Diskuse
DOPRAVA: Praze chybí parkovací místa...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Paní Kozumplíková, dík za tento článek! Jediné řešení - nadzemní parkovací domy v exponovaných částech města.
A co teprve takové zateplování. To je teprve vývar.
Nejdříve dáme stovky mld. na zateplení, a po pár letech zjistíme, že domy jsou plné plísní. Naposledy v zateplených školách zjistili, že se jim tam hromadí kysličník uhličitý, protože ty děti, představte si to, dýchají, takže je nutné alespoň jednou za hodinu vyvětrat. Kam se hrabe parkování.
Nehromadí se tam jen CO2, ale často také RADON
Děti tak mohou dostat podobné dávky radiace, jako obsluha jaderných elektráren! Pokud chcete dokonale zabednit okna, potřebujete rekuperační větrání a to není zadarmo!
Ony by ty garáže mohly být i nadzemní, kdyby radní
různých částí nerozprodali pozemky kolem metra svým kamarádům, že? Tak třeba na Roztylech by mohly být garáže jako víno, ale kde, když všechno někomu patří a tak raději necháme pozemky pro parkování T-mobilu nebo OBI, aby tam mohli zaparkovat jen zákazníci. Doufám, že u metra Písnice to bude jinak. Ale to nesmí být parkoviště pro několik stovek aut, ale pro tisíce.
A. Alda
Praze přebývají úřady a generální ředitelství všeho druhu.
Problém je v těžké centralisaci a koncentraci správy firemní i státní v Praze. Proto do Prahy musí jezdit za prací mnoho úředníků a manažerů, kteří práci mimo Prahu už nemohou sehnat. Proto musí spousta lidí denně do Prahy na úřady a do firemních centrál jezdit. Pak logicky chybí parkovací místa.
Re: Praze přebývají úřady a generální ředitelství.
Problém je, že se téměř všichni cpou do centra, místo na logistiky dostupné místa. Ono stačí, co udělali politici s Malou Stranou.
Ve skutečnosti jsou parkovací místa, např. na Praze 6 ve
velkém RUŠENA za vytváření nesmyslných volných ploch nebo, což je ještě horší, zastavována do té míry, že vzniká odporná "betonová džungle," jako např. u polikliniky Malešice na Praze 10.
A podzemní parkování je nesmyslně drahé a ze situace těží jen developeři.
J. Lepka
Nesporně hezký a vcelku i pravdivý článek.
Nicméně dvě zásadní výtky : Před 25 lety Magistrát prodával již stávající odstavná parkoviště na autobazary. A hlavní : před pěti lety jsem pracoval na Jarově, tedy na Praze 3, jejíž jste byla starostkou. Již tehdy mne fascinovala vstřícnost úředníků, co nechali vymalovat modré zóny i na kopci Na Balkáně, ve vilové čtvrti, kde všichni rezidenti parkovali doma, na svém pozemku za plotem. Tudíž záminka "realizace parkovacích míst rezidentům" je zcela zavádějící, přesněji řečeno lživá. Proč asi??? Že by jiné zájmy? Vliv některých "rovnějších"???
Na tuto otázku bych rád znal odpověď paní Kozumplíková, protože není důvod se domnívat, že takových oblastí je v Praze víc a eventuelní zisk z rezidenčních karet je více než sporný.
R. Dubravský
Auta
Až odstraníte (páni a dámy politici) nutnost dostat každý den lidi do práce, děti do škol, zboží do obchodů, dodavatele k zákazníkům... zmizí auta sama od sebe.
Desítky let jste žvanili o neochotě lidí dojíždět za prací ... co jste udělali pro to, aby dojíždět mohli?
Desítky let jste vytvářeli situaci, kdy téměř neexistuje práce jinde než v Praze ... jak jste na to Prahu a občany připravili?
Desítky let zdražujete, omezujete a likvidujete veřejnou dopravu ... a teď se divíte, že se lidé musí dopravovat vlastními auty.
Re: Auta
Příkladem by měli jít, to každopádně. Jen by museli samy na okraj města, kde by měli dost míst k parkování v zaměstnání.
Parkovací místa.
Největší problém s parkování způsobují rezidenti a lidé dojíždějící do práce. Každý z nich by měl mít zajištěné (tedy nejspíše zaplacené) parkovací místo pro svého miláčka, tj. podzemní garáže, nadzemní garáže, ve velmi omezené míře pozemní parkování. Komunikace by měly sloužit pro dopravní obslužnost, tak, jak byly kdysi postaveny. Platí to pro Prahu stejně jako Horní Kotěhůlky. Je to vizitka neschopnosti místních politiků, kteří to desítky let neřeší, modré zóny je pitomost, která občanům nic nepřinese, snad peníze úřadu.
paní exstarostka zapomněla sdělit, ...
... že výstavbu podzemních garáží musí někdo zaplatit. Buďto jednotlivé radnice z peněz daňových poplatníků, nebo soukromí investoři.
Soukromý investor by to klidně zaplatil, ale pak by požadoval nějakou návratnost investovaných peněz. No a všichni známe ochotu řidičů platit za parkování v centru města, že?
Re: paní exstarostka zapomněla sdělit, ...
Jednoduché řešení - parkoviště na krajích Prahy, u zastávek metra, MHD a ta zadarmo.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz