Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

Foto

Jozef Kostelanský (11. 10. 2024 5:52) zde lakuje realitu na zeleno a tvrdí, že „Ti, co mají svůj dom (cca polovina populace) si budou moct dobíjet svůj vůz "za hubičku" doma.“

Jak ale bydlí Češi podle Statistické ročenky 2023: svůj dům má u nás 1 595 698 občanů. Jinak na konci roku 2022 dosahovala populace České republiky 10 827 529 obyvatel, což byl nejvyšší koncový stav (k 31. 12.) od konce druhé světové války, kdy za výrazným početním nárůstem v roce 2022 (o 3,2 %) stála imigrační vlna osob z válkou zasažené Ukrajiny. Přičemž seniorská složka populace (osoby ve věku 65 let a více) v roce 2022 představovala pětinu, konkrétně 20,4 % všech obyvatel Česka:

https://www.ceskestavby.cz/clanky/vysla-statisticka-rocenka-2023-co-rika-o-tom-jak-bydlime-32812.html

Tedy svůj dům opravdu ani náhodou nemá u nás „cca polovina populace“. Přičemž nejčastější majitele domů na vesnicích a maloměstech (kterých je po celé republice nejvíc) tvoří seniorská složka populace, která si nebude na střechu pořizovat fotovoltaiku a kupovat drahý elektromobil, nabíjený doma za hubičku, jak tvrdí pan Kostelanský. Navíc na vesnicích a na maloměstech žije spousta rodin i osamělých osob, co žijí, jak se u nás říká „z ruky do huby“, kdy nemají ani na to, aby si nechali na domě opravit starou střechu, nebo vyměnit okapy. ANI NÁHODOU tedy nemají na takový přepych, jakým je moderní elektromobil, který by si doma měli nabíjet při neustále stoupající sazbě elektřiny, která ani náhodou nepřipomíná pouhou hubičku.

PL

P68e66t61r 12L15a34b80a76j

12. 10. 2024 1:01

Myslím, že se nepletu, když tvrdím, že autor tohoto článku má nulovou praktickou zkušenost s elektromobilitou. Takže je to podobné, jako bych třeba já psal pojednání o indiánských kmenech Jižní Ameriky. Vím o nich jen to, že existovaly. Rozdíl je však v tom, že já nemám potřebu o tématu, o kterém nic nevím, napsat a publikovat článek.

VP

V72l40a13d67o 86P51i76t91r33s

11. 10. 2024 23:33

BTW-nebylo by lepší se na elektromobilitu vykašlat a využívat warp?

OK

>

> Předmět: FW: Skutečný přínos elektro vozidel k ekologii

>

>

>

>

> - Elektroauta jsou technický nesmysl a výplod chorých zelených mozků. Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, exploduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem! A to už vůbec nemluvím o tom, že ta baterie dává napětí v řádu několika set voltů, (o čemž se cudně mlčí), které, pokud se dostane tam, kam nemá, čili při jakémkoli větším poškození karoserie, posádku vozidla okamžitě zabije! Jsou to opravdu strašné záběry a měly by se šířit. Jedno je jisté: Elektroauta do parkovacích podzemních garáží nepatří a požár těch autobusů vyžene během pár hodin co hoří (uhasit to nejde) do atmosféry víc jedů, než všechna neelektrická auta ve státě za rok.

>

>

>

> > <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>; Neobsahuje žádné viry.ww

PZ

P19e80t27r 62Z35i72m31a

11. 10. 2024 10:48

Ta douška na konec je dobrá, "... stejně jako kůň i elektřina kope." :-D

V té souvislosti jsem si vzpomněl,víte jak se v IKEA jmenuje řada výrobků s elektrickými prodlužovačkami? ... Velmi příznačně KOPPLA ;-)

JD

Koppla znamena svedsky zapojit. Koppling = spojeni... Ale zrovna v tehle spojitosti je to legracni...:-))

VP

Pan Matušínský se pokusil o podobenství, ale je to zbytečné. Věc je jasná. Dobrá a uživatelsky prospěšná věc se prosadí sama, protože ji uživatelé budou chtít a tím se celá věc rozběhne. Netřeba tlačit na pilu. Věc, která uživateli nic nového nebo výhodnějšího nepřináší (kromě dobrého pocitu) se neprosadí, i když se na to bude tlačit sebevíc. Uživatelé ji nebudou chtít. Na to stačí selský rozum a schopnost poučit se z historie. Podobné je to s dotacemi. Dotace je věc, která by se měla používat velmi uvážlivě. Zvýhodnit něco dotací znamená, že ostatní bude znevýhodněno. A to je vážná věc. Znamená to pokřivení trhu ve prospěch něčeho (někoho). Situace, kdy se bez dotace ani stébélko nepohne znamená, že svobodný trh přestal existovat a máme tady státem (dotacemi) řízenou ekonomiku, tedy přesný opak svobodného trhu. Tohle je možné jen s pomocí nějaké ideologie a zažili jsme to už za vlády komunistické strany. Asi jsme se dostatečně nepoučili. Další přiklad naší nepoučitelnosti spočívá v tom, že jsme vyměnili Moskvu za Brusel. My zkrátka potřebujeme někoho, kdo nám bude dávat noty a držet nám nad hlavou knutu, abychom byli poslušní. A to jsem si myslel, že už je to pryč.

JN

Problém je, že EU nesmyslně tlačí na pilu. Elektromobil se časem prosadí, technologický vývoj baterií a jednodušší přidání autonomního řízení se o to časem postará. Dojezd/ rychlost nabíjení / degradace baterie / cena na kWh - ve všech kategoriích byl vývoj posledních 10 let obrovský. Za 10 let tam nikdo velké omezení vnímat nebude. A elektromobil bude levnější, prostě je konstrukčně jednodušší (výroby + údržba bude levnější).

Kdybych měl vlastní dům za městem se solárem, tak si elektro auto pořídím (či plug in). Takto pár let počkám.

JM

J16a58n 83M83a30t64ě88n24a

11. 10. 2024 10:14

Elektromobil není konstrukčně jednodušší, to se furt dokola akorát píše. Ostatně cena tomu odpovídá.

JP

Koupím ultralehkou bryčku, zn. Rychle (tahouna na kole mám).

RM

tak docela vtipné srovnání...zasmál jsem se. ( hlavně kdyby elektroauta byla výhodnější, už dávno bychom je všichni měli... elektřinu známe déle než benzín. to je jednoduchý důkaz, že výhodnější nejsou. //otázka co dál nastane, až dojde veškerá ropa,- pak to bude vynucený krok zpátky, který je ovšem ještě hodně daleko.

IB

I80a16n 55B22i92k24k20h68u

11. 10. 2024 12:38

Pokud nepřijmeme Green Deal a nerůst, tak do doby než dojde ropa budou pravděpodobně takové věci jako molekulární assemblery anebo nás AI nahradí/vyhubí (nehodícíse škrtněte) a tím zanikne potřeba se někam dopravovat.

Také do doby než ropa dojde začně prudce klesat počet lidí (po roce 2050) takže nebude nutné nahrazovat tolik automobilů.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz