20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Strnadel R. 20.8.2007 22:15

"Dálnice" po česku

Mimochodem, Dobruška není jediný problém - u nás ve Frýdku-Místku komunisti postavili hlavní mezinárodní tah z Brna do Polska téměř skrz náměstí - zhovadilým způsobem rozdělili město na dvě poloviny a vyřešili to jedním podchodem. A co řeší dnešní "demokratická" radnice? Výstavbu akvaparku za půl miliardy korun!!! A lidi ať sedí doma! Když chcete přejít z jedné strany města na druhou, můžete jet taxíkem - pěšky životu nebezpečno!

Strnadel R. 20.8.2007 22:09

"Dálnice" po Česku - nejlépe přes město

Holt moderní doba, koho zajímají "obyčejní chodci"? Slavní úředníci, kteří takto rozhodli určitě pěšky nechodí!!!

A když už - jak je možné, že v dnešní době ještě vedou hlavní silnice skrze města?

ferrywolfis 21.8.2007 1:46

Re: "Dálnice" po Česku - nejlépe přes město

Proč máte nádraží tak daleko od vsi? Protože jsme ho chtěli mít co nejblíž kolejím. Asi tak: osady a později města vznikala poblíž komunikací (zprvu řek, později cest) z celkem pochopitelných důvodů - spojení s jinými sídly, obchod a tak. No a ty komunikace využívaly terénních podmínek (proč prokopávat kopec, když se dá obejít nebo přelézt). Osady se rozrůstaly, obklopily komunikaci a stalo se, že tato vede centrem města. Terénní podmínky se za ta léta příliš nezměnily, jen aut přibylo, tak se komunikace rozšiřovala, zpevňovala, aut stále přibývalo... až se stala čtyřproudou. Samozřejmě by bylo ideální centrum města ozelenit, zakázat tam jakoukoli dopravu a pak by "obyčejní chodci" svorně ječeli jak hyeny, že musí s francouzskými holemi chodit parkem přes celé město na nákupy kamsi na PERIFERII, kam lidu a chodcomilná radnice umístila většinu obchodů, ke kterým s výhradami povolila vjezd zásobování. Protože podchody a nadchody se nezavděčí a přechod přes čtyřproudovku je a) světelný nebo b) taky nebezpečný.

četnář 20.8.2007 21:10

I takto

je možno snižovat náklady na sociální dávky či důchody a jde to plošně.

mel 20.8.2007 14:34

HK a radary

Jo hradečtí úředníci jsou jedničky(Topolánkovi). Nedávno jsem v jedněch novinách četl, jak chtějí do 4 let vybavit silnice v HK asi 80 radary. Radní si od toho slibují, jak jim přespolní řidiči pěkně naplní kasu. Měřit a vybírat peníze bude určitě spřátelená soukromá firma, kontrola minimální . Nejde o bezpečnost ale o peníze za každou cenu. Nový silniční  zákon dává zelenou šikanistům a vychcánkům všeho druhu, trestat se bude za prkotiny a na opravdové piráty zase nebude čas. Kromě toho je člověk za jeden přestupek trestán vícekrát- kde je  spravedlnost? 

Halada 20.8.2007 21:48

Re: HK a radary

Mno asi nenaplní, musel by se změnit zákon a na tom není moc velký zájem, protože střet zájmů je zde příliš velký.

vládík 20.8.2007 10:38

Již jsem si vyjádření krajského úřadu všiml.

Opatření plyne z přesvědčení úředníka, že má odstranit vše, co není v souladu s předpisy.

Zatímco já bych předpokládal., že má vynaložit úsilí k tomu, aby to v souladu s předpisy bylo (zde tedy ostrůvek a případně snížení rychlosti). Jenže to vyžaduje právě to úsilí.

jezevec 20.8.2007 10:28

Opravdu nechápete, že čtyřproudovka se pro přecházení nehodí????

Je to nebezpečné i pro zdravého člověka bez berlí - tím méně pro těžce pohyblivého invalidu. Pokud chcete přežít, musíte prostě přecházet jen tam, kde je to bezpečné. Schovávací ostrůvky uprostřed jen zvýší vaše šance při smrtelně nezepečném úkonu, radši bych si to obešel.

honzak 20.8.2007 10:43

Re: Opravdu nechápete, že čtyřproudovka se pro přecházení nehodí????

chodil jsi synku někdy s francouzskými holemi? Že tak striktně doporučuješ obejít....Jinak čtryřproudovka se přecházet dá, ovšem přechod MUSÍ být vybaven světelnou signalizací. Když není, tak se vybaví po první smrtelné nehodě (Stará Benešovská v Krči ). I tak je nutná 110% obezřetnost, protože někteří řidiči a řidičky světelnou signalizaci prostě NEVNÍMAJÍ. Moc dobře vím o čem mluvím, denně překonávám dvě čtyřproudovky cestou do/z práce. Zvlášť odpoledne je to slušný adrenalin....

Autorovi doporučuju polepit hole reflexními samolepkami. Aršík stojí asi 50,- Kč, koupí se to v cyklokrámu. Mám tím polepené kolo i helmu a jsem stále živ....

jezevec 20.8.2007 11:05

Re: Re: Opravdu nechápete, že čtyřproudovka se pro přecházení nehodí????

S francouzskými holemi jsem synku nechodil, jen s jednou takovou holí - a protože to bylo synku dočasné opatření po úraze, na jistou dobu jsem výrazně omezil množinu cílů, kam jsem chodil. Pravda je prostě taková - že kdo má berle, nebo se pohybuje obtížněji a pomaleji, měl by mít soudnost, a nevyhledávat nebezpečné situace. I zdravý člověk má akční radius, kam dojde, a kam už prostě nezvládne či z nejrůznějších důvodů nemúže dojít - berle a  věk a podobné faktory tuto množinu zužují, to je prostě fakt se kterym se nedá nic dělat, a snažit se to popřít je tahání čerta za vocas. Právě proto, že někteří řidiči nevnímají ani omezení rychlosti, a dokonce ani semafory. S tunou železa chodec přetlačovanou nevyhraje, i když má pravdu a zákon na své straně.

jirka.s. 20.8.2007 11:57

Re: Re: Re: Opravdu nechápete, že čtyřproudovka se pro přecházení nehodí????

A to máš od narození nebo až po tom úraze?

Karel 20.8.2007 9:55

Širší problém

Mám pocit, že se prosazuje jakási škola (spiknutí?) dopravních inženýrů, jejímž učením je maximálně ztížit provoz na silnicích.

Často jezdím po silnici I/43 Brno-Svitavy, o které se říká, že patří k nejnebezpečnějším v republice (a zelení šílenci intenzívně brání výstavbě její rychlostní alternativy). Na této silnici během posledního období vzniklo několik kruhových objezdů. Řekl bych, že se v nich místní zastupitelstva furiantsky zhlédla; odstrašujícím příkladem jsou třeba Letovice.

Efekt je ten, že se dopravní situace výrazně zhoršila, především ve špičkách. Není problém popojíždět na výjezdu z Brna hodinu, než se dostanete za improvizovaný (panely vymezený) kruhový objezd v Lipůvce. Přitom provoz na I/43 je především severojižní, takže kdo přijíždí z boční silnice, stejně čeká, objezd neobjezd.

Ještě k Letovicím: tam navíc vymysleli dlouhé ostrůvky a také posunuli značku začátek obce daleko před samu vesnici (zřejmě tím chtějí suplovat stav silnice, připomínající pověstný tankodrom). Naposledy tuto značku osadili i do části Zboněk, který silnici I/43 prakticky zcela míjí a kde je navíc silnice kvalitní, široká a přehledná! Efektem je stres, na 70 km totiž existuje je málo úseků k předjetí.

Letos jsem se dostal dále až do Broumova, popisovaným místem v Dobrušce jsem několikrát projížděl. Nepatří k nejhorším. Takový Náchod (několik kruhových objezdů po sobě plus jakýsi příšerný místní [dez]orientační systém) no a Police nad Metují. V ní ke kruhovému objezdu (ve svahu) vede jakýsi připojovací oblouk s odbočkou. Místní jsou zvyklí, ostatní zmatení - je ten oblouk už objezd nebo ne? Atd., atd.

meloun 20.8.2007 12:06

Re: Širší problém

Nejlepší kruhový objezd jsem viděl letos na kraji Domažlic na příjezdu od Plzně. Vjedete na kruhák, 1.odbočka - jakýsi prázdný areál a značka zákaz vjezdu, druhá odbočka - pokračování do Domažlic, 3.odbočka končí po 2 metrech v poli, 4.odbočka- zpět na Plzeň.

Jura Jurax 20.8.2007 12:42

Re: Širší problém

Jezdím po I/43 osm let denně do práce. Nuže, není pravda, že nouzový kruháč v Lipůvce zpomaluje - krokem se třeba v pátek jezdilo ven z Brna už od České, i když tam byla obyčejná křižovatka. Silnice je holt už desetiletí hrubě poddimenzovaná a nic se neřeší - a Vaše tvrzení o zelených šílencích výstižné. Naproti tomu bez kruháče v Lipůvce najet na I/43 od Šebrova ve špičce - třeba ráno kolem sedmé nebo v pátek odpoledno - byl dost adrenalinový sport; znalci to objížděli přes vesnici, protože tam občas odvážný chodec na přechodu ten valící se proud zastavil a dalo se tak najet na Brno. Teď je to pohoda - fronty jsou minimální.

Značka ve Zboňku - to je jednoznačně připravený výdělečný úsek, jen začít inkasovat - tam pod sedmdesát jezdí akorát mopedy a traktory s úrodou. Je ovšem taky fakt, že uprostřed úseku je přechod k autobusové zastávce.

Ales 20.8.2007 7:59

Krizovatka

To místo dobře znám. Odstranění přechodu je správné - chodci si nemají myslet, že přechod tam jim může zvýšit bezpečí. Po hlavní se tam dá jet ne 70, ale 100 i více a někteří řidiči tak jezdí. Zemřít na osvětleném ostrůvku uprostřed silnice by tam také šlo.

Jediným správným řešením by byl velký kruhový objezd. Místo tam na něj je, každý řidič tam zpomalí, auta z vedlejší se snadněji dostanou na hlavní a pro chodce tam jsou krátké přechody s bezpečnými ostrůvky.

Asi chybí peníze, možná i dobrá vůle problém skutečně řešit.

P.S. Ostrůvky uprostřed silnice znám velmi dobře z Rakouska. Místy to je nebezpečná překážka na silnici zvláště za snížené viditelnosti nebo ve sněhu.

Dnešní dopravní stavby jsou nejaké divné. Tunýlek na obchvatu Plzně je zabezpečený jako jiný v Aplách dlouhý 10km a ne 360m - kvůli poruchám se asi zase začne jezdit přes město. Jinde se budují úzké nepropustné ulice, ruší parkovací místa, malinkaté kruháčky a na křižovatkách silnic 1. třídy pořádné kruháky stále chybí. Cyklostezky jsou v lepším stavu než silnice 3. třídy, rekreace je asi přednější než pouhá existence vesnic.

xx 20.8.2007 7:51

Nikde se při přecházení silnice v poslední době necítím tak ohrožen jako na přechodu pro chodce.

Především na víceproudové silnici. Kolikrát už jsem zažil jako chodec i jako řidič, že jeden řidič zastaví a víceméně nutí chodce k přecházení, kdežto druhý v protisměru nebo v druhém souběžném pruhu se zřejmě domnívá, že ten první si jen tak zaparkoval. Navíc většina řidičů před přechodem zpomalí a tak se tvoří téměř souvislá kolona aut, kde pak nelze přejít jinak, než zastavením aut. Mimo přechod se naopak téměř vždycky naskytne příležitost přejít přes silnici v okamžiku, kdy žádné auto nejde. Nevybízím k přecházení vozovky mimo přechody, ale k jejich dokonalejšímu zabezpečení. Přednost chodce na přechodu to ale rozhodně není.

edison 20.8.2007 9:30

Re: Nikde se při přecházení silnice v poslední době necítím tak ohrožen jako na přechodu pro chodce.

Ano, velmi přesné. Od doby zavedení tohoto podivného vynálezu téměř zásadně přecházím mimo přechody.

A.S. Pergill 20.8.2007 7:39

Když se tu před více než rokem diskutovalo nad "absolutní předností chodců"

na přechodech, tak jsem upozorňoval, že v zemích, kde to mají, je výrazně nižší počet přechodů přes silnice a vzdálenost mezi nimi i v zástavbě může být přes 1 km. Je to logické: Komunikace, kde každých pár metrů leží "zebra" s "absolutní předností" přecházejících je naprosto nepoužitelná.

kampeja 20.8.2007 8:16

Re: Když se tu před více než rokem diskutovalo nad "absolutní předností chodců"

Naprosto s Vámi souhlasím a musím zde podotknout, že absolutní přednost chodců v českých podmínkách je výrazem primitivizmu a neschopnosti zákonodárce, který, aniž by domyslel důsledky, vyprodukoval naprostý zmetek, a na komunikacích    naprosto neřešitelné a tak nebezpečné situace (např. při odbočování vlevo, když je křižovatka obehnaná přechody apod.). Jak jednoduché by bylo, při cestách do zahraničí se alespoň dívat jak to má být a jak to funguje.

nik 20.8.2007 9:39

Re: Re: Když se tu před více než rokem diskutovalo nad "absolutní předností chodců"

Zatímco "kampeja" vůbec netuší, že povinnost neohrozit chodce přecházejícího vozovku, na kterou odbočuje (i bez vyznačeného přechodu!), platí u nás už desítky let ... Co tam babo lezeš, když JÁ tam chci odbočit.

jezevec 20.8.2007 10:34

Re: Re: Re: Když se tu před více než rokem diskutovalo nad "absolutní předností chodců"

zatímco "nik" netuší, že zákaz vstupovat do vozovky když jede auto - nejen platí i u nás už desítky let, ale stala se i sukcesívní metodou přežití.

pp 20.8.2007 12:34

Re: Re: Re: Re: Když se tu před více než rokem diskutovalo nad "absolutní předností chodců"

Moje babičko taky byla dobrý sokolovna.

Sumo 20.8.2007 6:01

Hezké, ale

tohle nepiš sem, tohle napiš těm dotyčným úředníkům doporučeně, asi tak dvacetkrát, potom jejich nadřízeným, asi taky tolikrát a tak dál.

My Vám tam ty pruhy namalovat nemůžeme. A Vy- to je rozdíl mezi kecalem, který píše sem a občanem, který to chce po své placené servisní organizaci - po státu.

Netřeba 20.8.2007 7:12

Re: Hezké, ale

Souhlas.

Také nechápu, proč se už asi rok různí lidé v novinách vykecávají například o reformě, když můžou napsat rovnou servisní organizaci.  ;-D

PP 20.8.2007 8:22

Re: Re: Hezké, ale

Třeba napsal. Nevíme - nesuďme!

Jinak s článkem souhlasím: dobře to ilustruje obecnou situaci, kdy "v rámci zlepšení čehokoliv" dojde k faktickému zhoršení. (V té Dobrušce opravdu není kde se přes silnici dostat. Pomohla by lávka, podchod nebo kruhový objezd na křižovatce. Ale je to drahé...)

Obdobné příklady: zrušení pískovišť která "nevyhovují evropským normám", zrušení plavčíků na některých "koupalištích"...

Talián 20.8.2007 8:55

Re: Re: Re: Hezké, ale

Ta diskuse mi připoměla starý vtip. Před mnohaproudou komunikací, plnou svištících aut, stojí dva človíčci a jeden se ptá:"Jak se dostanu na druhou stranu?" Druhý mu odpoví:"Nijak, tam se musíte narodit."

honzak 20.8.2007 10:54

Re: Re: Re: Hezké, ale

znova se musím zeptat - chodil jste někdy s francouzskými holemi? Budete se štrachat do/ze schodů, nejlépe v zimě?

Já ty hole užívám jen po operacích a úrazech, ale s autorem silně cítím - minulou zimu mi operovali meniskus. Každý metr, který jsem nemusel ujít byl dobrý.

K pískovištím jen jednu otázku - jak jsme to proboha mohli bez europředpisů přežít???? Jsem ročník 1951....

Plující oblaka 20.8.2007 13:39

Jak jsme to mohli přežít?

Většina z nás se s těmi parazity poprala vlastní imunitou, někteří museli projít léčbou, no a nedá se vyloučit, že zejména děti postižené kombinací jiných nemocí a problémů, třeba... však víte...