Diskuse
DOPRAVA: Silnice zabiják
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Nebo by taky Češi mohli přestat jezdit jako maniaci
Když jsem měla v Kanadě český dětský sbor, byly děti šokované, jak opatrně a ohleduplně se tu jezdí.
U nás je maniaků málo, žel mnoho výborných řidičů
pro které jsou pravidla další možností k "domácímu kutilství". Všichni tu znají bezvadně pravidla a své přestupky obhajují opravdu skvělým vlastním rozborem. Co řidič, to vlastní výklad. A mnozí se své vlastní pojetí snaží vnutit ostatním, kteří nedosáhli jejich velikosti a osvícení. Používají k tomu klakson, dálková světla, vybržďování či naopak vytlačování. Někdy si říkám, že tak nějak vznikla husitská reformace... Jo, jo, peklo jsou ti druzí...
Tak například máme u nás značku "Zákaz předjíždění", plnou čáru pro zákaz předjíždění a plnou dvojitou čáru pro zákaz předjíždění. Ani zdvojení těchto symbolů nezabrání množení pomníčků okolo silnice číslo tři Praha - České Budějovice.
Jen mi tak napadá, zda nemáme dost institucí,
které za nemalé peníze mají ty silnice v referátu.
Aby nebyla ještě další instituce, na kterou se stejně ty starší a zavedenější vys.... .
Reklama?
Proč mi článek víc připomíná reklamu asi 5x jmenované firmy než co jiného?
Ale ISO9001 firma určitě má, takže vše je jistě OK.
E. Sevrát
Vždy mě "pobaví" když v TV říkají,
že zase zabíjel strom u silnice.To je stejné jako s těma silnicema.
J. Jurax
Re: Vždy mě
No, víte, kdyby tam ten strom nebyl, platba za chybu řidiče by byla o dost levnější. Stojí to za zamyšlení.
Nezabíjejí stromy,
ale hurá-řidiči.
Myslíte si pane autore, že vedle čtyřproudé dálnice vysekáme pásy o stejné šířce a navezeme tam štěrk?
J. Jurax
Re: Nezabíjejí stromy,
No, štěrk by tam být nemusel, stačil by pažit ... :-)
A autor patrně zrovna tohle neměl na mysli ...
Pane autore,
až budou naši řidiči jezdit jako lidé a ne jako utržení z řetězu, dodržovat pravidla silničního provozu, t.j. především rychlost, zákaz předjíždění, zákaz telefonování za jízdy atd., tak věřte tomu, že nejen ubude a to podstatně, nehod, ale nebudou vadit ani aleje kolem silnic druhé nebo třetí třídy.Jediná prevence na takové řidiče je, ať se to někomu líbí nebo ne, především tvrdý finanční postih, u závažnějších přestupků odebrání řidičkého průkazu.A ještě něco.V případě alkoholu nebo drog za volantem pohlížet na řidiče jako na potencionálního zabijáka.Nějaké mapování silnic je sice věc potřebná, ale domnívám se, že většinu závažných nehod to nevyřeší.Nakonec těžké havárie na zcela nových, bezpečných úsecích dálnic a silnic prvních tříd to jenom dokazují.
J. Jurax
Re: Pane autore,
Máte obecně pravdu, nicméně odstranění rozličných pastí na řidiče by nikdy nebylo na škodu.
Ono sice řidič má přizpůsobit styl jízdy stavu a povaze vozovky etc., nicméně jsou místa (jistě taková znáte), kde by dodržení této povinnosti znamenalo, že by tam řidič nemohl ani stát, natož jet.
A stromořadí podél cest jsou sice malebná, ale potenciálně vražedná. Stačí banální defekt pneumatiky, blátíčko na silnici, nečekaný pruh náledí, chvilka nepozornosti a banální sjetí do příkopu se i při pomalé a opatrné jízdě mění s nárazem do vzrostlého stromu ve vážnou věc.
České silnice jsou stejně bezpečné jako kterékoliv jiné
Nehody nezpůsobují silnice, ale řidiči. 99% řidičů ví, že za volantem je potřeba se věnovat zejména řízení. Ti jsou v pohodě. Ten zbytek je problém a ani milóny značek a desetitisíce policajtů to nezmění, dokonce bychom mohli zabetonovat celou republiku a udělat z ní jednu nekonečnou silnici, ti dva by se tam stejně potkali.
České silnice NEJSOU stejně bezpečné jako kterékoliv jiné
Stačí si zajet do Rakouska, Německa nebo zmiňovaného Holandska. Značení je kvalitnější, povrch také. Jestli u nás je na vjezdu na dálnici místo zrychlovacího pruhu stopka, na je na malér zaděláno. Nebo krátký interval na semaforu mezi zelenou a červenou. Nebo semafor, který večer proti zapadajícímu slunci není vidět....Atd.
Stejně
jako puška nezabijí bez člověka ani auto či motocykl nezabije bez lidského počinání.
Kolik šílenců potkáváme každý den na silnicích ??
Re: Stejně
Moc ne,je to mnohem lepší než před deseti lety a jezdí se fajn.A to sedím za volantem každý den.
Bezpečnost závisí především na člověku
a na jeho soudnosti. Bohužel ale i na soudnosti jiných lidí. To ovšem neznamená, že se na to budu vymlouvat a jezdit taky jako blbec. Když si rozbiju hubu, tak mi alibi, že za to mohl i někdo jiný, nijak zvlášť nepomůže.
J. Jurax
Re: Bezpečnost závisí především na člověku
To ano. Ovšem ten člověk nemusí být vždy řidič, co se v tom místě naboural ...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz