26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bohumil Klokocka 19.7.2009 14:44

Ty Jirko....

A ted nam povez tu o erekci s Stb....;-O

hlava22 19.7.2009 12:15

Tady je něco aktuálního.

http://www.lidovky.cz/kazdy-kraj-ma-jine-piraty-silnic-praha-moc-rychle-ostrava-bez-dokladu-1ih-/ln_domov.asp?c=A090719_091210_ln_domov_pks

Pokud se nezabrání policii trestat drobné přestupky jen domluvou, tak se na silnicích nic nezmění.

P.S. Cajti nakoupili stovku rychlejch mašin, kolik motorkářů už odchytili, neví to někdo.

Frank 19.7.2009 11:38

Takových historek prožívám desítky. S tím rozdílem, že o nich nepíšu.

To jenom ten, co sedí sám v přeplněném autě, má potřebu někomu něco stále sdělovat.

vobora 19.7.2009 9:45

Astone, odkdy fandis StBakum ??

Agent Hermanek bude za chvili ve vsech ceskych denicich. Kazdy clanek uda nejmene dvakrat, jako tento blabol z jeho blogu na lidovkach... To je opravdu nadhera, budeme mit 20 let po revoluci a agenti StB nam budou ukazovat sve rozesmate ksichty i z drive pravicovych deniku.. Ze by Hermanek na Asotna neco vedel??

Pešek 19.7.2009 9:49

Re: Astone, odkdy fandis StBakum ??

Co myslíte voboro, je článek špatný nebo ne?

Paranoid 19.7.2009 9:55

Re: Astone, odkdy fandis StBakum ??

Opravdu agenti STB by se k silnicím vyjadřovat rozhodně neměli!

vobora 19.7.2009 11:06

Re: Astone, odkdy fandis StBakum ??

tak panove, ja znam Hermankovo nazory na dopravu: Hermanek jezdi se svym BMW bezpecne, i kdyby jel dvoustovkou. Odsobne se domnivam, ze dodrzovani rychlostni limitu je jednim z piliru bezpecne jizdy. Povolit 160 na dalnici je pri umrtnosti ceskych ridicu zlocin. A o to vlastne slo, propasovat tenhle nesmysl na konec smirliveho clanku.

A k agentovi. Kdybych byl byvaly agent StB, rikam agent, tedy ne kandidat tajne spoluprace ci nejake jine nizsi stupne praskacstvi, minimalne bych uznal, ze jsem vsadil na spatneho kone, ze ma kompromitace dosahla takove urovne, ze v ramci sebereflexe neni vhodne, abych se verejne angazoval. Hermanek je splachovaci, co je ale horsi, ctenari neviditelneho psa uz to ani nevnimaji jako spatnost a klidne jeste na toto tema vtipkuji. Muzete se jeste zeptat nejakeho byvaleho SSaka ci gestapaka, jaky jeho nazor na dopravu v CR, jiste to bude pro celou spolecnost velkym prinosem...

Pešek 19.7.2009 11:40

Re: Astone, odkdy fandis StBakum ??

Vidíte, voboro, já si nemyslím, že limity zachrání životy a jsou pilířem bezpečnosti. Důležitější je jezdit jen tak rychle, abych auto zvládl. Tedy mnohdy je i 130 km/h limit nebezpečný a jindy lze zcela bezpečně jet 160 i víc. Nezabíjí rychlost vysoká, ale nepřiměřená a myslím, že statistiky by mi daly za pravdu.

A co se týče agentů, máte zcela pravdu. O panu Hermankovi nevím víc, než že občas něco napíše.  

vobora 20.7.2009 9:34

Re: Astone, odkdy fandis StBakum ??

pane Pesek, problem je v tom, ze na jedne silnici jezdi ruzne dobri ridici. Limity jsou nastaveny tak, aby je vsichni zvladli, i starenka i mlada holka, co ma ridicak tyden. Kdyz mezi ne vlitnete 160 na dalnici, je maler. Kazdy nepredpoklada, ze se mu nekdo takovou rychlosti muze na dalnici vynorit, stejne je nebezpecna 120 na silnici, ne pro Vas nebo jineho zkuseneho ridice, ale pro ty mene zkusene. Silnicie proste nejsou jen pro zavodniky a Hermanka, ale pro vsechny, kdo splnuji podmiky pro ucast v provozu...  Zkuseny ridic odhadne primerenou rychlost, pokud se pohybuje ve znamem terenu, nezkusenemu pomahaji rychlostni limity.   A pak, kam tolik pospichate? Do hrobu??

Schmouddle 20.7.2009 11:39

Rychlostní limity nejou všespása!

Limity jsou nastavený zvykově, úplný základ je z návrhových rychlostí silnic a opravdu nemají pražádný základ v nějakém obecném  řidičském umu. 

Nikdo kdo má týden řidičák nezvládne hustý dálniční provoz i v povolených rychlostech aniž by nedělal zásadní chyby, i povolených 90km/h je na mnoha okreskách rychlost, kteoru by tam nejel ani jezdec rallye. Nezkušený nesmí jezdit striktně limitů, protože tak by se nejpozdejí druhý den vyválel. Musí jezdit tak, aby vůz za každých okolností zvládl, ať mu do cesty vběhne dítě v obci nebo ho na volné přehledné silnici předjíždí někoho, kdo jede 120. Pokud každý, kdo je na silnici bude přepokládat a aktivně sledovat chování ostatních účastníků provozu, obecná i fatální nehodovost může i klesnout. Pokud se budeme držet rychlostních limitů, dopadne to jako s chodci a jejich předností. Ti pod dojmem absolutní přednosti také nedávaji (-li) pozor na vozidla na silnici a úmrtnost chodců na přechodech vzrostla. 

Prostě to chce zdravý rozum, jinak se dočkáme i lepších věcí než je ona žaloba dámy co nedala přednost v jízdě a vymlouvala se, že nebylo možné odhadnout rychlost přijíždějícího vozidla...to je doslova a dopísmene cesta do pekla. 

Tahle mediální masážepovolených rychlostí je jen lobby výběrčích nesmyslných pokut "za překročení povolených rychlostí" , tak jak je známe z Mělníka nebo Moravských Budějovic.

O. M. 21.7.2009 14:08

Re: Rychlostní limity nejou všespása!

Máte pravdu, chce to zdravý rozum a ohleduplnost. Ty rychlostní limity mají dvě funkce - kromě omezení daných fyzikálními zákony a konstrukčním návrhem silnice mají zajistit dostatečně malý rozdíl rychlostí mezi vyježděnými a zkušenými řidiči (kteří si mohou dovolit jet poměrně rychle, protože zvládají) a mezi těmi méně zkušenými. On je dost rozdíl, jestli někdo jede se svým letitým Formanem 110 km/h a ostatní ho míjejí rychlostí o 20 km/h vyšší, nebo se někdo okolo něj prořítí rozdílovou rychlostí 50 nebo 70 km/h. Podle mě je i výraznější překračování rychlostních limitů samo o sobě agresivní jízdou, nemluvě o tom, že takový řidič se často i jinak chová agresivně (myšky, lepení na kufr, případně blikání, troubení...)

Veteran 19.7.2009 9:25

Proč ten zmatek na cestách

Dokud si naši zákonodárci, vláda a hlavně policie bude myslet, že vše vyřeší nová vyhláška (resp. její změna) nebo bodový systém bude na silnicích a dálnicích stále hůř. Pokud různí polovodiči bezpečně vsí, že je policajt zastaví v průměru jednou za 13 let a dá jim dýchat, tak se mohou opít před jízdou v naprostém klidu. Totéž platí o měření rychlosti, průjezdu křižovatkami na červenou, neviditelnými stopkami, suverenitou kamionů, které nezajímá, že je předjíždí osobák. Zcela zvláštní kapitolou jsou mladí řidičid o 23 let, kteří většinou policajta u silnice za své řidičské kariéry nikdy neviděli. O tom to je!

Pešek 19.7.2009 9:46

Re: Proč ten zmatek na cestách

No, nejenom. Je to i obecně nízkým nebo špatně zaměřeným sebevědomím, které mnohé řidiče nutí ukázat tomu druhému, že mu to jede líp a rychleji. Rozumný, nezakomplexovaný člověk si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu blbostmi na silnici.

Kiri 19.7.2009 5:52

JÁ TU BYDLÍM

Koukám na ten přechod a máte pravdu. Všechno je o agresivitě řidičů a ne o tom, zdali máte nepropadlou lékárničku. A naše čacká policie tu stojí za bukem a odchytává záísadně staré škodovky a stará zubožená auta a a na nich si hojí svůj minderwertigkeitskomplex. Drahá auta, čtyřkolky a jim podobná auta blahosklonně pouští. To vše se mi děje pod okny a člověk by z toho blil. Až policie začne stíhat agresivní řidiče a začne jim bez pardónu odebírat řidičáky, pak budu souhlasit s tím, že mi pomáhají a chrání mne. Zatím jsem pouze svědkem jejich arogance a buzerace.

Ludva 19.7.2009 9:23

Re: JÁ TU BYDLÍM

Zcela s vámi souhlasím. Slyšel jsem od jejich absolventa, že třeba americká autoškola není hlavně o technice jízdy. Ale především o výchově řidiče k ohleduplnosti. Dokud řidiči nepochopí, že pár minut náskoku znamená pár ztracených lidských životů.  

Agent 18.7.2009 19:11

Za volantem jsou

pouze dva druhy lidí. Nerozlišovat muže a ženy, ale řidiče a držitele řidičského oprávnění.

Tino 18.7.2009 14:23

Není auto jako auto a řidič jako řidič

Zásadní problém našich možností v rychlostech na dálnicích Česka je omezení co do možností a bezpečnostních prvků aut a hlavně co do schopností řidičů. Auta stále máme na cestách modernější a nové(!), což ale není o všech autech, která se smí pohybovat po dálnici. Čadící Ford, Fiat, Citroen jasně ukazují na špatný technický stav auta, ikdyž vypadá poměrně zachovale. Jaké budou bezpečnostní prvky, řízení, gumy z tohoto čadění můžeme s jistotou odvodit. Také řidič bude stát za ...., když jezdí v tak špatném autě. Takovému patří pod zadek auto z dřívějších dob, které jelo max 90 a pak se zadřelo.

Jenže dostupnost moderních aut je už úplně jinde a tak i zmetek-řidič(ka) může vlastnit i supernové fáro. Potíž je v tom, že dotyčný zmetek autoškoly nemá pražádné zkušenosti a umí jen dupnout na plyn až na podlahu a to i v nejnemožnějších situacích, třeba při nepřehlednosti ve stoupání za účelem "já ti ukážu ty pomalej srabe jaký já jsem extrašofér". Prostě řidiči ve valné míře zdaleka nedosahují kvality jakou mají jejich auta. Poblíž takových je nebezpečno. Pro tyhlety není na dálnici vhodná ani rychlost pod stovku. Ti by se raději měli nechat vozit druhými a kvalitními řidiči.

Rychlost nad stotřicet i na té nejbezpečnější dálnici je možná jen v případě solidního řidiče, který ví co může čekat když foukne vítr od svého auta, který se dokáže ovládnout a zkrotit když uvidí mokrou vozovku či námrazu. Jak ale zákonem stanovit kdo je ten schopný řidič? Už tak je mezi řidiči běžné překračování stotřicítky a co až jim povolí stošedesát? Nevěřím, že nebudou běžné rychlosti nad stošedesátku a navíc v kraksnách, které nemají nárok na technickou, protože potřebují generálku.

Jinak kdo chce páchat sebevraždu, ať to řeší mimo jakýkoliv provoz. Ono pět minut získaných při nadstotřicetikilometrové rychlosti nestojí všem ostatní za to aby byť jen byli svědky konce pitomce!

lesov 18.7.2009 18:49

Re: Není auto jako auto a řidič jako řidič

Kde si ty čadící auta viděl, ty bezpečnostní prvku?! Dneska už nečadí ani uhelné elektrárny. A ještě k těm čadícím autům, já jsem svého času jiná neznal a tolik nehod nebylo! ;-)

Kiri 19.7.2009 5:58

Re: Není auto jako auto a řidič jako řidič

Ale jo, čadí jich hodně. Ale od toho jsou technické kontroly. A když kontrolu provádí úplatný technik.....?  Policie by měla mít právo okamžitě sebrat papíry a vydat je po nové technické a bylo by po problému. To by ale musela pracovat v terénu a né měřit rychlost na naprosto stupidních místech. Zatím naše policie převážně pouze buzeruje, o měšťácích nemluvě! Tihle arogantní tupci by kontrolovat řidiče vůbec neměli, ale měli by se soustředit na vykradače aut, sklepů, přepadání, kapsáře atd. A né se s_rát do práce dopravní policie!!!  

R 19.7.2009 11:08

Re: Není auto jako auto a řidič jako řidič

Já bych řekl, že Tino si plete auta před chvilkou nastartovaná se studeným motorem a auta čadící. Než se motor zahřeje, tak kouří, respektive vypouští bílou mlhu či páru každé auto. Zahřátý motor obvykle nekouří vůbec, i kdyby na technické kontrole překračoval povolené emise několikrát. Trvale skutečně kouřící auta byly tak před takovými 30 lety nákladní auta nebo traktory se starými typy dieselů nebo auta s dvoutaktem buď neseřízená nebo jezdící na náhradní (čti nezdaněné) levnější palivo. A ty dneska už prakticky nejezdí. Pokud je dneska vidět nějaké skutečně kouřící auto, tak to je známkou nějaké devastující poruchy, kdy se řidič akorát snaží někde  dojet, aby třeba nemusel tolik platit za odtah....

JK 18.7.2009 13:56

120/100/80/60/40

Navrhuji:

mimo město: dálnice 120 / silnice pro motorová vozidla 100 (vč. vybraných silnic 1. tř. označených značkou)  / ostatní silnice 80

mimo město: silnice pro motorová vozidla 80 / hlavní tahy městem (s přechody aj.) 60 / ostatní město 40

Hurá, 18.7.2009 15:26

Re: 120/100/80/60/40

tvůj návrh byl přijat! Od této chvíle již nebudou žádné dopravní nehody a hlavně žádní mrtví! Jsi genius!

A hlavně to budou všichni dodržovat. A ti co ne, tak na ty máme skvělý bodový systém!

Občané, pokud pojedete 120/100/80/60/40 tak si můžete za volantem dělat co chcete, telefonovat, pokuřovat, ladit rádio a nemůže se vám nic stát! Vždyť přece nepřekračujete nejvyšší povolenou rychlost a proto jste automaticky skvělí, nesmrtelní řidiči.

Většinu dopravních nehod totiž způsobují jen ti zlí, oškliví, odporní piráti co jezdí rychleji než 120/100/80/60/40. Nebo snad ne? Že by to bylo všechno trochu jinak?

Ale  kdyby se tvá krásná myšlenka podpořila např. kampaní za pár desítek milionů z našich kapes, kdo ví? Třeba by to pomohlo... http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008120501

Double_K 18.7.2009 13:15

160 km/h je bezpečné?

Autor bude patrně humanitního vzdělání. Při této rychlosti ujedeme cca 50 - 80 metrů, než zareagujeme. Tedy, pokud pojedete takovbou rychlostí za někým ve vzdálenosti do 50 metrů, nemáte žádnou šanci to zastavit. Energie pohybujícího se auta je při této rychlosti o cca 50% větší, než při rychlosti 130 km/h.

Jinými slovy: dostáváme se na hranice, které nám vymezují naše smysly. Sebelepší auto nám nepomůže, když naše reakci vylepšit nemůžeme. Když k tomu přidáme známou nezodpovědnost průměrného českého řidiče, je jasné že tenhle nápad je opravdu pitomost!

Tino 18.7.2009 13:59

Re: 160 km/h je bezpečné?

V takové rychlosti se rozhodně nezastavuje. Na dálnici je úplně jiný způsob reakcí než na okreskách natož v obci. Už dávno není možné jet takovou rychlostí, na kterou mám rozhled a v té vzdálenosti bych dokázal zastavit. To jsme skončili v praxi, když se začalo jezdit přes 100km/h.

mbnmbnm 18.7.2009 14:22

Re: 160 km/h je bezpečné?

Presne tak. Na dalnici se proste jede a nic nesmi narusit plynulost.  Jenze to v tehle zemi nejde. Proto se taky na plne dalnici bojim vic nez ve vysokych horach.

divitel 18.7.2009 15:26

Re: 160 km/h je bezpečné?

Jen drobnost. Ano, na 50ti metrech ze 160ky nezastavím. Ani na 80ti. Spíš tak na 100, když všechno dobře půjde. Ale když jedu 50 m za někým, tak by musel zastavit o zeď, kterou já jsem přehlédl, abych ho naboural. Takových zdí napříč dálnicí mnoho není.

Ludva 18.7.2009 16:04

Re: 160 km/h je bezpečné?

Už se vám někdy podařilo zachovat si odstup 50 m, aniž by vám tam někdo okamžitě nevjel ? Dodržování bezpečné vzdálenosti u nás prostě není možné - kvůli předjíždějícím idiotům. A možná, že taky by se ta auta na silnici jinak nevešla.

Pešek 19.7.2009 10:18

Re: 160 km/h je bezpečné?

Jojo, předjíždění je idiocie, zvlášť na dálnici, kde takový idiot hned po předjetí sníží rychlost a nacpe se do vašich 50m. ;-D

lesov 18.7.2009 18:56

Re: 160 km/h je bezpečné?

Hej Tino, jsem rád, že uznáváš rychlost nad 100km/h jako bezpečnostní riziko a hazard. R^

A máš pravdu, ve 160 kilometrové rychlosti může (na dálnici) zastavit jenom blbec, normální člověk zastavuje v nule. ;-D

Jenda 19.7.2009 3:04

Re: 160 km/h je bezpečné?

A jak to na fleku zastavil on?