28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Cyklisti likvidují sami sebe

Stále posloucháme nářek cyklistů nad tím, jak je ohrožují motoristé, ať už na čtyřech, třech či dvou kolech. Jenže – kolaři se převážně ohrožují sami. Statistiky v tomto ohledu hovoří jasně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.5.2015 14:58

"Miluju" tohle paušální posuzování...:(

Všechno je o TOLERANCI ! VZÁJEMNÉ !

Nedodržování čehokoliv se týká některých jedinců OBOU stran.

Jakožto celoživotní cyklista znám dobře to silácké opovržlivé vyjadřování řidičů o cyklistech, jak jim na cestě překážejí, paušálně !

Čiší z toho docela dost pocit nadřazenosti..

O. Horák 3.5.2015 21:36

Re: "Miluju" tohle paušální posuzování...:(

Ano, i z vás to přímo smrdí ta nadřazenost. Nepřiznáte jedinou chybu na "své" straně a že prý je to "o toleranci ..."

Paní Kanioková, nic není o ničem, to vás jen nakazil ten mládků koktavý bavič (a vo vo vo tom to je) a to vy jistě nejste.

Prostě vše je jen ve vzájemné toleranci a také uznání vlastních chyb a poučení se a ne jen v hledání chyb těch druhých.

V. Vaclavik 3.5.2015 14:08

Cyklostezky

si plno lidi mylne vyklada, jako stezky pro sportovni vyjizdky, nebo pro dopravu z A do B. Cyklostezky jsou pro rekreacni jezdeni a samozrejme se na nich najdou i chodci a bruslari a kdovi kdo jeste. Pro rychlejsi jizdu, pro dopravu nekam, jsou silnice, cyklostezky jsou vseobecne jen pro pomale rekreacni jezdeni, pouzivani, a to nejen cyklisty. Na cyklostezky nepatri jen motorizovane vehikly, krome udrzby, vse ostatni je povolene a proto nazev cyklostezky je pomyleny, zavadejici. 

Projizdet se nejak rychleji, sportovne na tech cyklostezkach je o hubu a navysost pomylene a vubec by melo byt pokutovane, protoze to tam nema co delat. Rychle jedouci cyklista ma  pouzivat silnice a rychla jizda je kazda jizda, ktera se neda povazovat za jizdu tak zvane vyhlidkovou, turistickou.

S. Donát 3.5.2015 14:48

Re: Cyklostezky

Myslím, že se mýlíte, od začátku do konce. Jednak stezka pro cyklisty není určena chodcům. Pokud vím, může na ni cyklista, bruslař, nebo lyžař. Že není určena pro dopravu je také nesmysl. Byl by to drahý špás, stavět takto nákladné projekty jen pro rekreaci. Co je nebo není pomýlené laskavě nechte na každém. Stejně jako řidič na silnici, i cyklista na cyklostezce by měl přizpůsobit rychlost a styl jízdy jednak stavu povrchu (nerovnosti, mokro) a také hustotě dopravy. Když tam bude cyklista sám, ať si jede klidně 50. Když tam bude hustý provoz, bylo by od něj velmi bezohledné tam sprintovat. A nakonec, ze silnice bych vykopal každého cyklistu, který nepoužije souběžnou cyklostezku, ale to je jen můj soukromý názor.

J. Kanioková 3.5.2015 15:05

Už jsem vás chtěla pochválit,

ale ta poslední věta je dost mimo..

Už jste viděl nějakou cyklostezku, která by kopírovala nějaký větší kus silnice? Já tedy ne, a že jich tu máme hafo..

A věřte, že tomu rozumím. Nejen jako celoživotní cyklista, ale i jako řidička 17 let profesí.. A to dokonce u firmy, která ty cyklostezky staví..

S. Donát 3.5.2015 15:36

Re: Už jsem vás chtěla pochválit,

To záleží na tom, čemu říkáte větší kus. Myslím si, že i kvůli pár kilometrům se vyplatí na tu cyklostezku přejet, Obzvláš't, když je na silnici hustý provoz. Jinak proti cyklistům nic nemám, pokud se chovají na silnici ohleduplně k ostatním účastníkům silničního provozu. Velmi mi vadí jiná sorta, tzv. ocyklenci, zastoupení např. fanatiky z Automatu. A také pumpičkáři na silnici prasící. Jeden mi nedávno vjel na křižovatce těsně před auto (na červenou), musel jsem hodně na brzdy. Když jsem si dovolil ho upozornit zatroubením, že se mi to nelíbilo, dělal na mě nějaká gesta. Typický adept na Bouchalův pohár.

S. Donát 3.5.2015 15:49

Re: Už jsem vás chtěla pochválit,

Tak sem ještě mrknul do zákona 361/2000 Sb. O provozu na pozemních komunikacích a do prováděcího předpisu k tomuto zákonu, vyhl. 30/2001 Sb. Tam lze v §10, písm. k) nalézt následující text: "Stezka pro cyklisty

(č. C 8a), která přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo

stezky". Takže podle této vyhlášky je cyklista povinnen cyklostezku použít.

E. Heusinger 2.5.2015 19:36

Pane autore,

Před chvílí naševašeTV ukazovala kolonu motorkářů (noční vlci + doprovod) jedoucí z ČR do SR.

Ale neviděl jsem Vás jak vlastním tělem bráníte průjezdu těmto putinovským zločincům.

Co to, co to? Už nebojujete se zlem?

J. Slanina 3.5.2015 8:20

Re: Pane autore,

Ježíšikriste, lidská debilita je všudypřítomná, ale v takové koncentraci jako u tebe, Šoustale, toť světový unikát.

J. Hejna 3.5.2015 9:07

Re: Pane autore,

A to, jak to pozoruji, dosahuje debilita pana Heusingera hodnoty jednoho pikoslaniny (slanina je jednotka).

J. Slanina 3.5.2015 9:55

Re: Pane autore,

A to ještě nepřišla na přetřes debilita Hejna ptakopysků, že?

Třeba budeš mít též nějaký překvapivý "příspěvek" (jako Šoustal) k tématu cyklisté.

J. Kanioková 3.5.2015 14:46

Re:

Rudi vlci neprojeli šanghajsku hranicu. Bo hranica nie je žadne korzo. - http://jdem.cz/br7gr2

J. Slanina 3.5.2015 18:44

Re:

Velmi úderný "příspěvek" k problémovým cyklistům.

BTW: Že byste byla inteligenčně na úrovni toho "haluzky"?

E. Erat 3.5.2015 9:29

Re: Pane autore,

Máte pravdu,nedávno tady autor článku psal jak vyrazí do Polska, a tam zabrání průjezdu Nočních vlků do ČR. Zase nic, jenom poudačky ovčího dědečka. Internetového hrdiny. Takových žvanivých slimejšů,autorů článků je zde více.Skutek - utek.

J. Roth 3.5.2015 11:21

Re: Pane autore,

Pane, nevím o žádné koloně NW. Vím o pěti Rusech, z nichž jeden či dva jsou zřejmě Vlci, ale rozhodně ne o původně slíbených 400 ruských bikerech. Doprovází je pár proruských magorů, žádné kluby. Tolik k šaškárně, odehrávající se na našich, slovenských a rakouských silnicích.

Mimochodem, vy snad víte, zda a kam jsem jel? A odkud?

P. Princ 2.5.2015 18:41

Trávím na kole cca 5 až 10 hodin týdně

a někdy se za jízdy bavím počítáním větších či menších přestupků účastníků provozu v mém nejbližším okolí (včetně těch svých). Za léta jsem si vypracoval čistě soukromou hypotézu : počet přestupků určité skupiny účastníků je nepřímo úměrný hmotnosti pohybujícího s objektu. Podle této domněnky jsou cyklisté druhou nejpočetnější skupinou páchající přestupky. Hned po chodcích.

P. Dvořák 3.5.2015 10:24

Re: Trávím na kole cca 5 až 10 hodin týdně

Jak vychází porovnání hubených cyklistů s obézními chodci?

:-)

P. Princ 3.5.2015 16:46

Re: Trávím na kole cca 5 až 10 hodin týdně

Porovnání (nejen) těchto dvou skupin zanáší do "statistiky" šum, který ale neovlivňuje celkový trend.

J. David 2.5.2015 11:46

Darwinova cena...

Víte, jako starej strec jezdím s ranními komoditami (4:00-8:00). Jezdím svižně, abych splnil časový horizont. Nicméně největším rizikem jsou cyklisté. Pár ranních opilců se sice najde, kteří to z nonstop putyck šněrují semo tamo, jejich komíhání lze odhadnout z hlediska tíhového zrachlení mršky gravitace, se kterou bojují. Výživní jsou také ti s dráty ve slechách (MP3/Smartphone), kteří nevidí, neslyší, ale šlapou do pedálů, jako v orgasmu. Další sortou jsou "deštníkáři", tedy když prší. Prča je, když je chytne "úplav", tedy podtlakový pytel za korbou auťáku, zvícího almary. Cyklisti jsou zajímavá sorta účastníků silničního provozu. Něco, jako dvoutvářní antický bůh Janus. Když točí volantem ve své limuzíně, nadává na cyklisty, když přeleze na bicykl, nadává na automobilisty. Vše je relativní. Víte, zažil jsem "chlebíčkáře a lahůdkáře", kterému tam z vedleší to jebl kolař z vedlejší, s dráty ve slechách. Dresing, tatarku a majonézu měl i pod šaltpákou (tedy těmi žebry ve spodu přepážky). Kolař musel být odchycen, byl jak Tatar ze Švejka, dráty se sluchátky mu museli vytáhnout ze slech, nic neviděl, nic neslyšel, pouze šlapal. Nu, torza chlebíčků as oblohy jsme sežrali rukou společnou a nerozdílnou, v tom stavu by to stejně nešlo na odbyt. I PČR ve službě mlsla, vona ta vůně je svádivá, a není to alkohol (odporující dienstreglamá). Je to čerstvá pochutina, která by přišla na zmar ouředním znehodnocením a oučetním odpisem. Ale zpět k cyklistům. Jsou zodpovědní a nezodpovědní, třeba reflexní markanty. Víte, také čumím na okreskách "na drát", baba s černým Mercedesem jezdí se sklopenými zrcátky pravidelně ke krajskému městu, kolař šlape do pedálů v maskáčích a beze světel. Nu, a pak mne irrituje ta nezvedená daňčí zvěř, v okolí Hrádku u Nechanic. Narozdíl od světel kolařů, registruji světla zvěře. A v tom je asi ta rozdílnost mého vnímání. Forma nyktalopie. Blba na kole, v černém vlňáku, rozezná pouze věštec, nebo běžec před automobilem, mávající červeným praporcem.

F. Kusák 2.5.2015 11:08

Cyklista je účastník silničního provozu

a podle toho by se také měl chovat. Jenže velmi často nechová. Zatímco každý mopedista musí mít řidičský průkaz na malé motycykly, tak některý cyklista nezná ani základní pravidla silničního provozu. Určitě, pokud nevlastní řidičský průkaz na motorová vozidla, by jim takové oprávnění podepřené krátkým školením, fyzickými a psychickými testy, bylo zapotřebí. Jinak proti cykliistům a cyklistice nic nemám, sám jsem ji kdysi provozoval závodně.

J. David 2.5.2015 12:41

Re: Cyklista je účastník silničního provozu

Jenomže vysvětlujte jim to. Nacamranej cyklista, je horší, než podebraná pata. A vzdělanci od MP, budou raději ladit radar deset metrů od konce města, než aby bděli nad klasickým pořádkem města. Qui modo, qui bono. U "městských vechtrů" asi s latinou neuspěji, co? Prý musí mít i madurídu, co tedy lze čekat od obecního pohůnka bez madurídy? Botičku, na to magor ševcoval. Když už, tak už. Nejkouzelnější jsou u MP ty hrmy, buď rachitická podvýživa (ovšem vždy chytrá, jak moje bytná), která jí deformuje kmíny na obřitku nošením bambitky CZ 75 Shadow, nebo macatá strážnice, které by slušel tak Desert Eagle, ráže .458 Casul, nebo .50 BMG, aby jí futrál s bambitkou nezmizel v tukových záhybech. Rád s městkými strážníky (nazývám je vechtry), konstruktivně pohovořím. Většinou jsou to pseudovzdělanci, sice nějakými testy k PČR neprošli, tak se uchytili, jako obecní drábové Miluji ty městské vechtry, empatie je mi vlastní. Místo kontroly psích hoven, sedět za monitorem radaru na výpadovce z města a inkasovat pokuty, no není to selanka uplatňování veřejného pořádku? Cikán zatím odmontovává měděné okapy, zatímco městský vechtr dřepí za radarem. Kouzelný obecní policajt, Hlavně, že má na oprdelí pomalu raketový Topol. Kreténi MP.

Asi budu muset vyjet na kole, a vypláznout jazyk na MP (ve smyslu zákona). Rád se nechám poučit, i od blbů MP (vechtrů). Přeji pěkný weekend.

V. Vaclavik 3.5.2015 13:59

Re: Cyklista je účastník silničního provozu

Tak at i chodci, chteji-li prechazet, ci jinak pouzivat silnici, udelaji povinne chodecky prukaz, bez nehoz nebudou smet ani na prechod pro chodce, protoze kdovi jestli znaji, jak se ma spravne pouzivat.

S. Donát 2.5.2015 10:57

Ano, soutěž o Bouchalův pohár je stále velmi populární

Všem výhercům upřímně gratuluji.

J. Slanina 2.5.2015 9:02

Cyklostezky ano..... (patřilo sem)

...ale nepřeji nikomu aby na nich potkal podobnou bandu přiblblíků jako na obrázku:

http://jdem.cz/br7ce9

Paní Heidlerová níže napsala, že do lesa žádní kolaři nepatří. Proč ne? Ovšem to by musely lesní cesty zůstat lesními cestami a ne je asfaltovat, aby náhodou neměl cyklista natřepanou prdel. Následně na té asfaltce samozřejmě nezůstanou jenom cyklisté, ale jako první tam vtrhnou bruslaři (kteří by ovšem potřebovali při svém rozmachu ten asfalt dvojnásobně široký, potom cyklisté s vlečňáčky na ratolesti, pejskaři s čubami (obzvláště úžasné je, když vám taková čuba na vodítku přeběhne těsně před kolem), nemluvě o čilých důchodkyních s jakýmisi lyžařskými hůlkami, které jsou obzvláště jedlé, když se navzájem potkávají a právě před vaším kolem si musí zrovna něco důležitého sdělit. A to nemluvím o parchantících na kolech naprosto bez dozoru.

Řeknu vám, před lety jsem se po zdejších lesích najezdil hafo, ovšem vyrazit tam dnes o víkendu je skutečně o hubu.

B. Hampl 2.5.2015 8:58

Má pravdu

Sám jsem /nikoliv pilný/ cyklista, co občas od ostatních vidím..., zůstává mi rozum stát.

V. Halašta 2.5.2015 7:48

Je to smutné a je to nepravdivé

Smutné na tom článků je, že se biker naváží do bikerů.

Nepravdivé na tom jsou skutečně ty čísla, přesněji logika práce s němi. I když se řekne pravda tak to nemusí být celá pravda a pak se to blíží lži. Celá pravda je, že počet usmrcených motorkářů (také nejčastěji z vlastní viny) je více než dvojnásobný oproti cyklistům ale je to jen desetina celkového počtu usmrcených. Takže použitím logiky páně Rotha jsou cyklisté nejzodpovědněší a řidiči dvoustopých vozidel zodpovědní nejméně.

Pravdou ale je, že obě "jednostopé" činnosti jsou nebezpečné a je třeba na to vždy myslet. Třeba i při vzájemném vztahu, kde by ohleduplnost měla mít přednost před napadáním.

P. Kmoníček 2.5.2015 8:45

Re: Je to smutné a je to nepravdivé

Halašto jedno,projděte se někdy okolo hospod a uvidíte řady kol ve stojanech.Myslíte,že majitelé kol pijí limo,nebo že po svých "šesti"kola vedou pěšky domů?A vím o čem mluvím.

V. Halašta 2.5.2015 10:09

Re: Je to smutné a je to nepravdivé

Já jsem někde napsal, že žádný cyklista v životě nepil alkohol?

P. Lenc 2.5.2015 9:05

Re: Je to smutné a je to nepravdivé

Pane Halašto, bydlím na vesnici v rekreační oblasti a mohu pouze říct, že to, co předvádějí cyklisté na silnici, včetně rodin, kde jedou na kolech pětileté děti, ve skupinkách, často za šera bez odpovídajících odrazek je doslova úděsné.A to posilování alkoholem je také pravda.A poté, co jsem si přečetl vaše diskuzní "příspěvky", včetně nechutných útoků na paní Haidlerovou, tak mohu konstatovat pouze jedno. Jste nechutný cyklistický militant.

V. Halašta 2.5.2015 10:13

Re: Je to smutné a je to nepravdivé

Proč jsem militant? Protože se ohradím, když mě někdo chce omezovat na mých právech? Marně taky hledám, kde jsem obhajoval nezodpovědné chování cyklistů. Prostě si něco vymyslíš, abys mě mohl napadnout a označíš mě za militanta? Kdo je tu militant?