28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Praze chybí parkovací místa...

Toto byl nadpis otvíracího článku v jedněch hojně čtených novinách minulý týden. „To je mi ale novinka,“ řekl si normální Pražan. V článku ale bylo dále zmíněno, že Praha vytipovala již 62 lokalit pro odstavná P+R parkoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petřík 30.11.2016 17:53

Paní Kozumplíková, dík za tento článek! Jediné řešení - nadzemní parkovací domy v exponovaných částech města.

J. Chaloupka 30.11.2016 16:59

A co teprve takové zateplování. To je teprve vývar.

Nejdříve dáme stovky mld. na zateplení, a po pár letech zjistíme, že domy jsou plné plísní. Naposledy v zateplených školách zjistili, že se jim tam hromadí kysličník uhličitý, protože ty děti, představte si to, dýchají, takže je nutné alespoň jednou za hodinu vyvětrat. Kam se hrabe parkování.

P. Vaňura 30.11.2016 18:42

Nehromadí se tam jen CO2, ale často také RADON

Děti tak mohou dostat podobné dávky radiace, jako obsluha jaderných elektráren! Pokud chcete dokonale zabednit okna, potřebujete rekuperační větrání a to není zadarmo!

J. Chaloupka 30.11.2016 16:53

Ony by ty garáže mohly být i nadzemní, kdyby radní

různých částí nerozprodali pozemky kolem metra svým kamarádům, že? Tak třeba na Roztylech by mohly být garáže jako víno, ale kde, když všechno někomu patří a tak raději necháme pozemky pro parkování T-mobilu nebo OBI, aby tam mohli zaparkovat jen zákazníci. Doufám, že u metra Písnice to bude jinak. Ale to nesmí být parkoviště pro několik stovek aut, ale pro tisíce.

A. Alda 30.11.2016 13:13

Praze přebývají úřady a generální ředitelství všeho druhu.

Problém je v těžké centralisaci a koncentraci správy firemní i státní v Praze. Proto do Prahy musí jezdit za prací mnoho úředníků a manažerů, kteří práci mimo Prahu už nemohou sehnat. Proto musí spousta lidí denně do Prahy na úřady a do firemních centrál jezdit. Pak logicky chybí parkovací místa.

30.11.2016 15:53

Re: Praze přebývají úřady a generální ředitelství.

Problém je, že se téměř všichni cpou do centra, místo na logistiky dostupné místa. Ono stačí, co udělali politici s Malou Stranou.

P. Vaňura 30.11.2016 11:13

Dvakrát aktuální připomínka

https://www.youtube.com/watch?v=avZy32H_Lks

P. Vaňura 30.11.2016 11:08

Ve skutečnosti jsou parkovací místa, např. na Praze 6 ve

velkém RUŠENA za vytváření nesmyslných volných ploch nebo, což je ještě horší, zastavována do té míry, že vzniká odporná "betonová džungle," jako např. u polikliniky Malešice na Praze 10.

A podzemní parkování je nesmyslně drahé a ze situace těží jen developeři.

J. Lepka 30.11.2016 11:04

Nesporně hezký a vcelku i pravdivý článek.

Nicméně dvě zásadní výtky : Před 25 lety Magistrát prodával již stávající odstavná parkoviště na autobazary. A hlavní : před pěti lety jsem pracoval na Jarově, tedy na Praze 3, jejíž jste byla starostkou. Již tehdy mne fascinovala vstřícnost úředníků, co nechali vymalovat modré zóny i na kopci Na Balkáně, ve vilové čtvrti, kde všichni rezidenti parkovali doma, na svém pozemku za plotem. Tudíž záminka "realizace parkovacích míst rezidentům" je zcela zavádějící, přesněji řečeno lživá. Proč asi??? Že by jiné zájmy? Vliv některých "rovnějších"???

Na tuto otázku bych rád znal odpověď paní Kozumplíková, protože není důvod se domnívat, že takových oblastí je v Praze víc a eventuelní zisk z rezidenčních karet je více než sporný.

R. Dubravský 30.11.2016 9:09

Auta

Až odstraníte (páni a dámy politici) nutnost dostat každý den lidi do práce, děti do škol, zboží do obchodů, dodavatele k zákazníkům... zmizí auta sama od sebe.

Desítky let jste žvanili o neochotě lidí dojíždět za prací ... co jste udělali pro to, aby dojíždět mohli?

Desítky let jste vytvářeli situaci, kdy téměř neexistuje práce jinde než v Praze ... jak jste na to Prahu a občany připravili?

Desítky let zdražujete, omezujete a likvidujete veřejnou dopravu ... a teď se divíte, že se lidé musí dopravovat vlastními auty.

30.11.2016 11:09

Re: Auta

Příkladem by měli jít, to každopádně. Jen by museli samy na okraj města, kde by měli dost míst k parkování v zaměstnání.

A. Alda 30.11.2016 13:16

Máte pravdu, pane.

Jen je k tomu třeba ještě dodat změnu krajských a okresních státních orgánů na pouze přepážky pro přijímání žádostí, kdy veškerá výkonná činnost byla přesunuta do Prahy. A přemístění většiny firem do Prahy, respektive všech jejich ředitelství.

J. Macků 30.11.2016 8:46

Parkovací místa.

Největší problém s parkování způsobují rezidenti a lidé dojíždějící do práce. Každý z nich by měl mít zajištěné (tedy nejspíše zaplacené) parkovací místo pro svého miláčka, tj. podzemní garáže, nadzemní garáže, ve velmi omezené míře pozemní parkování. Komunikace by měly sloužit pro dopravní obslužnost, tak, jak byly kdysi postaveny. Platí to pro Prahu stejně jako Horní Kotěhůlky. Je to vizitka neschopnosti místních politiků, kteří to desítky let neřeší, modré zóny je pitomost, která občanům nic nepřinese, snad peníze úřadu.

M. Šejna 30.11.2016 8:18

paní exstarostka zapomněla sdělit, ...

... že výstavbu podzemních garáží musí někdo zaplatit. Buďto jednotlivé radnice z peněz daňových poplatníků, nebo soukromí investoři.

Soukromý investor by to klidně zaplatil, ale pak by požadoval nějakou návratnost investovaných peněz. No a všichni známe ochotu řidičů platit za parkování v centru města, že?

30.11.2016 9:02

Re: paní exstarostka zapomněla sdělit, ...

Jednoduché řešení - parkoviště na krajích Prahy, u zastávek metra, MHD a ta zadarmo.

O. Uživatel 30.11.2016 9:11

Uživatel požádal o vymazání
D. Polanský 30.11.2016 7:43

Podobné je to v Brně.

Součástí každé stavby by mělo být automatické vybudování garáží v rozumném dosahu. Nejde to, nebude stavba! Jak prosté.

M. Šejna 30.11.2016 8:20

pane Polanský

tento předpis platí všude, dokonce i v malých obcích. Každý stavitel musí vybudovat určitý počet parkovacích míst podle počtu bytových jednotek.

30.11.2016 6:44

Když pražský magistrát povoluje " develópérům "

stavět kanceláře všude možně, místo aby nechal postavit parkovací domy, viz nádraží Střed/Masarykovo, atd., nelze se divit, že nejsou parkovací místa. Požadovat by měl u každé nové stavby, dostatečný počet parkovacích míst, jako součást stavby ( suterén, atd. ). A když se k tomu připočte přímo sabotážní jednání všech zúčastněných kolem pražského okruhu, nedostavěného, má Praha co chtěla, co si zaslouží. Stálý chaos v dopravě + chybějící parkovací místa.

Z. Lapil 30.11.2016 7:14

Re: Když pražský magistrát povoluje " develópérům "

On ten předpis existuje a při budování to ještě před pár lety býval boj: několik nutných podzemních garážových pater je i pod novým barákem drahá sranda (několik set tisíc za kus). Magistrát nebo kdo vás to sice donutí vyprojektovat a možná i postavit, ale pak ta místa neprodáte. Takže je ekonomicky zajímavá možnost nepostavit a zaplatit pokutu a nemít na krku za mnoho miliónů nevyužitého prostoru.

Jak dnes, nevím, ale nemyslím, že by se něco změnilo.

Trochu mi dává smysl toto: parkoviště u obchodních center "pouze pro zákazníky" otevřít i na noc: zákazníci odjedou, bydlící přijedou. Prvním krůčkem je "parkování při nákupu nad 100,-(?) Kč tři hodiny zdarma.

V. Kříž 30.11.2016 6:30

ale tak je to přece se vším...

... kolem nás; vojáci se připravují na minulou válku, silnice se

naprojektují tak, že po pětadvaceti letech, kdy se dostaví, je aut třikrát tolik a silnice nestačí, prodávají se za pusu mateřské školky a jesle, aby se zase stavěly nové, a podle parkování v Praze je jasně vidět, nejsou neumětelové jen v parlamentu, ale i v komunální politice. naco, k čertu platíme ty prognostiky a sběratele dat a statistiky a jistě jsou další zbytečné úřady a funkce, když jejich "práce" nemá žádnou odezvu v každodenním životě?