28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Podlaha Karel 5.8.2008 23:33

(Ne)bojme se správního řízení

Tož, pane redaktore, jsem docela rád, co jste napsal. Mě se to až zas tak sice netýká (já se totiž svého ŘP,  věřtě mi nebo ne, budu vzdávat milerád, a to při blokovém řízení za propáslou jeho výměnu), ale radost mám z faktu , že to, co mě kdysi na VŠ učili ve workshopech marxismu a leninismu stále platí. .Vidím totiž, že Leninovu definici státu jakožto organizovaného násilí jste již zcela zapomněl, jinak byste se sotva mohl rozplývat nad tak báječnou a skvělou možností jít do jámy lvové a tam se jako rek pravý poprat s bájnou a posvátnou bytostí zvanou úřední šiml. Máte pravdu: ledasjakýto rek český a moravský již dokázal tuto hydru i pokořiti, i když musel se hájiti až ve Strasburku jako Hus v Kostnici. To, co nabízíte, by možná platilo v ideálním, poctivém státě, nebo aspoň nezkorumpovaném. Až jednoho dne při výkonu svého povolání snad někde zavadíte o zprávičku, že státní úředník byl potrestán třeba za hrubé, povýšené a jinak nekorektní chování, laskavě o tom fanoušky a fanynky tohoto webu na zdejších stránkách prosím informujte. Budou si možná konečně moci myslet, že se blýská na časy a že už se nebudou muset považovat za plazy, resp. občany  2.kategorie, kvůli čemuž třeba právě  já zcela ignoruji volby, na což jsem hrd, byť z toho mám prd. O demokracii skutečné budete moci psát až teprve tehdy, až budete třeba moci silou zákona na státní byrokratické mašinerii moci vyžadovat stejné šibeniční lhůty plnění různé povahy, jaké vyžaduje on dnes na vás, a při neplnění budete mít rovněž možnost žádat finanční náhrady, odškodnění apod., k jakým nejen vás dnes a denně formou exekucí provedených zhusta mafiánským způsobem odsuzuje na základě svých paskvilových zákonů.   

Ladislav N 6.8.2008 15:15

Re: (Ne)bojme se správního řízení...

Jedno správní řízení (opožděná výměna řidičáku) už mám "rozjeté" půl roku. Je to skutečně příklad hodný Kocourkova zvaného Česká republika...

lesanka85 22.8.2006 13:48

pes

kolik l krve má pes?!

Honza 24.7.2006 21:51

To co píše autor je sice správné,

ale v našich podmínkách se jedná s vysokou pravděpodobností jen o bláhovost. Formálně jsme si všichni občané tohoto státu sice rovní, ale pro státního úředníka bude slovo policisty proti vašemu jednoznačně vyhrávat (pokud vás vůbec někdo pustí pořádně ke slovu). A že by policista musel své tvrzení dokládat nějakými věcnými důkazy? Tak to už je naprostá utopie. A není se čemu divit - vždyť jak státní úředník, tak policista (a když ne oni sami, tak jejich nadřízení, kteří jsou jim vzorem) byli vychováni v bolševickém totalitním státě a jeho praktik se nikdy nezbavili. A proč taky - když všechno u nás (i celé Evropě) zase pomalinku směřuje k totalitě - ovšem tentokrát samozřejmě demokratické!

Podlaha Karel 6.8.2008 0:01

Re: To co píše autor je sice správné,

Souhlasím, ale myslím si, že móda svádět vše na komunisty a bývalý režim 18 let po paskvilové revoluci alias státním majetkovém převratu, když spousta státních úředníků, tj. i policistů, je nižšího, mladistvého věku, které lze jen sotva označit za absíky komunistické výchovy, je trochu zavádějící. Jinak je tomu ovšem u jejich nadřízených. Totalita nemůže být demokratická: buď je demokracie se vším všudy,  anebo je totalita. I o komunistech by se, a to zcela jistě bez nadsázky, dalo říct, že byli v ledasčem demokratičtí, a dokonce demokratičtější, než je současný kapitalismus doby K. Marxe praktikovaný u nás.

vládík 24.7.2006 21:21

Zákon je špatný. Jenže kolik takových je

Skoro všechny, které opustily ctěnou sněmovnu. Zákon připraví odborníci. A pak se do nich pustí ti důležití, bez nichž by asi nic nefungovalo. Připomínkují, přidávají, ubírají, předělávají. Bez jakéhokoliv systému (a to nemluvím o přílepcích). Žádný odborník už nemůže např. upozornit na nesrovnalost s jinými zákony. Takže původní tvůrci zákonů (ti odborníci) nakonec ani ten zákon nepoznají a hlavně mu ani ti odborníci nerozumí. Zákon o pozemních komunikacích vidíme. Ale mnoho zákonů nás ohrožuje více, aniž bychom to tušili.

muadib 24.7.2006 18:20

jsem v šoku

nad tím co se děje po přijetí nového silničního zákona. Jednak nad tím jaký je tento zákon zmetek, za druhé nad tím jak jedni kteří přijímají zákony a další, kteří je mají kontrolovat se jimi neřídí. Policejní prezident jezdí jako pirát silnic a je dále prezidentem a ministr vnitra jeho pirátství řeší domluvou. Šéf dopravního inspektorátu píše o dodržování etiky a jezdí ožralý jak zákon káže. A ještě to popírá. Případy různých funkcionářů z minula např. ministr Kavan si všechny hned nevzpomenu. Funcionáři v čele NBÚ  Mařena Mareš, Šíša, Kadlec a spol. Jistě i mezi lidmi v úřednických postech jsou gauneři jako jinde, ale musí platit, že po přistižení při činu jednak dostanou pokutu či trest v horní polovině sazby a jednak pokud jde o případy jako policejní president budou okamžitě odejiti z funkce . A pokud se tak nestane měl by být odejit i ministr vnitra Bublan. Pokud ovšem máme za premiéra J.PAroubka obávám se, že se tak nestane. Kdo může odvolat J.Paroubka ? Pouze my - voliči , případně občané v ulicích. Divím se, že si to necháme líbit. Co se stane naproti tomu normálnímu člověku , který jede na kole - pokud jste ještě nečetli nabízím celý článek :

Dvacetiletý cyklista ze Zlína zavadil při jízdě z kopce o obrubník, přeletěl přes řídítka, odřel se a utrpěl i tržné rány na hlavě. Nicméně dokázal mobilem zatelefonovat rodičům. Pádu si všimli lidé, zavolali sanitku, která brzy přijela a mladíka ošetřila. Poté se čekalo na policisty, aby vyšetřili dopravní nehodu s jediným účastníkem – zraněným cyklistou. Ti zjistili, že nepožil alkohol, ale pravili: „Za způsobení nehody s následkem ublížení na zdraví vás podle nových dopravních předpisů čeká pokuta nejméně pětadvacet tisíc korun.“ Mladíkovi rodiče protestují a za pravdu jim dává i zlínský policejní ředitel Bedřich Koutný. .

muadib 24.7.2006 18:21

pokračování

„Podobných případů už máme od začátku července více. Způsob, jakým je zákon řeší, mi připadá hodně nemravný. Člověk se sám zraní a pak ještě dostane pokutu. To je amorální,“ řekl redaktorům MF Dnes. Dodal však, že policisté musí postupovat podle zákona a že za jediné řešení považuje změnu tohoto předpisu, a to nikoliv za půl roku, ale hned.

Jsou to rozumná slova. Mladíkova rodina se rovněž chce bránit proti příliš tvrdému zákonu. Nebude to však jednoduché. Když přestupek zaznamenala policie, dále se jím musí zabývat ve správním řízení odbor dopravy zlínského magistrátu. Ten rozhodne dle zákona, ale proti jeho rozhodnutí je možné se odvolat a také podat soudní žalobu. Jeví se to jako běh na dlouhou trať, ale mezitím může být zákon upraven.

Mladík i jeho rodiče také podepsali petici za změnu zákona. Tu organizuje přípravný výbor občanského sdružení ChceteZmenu.cz - Motoristé proti šikaně. „Petice jsou dvě, minulý týden jsme vypustili tištěnou petici, která má být podkladem pro petici předanou petičnímu výboru Poslanecké sněmovny, a dále existuje i elektronická. O obě projevila veřejnost velký zájem,“ říká člen sdružení Robert Vašíček. Elektronickou petici najdete na webových stránkách http://www.chcetezmenu.cz/. Nuže, milí čtenáři, tady je šance připojit svůj podpis.

Lze jistě vítat, že po zavedení zákona a zejména trestných bodů se jezdí opatrněji a tudíž na našich silnicích pronikavě ubylo nehod i úmrtí, ale některé nelogičnosti zákona (jako právě zmíněný „cyklistický případ“) a striktní represivní souvislosti jsou téměř jako z Kocourkova.

Kem Azbrna 24.7.2006 17:04

Na správní řízení chodit budu

Celý zákon, nevrhovaný a schvalovaný dilenty, je špatný. Ne v úmyslu zbazpečnit provoz na silnicích ale v jeho neprosté nelogičnosti. Zvláště poměr počtu trestných bodů a  závažnosti přestupků je idiotský. Ale k věci: Rada pana ředitele je typická pro naše výkonné souputníky: Zplatť a tím přizej, že jsi udělal to co policista tvrdí, že jsi udělal. Výsledek správního řízení za učastníky rozhodl dopředu, aniž by věděl cokoliv o jeho podstatě.

Ve skutečnosti lze u správního řízení zpochybnit mnoho ... byl radar testován a kdy, je policista kvalifikován k jeho obsluze, nebyl indisponován ...

Dobře nastavený bodový systém může pracovat - je jich hned několik, u kterých tomu tak je. Za 37 let ježdění v Kanadě jsem ani já ani nikdo z mých známých řidičáky nepozbyli. To je ovšem hlavně proto, že policie se musí, tak jako řidiči, připravit na to, že jejich postup bude hodnotit soudce, který je oprávněně neshovívavý vuči rozmarům a příštipkářství.

Jestliže vím, že mne policista obvinil z něčeho, co jsem neudělal, je moji povinností se bránit.  

Carda 24.7.2006 18:01

Re: Na správní řízení chodit budu

I když se závěry na 100% nesouhlasím,je třeba v odůvodněných případech do střetu jít.Takhle manželka zaplatila pouze 100Kč/před novelou/,ačkoliv policista navrhoval 2000,-Kč za vjezd:dopravní obsluze vjezd povolen,po odmítnutí vyhrožoval 15000,-Kč ve správním řízení.Úředník magistrátu byl rozumný i když skutečně ani označená invalidní osoba nesmí do tohoto zákazu vjet.I DI byl na rozpacích a po konzultacích sdělil,že policista mohl individuálně posoudit situaci a tolerovat.Leč odmítnul.

karlikblazek 24.7.2006 14:23

Zákonodárný policejní sbor

S neplacením na místě souhlasím. Chápu logiku možného prodražení kvůli správním poplatkům, zvýšení samotné pokuty v rámci správního řízení však vnímám jako trest za pokus o prosazení svých práv. Sám zákon je z morálního i právního hlediska velmi diskutabilní, ještě horší je však praxe, kdy je policii tolerována jakási "zákonodárná" iniciativa. Policejní špičky se dokonce ani v médiích netají tím, že to jsou oni a nikoli parlament, kdo bude rozhodovat o tom jaká rychlost bude tolerována (chcete-li povolena) a jaká už ne. Strategii policejního státu, tedy strategii úmyslného vytváření špatných nebo nesplnitelných pravidel, která budou (možná většinou, možná jen u někoho) kompenzována všemocnou a blahosklonnou policií, nelze akceptovat. Je nutné donutit parlament ke stanovení správných, splnitelných a jednoznačných pravidel a policii tak vymezit jen ten prostor, který jí náleží. Tím není vykladačství zákona ale jeho bezvýhradné dodržování a prosazování.

sajba. 24.7.2006 11:28

Bambas

Jezdím velice často v sousednim Německu.Mohu potvrdit že si tam na plné čáry moc nepotrpí,Buď vidím,tak předjíždím,nebo nevidím, tak nepředjíždím.Ono je i z různě vysokého auta různě vidět. A kde je to opravdu nezbytné tak je zákaz předjíždění.A také jsem zjistil ,že v Bavorsku letos asi nebyla žádná zima,protože vozovky jsou prakticky nepoškozené.

Plzák 24.7.2006 11:05

Jezděte jak chcete,

všechno je marné, stejně zkončíte. Budete sledovat všechny značky, řídit se jimi a body nedostanete. Pak ale určitě vymetete kdejakou díru na silnici a přijdete ne sice o řidičák, ale o auto. Obojí se uhlídat nedá. Žerty stranou. Kdo sedí v těch komisích, které o nás rozhodují? Jakou povinnou kvalifikaci mají? Jaké práva a slovo má můj obhájce? Jakou kvalifikaci mají všichni ti rozmisťovatelé dopravních značek, jak je toto sjednoceno? Jsme si přece všichni před zákonem rovni - i na silnicích a to v celé republice.

Co si myslí obecní úřady? Koho zajímá, že nemají na opravu silnic peníze? Mne ne. Já musím jezdit podle předpisů, tak ať tedy i obecní správy plní své povinnosti. Totéž platí o drážních přechodech. Přejíždět přes ně, je často ozabití - obzvláště na kole.

A co radary? Kdo a jak často je přeměřuje? Příklad od sousedů: Při překročení rychlosti mne radarové, nebo jiné, měřící zařízení musí vyfotografovat. Je-li fotka nejasná, mají úřady smůlu.  Smůlu mají i tehdy, prokáže-li se, že radar nebyl ve stanovené lhůtě (teď opravdu nevím zda jednou za čtvrt, nebo půl roku) přeměřen.

Nemohu si na závěr odpustit následující. Snad to byl soudruh Bambas, který při jakési veřejné diskusi tvrdil, že po zavedení celodenního svícení ve Skandinávii výrazně poklesla nehodovost. Myslíte, že ten dobrý muž ví, že do Skandinávie nepatříme.

Novináři přistihli Husáka při řízení nepatřičným způsobem a on se zato sám potrestal. Teď jen čekám, kdy přije trestní oznámení na ty novináře. Otřesné je, že se ani dnes s odstupem tří dní, nad tím nikdo ze strážců demokracie, novinářů, pořádně nerozhorlil. Máme tu samoděržaví nebo Putina?

janoryna 24.7.2006 14:17

Re: Jezděte jak chcete,

a největší smůlu by úřady měly, když by se pravidla silničního provozu zrušila. nebyly by problémy s nejasnou fotografií, cejchováním radaru a přestala by se porušovat omezovat svoboda jednotlivce. jak učí V.K., občan nejlépe ví, co je pro něj prospěšné. a když si koupím pořádné auto, tak si chci zajezdit, dokonce i ve městě. stejně ta omezení nahrávají sockám ve Š105, které předpisy o rychlosti ani překročit nemohou. a co je mi do chodců. mají si taky koupit auto, jinak mají smůlu. doufám, že s tím ministr Langer něco konečně udělá. 

Robo 24.7.2006 15:45

Re: Re: Jezděte jak chcete,

Ty blbe, nikdo nemá nic proti tomu když postihnou ty hovada "co si chtějí zajezdit" !

Ale takhle jsme kriminálníci všichni a plynulý provoz existuje jen tam kde na tyhle nový pravidla všichni kašlou a jezdí "normálně". Sakra - jezdit se má bezpečně a plynule, podle provozu na komunikaci, podle stavu vozovky, počasí, množství chodců a cyklistů  - ale tak, aby to bylo rychlé a bezpečné !!!   Tachometr má být kontrolní a orientační měřák !   A policajti mají rušit řidiče, který tento systém nezvládnou, tj. ohrožují ostatní.  To je přece princip fungování dopravní policie !  Že to nezvládají a  zjednoduší se to na  kontrolu dodržování nějakých tabulí  u cesty - a přitom jim je v zásadě jedno, kdo tam ty tabule dal a co je na nich / hlavně že se dodrží / ... to je už bachařina.

Pavel Pávek 24.7.2006 23:42

Re: Re: Jezděte jak chcete,

Postavte si na zahrádce autodrom a můžete si klidně zajezdit. Mezi slušnými řidiči ale nemáte co dělat. Doufám, že vám brzy papíry seberou,

Jaroslav M. 24.7.2006 10:29

Vážení !

 Mám prosbu o info ohledně zákona o provozu... Několikráte na různých místech jsem narazil na to, že za jízdu po dálnici nebo silnici pro mot.voz. bez příslušné dálniční známky hrozí pokuta až 500 000 kč, za neodstranění staré až 100 000 kč. Samotný zákon je pro mě dost dlouhé a složité čtení a ač jsem ho zběžně procházel, nenašel jsem. Za případné info velmi děkuji a ti kterým vadím, jsou mi fuk.

I.M. 24.7.2006 13:27

Re: Vážení !

Nejsem sice úplně ten nejinformovanější, ale ostatní se na Vás vykašlali, a tak Vám aspoň řeknu, co vím. Skutečně to platí. Všichni uznávají, že je to blbost, ale v době schvalování si toho nikdo nevšiml. Poslanci dílem podnapilí a dílem duchem někde mimo to odmávali a až po schválení se najednou hrozně divili.  Pak se pouze řeklo něco v tom smyslu, že tedy to nebude brát policie tak doslova (?!) a že až se bude zákon novelizovat (to už se jaksi rozumí samo sebou), tak se to dá do pořádku.

Napadla mě přitom taková představa, jak náš parlament nejsou poslanci, ale třeba úředníci ve Zlíně u Bati, a jak spáchají něco takového a pan šéf to má řešit. Jediné adekvátní řešení je výpověď na hodinu, náhrada škody a od vrátného kopanec do zadku.

Jaroslav M. 24.7.2006 16:09

Re: Re: Vážení !

Dík a mějte pěkný den.

R 24.7.2006 9:33

rychlost v obcích.

Já bych měl něco k přestupku překročení rychlosti.  V zákonu je povinnost řidiče věnovat se řízení a silničnímu provozu. Když musím pořád sledovat tachoměr, jestli jedu ještě 49 nebo už 51, nemůžu se věnovat řízení a sledovat provoz. Já to dělám tak, že v obcích jezdím rychlostí 40 - 45 km. Takže se na tachoměr nedívám a při takové rychlosti jsem schopen si ohlídat zrakem, abych nepřekročil těch 50 a tudíž dodržel rychlostní omezení a zároveň se věnuji řízení a sleduji provoz, jak mi to zákon nařizuje. Jezděte taky tak! Když budete furt sledovat, abyste měli na tachoměru 49, přehlídnete značku třeba Dej přednost a způsobíte nehodu, nikdo vám nic nedá. Snad se ti blbci konečně chytnou za nos a upraví rychlost v obcích. 

L 24.7.2006 9:40

rychlost v obcích.

Na to jsem taky prisel. Jedu 45 a vec je vyrizena.  Nedavno se tesne za mne prilepil nakladni automobil a tim vytvoril nebezpecnou situaci v pripade nahleho brzdeni, takze jsem musel jeste vice zpomalit na 40.

Podstatne je to, ze auto mam k tomu, abych se dostal od nekud nekam a jinak mam casu dost. Tech pet minut je me uplne jedno. Horsi je to pro ty, co museji predjet kazdeho, koho vidi pred sebou. Docela je lituji, maji to tezke.

gbd 24.7.2006 9:48

Re: rychlost v obcích.

Hezky řečeno - jezděte "pomaleji s rezervou". Já na ten tachometr ani koukat nemusím. Když to na čtyřku nechcípá, tak jedu nebezpečně blízko padesátky a musím zpomalit.

Pokud se rozhodnu zařadit trojku, tak při čtuřicítce neslyším v řevu motoru své myšlenky, ale mohu se spolehnout, že více než 45 to prostě nepojede...

Tachometr vlastně pro tuhle rychlost nepotřebuji. ;-)

R 24.7.2006 10:12

Re: Re: rychlost v obcích.

přitom nedávná praxe prokázala, že komunikace uvnitř obce zvládnou většinou  bez problémů rychlost 60 km za hodinu, přece před prvním červencem ty byla běžná rychlost řidiče v obci. Znamenalo to plynulejší dopravu i spoustu ušetřených čmoudíků do ovzduší.

Sim 24.7.2006 10:38

Re: Re: rychlost v obcích.

Dovolim si argumentovat... v pripade ze jedu 20 km do prace tak rozdil mezi cca 45 a povolenou padesatkou neni rozdil ktery by melo cenu resit, ja sam patrim k tem kteri se snazi padesatku dodrzovat, nicmene, stejne jako vsechno je i jizda "5 pod limit" zbrani veskrze dvousecnou.

Tachometry jsou totiz cejchovany s umyslnou chybou (krome toho ze mnohdy to jak tachometr ukazuje zavisi i na teplote nebo vlhkosti), jejiz existenci si muze kazdy obcas proverit u "informativnich" radaru. V mem pripade se pri rychlostech okolo 50ti km/h pohybuje vetsinou v radu 6 km/h, ale mel jsem tu cest setkat se s vozidly (osobni vozy a motocykly) kde se tato chyba pohybovala na hranici 10km/h.

Takto velka chyba neni samosebou pravidlem, ale v mistech kde je rychlost omezena spolu se zakazem predjizdeni (kterych neni zrovna malo) staci aby se nasel jeden poctivec dodrzujici zminovanych bezproblemovych 45km/h, avsak ridici se svym tachometrem. V tu chvili veskery prinos snizene rychlosti smerem k vyssi bezpecnosti postrada smysl, zvyseni doby stravene za volantem za ucelem prekonani daneho useku a tim i unavy ridice na bezpecnosti neprida, nehlede na to ze pomala jizda sama o sobe svadi ke ztrate pozornosti.

Proste dodrzovani 45km/h z duvodu ze se nemusim koukat na budiky mi taky neprijde jako nejlepsi reseni (byt je funkcni), nicmene dokud budou strazci poradku pokutovat prekroceni o 5km/h, sam nevim o vhodnejsim funkcnim reseni situace.

Tomáš 24.7.2006 11:35

Re: Re: Re: rychlost v obcích.

Řešení je poměrně jednoduché. Stačí veřejně vyhlásit tolerance (ano, vím že zákon je nepřipouští, tudíž až se naši furianti dohodnou a začnou konečně pracovat) a ty pak vyžadovat s absolutní přesností - vyhlášený limit zahrnuje přesnost radaru i přesnost tachometrů.

Kdesi měli vyhlášené limity 10%+5km/h. Pro 50 pak vychází změřené maximum na 60, což je myslím přijatelné.

L 24.7.2006 11:55

rychlost v obcích.

Nemam jine reseni. Jestlize pri namereni rychlosti 51 me ceka pokuta a trestne body, pak nemam jine reseni. Kdyz nepresnost radaru je 3 km/h, pak pri rychlosti 48 radar nameri 51 a ja dostanu pokutu a trestny bod. Musim tedy jet priblizne 45, to znamena tak 44 az 46 Pri 48 uz mohu dostat pokutu. Nejedna se jen o tu pokutu. Horsi je, ze musim diskutovat s fizlem.

Dave 24.7.2006 15:19

Re: rychlost v obcích.

Promiňte, ale to pojedete jako blbec, a jestli pokutu zaplatíte, jste blbec korunovanej.

Robo 24.7.2006 15:51

Re: Re: rychlost v obcích.

Díky za ocenění, u nás "na dědině" takhle jezděj všichni ....  Naprosto skvělé na dojíždění do práce, můžu doporučit. Už se těším na září, to bude nasranejch ...

Kočka 24.7.2006 14:24

Re: Re: Re: rychlost v obcích.

I na střední škole se učí, že každý měřící přístroj má chybu vyjádřenou v procentech. Čím je chyba menší, tím je samozřejmě daný přístroj dražší. Je to dáno konstrukcí a použitými součástkami, nejlevnější součástky mají toleranci +- 20%. Digitální přístroje jsou samozřejmě přesnější než analogové. Samozřejmě výrobci osazují automobily jistě těmi nejlevnějšími tachometry, takže asi těch 50 +-10 km/hod se blíží pravdě. Možná, že za chvíli si naši poslanci odhlasují, že před každým automobilem musí běžet člověk s červeným praporkem, to je ten cyklický vývoj.

Ladislav N 6.8.2008 15:07

Re: Digitální přístroje jsou samozřejmě přesnější než analogové.

Tím bych si až tak jistý nebyl... Počet desetinných míst na displeji ještě nemusí znamenat přesnost. ;-)