29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
David 24.8.2009 17:10

zajimave se to sebehlo

Dnes jsem poprve za svuj sofersky zivot dojel motorkare co dodrzoval predepsanou rychlost, tak jsem ho ani nepredjizdel a o tech svejch 10over jsem zpomalil jak sem z nej byl vyvalenej ;-D

sláva 23.8.2009 13:12

250 cm

mám ve válci 177 cm2, jede mi to když potřebuji 120km/hod., spotřeba do 2,5 litru, levná jízda, pohoda.

CO takhle zakázat provoz motorek silnějších než 250 cm2...?

nebo podobně? prostě nepojedou dvoustovkou, možná ani 140 km/hod., které jsou stejně za hranicí povoleného...

Ale na to nebude mít odvahu žádná vláda.. to bychom se nepodřizovali ruce trhu (rád bych viěděl, jak si Japonci na svých 1200 cc  zajezdí po jejich silničkách mezi rýžovišti...cha), ale do světa to cpou.

Ostatně: čtyřkolky se taky hodí do Oklahomy a Texasu, na výjezd za kravama... tady ovšem rozjíždějí v zimě lyžařské stopy běžkařům, v létě louky a sady a policie je nemůže dohonit.. pročpak to nezakázali hned zkraje? PROTO!

Ludva 23.8.2009 13:34

Re: 250 cm

Obecně by se neměla vyrábět nezávodní vozidla jedoucí rychleji než je povolená rychlost. Když se mohou nadirigovat emise, tak proč ne rychlost ? I ta spotřeba by se snížila. Nehledě na předjíždění - se slabým autem předjíždíte mnohem opatrněji.

Jenda 23.8.2009 21:25

Re: 250 cm

A mnohem dele!

Ondrowicz 23.8.2009 20:59

Re: 250 cm

Jó, nejlíp zakázat úplně všechno, to už tu myslím bylo... Jinak pokud už něco omezovat, tak ne výkon, ale maximální rychlost (bezpečnější předjetí je naopak na silnějším stroji, s dostatečnou rezervou výkonu). Ovšem i to omezení rychlosti je nesmysl - už jen kvůli německým "neomezeným" dálnicím. Ovšem já jsem pesimista - myslím, že za pár let regulace budou (ať už kvůli "ochraně lidí před nimi samými" nebo v rámci "svatého boje proti jedinému a nejďábelštějšímu nepříteli lidstva, CO2").

Na závěr malá poznámka - nejvíc se nadává na motorkáře a kamioňáky, protože většina řidičů nespadá do těchto kategorií, ani krátkodobě (jak to bývá u cyklistů atd). Přitom magorů je ve všech dopravních prostředcích stejně a co se týká nebezpečnosti ostatním, tak v případě moto na svou nebo cizí chybu nejčastěji doplatí právě řidič motocyklu.

Pejsátko 24.8.2009 9:10

Re: 250 cm

Asi budu vypadat jako hnidopich, ale nemá tam být 177/250 cm3?

Karel 23.8.2009 8:12

Tak jak....

Tak jak mi připada nelogicke mit u sebe legalně male množstvi drogy( kde jsem ji legalně koupil?) tak mi připada nelogicke prodavat motorky a auta ktere jezdi přes 200km když tuto rychlost nemohou legalně nikde využit. Nestalo by zato sjednotit evropska pravidla a zablokovat motorky a auta na určitou rychlost. Rychlost je totež co alkohol jde se ji opit.

Honza42 23.8.2009 11:33

Re: Tak jak....

Po Německu můžete zcela legálně jezdit klidně 250km/h. A kupodivu se tam nikde kolem dálnic hromady mrtvol neválí.

Opít a zabít se lze i vodou. Po vypití cca 8-10litrů přichází u většiny lidí kolaps a smrt. A dokonce se i takoví jedinci najdou, co to zkusili. Navrhuji zakázat vodu.

Bolek 23.8.2009 15:47

Re: Tak jak....

Milý Honzo, on má Karel ale vlastně pravdu. Jako držitel zbrojního průkazu také nesmím vlastnit zbraň střílející dávkami, na př. samopal nebo kulomet. Zákon prostě předpokládá, že nezodpovědný držitel takové zbraně by mohl být nebezpečný svému okolí. Proč tedy nezodpovědní darebáci mohou vlastnit vozidla, která umožňují jezdit vysokou rychlostí a ohrožovat životy ostatních účastníků silničního provozu? Taková rychlá vozidla by měli mít výhradně zdravotníci, hasiči a policajti. Normálnímu nezakomplexovanému člověku přece stotřicítka stačí, nebo ne?

Schmouddle 24.8.2009 11:06

Re: Tak jak....

Omyl, omyl...zákaz automatických zbraní je státem vyžadován proto, protože stát a jeho orgány chtějí mít nad občany navrch i silově. Čeho se socialistický stát obává nejvíce? Nezávislých občanů, co po státu nic nechtějí a dokáží si svoje věci zařídit sami.

Legálně můžete vlastnit například CZ858, který se od vz58 liší pouze tím, že je to poloautomat. Ale 7,62x39 je to stejné, tak stát aleposň omezuje typy munice...ale FMJ munice je mezi lidem stejně spousta a všichni si ji schovávají na "horší časy".

A teď quízová otázka: Jaký je časový rozdíl mezi full-auto a semi-auto režimem na 20-ti raném zásobníku?

Dám ruku do ohně, že pokud stojíte na straně "příjemce" tak je to ale úplně jedno. ;-D

Šerlok Homeless 22.8.2009 16:23

Tak ňák to asi bude

Většinou. Tentokrát bez výhrad.

ortelius 22.8.2009 15:32

http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/tzv-materialni-aspekt-prestupku-soumrak-prestupku-v-cechacht-cast-i/17045

K tomu doporučuji tuto pěknou sérii článků:

http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/tzv-materialni-aspekt-prestupku-soumrak-prestupku-v-cechacht-cast-i/17045

ortelius 22.8.2009 15:33

Re: http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/tzv-materialni-aspekt-prestupku-soumrak-prestupku-v-cechacht-cast-i/17045

klikací

Šerlok Homeless 23.8.2009 15:01

Re: http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/tzv-materialni-aspekt-prestupku-soumrak-prestupku-v-cechacht-cast-i/17045

Mám za to, že materiální aspekt přestupku je vyloučen pouze v případě, že značka (abychom se drželi autorova příkladu) omezení rychlosti byla v daném úseku použita bezdůvodně nebo rychlost byla snížena nadměrně. K dokazování materiálního znaku přestupku tedy stačí vyjádření obce (nebo toho, kdo tuto značku umístil), zdůvodňující (řekněme pro případného soudce věrohodně), že snížení rychlosti bylo nutné.

Naopak, v opačném gardu, často jsem se - zejména při pracích na silnici, setkal se značkou omezení rychlosti nenásledovanou v mnohakilometrovém úseku ani křižovatkou, ani značkou "konec omezení". Vozidlo, které by se striktně drželo formálních pravidel, zablokuje provoz. Pokud by kilometr za takovou značkou v místě, kde je omezení rychlosti opravdu evidentně bezdůvodné, stál policajt a vybíral, pak by aplikace požadavku na dokazování materiální stránky přestupku byla velmi pravděpodobně úspěšná.

ortelius 22.8.2009 15:31

silnice na projížďku

Utkvěla mi v paměti silnice mezi Spišskou Novou Vsí a Rožnavou (na Slovensku). Na 40 km tam připadá asi 250 zatáček, mnohé z nich takřka o plných 180°. Moc nádherné :)

Topýr 23.8.2009 14:29

Díky

Ještě že jste nám napsal, že je to na Slovensku. Jinak bychom fakt netušili, kde se může Spišská Nová Ves a Rožňava (nikoliv "Rožnava") nacházet. Děkujeme.

NevericiTomas 23.8.2009 22:51

Re: Díky

A ono je 15 let od rozdelni povinnsti znat kazdou diru na slovensku?;-D Uz vyrostla cela jedna generace, ktere je to u zadele...

Malý Aston 22.8.2009 12:58

Ono to není tak zlé, trošku se to lepší!

Velmi nešťasně bydlím na výpadové silnici z našeho městečka. Od cedule město je to cca 250 m a u baráku je měřič rychlosti takže jasně vidím kdo a jak se řítí a jakou rychlostí do města, naopak to mohu jen odhadovat. Bydlet u silnice není žádný med. Je podstatný rozdíl když jede někdo rychlostí 50 km/hod a když 120 km/hod. Pokud se nějaký debil pěkně zabije sám, je mi to jedno ale když trvale neslyším televizi nebo radio, může mne to nasrat.Je zajímavé, že drahá auta většinou rychost dodržují , nejhorší jsou čepičkáři ať mladí nebo ti co se za mladé ještě považují.Jak vidím debila v čepičce, tak bacha. Většinou ojetá auta z autobazaru a v očích smrt. Ale musím přiznat, že takových debilů je jen cca 10% ostatní se chovají normálně. Pokud se tato skupina pozabíjí bude i pořádek na silnicích, jenže mladí debilové se rodí a tak pořádek u nás na silnicích zřejmě dlouho nebude.:-P

jezevec 23.8.2009 0:04

Re: Ono to není tak zlé, trošku se to lepší!

Pokud jste se zhmotnil z mlhovin andromedy právě v takovém baráku, a zůstal uvězněn v chronoklastické křivce - pak vaše stesky chápu.

Pokud ale bydlíte dobrovolně na výjezdu obce - pak ano bydlení na výpadovce na výjezdu z obce má jiné paramtery než na pěší zoně, a jiné parametry než sto metrů od (nově postavené) dálnice. 

Pokud jste sám někdy v životě jel dobrovolně rychleji než 45km/hod - bojujte za obchvat, ale ne za to aby lidi jezdili nenormálně.

Topýr 23.8.2009 14:35

Re: Ono to není tak zlé, trošku se to lepší!

Třeba já bydlím zhruba v podobně situovaném baráku, do kterého jsem se opravdu zhmotnil z mlhovin andromedy,totiž - narodil jsem se do něj. Můj předek postavil ten barák v dobách, kdy naší obcí projížděla denně cca 4 auta. Kdybych měl lepší mušku, střílím motorkáře z okna maticemi z praku.

Baghíra 22.8.2009 12:00

Patronem řidičů je svatý Kryštof

kirast 22.8.2009 11:30

Nekonečný diskusní seriál o tom, jak se má "správně" jezdit.

Řekl bych, že "správně" se má jezdit podle předpisů. Pokud je předpis "blbý", neznamená to ovšem, že se nemusí dodržovat. O tom který předpis je blbý a proč je blbý máme totiž rozdílné názory. Tak například já si myslím, že jezdit vpravo je opravdu nesmyslný předpis. Od jakmrtva se jezdilo vlevo a až nacistická zvůle zavinila tento zcela neúnosný stav. Proto tento předpis nebudu dodržovat a budu jezdit vlevo. Dobré, ne? Takže bojujme na politické scéně proti blbým předpisům a zákonům, ale dokud platí, dodržujme je. A pak bude jedno, jestli pojedu ve staré plechovce s odznakem Favorit nebo v nejnovějším Volkswagenu nebo na motorce, na silnici se skoro jistě dohodneme.

jezevec 22.8.2009 11:52

Re: Nekonečný diskusní seriál o tom, jak se má "správně" jezdit.

Ano správně se má jezdit pdle předpisů, v tom se asi shodnout všichni.

A trestat by se mělo za rychlost nepřiměřenou, nikoliv nepředpisovou - v tom se shodneme taky?

Rychlost 250km/hod na prázdné suché dálnici za dobré viditelnosti je zcela bezpečná, stejně jako rychlost 150 na prázdné přehledné okresce bez křižovatek. Ježděním v protisměru ohrožuji - rychlost 80 v polích na výjezdu z obce ohrožuje jen moje body. Z toho pak vzniká neúcta k předpisům.

Pavel 22.8.2009 14:10

Re: Nekonečný diskusní seriál o tom, jak se má "správně" jezdit.

Já bych trestal důsledky tj. nezvládnutí vozidla a zavinění nehody. Na to ovšem policie rezignovala a postihuje jen ty, kteří sice nic nezavinili, ale překročili limit rychlosti, který tento moudrý stát nastavil jako jedině správný. Myslíte, že jet 50 kolem ostrůvku tramvaje ze které právě vystupují lidé je to správné ořechové? A Vy co říkáte, že jet pomaleji nikdo nezakázal máte pravdu. Problém je v tom, že v daném okamžiku nepřiměřená rychlost je dle moudrého státu správná.

M. 22.8.2009 10:55

Mám "rád" takové plechovkáře,...

...kteří se chovají při odbočování doleva přesně tak, jak popisuje autor. Oni opravdu dají blinkr a zařadí se doprostřed! Ale oni se vůbec nepodívají za sebe, jestli ten blinkr mohou dát! Oni totiž většinou jedou tak sotva 40 (protože přemýšlejí o tom, kam odbočit), takže brzdí (i proovoz za sebou) a pak najednou dají blinkr a vjedou doprostřed! Zrovna, když je předjíždím málem tou povolenou padesátkou! To vše proto, že blinkry jaksi nejsou v módě a asi jen blb je používá. Stalo se mi jen minulý týden dvakrát...

A ten výjezd z vedlejší na čtyřproudovou hlavní? Když jedu po hlavní a z boku mi vyjede slušné auto, tak se na ty dva pruhy klidně vejdeme. Když ten automobilista je takový, že po vyjetí na hlavní chvilku kličkuje zleva doprava, motá se a cesta je mu úzká (asi mu to točení volantem moc nejde), tak se mu ten motorkář zdá strašně rychlý (jak popsáno v příspěvku).

No, a když jsem jel asi před měsícem v obci povolenou 50, tak mi tam z boku vyjelo auto, protože jeho řidič "si myslel, že to ještě stihne". Nestihl. Takže motorku už zase nemám...

Kdybych jel rychle(ji), tak by neměl odvahu mi tam vyjet, anebo bych už to tu nepsal...

Marat 22.8.2009 13:17

Re: Mám "rád" takové plechovkáře,...

Takřka denně a to i několikráte denně vidím na křižovatkách že řidiči vyhazují blinkr až když odbočují, takže ten blinkr vyhazují už zbytečně. Nemusí přece to svému blbému autu ukazovat že odbočuje až když točí volantem, ale tím blinkrem má ukazovat za ním jedoucím, že hodlá odbočit. Také dokáží na křižovatce  odbočit z levého proudu do prava přes dvě lajny. Takovým řidičum by se měl na místě odebrat řidičský průkaz a pokračovat v cestě by měli pěšky.

figura 22.8.2009 23:21

Re: Mám "rád" takové plechovkáře,...

Jak říkával pan Horníček: "Dává znamení, že odbočil." Také jsem hotový, když řidič zničeho nic dupne na brzdu a v křižovatce hodí blinkr. Na druhou stranu, ti méně slušní jenom dupnou na brzdu a odbočují.

Chris Kelvin 23.8.2009 0:32

Re: Mám "rád" takové plechovkáře,...

To jsem jednou takhle odbočoval ze staré kolínské. Takže jsem dal blinkr, zařadil se do jasně odděleného odbočovacího pruhu a v okamžiku, kdy jsem začal zpomalovat a chystal se odbočit, mě (zleva!) předjel rozvrzanej pick-up z feldy zhruba stodvacetikilometrovou rychlostí. Tedy nejen přes tlustou čáru, ale i přes odbočovací pruh. To už se moc komentovat nedá. Jediné štěstí asi bylo, že víc mu to nejelo, jinak jsme byli v sobě. Teda možná ne, do zrcátka jsem se i přesto díval, takže jsem ho viděl. Ale musel bych hodně prudce brzdit, a to dělám nerad.

petr v. 23.8.2009 10:57

Re: Mám "rád" takové plechovkáře,...

Řidič má plné právo předpokládat, že on a všichni kolem něj jezdí podle stejných pravidel  (mimo jiné 50/90/130) a podle toho kalkulovat řešení dopravních situací. Pokud někdo svévolně jezdí 50 či více km nad limit v místě povolený, stává se nevypočitatelným prvkem - což není nic oč by bylo třeba stát v provozu o dnes obvyklé hustotě.

Gandalf 23.8.2009 14:46

Re: Mám "rád" takové plechovkáře,...

No, právo předpokládat, že .... určitě má. Já za volantem raději předpokládám, že vedle mne jezdí po silnici dost blbů a tudíž že každý udělá tu nejméně očekávanou pitomost. A zatím se mi to vždycky vyplatilo (klep, klep klep na dřevo).