DOPRAVA: Osm let vlád v Praze, bohužel, nic moc
Týká se to funkčních období primátorky Adriany Krnáčové a jejího nástupce primátora Zdeňka Hřiba. Ty Praze moc nepřinesly. Chyběl tah na branku a zásadní dopravní problémy se neřešily.
V Praze jsem žil sedm let a jako redaktor MF DNES se specializoval na pražskou dopravu. Té se věnuji i nyní. Bohužel, musím říci, že za posledních osm let jsem neviděl vůli řešit závažné dopravní problémy, které naší metropoli trápí. Pražané i návštěvníci si právem stěžují na ucpané ulice a pomalý průjezd městem. Jednou ze šancí jak tuto nepříjemnou situaci změnit, je urychlená dostavba tzv. Městského okruhu. Je to vnitřní pražský okruh minimálně čtyřpruhový, jehož součástí jsou Strahovský tunel, tunel Mrázovka, Barrandovský most, Jižní spojka a naposled v roce 2016 dokončený tunelový komplex Blanka. Z celkové plánované délky 32,1 km je hotovo 22 kilometrů a dokončit tedy ve východní části města zbývá 10,1 kilometrů.
Dokončení této jedné z klíčových pražských staveb pomůže urychlit dopravu v hlavním městě a rovněž je velkou šancí pro zklidnění Severojižní magistrály, která svoji téměř trvale přetíženou dopravou doslova devastuje centrum Prahy. Vždyť denní intenzita provozu v nejfrekventovanějších úsecích na ní dosahuje cca sto tisíc vozidel denně. Dopravní odborníci připouštějí, že provoz je na této dopravní tepně je možno omezit za předpokladu dokončení Městského okruhu.
Jenomže, jak primátorka Krnáčová z hnutí ANO, tak Pirát Zdeněk Hřib se této klíčové záležitosti spíše vyhýbali. Za poslední čtyři roky se auta v Praze doslova šikanovala a prioritu dostávaly i na nepochopitelných místech cyklotrasy.
Vím, že z hlediska platných stavebních zákonů je velmi těžké prosadit nové stavby, protože je brzdí nesmyslná byrokracie a další omezení.. Jenomže proto si lidé volí své obecní či městské zastupitele, aby se dokázali s takovými překážkami poprat. Není to jednoduché, ale jde to, jenomže se také musí chtít, musí být vůle. Problémy se nevyřeší tím, že je budu ignorovat!