Pátek 13. prosince 2024, svátek má Lucie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

JN

Problém je, že EU nesmyslně tlačí na pilu. Elektromobil se časem prosadí, technologický vývoj baterií a jednodušší přidání autonomního řízení se o to časem postará. Dojezd/ rychlost nabíjení / degradace baterie / cena na kWh - ve všech kategoriích byl vývoj posledních 10 let obrovský. Za 10 let tam nikdo velké omezení vnímat nebude. A elektromobil bude levnější, prostě je konstrukčně jednodušší (výroby + údržba bude levnější).

Kdybych měl vlastní dům za městem se solárem, tak si elektro auto pořídím (či plug in). Takto pár let počkám.

JM

J21a38n 54M57a80t73ě10n28a

11. 10. 2024 10:14

Elektromobil není konstrukčně jednodušší, to se furt dokola akorát píše. Ostatně cena tomu odpovídá.

Foto

J11i95ř20í 49E57r68b43e93n

11. 10. 2024 13:04

Elektromotor je konstrukčně jednodušší než víceválcový spalovací motor. Převodovka odpadá, teoreticky není potřeba ani diferenciál. Brzdy jsou plusminus stejné.

To, co prodražuje elektromobil, je počáteční drahý vývoj rozpuštěný do nízkého počtu vyrobených kusů. Třeba taková Škoda 422 byla v roce 1930 taky o dost dražší než o tři roky později stejně velká, ale modernější Škoda 420 - cca 38 000 vs. cca 18 000 Kč.

IB

I37a56n 47B75i79k68k75h84u

11. 10. 2024 12:10

Cena je celkem dobrým měřítkem konstrukční a materiálové náročnosti a tím i ekologické stopy, takže všichni ekologové by měli napřed zahodit mobily a počítače a hned pak elektromobily.

Dům se soláry je vám prd platný pokud nejste důchodce, protože většina lidí pracuje ve dne a auto má na cestu do práce, navíc relativně často budete čekat týdny nebo i měsíce (v zimě) než se auto nabije. Navíc je to drahé protože do solárů vrazíte předem víc peněz než byste kdy dal do benzínu (nemluvě o LPG). Kupovaná elektřina půjde nahoru a v zimě se dají očekávat zákazy nabíjení (minulou zimu už byly v zahraničí). Se zvyšujícím se počtem elektromobilů budou muset přestat parazitovat na spalovácích a začít platit daň na údržbu silnic, tím budou rázem mít dražší provoz než spalováky (proto teď přichází CO2 odpustky aby se zvýšila cena benzínu).

JN

Beru to tak, že byste to zvolil jinak. Já bych se řídil osobní zkušeností těch, co to již mají. A solár přirozeně s baterií.

Co je podstatné je to, že na běžný provoz bych si vystačil s elektropohonem, který je na rozjezdy a brždění ve městě lepší, než studený diesl.

Foto

Ty soláry s akumulátorem sloužícím na dobíjení dalšího akumulátoru,mne nepřestávají fascinovat. Už jen proto, že v absolutně ideálním stavu potřebujete na dobíjení auta dvakrát takový akumulátor doma.

V principu je to podobné, jako když si budete v kotli skladovat přehřátou páru a vodu na kafe budete v konvicí ohřívat proudem té páry.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz