20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DOPRAVA: Ode zdi ke zdi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
míša mýval 5.7.2006 13:09

nejhorší prasárna je 50 nahoru na Barrandov

V pravým pruhu jedou kamiony a v levým je pomaloučku předjíždí osobáky na trojku, zatímco dřív to na těch 70 krásně projely na čtyrku (pokud se kamiony nezačaly předjíždět) a zařadily se před kamiony. Navíc to bylo tak krásně sesynchronizovaný, že když jsem vyjel na zelenou od mostu, vše jsem stihl na zelenou. Teď popojíždím.

Azbest 5.7.2006 23:42

Re: tchyně a ještě k tomu úča

Jsem bývalý aktivní závodník a dodnes aktivně trénující cyklista.Od soboty jsem si při průjezdu obcemi říkal,jak mě šla forma nahoru,jedu totiž stejně rychle jako auta.Až pohled na tachometr mě vyvedl z omylu.Jedu stále tou svojí 30-35 km/hod.Takže stále stejný amatér,jen auta jezdí také 30-35.Panebože proč?

A nechte si blbosti o dopingu.Nemám to v 52 letech zapotřebí!

kazbah 5.7.2006 8:25

Plný souhlas s autorem článku

Nejdříve snížili rychlost v obci ze 60 na 50 km/h - souhlas. Nyní dochází  k dalšímu snížení z 50 na 40 km/h, protože jsme zvyklí jezdit asi s 10 % tolerancí. Nyní v tom vedru bez klimatizace už nejezdíme, ale se šouráme, překážíme, provoz se rapidně zpomalil, žádná plynulost a když ještě reagujeme na stav našich cest a příšerné dopravní značení, tak to nemá daleko ke kolapsu. Většina z nás jezdí slušně, pozorně a proto se snaží nová pravidla dodržovat a toto je odezva. Jak jsem si všiml gauneři předjíždějí dál, notorici nevystřízlivěli atd. Chyba je podle mne ve špatném stavu našich polních cest (jinak se naše vozovky nedají nazvat), dopravním značení a zkorumpované, nevzdělané a neochotné policii (pořád Veřejné bezpečnosti). To je komunistický zákon, trestající kvůli menšině většinu. Každý vychovatel ví, že trest má být udělen jednou a včas ne dvakrát (peníze, body), jinak je to demotivující. Policie má mít lidský, pomocný, korektní přístup, tak jak to autor líčí o Rakousku.

berdik 5.7.2006 8:30

Re: Plný souhlas s autorem článku

Jo ak tomu znaceni, vsimli jste si, kolik ve vasem okoli pribylo v posledni dobe useku s omezenim rychlosti a kolikrat se objevila najednou plna cara na usecich, kde to vubec neni potreba?

míša mýval 5.7.2006 9:04

nejlepší jsou staré stodvacítky

Mám dojem, že při tomto provozním režimu chlastají víc oleje než benzínu. Jet v takové koloně je k udušení

highway 5.7.2006 8:16

Rakousko a rychlost

Autor ma mozna v nekterych vecech pravdu, ale s Rakouskem a rychlosti je mimo: Totiz tam prekroceni rychlosti se hodnoti jako bezohledna jizda. Pokud vas dvakrat capnou, ze jedete po dalnici 180 (=130+50), tak si rok odpocinete od volantu. To mam primo z prvni ruky od kolegy, ktery o ten ridicak prisel.

janka 5.7.2006 8:18

Re: Rakousko a rychlost

jasne, ale prekroceni o 50 tady nikdo nezpochybnuje, tady v diskuzi jde o ty hned v prvnich dnech prekroceni 52 nebo 56 km.

berdik 5.7.2006 8:24

Re: Re: Rakousko a rychlost

Jo jo, a taky jde o to kde seskutecne meri. Schvalne si vsimnete kolik pasticek v podobe nejasneho znaceni omezeni rychlosti, "zapomenutych 30tek nebo i 20tek najdete na silnicich, nebo "staveb kdy na zacatku u opravy treba svodidel je 30tka, ale se zrusenim si nikdo hlavu nelame a nejblizsi krizovatka je treba az po trech kilometrech na kterych se jasne nic nedeje.

Jarda C. 5.7.2006 7:39

Dopravně psychologické a neurologické vyšetření + EEG

Toto bude coby doklad o zdravotní způsobilosti vyžadováno od řidičů vozidel nad 7,5 t (doklad musí mít řidič neustále u sebe). Jen dotaz: a co takhle zahraniční řidiči kamiónů? To snad každého řidiče hodlají kontrolovat na hranicích, a pokud takový doklad nepředloží, nesmí vjet do ČR? Prosím pěkně, který blb tohle vymyslel?

Kristian 5.7.2006 6:49

Nulová tolerance je blbost nejen v politice.

Je nesporným faktem, že hodně českých řidičů, zejména v Praze, jezdí jak postřelené svině. Jezdím často do zahraničí a  při čtrnáctidenním pobytu při ujetí cca 3.000 km jsem velmi vzácně viděl víc než jednu bouračku. Pokud jedu v Praze z Modřan k Thomajerově nemocnici (5 km) vidím dosti často i dvě (za jednu cestu, samozřejmě). V tomto směru bodový systém vítám. Udělovat pokuty za překročení rychlosti o 1 až 2 km může jen úplný vůl, který se nevyzná v měřící technice a tolerancích měřících zařízení. Tolerance uvedené v původním článku (5% u radaru a 2% u laseru) jsou, myslím, správné. Důsledné vyžadování atestu a technických údajů o měřícím zařízení od pilného policisty je myslím krok tím správným směrem a odmítnout zaplacení pokuty a přenechat to na správním řízení či soudu je velmi moudré a má naději na úspěch a navíc je to asi způsob, jak otrávit i druhou stranu ve hře.

Pro informaci jsem pomocí přístroje GPS porovnával údaj tachometru svého vozu s hodnotou naměřenou GPS. Při 50 km rychlosti udával GPS rychlost asi 47 km, což odpovídá i testům tachometrů u různých vozidel občas prováděných a zveřejňovaných redadkcí Světa Motorů. Pokud vám bude tachometr ukazovat padesátku, jedete spolehlivě méně. Otázkou ovšem zůstává, zda přispěje bezpečnosti provozu, když budete úzkostlivě sledovat ručku tachometru namísto provozu před sebou.

Úvaha o inteligenci a motivaci členů městské policie je stejná jako úvaha o tomtéž u pana ministra Šimonovského. Pamatujete na nějaký zákon, který vydalo ministerstvo dopravy a který nebyl novelizován či zrušen i dříve než nabyl platnosti?

No nic, jdu si koupit tramvajenku, o to asi jde, ne? Stejně kvůli kamionům na silnici i v neděli nemá cenu nikam jezdit.

Ladislav N. 5.7.2006 5:34

"...Předčasné volby se blíží. Dejme jim najevo, že vše si dovolit nemohou...."

Potíž je v tom, že ONI nečtou Psa... ;-D Kdyby ho četli, už dávno by z vlády sami utekli... ;-P

pooh 5.7.2006 11:27

Ale čtou, to byste se divil,

proto je dobré do toho bušit, vždyť je to pro ně nejrychlejší průzkum veřejného mínění a maj to zadara. Co myslíte, že tak asi dělá celé to tiskové oddělení soudruha Paroubka?

spaldings 5.7.2006 20:09

Re: "...Předčasné volby se blíží. Dejme jim najevo, že vše si dovolit nemohou...."

tak se mu dá napsat    http://www.simonovsky.cz/

usaq 5.7.2006 5:01

Naprosty souhlas

Souhlasim prakticky se vsim, zejmena se stati o mestske policii - tuto pravomoc nemela nikdy dostat a doufam, ze o ni co nejrychleji o ni zase prijde. Jednak to neni duvodem, proc byla zrizena, jednak jejich motivy opravdu nemaji s bezpecnosti silnicniho provozu nic spolecneho. Pokud jde o bodovy system, prijde mi naprosto silene, ze kdyz jednou rocne nekdo zapomene rozsvitit, tak po 12 letech prijde na ROK o ridicak... Body a odebirani by mely byt za zavazne prestupky - ohrozovani chodcu - casto se mi stane, ze na dvouproudovce zastavim pred prechodem a kolem me dve sekundy nato profici auto, to je na okazmzite odebrani i bez bodu... taktez jezdeni v odstavnych pruzich pri zacpach, hodne vysoka rychlost, dokazi si predstavit, ze zaznamy by byly treba pri prekroceni o vice nez 10km/h v obci a 30 km/h mimo obec.  Mam projetou celou zapadni Evropu a to dost dukladne, takze muzu srovnavat... nasi uzasni zakonodarci take zapominaji na jednu vec, ze nase silnicni sit se od te na zapad od nas trochu lisi a poslednim bodem je nesmyslne znaceni, ktere u nas opravdu vyvolava pocit, ze ono prodlouzeni obce, ackoliv posledni barak je uz davno minuty, ci 30 km/h bylo vydano jenom proto, aby bylo kde merit... Ale co jsme si zvolili to mame :-( spise co nam ostatni zvolili :-(((

Bruner 5.7.2006 2:24

trochu jinak

plně souhlasím s tím, že obecní policie byla zřízena k jinému účelu - dohlížet nad obecním pořádkem. Ovšem ve stati o měření jde o věcnou chybu. Každý měřicí přístroj má tzv. absoluní chybu a ta se udává jako procento z nejvyšší měřitelné hodnoty a nazývá se třídou přesnosti. Pro 1% přesnost při maximální výchylce řekněme 200 km/hod jde o +- 2 km/hod, tedy jede-li vozidlo 50 km/hod pak měřicí přístroj ukazuje někde mezi 48 - 52, totéž ovšem tachometr /plus paralaxa a chyba odečtu obsluhy a řidiče/. Celkem tedy při jízdě 50 km/hod je tolerance nejméně 46 - 54 a přesto může jet řidič skutečně padesátkou.

pavel 99 5.7.2006 8:02

Re: trochu jinak

myslím, že autorovi křivdíte. Výrobce skutečně uvádí chybu měření do 100km/hod +-3km/hod a nad 100 km/hod 3%. (Chyba bude nejspíše ve spodní části rozsahu nelineární.) Faktem však zůstává, že měřit 52km/hod tímto radarem může jenom člověk naprosto nezpůsobilý takového měření (je otázka, jakých úkonů je vůbec způsobilý).

gogo 5.7.2006 8:11

Re: Re: trochu jinak

chyba se uvádí v procentech +/- digity,, to znamená např 3%+/- dvě poslední jednotky

pavel 99 5.7.2006 8:24

Re: Re: Re: trochu jinak

nezlobe se, ale chybu měření uvádí výrobce na základě kalibračních měření. (A to způsobem, který ji nejlépe vystihuje.) Ne každý přístroj je sestava cívky a ložisek.

MiraG 5.7.2006 8:25

Re: trochu jinak

Ještě malou připomínku. Rychlost je v zákoně definována např. 50 km/hod.a nikoliv 50,0 km/hod. V souladu s platnou normou je tedy rychlost mezi 46 a 54 km/hod. (naměřená jakýmkliv přesnějším zařízením) rychlostí 50 km/hod. Dělení na kilometry zákon nezná, to by rychlost musela být definována jinak. Nebo se mýlím?

Kristian 5.7.2006 8:40

Re: trochu jinak - i kostel může utíkat.

Pokud policista aktivuje radar při prudkém pohybu ruky ve které ho drží vpřed nebo vzad naměří rychlost i u kostela na náměstí. Nebo ne?

borda 5.7.2006 11:08

Re: Re: trochu jinak - i kostel může utíkat.

To uz mne take napadlo, jestli je to nejak osetrene.

Proto by prenosne(rucni) radary mely byt pouzivany pouze pro orientacni mereni. Docela bych rad videl kalibracni protokol "POTVRZENI O OVERENI STANOVENEHO MERIDLA" bez ktereho nemuze byt zadne uredni mereni provadeno.

ministr Šimonovský 6.7.2006 2:24

Re: Re: trochu jinak - i kostel může utíkat.

V tom případě vyměří pokutu  církvi a oznámí přestupek na obec s rozšířenou působností.TADY KOSTELY JEZDIT NEPOVOLENOU RYCHLOSTÍ BEZTRESTNĚ NEBUDOU !

Jarda C. 5.7.2006 1:12

Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

Vzezření bezdomovce - tlustý, zarostlý, zrovna důvěryhodně nepůsobící chlap středního věku. Podle "božího" výrazu bych ho tipnul maximálně na vyučeného zedníka (a kdoví jestli). Všude kolem nepředstavitelné množství špíny na chodníku, přeplněné odpadkové koše, o kus dál se prali a řvali jak na lesy dva "spoluobčani". Nezájem - pan strážník v úřední vestě veledůležitě kontroloval, jestli parkující auta nemají sjeté pneumatiky!!!! Doprčic, kdo tedy bude hlídat pořádek a klid na ulicích, když MP dostala výnosnější job???  To si snad mají lidi zřizovat nějakou domobranu?                

janka 5.7.2006 8:16

Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

Naprosty souhlas. Stale se hovori o pravomocich policie, zejmena mestske. Nejak se ale z toho tematu vytratily POVINNOSTI. Jake ma policie povinnosti? Ne co muze, kdyz se jim zrovna zachce, ale co MUSI. Musi upozornit odpovidajici organy treba na trvaly bordel okolo nekterych kosu pobliz nejmenovanych provozoven?, musi upozornit na to, ze v ulici delsi dobu nesviti verejne osvetleni?, ze si stavebni firma udelala z leseni skladku nekolikrat presahujici povoleny zabor? atd atd.

Ota First 5.7.2006 9:38

Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

No a co jste udělal? Přišel jste k němu, zeptal jste se ho, co dělá, proč to dělá, kdo mu to nařídil? Zapsal jste si jeho služební číslo? Stěžoval jste si na něj? Podal jste na něj trestní oznámení? Nemysleme si probůh, že ti vohnouti se změní sami od sebe. Je třeba na ně tlačit. A čím silněji, tím lépe! Jako občan máte právo dotázat se policisty, proč neplní své povinnosti. Policajt není pánbůh ani vrchnost, je to služebník, kterého si platíme ze svých peněz!  ;-€

Jarda C. 5.7.2006 10:33

Re: Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

Vážený pane, do města nechodím na procházku, ale na obchodní jednání, které bývá dohodnuto na určitou hodinu. Vy byste měl zájem přijít o zakázku kvůli předem ztracené diskusi se strááášně důležitým primitivem? Jeho inteligence by totiž jistě stačila na to, aby se mne zeptal, co mi je do toho, když nejde o moje auto. No a stěžovat si lze v lampárně,  třeba na hlavním nádraží.  A trestní oznámení - prosím Vás, za co? Nejde přece o žádný trestný čin - tuto pravomoc přece zaměstnancům MP dali naši slavní poslancové;-€. Že je to blbost na n-tou? To je, bezesporu. Nemůžeme nic jiného, než takové případy komentovat. Když toho budou plné noviny, snad se páni termiti přece jen chytí za nos a pravomoce zakomplexovaných primitivků časem omezí na míru, která jim přísluší.   

Ota First 5.7.2006 11:36

Re: Re: Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

Časovou tíseň chápu. Nemusíte s idiotem sáhodlouze diskutovat.  Stačí otázka - Kdo vám to nařídil, jste si vědom, že v okolí je narušován veřejný pořádek, proč nekonáte v zájmu jeho ochrany? Zapsat si číslo a pokračovat. Trestní oznámení je nesmysl, jistě, ale policie ze zákona musí každé trestní známení šetřit. Minimálně musí pozvat dotyčnéhp k vysvětlení. Potom to samozřejmě odloží. Ale blbečci si musí zvykat na to, že ten ,kdo je platí, je také kontroluje. Až zase příště bude ignorovat svoje povinnosti, někdo si toho může všimnout. A buzerovat je, atd.

Re: dokud se budeme chovat jako tupé ovce, do té doby si zasluhujeme řezníkův nůž.

Jarda C. 5.7.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

"Minimálně musí pozvat dotyčnéhp k vysvětlení. Potom to samozřejmě odloží."

Ano, a já bych byl pozván jako svěděk. Vzhledem k Vámi přesně vystihnutému závěru to je přehlídka ztraceného času (mého). Plus další možné a velmi pravděpodobné dopady na mou osobu. Žijeme přece v Absurdistánu Paroubkov, ze zákulisí řízeném Standou Grossem a jeho melody boys:-/

Zastávám názor, že každý, kdo vládne klábosnicí by měl aspoň psát, psát a zase psát. Snad někdy spadne poslední kapka na tuhle podivnou garnituru našich vládců. 

Nemo 5.7.2006 12:28

Re: Re: Re: Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

A co takhle stížnost na dotyčného policistu u jeho nadřízeného. Jistě dopadne to tak, že nadřízený to odloží. Tak si stěžujte u zřizovatele. A tak dále. Trestní oznámení je nesmysl. Zde nebyl spáchán trestný čin. Leda možná zneužití pravomocí veřejného činitele. Ale přestupek proti zákonům dozajista.

Prostě: vidíte nějakou nepravost? Dobrá - nemusíte se hádat. Stěžujte si. Vaši stížnost musí prošetřit (podáte-li ji písemně, nebo e-mailem). Když si budeme stěžovat všichni, musí přijít den, kdy se někdo chytne za nos a začne se něco dít. Když si budem,e stěžovat všichni, nemohou nás zastrašit.

A když ani ten den nenastane, existuje jenom jedna další možnost: PRCHEJTE. Pak už tu zůstanou jen ouředníci a policisté.....:-D

Vše je jen o osobní ochotě se angažovat. Pokud ta nebude, nebude tu nikdy ani pořádek. Naši politici z nás dělají stádo lehce ovladatelných tvorů. Jejich zbraněmi je naše lhostejnost a strach. My se jim nesmíme dát.;-O;-O;-O

Alfons 5.7.2006 20:31

Re: Re: Re: Dneska jsem si všiml jednoho "městského" přímo v centru Prahy

Správně, ať si dřou huby jiní. Ještě bych s nimi mohl mít potíže.