23.1.2021 | Svátek má Zdeněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Murin 9.12.2005 16:03

Tak teda vdaka

Drahi diskutujuci a debateri, ttoo je moja cerstva skusenost s publikovanim na Internete a v tomto vzacnom periodiku a samozrejme, ze som zaskoceny niektorymi reakciami. Najma tym utokom na soferov. A pritom tu nezaznela sebakritika ale Teba-kritika, resp. vsetko-kritika takze to vyzera, ze ti co pisu su skveli soferi a ti ostatni nie. To sa mi nezda, skor by som chcel verit, ze sme naozaj my vsetci nastavni na tych zopar (ale je to len male percento) najnovsich zbohatlikov, co si myslia, ze si nas vsetkych kupili. Volam ich "dzipaci" vdaka tym ich tankom, s ktorymi vyrazaju na cesty, a na tych by som bol naozaj prisny. Ale negeneralizoval by som to na vsetkych soferov tym radoby lakavymi komunistickym glajchsaltovanim, ako navrhoval isty "drsnak". Myslim, ze najlepsie to vystihol m.I. - vsetci sme chybujuci, ale na bezchybnych cestach by tych tragickych nasledkov bolo menej. A to odstranitelne je a jasne dosiahnutelne. Pozrite na americke cesty. Maju trilionkrat viac, ale tiez v perfektnom stave a cela krajina je nastavena na co najlepsie podmienky pre soferov. Svoje som si ta odjazdil, to sa s tymto statnym vydieranim vlastnikov aut neda ani zrovnavat. Na druhej strane, mam tiez skusenosti s mamutimi jamami na hlavnej ceste od Hradce Kralove na Nachod a Broumov. V noci sa tomu nemate sancu vyhnut, tak laskavo nehadzte este aj toto na soferov. V duchu Vlastimila IP sa taky slendrijan "nami platenych zabijakov" meni z prkotiny na fatalne nasledky. A to snad naozaj nechceme, alebo ano? Ale inak, vdaka za vasu ochotu diskutovat. Keby taka bola v nasich parlamentoch, snad by sme sa pohli dalej a po lespich cestach.
Alex 7.12.2005 23:11

Tak nevím...

Řidiči hází vinu na projektanty cestáře nebo policajty, ti zase na řidiče, chodci na řidiče a naopak. Jestli ono to nebude tak, že jsou tu prakticky všichni trvale nasraní, zakomplexovaní a agresivní. A podle toho silniční provoz vypadá. Zkratka rukou společnou a nerozdílnou se tu mordujeme nebo si aspoň znepříjemňujeme život.
Zaujalo mne, že prakticky v celém Norsku je omezení na 80 km/hod a tato rychlost se také striktně dodržuje. Prostě všichni jedou právě 80 a nikdo nikoho nikde nepředjíždí. Kupodivu jsem tam s minimální spotřebou dosahoval mnohem vyšších jízdních průměrů než v Česku. A to nemluvím o perfektní čistotě silnic, odpočívadel, wc atd. Vede to k zamyšlení nad národní povahou. Nicméně malý červík pochybností se vloudil. Všiml jsem si, že každých 10 - 15 km je namontovaný fixní radar s kamerou. Že by kvůli cizincům?
Bedzyk 8.12.2005 11:34

Re: Tak nevím...

Že by se řídili tím profláklým, bolševickým "Důvěřuj, ale prověřuj?"
V Norsku?
Nevěřím!
limetka 7.12.2005 17:59

Nevím,

kdo má pravdu, ale čistá pravda je, že když překročíte hranice a vjíždíte do ČR z civilizované země, bije to do do očí: Tma, špína, žádné či mizerné značení, nepřehledno a truchlivo je na českých silnicích!
Mysch 7.12.2005 19:48

fuj limetko,

takhle kalet do vlastniho hnizda.
v cechach jsou preci nejlepsi, nejlepe znacene a osvetlene silnice, nejvetsi cistota, nejlepsi a nejohleduplnejsi ridici.
a pokud tomu tak vzdy neni muze za to vyhradne paroubek.
a veselo, veselo na tehle strankach je.
perun 7.12.2005 10:56

problémom sú vodiči

Terorizmus - tak pár desiatok ludí v Europe mrtvych ročne, zase ani 1 u nás. A ké opatrenia, kolké miliardy išli na ne.
Automobilizmus - tisíce mrtvych ročne len na malom Slovensko, okolo stotisíc ročne v Europe obetí, státisíce ťažko ranených. Ak by som bol analogický, tak by som automobilizmus úplne zakázal a všetky autá zoštrotoval. Ale nie som analogický  a robím isté ústupky vo svojich návrhoch. P.Murín mi pripadá ako vodič, ktorý chce jazdiť riskantne, ale zároveň bezpečne. A to majú zabezpečiť "tí druhí". On sa meniť nechce.
P.P. 7.12.2005 15:03

Re: problémom sú vodiči

Kdyby jste byl "analogický" tak stát okamžitě může vyhlásit bankrot, protože bez spotřebních daní za benzín a naftu by okamžitě skrachoval.
Alfons 7.12.2005 15:38

Re: Re: problémom sú vodiči

a ještě by stát neměl daně od pohřebáků a z opraven automobilů atd.
I-Worm 7.12.2005 15:59

Re: Re: problémom sú vodiči

klid synku, daně z cigaret a alkoholu na poslanecké platy stačí. A to ostatní ? Jak praví klasik : "Co třeba, netřeba!"
Murin 7.12.2005 17:35

Re: problémom sú vodiči

Ale, ale, Perune, co Vy o mne viete ako o soferovi? Ved ja som netvrdil, ze soferi nie su NIKDY na vine, ale o tom, ze ti ostatni, ktori na tych nestastiach maju tiez svoj podiel (a to snad nepopriete) maju pozoruhodnu imunitu a o ich nezodpovednosti sa mlci. Alebo si snad myslite, ze ja ako sofer zodpovedam za kazdy zle postaveny patnik? Perune, s rozumom dalej (spolu) zajdeme. A pozor na cestu, cihaju tam nami plateni zabijaci!
perun 7.12.2005 10:54

problémom sú vodiči

Niežeby policajti či cestári mali čisté svedomie, ale podľa mňa sú najslabším článkom vodiči. Myslím, že ak by nehrozili policajné hliadky, havárií by bolo možno až 10-násobne viac. Vychádzam totiž z faktu, že asi 80-90% vodičov sú psychopati. Ako napr. komentovať fakt, že reálna rýchlosť premávky je rovnaká či dokonca vyššia, než maximálna povolená rýchlosť? A to ešte tak 10-20% vodičov tieto autá predbieha! Mohol by som hovoriť príklady zjavne šialeného jednania vodičov, ale zostanem pri tom všeobecnom. Záver: drvivá väčšina vodičov sú neurotici, posadnutí "démonom rýchlosti". Jediné, čo ich ešte trochu brzdí, je hrozba policajnej hliadky.
 
Pritom o nič nejde. Riskantnou rýchlo jazdou auto ušetrí iba pár % času (spravidla sú to minúty, pri dlhších trasách tak pol hodina). Riskuje však onoho viac. Najhoršie, že nielen seba, ale aj iných.
Záver: súhlasím, že hystéria okolo SARS, vtáčej chrípky, a dokonca aj okolo terorizmu je nemiestna, a oveľa väčšia pozornosť by sa mala upriamiť na 1/obete automobilizmu, 2/obete nezdravej výživy a spôsobu života. Z oboch však profituje štát a nadnárodné spoločnosti, a z hystérie okolo SARS atd. zase farmaceutické spoločnosti a senzáciechtivé médiá, takže v skutočnosti je tu reálny človek až na poslednom mieste. Prioritou sú zisky " ludí s neviditeľnými rukami" (...)
K bodu 1/ - podľa mňa by mali vodiči prejsť psychotestami (veľmi tvrdými), ktoré by počet vodičov zredukovali tak o 2/3 oproti súčasnému stavu. Zakázať vstup áut do miest (okrem MHD, záchranky a zásobovania). Na okrajoch miest zriadiť zberné parkoviská.  Na prístupných zónach pre autá maximálna rýclosť 20-40 km/h.  Medzi mestom 50 km/h. Dialnica - 90-100 km/h. Ak sa niekomu zdajú tieto opatrenia drastické, nech si zrovná - vtáčia chrípa či BSE, zomrelo pár ludí, ani 1 na Slovensku či ČR. A aké boli rastické opatrenia. Teorrizmus - tak pár desiatok ludí v Europe mrtvych ročne, zase ani 1 u nás. A ké opatrenia, kolké m
VladaPing 7.12.2005 11:20

...vodičov zredukovali tak o 2/3 oproti súčasnému stavu.

Domníváte se, skutečně vážně, že k řízení automobilu po silnici je nutný řidičský průkaz? Že bez toho to nejde?
Ale jde.
 
Jenom namátkou se podívejte na své tmavší spoluobčany (zůstalo Vám jich tam ještě vůbec pár?) a zkuste odhadnout, kolik % z nich má platný řidičský průkaz (kolik z nich ho, ten řidičský průkaz, nikdy nevlastnilo), kdy vozidlo, které řídí (u nás, v ČR je to obvykle žigulík nebo polský fiat) bylo naposled na technické prohlídce a, pokud by Vás to skutečně zajímalo, zapátrejte, zda toto vozidlo má uzavřeno platné pojištění povinného ručení. Pokud jste ovšem hnidopich, zkuste se i zajímat o to, kdo je skutečným vlastníkem onoho vozidla.......
jonáš 7.12.2005 11:28

Re: ...vodičov zredukovali tak o 2/3 oproti súčasnému stavu.

Nutný určitě není -- stejně jako občanský není nezbytný k životu. Nutné jsou určité předpoklady přežití, najmě "nejedu kam nevidim".
vita 7.12.2005 13:27

Re: ...vodičov zredukovali tak o 2/3 oproti súčasnému stavu.

Nelze to (aspoň částečně) řešit tím, že by řízení bez patřičného oprávnění bylo trestným činem? IMHO to je obecné ohrožení, ale já nejsem jurista.
Jen na okraj - nebyl takový návrh v tolik kritizovaném návrhu zákona o provozu na pozemních komunikacích? Zůstal tam?
honzak 7.12.2005 12:45

Re: problémom sú vodiči

Madonna mia! Ten člověk se snad chystá kandidovat za KDU-ČSL. Jak může někdo takové kraviny myslet vážně...
Jen na okraj - rychlost 20 km/h autem znamená druhý rychlostní stupeň pro osobní i NÁKLADNÍ auta (dámy s dieselem dají i trojku). 5O km/h mezi městy v kopcích třetí rychlostní stupeň u osobáků, nerozjeté náklaďáky druhý nebo první.
Doufám, že podobná kopyta se nedostanou k rozhodování!
perun 7.12.2005 14:25

Re: Re: problémom sú vodiči

Opakujem, ak by som bol striktne logický, a správal sa tak , ako pri hrozbe BSE, vtačej chrípky či "boja proti terorizmu", tak  by som navrhol zošrotovanie všetkých automobilov a "konverziu" všetkých automobiliek na výrobu byciklov a kolobežiek. Takže trvám na tom, že môj návrh je ešte extrémne mierny na hranici možného. Navyše počítam s tým, že debilní vodiči, ktorýžch je väčšina, by aj tak jazdili ZA HRANICOU oných rýchlostí, ale zo strachu pred policajtami nie príliš. Tak by som ich prinútil jazdiť aspoň trochu zodpovedne.
Mysch 7.12.2005 14:35

no a?

razeni se uci uz v prvnich hodinach v autoskole. a dnesni auta maji bez vyjimky synchronizaci vsech prevodovych stupnu.
Kočka 7.12.2005 10:15

Máme také silnici smrti: Č. Budějovice, Horní Dvořiště.

Vladislav 7.12.2005 9:28

Tolerance

Jako by se z diskuse k tomuto příspěvku vytratila tolerance a mnohdy i zuákladní slušnost. Doufám, že to není tím, že tito agresivnější připomínkovatelé jsou řidiči.
kirsha 7.12.2005 7:23

ten "gumený paragraf"

o přízpůsobení rychlosti stavu a povaze atd, je podle mojeho názoru používaný moc málo. Třeba kdyby se podle něho soudilo, víc lidí by si uvědomilo, že sednout za volant není sranda, ale "smrtelně" nebezpečná věc - pro ně i pro okolí.
Jan Hájek 7.12.2005 7:47

Re: ten "gumený paragraf"

No, je to skutečně paragraf gumový, kvality přímo prezervativu. Slouží pouze těm, kteří jsou za projektování, realizaci a údržbu placení a zodpovědní. Taková perfektní křižovatka v polích o rozloze fotbalového hřiště bez osvětlení je skutečně smrtící past, protože ve světle reflektorů při zasviněném vodorovném značení (a to v zimě skutečně nelze udržet čisté při rozumných nákladech) neodhadnete i při pomalé jízdě osu křižujícího hlavního směru a je jen otázkou náhody, kdy se vysunete o blbý půl metru dál. Na vině jste vy, nedal jste přednost, tečka puntík.
jonáš 7.12.2005 11:11

Re: Re: ten "gumený paragraf"

Nojo, to si pak nevyberete, protože stará stísněná křižovatka je taky blbě. Jestli by to nechtělo spíš přehodnotit postoj "pozor, já jedu, a vy mi zajistěte dokonalý podmínky, včetně povětrnostních".
aubis 7.12.2005 13:34

Re: Re: Re: ten "gumený paragraf"

A pročpak asi (nejen já) milujeme kruhové objezdy, tedy milé kolotoče, rondely... Jsou možná dražší, ale jednoznačné a nepoměrně přehlednější a průjezdnější než sebelepší křižovatka. A obvykle i vylízaného mozka, který neví, jak se jezdí pomalu, přinutí přibrzdit. Zvýšený střed kruháče je obvykle dosti odrazující argument. Víc než auto v protisměru.
A.D. 7.12.2005 9:59

Re: ten "gumený paragraf"

Jenomže přizpůsobit se můžete něčemu, co lze alespoň rámcově očekávat. Tedy prší = silnice je mokrá a potencionálně kluzká. Lehce mrzne a k tomu něco padá shůry = silnice je kluzká s vysokou pravděpodobností. Je-li silnice samý výmol a záplata, je to jasné varování. Ale vypadá-li celkem slušně a zničehožnic se tam objeví výmol jak past na mamuty, tak co? Znamená to jezdit všude 30 km/h, protože "CO KDYBY"?
Vodorovné značení je vůbec kapitola sama o sobě, Na mnoha silnicích je nejen odřené, ale úplně chybí, často chybí i patníky a orientujte se v noci! Obzvláště pikantní je takřka chybějící vodorovné značení na R10 mezi Prahou a Brandýsem n/L. Potmě opravdu lahůdka, nerozeznáte ani, kde končí a zda se vůbec vyskytuje odstavný pruh..
VL 7.12.2005 10:41

Re: Re: ten "gumený paragraf"

Ještě lepší je chybějící svislé značení, které odcestovalo do sběrných surovin. Tady nechápu, proč se u nás pořád ještě pořád značky dělají kovové, dokonce část z hliníku. Vhodné by podle mě byly buď z plastu, nebo ještě lépe z nějaké tvrzené překližky impregnované proti ohni (aby nehořela v kamnech).
Lapil 7.12.2005 11:13

Re: Re: ten "gumený paragraf"

Včera večer už tam bylo. Ale máte recht, ten kus silnice byl děsivý.
jonáš 7.12.2005 11:17

Re: Re: ten "gumený paragraf"

Můžete a musíte očekávat, že tam co nevidíte (zatáčka, horizont, dosah světel) zrovna stojí přežvykující mamut, přistává ufo nebo krtek podtuneloval vozovku, která se propadla. On tam ten paragraf, že musíte být schopen zastavit na vzdálenost, na niž máte rozhled, furt je. Jenom piloti a fýrové maj cestu zajištěnou.
Auiam 7.12.2005 13:25

Re: Re: ten "gumený paragraf"

A nebo jsou troje vodorovne znaceni premalovane pres sebe, jak se opravovala silnice. Taky dobry. Krizovatek a najezdu, ktere jsou postaveny jako vyslovene pasti, znam radu. Treba pripojovaci pruh, ktery volne navazuje na DALSI pripojovaci pruh, u nehoz vsak a) neni znaceni prednosti a navic b) do nej vjizdejici ridic nemuze videt ani s periskopem. Dopisy na odpovedne urady si muzete skladat na zachod a balit do nich pouzite toaletni potreby (pozadi se kridovym papirem utira velmi spatne).  
Proč ne v češtině? 7.12.2005 7:06

Nechci rejpat,ale česky psáno by autor ihned doma přeložil do SK a PAK teprve..Recipročně?

Nacionalistické překládání Špejbla, každá věta v češtině slovačiskům vadí, ale tady , tady mu to najednou nevadí a ignoruje slušnost, když u nich, tak taky u nás- laskavě používejte úřední češtinu..když už vám vadí čeština od nás, bývalých sponzorů..
Jan Hájek 7.12.2005 7:38

Re: Nechci rejpat,ale česky psáno by autor ihned doma přeložil do SK a PAK teprve..Recipročně?

ale ale, nějaký slovák vám přebral milenku a ještě vás obehrál v kartách a vyklepnul ve skvoši (píšu foneticky, protože v originálu bych to zcela zprznil)?