodržovat odmítám, protože je blbý, což mne jako daňového poplatníka se-re.

A.D. 27.6.2007 22:05

Re: Re: Re: Re: Re: Máme trochu přepředpisováno

To je jako v té pohádce - když se volá "hoří!" mnohokrát zbytečně, lidi to ignorujou, i když to nakonec je jednou pravda..

Jimmy 27.6.2007 21:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Tedy už jsem potkal i exota co je v nějakém žigulíku do kopce 40, po rovině 40, z kopce 40 a pak už byla konečně rovinka a mohl jsem ho předjet. A nebylo to ve městě, ale na cestě s mírnými zatáčkami mezi vesnicemi kde i s vrakem se dá jet nejméně 70 km/h.

nik 27.6.2007 20:57

Re: proste dodrzujte predpisy

Když už chcete tak striktně dodržovat předpisy, tak vás chci vidět dodržovat i roztomilý a naštěstí nikým nekontrolovaný §25 odst. 3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy. Už vás vidím - vemte si do ruky metr a zkuste si přeměřit běžnou silnici na šířku. Schválně jestli bude mít šířku alespoň 7.7 m, aby vedle vašeho 1.7 m širokého zaparkovaného auta  zůstaly ještě 3 + 3 metry. Zbožňuji, když někdo takhle buší do druhých, že stačí jednoduše dodržovat předpisy ...

H.K. 27.6.2007 20:44

Re: Re: Re: Re: Nefunkční zákon

Je povolená rychlost 130 km/hod. Pokud pojede auto mírně pod max. povolenou rychlostí, tak auta jeducí 130 km/hod. ho dohoní a vytvoří se kolona. Není nebezpečnější jízda,  jak jízda v koloně. Bezpečné rozestupy jsou dané x faktory, které nemá cenu rozebírat. Když bude povolená rychlost 150 km/hod. tak kolona nevznikne, protože všechna auta nemohou jet toto rychlostí např. Š 105.

pavel 99 27.6.2007 20:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

no pokud čtu správně, tak samotnou pomalou JÍZDU nic nezakazuje. Píše se tam o omezování plynulosti provozu touto jízdou.

jorocer 27.6.2007 20:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Tak na tom se asi shodneme, proti tomu nelze nic namítat. Ale za tím, že jedu pomaleji, než se mi zahřeje motor a nedělám nic špatného si stojím.

jorocer 27.6.2007 20:29

Re: Re: Re: Nefunkční zákon

Jak se za ním může vytvořit kolona, když všichni pojedou 128 a nikdo víc ani míň? Pojedou všichni se stejnými rozestupy, jak na dálnici vyjeli. Ne všichni jedou celou dálnici. Někdo z dálnice sjede, jiný vyjede na dálnici někde jinde. To vaše je zvláštní teorie. A kdyby všichni, ale opravdu všichni jeli 150, tak by nejeli v koloně? Já myslím, že ano a to úplně se stejnými rozestupy, jen by všichni projeli dálnici rychleji a protože by jeli v koloně 150 a ne 128, tak by to bylo ještě nebezpečnější. Nebo se mýlím?

pavel 99 27.6.2007 20:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Obávám se, že zákon oněmi "důvody" rozumí pouze důvody ve vztahu k bezpečnosti (či plynulosti) provozu.

Ono je to nejspíš o ohleduplnosti. Já také někdy jednoduše nemám chuť jet onou devadesátkou, ovšem pokud v zrcátku vidím, že někdo onu chuť má (nemluvě když se dělá "vláček") snažím se umožnit předjetí či raději zastavím. Samotnému je mi příjemné, když se tak jiný chová.

H.K. 27.6.2007 20:10

Re: Re: Nefunkční zákon

Silniční zákon byl a bodový systém by měl zlepšit bezpečnost jízdy na pozemních komunikacích. K bezpečnosti jízdy na pozemních komunikacích patří i zákaz parkování na místech na kterých by parkující vozidlo zhoršovalo viditelnost atd. Řád provozu dávají proto, aby byl provoz bezpěčný.

Kdyby jelo auto po dálnici 128 km/hod. tak se za ním vytvoří kolona a pokud neporušíte zákon, tak to auto budete těžko předjíždět. Jízda v koloně, která jede 128 km/hod. se rovná téměř sebevraždě.

zm 27.6.2007 20:07

Re: poručíme větru, dešti ...

no 160 je rozumný dokud se nic nestane , při náhlém ohrožení moc šancí zastavit nemáte. I v Německu máte při havárce na dálnici nad 130kmh automaticky spoluvinu.

jorocer 27.6.2007 20:03

Re: Pár poznámek

Proč například poznámka "Při průjezdu Prahou ( a nejen jí ) stahnout  sluneční clonu a vysunout sedačku co nejvýš.  Následně na odboru dopravy uplatňovat výmluvu o osobě blízké". Takový řidič jako vy nemá na silnici v tom případě vůbec co dělat. Vy evidentně zákon dodržovat nechcete prootže VÁM nevyhovuje. S tím se nedá nic dělat. Vy by jste kritizoval silniční zákon ať by byl jakýkoliv.

zp 27.6.2007 19:39

Pár poznámek

Včera jedna ze čtyř televizí uvedla reportáž o tom, že stavíme nejdražší dálnice v Evropě. Státní firmou Ředitelství silnic a dálnic prokazatelně tečou nekontrolovaně neskutečné korupční peníze. Jiné zdůvodnění při nižší ceně pracovní síly není.  Kdo se pohybuje ve stavebnictví, ví, jak  to při státních nebo obecních zakázkách chodí - viz např. již slavná synerovská   losovačka o karlovarskou arénu. A stát, který ty miliardy vybírá od lidí po stokorunách ,  nejen že neumí takovéto neskutečné plýtvání zarazit, ale jeho zákonodárci vymýšlejí za účelem čiré šikany svých voličů  další a další orwelovské normy. Silniční zákon je toho zářným příkladem.  Na takový paskvil nezbývá, než reagovat po česku. Při průjezdu Prahou ( a nejen jí ) stahnout  sluneční clonu a vysunout sedačku co nejvýš.  Následně na odboru dopravy uplatňovat výmluvu o osobě blízké. Dá  se i nalepit na rychle jedoucí náklaďák se zaplachtovanou korbou. Cizí SPZ si z kamer vrásky  nedělají.   Často  zazní od policisty i  věta , tak co s tím uděláme, pane řidiči. Pak je už vše věcí vzájemné rozumné dohody. V tomto případě se však  nejedná o korupci, nýbrž o přesměrování finančních prostředků, které by stejně prošustroval rozhazovačný stát někomu, kdo z nich následně dokonce při nákupu  zaplatí DPH. O vyšinutém  myšlení zákonodárců svědčí i fakt, že z bodového systému má být vyňato stání na invalidním místě, což je jedna z největších pra - sáren, jaké lze na silnici spáchat.  Pro vozíčkáře je totiž takové široké  stání  věcí docela fatální. 

jorocer 27.6.2007 19:37

Re: Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Teda jezdím 120 km denně, ale zřejmě mám štěstí. Exota co jede na 90tce 50 jsem snad skutečně nepotkal. Možná by jste byl naštván i kdyby jste jel po ránu za mnou. Mám totiž ve zvyku první cca 3 km jet na 5ku lehce na 1500 otáček (cca 65km/h, je to téměř po rovině), než se motor zahřeje. Porušuji tím Vámi zmiňované pravidlo? Já jsem přesvědčen, že ne, protože to nedělám bezdůvodně.

jorocer 27.6.2007 19:32

Re: Re: Nefunkční zákon

Tak to by si na mě mohl policista zkusit. Stačí jedna věta: "Dovolím si Vás pane strážníku (příslušníku nebo jak jinak) upozornit, že od zastavení Vámi vše nahrávám na diktafon".

pavel 99 27.6.2007 19:32

Re: Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Popravdě neznám aktuální výklad "pomalé jízdy" (70 na 90tce to asi není, ale 50 na 90 už snad jo - za takovými exoty dost často jezdím).

Dost nerozumím pojmu "bojí se jezdit 90" - proč a čeho? Kvůli technickému stavu svého vozidla? Kvůli svým sníženým řidičským schopnostem? V obou případech skutečně nemají na silnici co dělat.

jorocer 27.6.2007 19:29

Re: Nefunkční zákon

Máte divné přemýšlení. Cožpak silniční zákon má jen zajistit bezpečnost? To by jste vyhodil některá ustanovení o zákazu parkování? Vždyť ne každé parkování je nebezpečné. A těch paragrafů by bylo více, které sice nemají s bezpečností nic společného, ale dávají provozu jakýsi řád a podobně.

A k té dálnici. Kdyby každý dodržoval zákon, tak by nehod bylo určitě více? To snad nemyslíte vážně.  A nemyslím jen to ustanovení o maximální rychlosti. Ale i o přejíždění z pruhu do pruhu, o dodržení bezpečné vzdálenosti a byly by i další. A proč by se jelo stále v kolonách? Tomu nerozumím, ale možná máte s dálnicí malé zkušenosti. To se někdy stává.

pavel 99 27.6.2007 19:23

Re: Nefunkční zákon

Ano souhlas.

Odposlechnutá diskuse s policistou: Nemáte správně zapnutý pás (pozn. - pás byl pouze přehozený a nebyl úplně zacvaknutý, řidič odjížděl od pumpy). řidič: tak to půjdeme do sporu před komisi, ten pás byl zapnutý, po zastavení jsem si jej začal odepínat. Nestojím o ztrátu bodů. Policista: tak napíšu, že jste nezastavil na stopce, to máte bez bodů a pětistovkou srovnáme ten pás.

Lépe snad zhovadilost trestání podle tohoto zákona demonstrovat nelze.

jorocer 27.6.2007 19:23

Re: Re: Re: totální souhlas s autorem

Budu sice obhajovat nešvar, který i mě štve, ale i řidič, který jede 70 neporušuje ustanovení, které uvádíte. 70ka na 90tce není pomalá jízda. Nebo snad starší občané, kteří se bojí jezdit 90 (a tím pádem mají důvod) nesmí na silnici?

H.K. 27.6.2007 19:14

Nefunkční zákon

Nemůže fungovat zákon, který se nedá plnit. Bodový systém není nastavený tak, aby trestal účastníky silničního provozu, kteří ohrožují bezpečnost na silnicích. Pokud by byl čřidič za každý přestupek potrestán, tak v průběhu měsíce nemá nikdo řidičský průkaz a nebude ani jedna dopravní nehoda. Jedině tak, by mohl tento zákon přispět ke snížení nehodovosti na silnicích. Při jízdě na dálnici, pokud by se striktně dodržoval zákon, tak by bylo nehod ještě daleko více. Jelo by se stále v kolonách, které jsou z hlediska nehodovosti, nejnebezpečnější. Na darebáky nepůsobí, ti si jezdí jak chtějí a policajti je nevidí.

Pokud jsou trestány přestupky, které nemají nic společného s bezpečností na silnici, jedná se buzeraci

pavel 99 27.6.2007 19:13

Re: Re: totální souhlas s autorem

a což takhle "....řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním...."

JacquesClouseau 27.6.2007 19:04

Re: poručíme větru, dešti ...

A proto je v UK maximalni rychlost na neporovnatelne lepsich dalnicich neco pod 120km/h......

jorocer 27.6.2007 18:52

Re: totální souhlas s autorem

Vyjadřuji totální nesouhlas s vašim příspěvkem. Ty lidi co znáte jezdí 30 kde? Tam kde je předepsaná? Pak je to správně a neohoržují plynulost dopravy. Já jsem se s tím zatím nesetkal, že by někdo jel 30 tam kde může 90. Jede třeba 70, ale na to má nárok. Ne každý se na 90 cítí. Podotýkám, že to není můj případ. A jsem na silnicích denně a takový řidič jedoucí 70 mě nedokáže rozhodit. I v tom je totiž řidič řidičem, že dokáže respektovat to, že jsou mezi námi i takoví, kteří se nepovažují za supermany. Rychlá jízda sama o sobě nemusí být ještě nebezpečná, ale může z ní následně vyplynout nebezpečné předjíždění, nebezpečný průjezd zatáčkou apod. Nepovažuji silniční zákon za něco světoborného, má své nedokonalosti, ale většina řidičů si ani nevyzkoušela ho pokud možno co nejvíce dodržovat a pro vlastní neschponost se mu přizpůsobit ho odsuzuje.