Středa 22. ledna 2025, svátek má Slavomír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

DOPRAVA: Mohou zas elektromobily zmizet ze silnic?

Při vývoji škody Elroq se šlo cestou maximálního snižování nákladů na vývoj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

Vorlický 10:45

ASI TAKHLE -

nechce diskusi, nemá na NP co dělat,

vyměnit za někoho jiného.

0 0
možnosti
VM

ZE SILNIC UŽ NEZMIZÍ,

ale zatím nemají na to, aby plně nahradily auta s klasickými motory.

Stále mají mínus s bateriemi, váhou, recyklací

1 0
možnosti
Foto

Na kritizovaných cenách elektromobilů a automobilů obecně je zarážející, že všichni nadávají na přermšťěnou cenu baterií, ale vůbec jim nevadí, že čtyři obyčejná "originálni" hliníková kola například na volvo nebo bmw stojí okolo 80 tisíc.

Když jsem si musel nechat u mého KIA stinger vyměnit přední nárazník a masku poté, co do mě kdosi nacouval , stala výměna 130 tisíc.

0 3
možnosti
JM

J77a40n 78M12a20t11ě44n28a

6. 11. 2024 13:23

To není obecně zarážející, to zaráží jen Vás s alternativní inteligencí, která zkratem mezi mozkovými závity vytváří jinak neexistující souvislosti.

A také na normální auta si kupují normální lidé obyčejné neznačkové ráfky v ceně kolem 8-10 tisíc Kč za sadu, když už se nesmíří s plecháči v ceně kolem 4 tisíc Kč/sadu.

4 1
možnosti
MS

Znovu si je třeba uvědomit past, do níž sám sebe dostal evropský automobilový průmysl podvolením se grýndýlové ideologii a zničení spalovacích aut: jestliže už příští rok v principu každá EU automobilka nebude mít z celkového prodeje 1/4 plně elektrických aut, tak ji zaplacené emisní pokuty do pokladny EK za zákazníky žádané vozy se spalovacími motory ekonomicky zničí. Navíc kvůli konkurenci Tesly a Číňanů už na e-autech nemají evropské automobilky ziskové marže a schopnost splatit šílené investice do elektromobility. Tady svítí na konci tunelu červená, pokud za ní není už tvrdý náraz do zdi. Připomeňme, že v autoprůmyslu EU pracuje 9 milionů lidí, u nás dává přímo i nepřímo dobrou práci 500 000 lidí.

Řešení: okamžitě zrušit zákaz spalováků i emisní limity (od roku 2025 93,6 gramu a od roku 2030 jen 30 gramů!!! CO2 na km)! Ale mám obavu, že tým Ursuly ve vedení EU není schopen takové sebereflexe a vlastně i sebekritiky s logickou nutností odstoupit z funkcí. Oni žijí na blahobytném zeleném Marsu.

2 0
možnosti
RL

Mars je RUDÁ planeta boha války. A podle toho to taky dopadne.

0 0
možnosti
JV

Předem se omlouvám za tuto je reakci na článek pana Tomáše Vodvářky, 6.11.2024, NÁLADA, pro slušné čtenáře (!!). Proč jim pak píše, že jejich úroveň je tak pokleslá, že nechce, aby se k jeho článku vyjadřovali??

Nebudu s nimi soutěžit v jejich pokleslosti. Není však ego pan Vodvářky založeno na přemrštěných představách? Nebo, že by to byly jen pokleslé reakce naštvaných Brazilců?

1 0
možnosti
Foto

Pan Vodvářka v tom článku popisuje sám sebe, protože furt nadává na Zemana, Babiše a voliče ANO.

O pokleslost diskuzí pod jeho články se stará on sám. Mě v diskuzi označil za morální špínu, za dementniho homosexuála a k tomu přidal přání, aby mě v životě potkalo to nejhorší. Vysloužil si za to na blogu iDnes na určitou dobu ban.

0 2
možnosti
VK

Elektromobily si zatím mohou dovolit jen boháči. Šanci budou mít až se vylepší baterie, hlavně zvýší jejich životnost a i tak to bude spíš hybrid.

1 1
možnosti
Foto

Tesla model 3 stojí v základní verzi 1 milion Kč. A to má výkon 209 kW.

Mohl byste nám sdělit cenu nějakého levnějšiho spalováku s tímto výkonem?

0 2
možnosti
MK

Autorův optimismus bych vážně nesdílel, to bych spíš věřil přístupu Toyoty,která sází na hybridy, ale hlavně na motory spalovací, jelikož je dál vyvíjí.

0 0
možnosti
JG

J33. 60G43a79n35a36u91r

6. 11. 2024 9:28

Ano!Za deset let nekoupíte baterku!

0 0
možnosti
PK

P98e96t47r 49K60u31b19á75č

6. 11. 2024 9:20

Elektromobily by měly šanci, kdyby se do prodeje a do provozu dostávaly bez státního tlaku. V současné situaci je elektromobil v myslích většiny lidí u nás (a v řadě dalších států) zapsán jako státem tlačený a státem dotovaný šmejd, takže krom nulového až záporného příspěvku pro žívotní prostředí a stále nevyřešených technologických problémů - musí překonat i toto nastavení mysli zákazníků.

Osobně si myslím, že situace dopadne tak, že mim Čínu bude jezdít tak 10% elektromobilů. V Číně samotné, která má veškeré elektromobilní technologie i zdroj surovin na baterie i komunistický aparát bez voleb, schopný lidem vnutit cokoliv - bude jezdit elektromobilů mnohem více - určitě nadpoloviční většina, ale to budou elektromobily dle "čínských standardů" - takže se budeme občas dozvídat hororové historky o požárech atd.....

1 0
možnosti
Foto

Vás tlačí stát do nákupu elektromobilu?

Jak a čím?

1 1
možnosti
JM

J87a58n 63M44a32t10ě89n37a

6. 11. 2024 8:48

Elektromobily nejsou žádnou technickou revolucí, ale byrokratické nařízení. Takže diskutovat za této situace technické či ekonomické záležitosti nedává smysl, je to čistě politická záležitost. Nařídí=budou, nechají nám svobodu bez deformací trhu = budou velmi omezeně.

Zatím se to má tak, že uhlovodíková paliva jsou zatížena téměř 100% daní, zatímco například elektřina z FV panelů je dotována a elmobily jsou dotovány hned několika nástroji. Přesto se lidi zrovna nepřetrhnou, aby to měli doma na dvoře.

6 2
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz