Diskuze
DOPRAVA: Elektromobil je kůň
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
J71a20n 45M60a94t94ě86n21a
Palivo pro koně má ovšem ještě tu výhodu, že je skladovatelné několik let. Zimní období spolehlivě překonáte senem nasušeným v létě a ovsem sklizeným na podzim. Pro elektromobil letní přebytky z fotovoltaiky na zimu nenasyslíte. Elektromobil se tak v zimě podobá hladovému koni, a to že velmi.
Závěr bych viděl tak, že s ohledem na současné trendy, totiž požadavek dekarbonizace, využití biopaliv, snížení povolené rychlosti ve městech na 30km/h, lepší soužití s cyklisty, potřebnost hnoje pro návrat organické hmoty do půdy........je po odstoupení od spalovacích motorů kůň skutečně nejlepším řešením.
Navrhuji tedy neprodleně započít se šlechtěním Eurokoně, abychom zas nezaspali a měli v roce 2035 s čím (tedy vlastně na čem) jezdit.
Připomínám, že Eurokůň bude v z důvodů naplňování Evropských hodnot vyšlechtěn jak v bílé, tak v černé barvě, polovina bude jezdit na klisnách, polovina na hřebcích.
J60o71s60e53f 28D35l53o36u74h57y
Naprosto genialni napad. To je na Nobelovu cenu...
R51i72c17h51a11r51d 52V52a85c15e21k
Automobil se prosadil díky lepším vlastnostem, což posuzoval každý, když si automobil chtěl pořídit. Proto si například rančer na horách bez silnic automobil nepořizoval a zůstal u koně.
Elektromobil lepší vlastnosti nemá a proto se jeho atraktivitu snaží politici zlepšit - dotace, žádná spotřební daň, dálniční známka, parkování zdarma, volný jízdní pruh, ...
A jeho konkurenta poškodit - uhlíková daň, emisní zóny, ...
Vše se snahou pokřivit trh tak, aby se neprodejný produkt stal prodejným.
P81a17v61e39l 61S62u54r69a
V horách si rančer sice koně nechal, ale pořídil si k němu vrtulník. Těžko ale elektrickej.
R11o60m14a92n 50L40a17n59g92e24r
Jo, a proč je tam ta nálepka "IRONIE"? Veškeré uvedené argumenty jsou jednoznačně a bez diskuse pravdivé.
V10l51a89d47i22m25í44r 68P30o19v93o18l51n19ý
Pan Matušínský se pokusil o podobenství, ale je to zbytečné. Věc je jasná. Dobrá a uživatelsky prospěšná věc se prosadí sama, protože ji uživatelé budou chtít a tím se celá věc rozběhne. Netřeba tlačit na pilu. Věc, která uživateli nic nového nebo výhodnějšího nepřináší (kromě dobrého pocitu) se neprosadí, i když se na to bude tlačit sebevíc. Uživatelé ji nebudou chtít. Na to stačí selský rozum a schopnost poučit se z historie. Podobné je to s dotacemi. Dotace je věc, která by se měla používat velmi uvážlivě. Zvýhodnit něco dotací znamená, že ostatní bude znevýhodněno. A to je vážná věc. Znamená to pokřivení trhu ve prospěch něčeho (někoho). Situace, kdy se bez dotace ani stébélko nepohne znamená, že svobodný trh přestal existovat a máme tady státem (dotacemi) řízenou ekonomiku, tedy přesný opak svobodného trhu. Tohle je možné jen s pomocí nějaké ideologie a zažili jsme to už za vlády komunistické strany. Asi jsme se dostatečně nepoučili. Další přiklad naší nepoučitelnosti spočívá v tom, že jsme vyměnili Moskvu za Brusel. My zkrátka potřebujeme někoho, kdo nám bude dávat noty a držet nám nad hlavou knutu, abychom byli poslušní. A to jsem si myslel, že už je to pryč.
J80o10s78e64f 98D23l66o72u98h66y
Dotace rovna se korupce...
M73a96r47i79e 66M20a92c90k58o38v84á
"stejně jako kůň i elektřina kope", pěkný závěr
P63e31t43r 93Z46i93m91a
Ta douška na konec je dobrá, "... stejně jako kůň i elektřina kope." :-D
V té souvislosti jsem si vzpomněl,víte jak se v IKEA jmenuje řada výrobků s elektrickými prodlužovačkami? ... Velmi příznačně KOPPLA ;-)
J41o44s75e91f 18D93l21o49u61h52y
Koppla znamena svedsky zapojit. Koppling = spojeni... Ale zrovna v tehle spojitosti je to legracni...:-))
L60i78b57o37r 51H33a73n25č76a63r
Nobelovu cenu tomu, kdo najde cestu, jak uvést do praxe fakt, že peníze ( nejen na podobné blbosti jako je elektrodebil ) došly už před mnoha a mnoha lety a my letíme s tímto letadlem k zemi a naši politici nás uklidňují slovy: je to zatím 110., 109., ..... patro.
J12u19r26a 12J58u23r34a27x
J78i45r69i 62N28o73v40o64t89n80y
Problém je, že EU nesmyslně tlačí na pilu. Elektromobil se časem prosadí, technologický vývoj baterií a jednodušší přidání autonomního řízení se o to časem postará. Dojezd/ rychlost nabíjení / degradace baterie / cena na kWh - ve všech kategoriích byl vývoj posledních 10 let obrovský. Za 10 let tam nikdo velké omezení vnímat nebude. A elektromobil bude levnější, prostě je konstrukčně jednodušší (výroby + údržba bude levnější).
Kdybych měl vlastní dům za městem se solárem, tak si elektro auto pořídím (či plug in). Takto pár let počkám.
J87a53n 68M26a58t49ě40n79a
Elektromobil není konstrukčně jednodušší, to se furt dokola akorát píše. Ostatně cena tomu odpovídá.
O80l56d21ř96i68c77h 68K39o89ž31u28š72n42í94k
>
> Předmět: FW: Skutečný přínos elektro vozidel k ekologii
>
>
>
>
> - Elektroauta jsou technický nesmysl a výplod chorých zelených mozků. Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, exploduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem! A to už vůbec nemluvím o tom, že ta baterie dává napětí v řádu několika set voltů, (o čemž se cudně mlčí), které, pokud se dostane tam, kam nemá, čili při jakémkoli větším poškození karoserie, posádku vozidla okamžitě zabije! Jsou to opravdu strašné záběry a měly by se šířit. Jedno je jisté: Elektroauta do parkovacích podzemních garáží nepatří a požár těch autobusů vyžene během pár hodin co hoří (uhasit to nejde) do atmosféry víc jedů, než všechna neelektrická auta ve státě za rok.
>
>
>
> > <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> Neobsahuje žádné viry.ww
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz