19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Je třeba utáhnout šrouby?

Jak se v posledních dnech díky nejrůznějším článkům a rozhovorům z našich sdělovacích prostředků dozvídáme, na českých silnicích loni zemřelo 565 lidí, o 63 více než předloni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Kovářová 14.1.2019 21:38

Na "chudé" musí být přísnost!

Daně, pokuty, EET...

Jo, ledaže bychom byli "aktivisté", ale ti nejsou "chudí", naopak, žijí a tyjí ze společného, nejen že žerou, ale i mlaskají, vivat dotace!

jdu zvracet...

V. Kotas 14.1.2019 22:03

Re: Na "chudé" musí být přísnost!

Mlaskají až moc nahlas.

M. Mikulec 14.1.2019 20:43

Za všechno muže vždycky řidič,

protože ma spz a je snadno polapitelny. Co děla policie preventivně proti chodcům, co se sluchátky na uších a v kapuci chodí přes silnici jako telata? Proč se policie nestará o přestupky cyklistu, kteří jsou takoví sportovci, ze jsou líní sesednout s kola na přechodu pro chodce?

Jeden takový chodec se sluchátky nedávno přecházel koleje, na které nedbal, a vlak to samosebou neubrzdil.

V. Kotas 14.1.2019 22:05

Re: Za všechno muže vždycky řidič,

To jsou kapitoly samy pro sebe.

J. Sinnreich 14.1.2019 17:47

Dobre umysly

Jde v podstate o to jak cenami pohonnych hmot a odebiranim ridicaku vyloucit co nejvice neprivilegovanych lidi z automobilove dopravy. Elektromobily to dorazi a Planeta Zeme bude zachranena.

T. Kočí 14.1.2019 17:20

Jsme v rukou bláznů

Je mi dnes 70. Najel jsem od r.1967 určitě 1 mil. km. Nezpůsobil jsem žádnou dopravní nehodu.Když mi někdo volá při jízdě, vezmu to. Umím se soustředit na řízení i telefonování.Dodržuji předepsané rychlosti s tolerancí + 5 km/h.Používám navigaci pro přesné měření rychlosti.Před jízdou po jídle si dávám cca 2 deci piva desítku, aby mi nebylo těžko.Neustále mne někdo předjíždí , často s troubením. Z televize se obden dovídám, jak jsme my staří(pravidelně chodím na prohlídky) nebezpeční za volantem a bude třeba za telefonování udělovat trest 10 let na pevnosti.Obden jsou v televizi záběry z pronásledování zdrogovaného ,opilého mladíka bez řidičáku. Řešení takovýchto opravdu nebezpečných kauz (Kadlec)nevidět.Ale co se divím. Ryba smrdí od hlavy,že.

M. Prokop 14.1.2019 18:30

Re: Jsme v rukou bláznů

Jsem o trochu mladší a mám v jednom autě handsfree (v základní výbavě).

Jinak prakticky totéž.

M. Prokop 14.1.2019 13:49

Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

opravit silnice, probrat zbytečné značky, omezovat rychlost jen na potřebnou hodnotu a ne o ± 20 km/h méně. Neštvat řidiče "preventivní" buzerací, zastavovat jen ty, kdo se konkrétně provinili. Policajty posílat tam, kde hrozí nebezpečí, ne tam, kde se dá nejvíc vybrat. V autoškolách se věnovat ježdění, ne nablblým otázkám testů. Zjednodušit pravidla provozu

V. Kotas 14.1.2019 15:39

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Značky nejen probrat ale též se starat o jejich viditelnost, omezovat rychlost i jen na potřebnou dobu. A autoškoly ? Učitelé autoškol by měli mít patřičně dlouhou praxi na nákl. autech/autobusech ( 1.rok je málo ), jak to kdysi bývalo.

K. Wágner 14.1.2019 16:01

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Že by se mělo něco změnit k lepšímu? Spíše bude hůř. Jak píše Petr Prokopec na Autoforum.cz : „Ve Francii od loňského roku začal na všech okreskách platit nový rychlostní limit 80 km/h, kterým byla nahrazena dosavadní devadesátka. Stejné tempo chtějí uzákonit i v Německu, přičemž tam na toto téma probíhají velké diskuze. Zdá se, že „osmdesátková epidemie“ se šíří Evropou. Můžeme se tak ptát, kdy s něčím podobným vyrukují i čeští politici. Na důkazy toho, že mezi povolenou rychlostí a bezpečností neexistuje souvislost, tedy alespoň ne taková, jakou by si někteří politici přáli, už se bohužel zapomíná.“

Zdroj.: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vlna-snizovani-povolenych-rychlosti-se-dal-vali-evropou-kdy-dorazi-i-k-nam/

V. Kain 14.1.2019 16:59

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

To naše čadská policie přišla s jinou lahůdkou.Prý by měla auta byt světelně označena i vzadu.Takže denní svícení v předu si budeme moci strčit za klobouk a budeme svítit potkávacími světly.Doufám,že ta hovadina neprojde.To co uvádí autor jsou přesně ty důvody proč by měl být Ťok kopnut do zadku (odvolat je pro toho regulátora příliš slušné slovo).Na svoji práci kterou má dělat nestačí,ale kde co regulovat a co nejpřísněji sankcionovat na to je velký machr.

M. Prokop 14.1.2019 18:32

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Ono je celé to denní svícení pitomost. Pokud dříve člověk zahlédl světla v zrcátku, věděl, že se něco zvláštního děje. Dneska ví prd.

M. Moravcová 14.1.2019 10:52

Ty statistiky se dají

vyřešit jednoduše. Zakázat automobilovou dopravu, ani dálnice by se nemusely stavět, natož opravovat. Ministerstvo to má s Ťokem jednoduchý. Pro nechápavé - to byla ironie.

B. Jelínek 14.1.2019 15:02

Re: Ty statistiky se dají

Zakázat bourat a je vyřešeno! Že to je blbost? Ale jděte

K. Keinkopf 14.1.2019 10:23

Obecně lze říci,

že jakýkoliv pokus státu utahovat šrouby v jakékoliv oblasti, má sloužit pouze ke zvýšení výběru peněz, které se potom chystá přerozdělit, takže se vždy jedná pouze o jakési dodatečné zdanění. Nějáký pokus zajistit blaho všech občanů za tím rozhodně nehledejme.

M. Zdobinský 14.1.2019 10:43

Re: Obecně lze říci,

Přesně tak. Než především opravit silnice,postavit dálnice, udělat revizi často nesmyslného počtu dopravního značení a dalších věcí,které se na nehodovosti skrytě "podepisují", tak je jednodušší zvýšit plošnou buzeraci na všechny.

Prostě typické "řešení" byrokratů od stolu.

V. Kotas 14.1.2019 13:04

Re: Obecně lze říci,

Ten zvýšený výběr peněz bychom jakž takž přežili, kdyby šly na ty potřebné věci/stavby a ne na přebujelou státní správu, politické neziskovky a další lehkoživky, žijící ze státních peněz.

I. Schlägel 14.1.2019 9:43

Se všemi uvedenými argumenty nelze

než souhlasit.

P. Lenc 14.1.2019 9:49

Re: Se všemi uvedenými argumenty nelze

Ano, souhlasím také.

J. Kříž 14.1.2019 9:41

Na auto mám, na handsfree ne?

Autor článku by se asi divil, kolik řidičů aut nemá zabudované handsfree za pár tisíc, i když za vozidlo klidně vysype půl milionu, o dražších autech nemluvě. Při nákupu auta, i když je jim to prodejci téměř vnucováno, to zřejmě považují za větší zbytečnost, než vonítka pod palubní desku a držák na hrnek kávy. A už vůbec nechápu, proč ti řidiči, kteří handsfree mají, se jej za velmi dlouhou dobu ani nenaučili pořádně používat a tak se běžně za jízdy doslova perou s jeho ovládáním, divže nenabourají.

Jako dlouholetý odborník v silniční dopravě vím, o čem mluvím - či spíše píši.

K. Wágner 14.1.2019 10:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pokud někdo "nemá zabudované handsfree za pár tisíc", asi si to rozmyslí, pokud ho bude čekat několikanásobná pokuta. A jinak - komu není rady, tomu není pomoci...

J. Kavalír 14.1.2019 11:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Víte, jaký je rozdíl mezi telefonováním s hands free a telefonem v ruce? V podstatě žádný, obojí je stejně nebezpečné. Je jedno, jestli mám v ruce telefon nebo rohlík. Jen při tom pojídání rohlíku jsou zapojené úplně jiné "mozkové obvody" - nemusím na to moc myslet.

J. Schwarz 14.1.2019 11:39

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Přesně tak! Držení rohlíku je podobné držení volantu jednou rukou, což dělá mnoho řidičů a nepokutuje se to. U telefonování jde o reakci na to co se dovídám a o příslušné přesměrování pozornosti. Ostatně ještě nebezpečnější než telefonování je hádka s manželkou na sedadle spolujezdce nebo vřeštící děti vzadu...

K. Wágner 14.1.2019 11:56

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Tak v současných předpisech jde především o to "držení volantu jednou rukou". Je podstatný rozdíl v tom, když někdo v plném provozu řídí jen jednou rukou, nebo má obě ruce stále na volantu. Nevím o tom, že by se zakazovalo telefonování prostřednictvím handsfree. Ale mohu se mýlit, dejte prosím odkaz, kde přesně se to v předpisech píše.

Jinak i ten rohlík v ruce je de facto zakázaný, ale veškeré takovéto činnosti se nevyjmenovávají. Svačina za jízdy prostě logicky patří do kategorie "snižování pozornosti".

Pokud by měl být zakázán telefonní hovor prostřednictvím handsfree, musel by být zakázán i hovor se spolujezdcem, hádání se s manželkou či s tchýní a podobně. A nakonec by se možná zakázalo i poslouchání rádia, kde kromě hudby běží i zprávy, na které se můžete při jízdě soustředit...

J. Lepka 14.1.2019 12:38

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

V tom případě je ale nepřítel č.1 navigace, ta strhává pozornost daleko víc, než hovor, ať už se spolujezdcem nebo telefonem a vůbec nezáleží, zda je na palubce nebo v ruce. Pro info, jezdím 46 let a od prvopočátku jsem byl naučen preferovat pozornost k okolní situaci a dopravě kolem, tedy třeba neodpovědět na naléhavý dotaz matky či babičky, kdy už že tam budeme. Lidský mozek je dostatečně komplexní posoudit prioritu svého jednání, jde jen o to, ho to naučit.

V. Kotas 14.1.2019 13:08

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Dnes propagované ( " vrážené " do aut ) dotykové displeje mimo zorné pole řidiče, přes které se ovládá kde co v autě.

K. Wágner 14.1.2019 14:30

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pssst... Aby to nakonec naši papaláši taky nezakázali. To pak budeme jezdit leda tak na kole, protože ve starých šunkách se nebude moct kvůli ekologii a ta propagovaná elektrická auta těmi displeji a všelijakou elektronikou jsou doslova prošpikovaná.

M. Prokop 14.1.2019 13:41

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

To jsme na tom prakticky stejně.

Pokud je potřeba věnovat zvýšenou pozornost situaci, automaticky přestávám slyšet rádio, navigaci, spolujezdce. Drapnu volant oběma a koukám, abych viděl. Po uklidnění situace se zase vše samo "zapne".

K. Wágner 14.1.2019 14:07

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Máte pravdu, jezdím jen o pár let méně, ale dodnes si pamatuji mého učitele z autoškoly, který mi vtloukal do hlavy, kolik že času profesionální řidiči věnují pohledu do zpětného zrcátka, protože je třeba znát nejen situaci před sebou, ale i za sebou. A když usedneme do auta, upozorním vždy každého spolujezdce, že se s ním bavit nebudu, protože se musím soustředit na řízení (což někdy nechápou, ale musí se s tím smířit). To ale neznamená, že když mi do rádia přijde hovor, že nemohu sjet do pravého pomalejšího pruhu a tedy hovor v krátkosti vyřídit, aniž bych pustil ruku z volantu při tom hovoru přes telefon, který mám v kapse bundy, aniž bych spustil ze zřetele provoz kolem.

M. Prokop 14.1.2019 18:34

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Klidně se bavím, když se nic neděje. Jako řidič i spolujezdec (to dost zřídka, obvykle řídím). A jako spolujezdec jsem ještě nenarazil na řidiče, který by se bavit nechtěl.