Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
R72o84m31a58n 93D31u47b98r14a96v40s69k67ý
Tuším problém v tom, že na výrobu umělého benzínu bude třeba vynaložit mnohonásobně víc energie, než se pak získá jeho spálením.
P92r16o85k64o37p 53D39i25v74i65š
Zatím je to nesmysl.
A nesmysly mají soudruzi a soudružky v Bruseli rádi.
I52a56n 59B50i32k24k80h54u
To nebude fungovat. Z výfuku odchází VODA a ta je mnohem silnější skleníkový plyn než CO2.
Autorovi tam chybí taková maličkost jako je cena.
Hitler se s výrobou syntetických paliv nedostal na cenu nižší než 6x cena fosilní, a to je vyráběl ve velkém z uhlí. Při výrobě z CO2 se celkem jistě nedostaneme pod 10x cenu fosilní ani při té nejmasovější výrobě. Když přidáme navíc zelený vodík tak to bude 15 až 20ceti násobek.
Poslední skutečná cena kterou jsem já viděl z roku 2020 z pokusné továrny v Chile byla 1200Kč/l, čili jistota stonásobku.
Kdyby to bylo levné už to dávno máme. Ale bez ohledu na cenu je to technologicky možné a proto to zelení nechtějí. Jejic cílem není zelená mobilita, ani elektromobilita. Cílem zelených je ŽÁDNÁ mobilita.
Klima je jenom výmluva. Stejně tak u energií, OZE jsou jenom mezistupněm k žádné energii, proto tak nesnášejí atom který je funkční.
M91i49r18o24s27l13a38v 13Š76e74j83n13a
A co myslíte, že se stane s vodou z výfuku?
Přibývá v atmosféře, nebo vyprší?
K86a94r68e48l 87M58a56c37h38a32l36a
Socialismy nefungují a něco, co se neumí prosadit na trhu samo, bude jen snižovat životní úroveň a povede tak ke konfliktům a možná i válkám.
Je jedno, jestli drahou alternativu platíte přímo nebo přes daně a dotace, bude nás i tak potápět. Je třeba to komplet vypnout.
Ropa není jen v Rusku a ani pravděpodobně nikdy nedojde, dokud se přirozeně nenajde náhrada.
Takže pryč s GreenDealem, snad s výjimkou zateplování.
M28i96r29o78s12l43a79v 24K84o33c52i48á29n
Bez výjimek - pokud se majitel domu snaží ušetřit, žádnou zelenou filosofii k tomu nepotřebuje. A naopak obalovat staré domy s prodyšným zdivem polystyrenem jen proto, že je to dotované, jako přínos nevidím - mnohdy by se dala najít účelnější řešení.
J58i77ř87í 82N36e33v75r64k41l71a
Řekl bych, že o emise tady nejde, nemají žádný vliv na klima a už ani na zdraví. Je chtěno, aby se obyčejní lidé uskromnii, ztratili mobilitu a moc si nevyskakovali.
M77i56r86o20s61l72a66v 52Š25e69j23n88a
Na tuhle blbost jste přišel jak?
Odkud myslíte, že přibývá v atmosféře CO2 a oxidy dusíku?
J27a97n 33S36m69o96l59a
Vážím si práce pana Wagnera, kterou si dal s tímto článkem. Nicméně si troufnu podotknout, že celý ten boj proti zlému sodovkovému plynu je naprostý mentální úlet lidstva, ze kterého se stalo náboženství. Zdá se i, že tohle protikarbonizační šílenství bude mít díky politickým změnám za oceánem brzký konec. S tím bude souviset i opuštění nesmyslu zvaného e-paliva.
J97a78n 44S56m49o88l20a
A ještě k e-palivům. Pořád mluvíme o spalovacím motoru, který má sice v laboratorních podmínkách účinnost 37-40%, ale v běžných provozních podmínkách se účinnost pohybuje kolem 20%. To znamená, že z 50. litrové nádrže jakéhokoliv paliva (fosilního i e-paliva) se pro samotný pohon využije cca 1/5 a zbývajících 40 litrů (!) se většinou bez užitku spálí, hlavně v létě. Nemluvě o tom, že běžná auta se spalovacím motorem o výkonu cca 100kW při běžném provozu na 1/4 -1/3 výkonu, spálí 6 m3 vzduchu za minutu. Pak si stačí jen pěšky zajít za dopravní špičky třeba k Legerově ulici a počítat. Číňané už na to přišli. I když mají poslední emisní normy na úrovni Euro 6, v obrovských aglomeracích typu Šanghaj, kde se každé ráno na území o velikosti Prahy a 1/2 středočeského kraje vydá 5 milionů aut se spalovacím motorem, tak se tam prostě nedá dýchat a bydlet. Nehledě ke zdravotním následkům, které koncentrované emise "nízkoemisních" aut přesto způsobují. Přišli na to, že jedinou cestou ke snížení lokálních emisí zejména pro osobní dopravu a zásobování ve městech jsou vozidla na elektrický pohon. Konkrétně Šanghaj ale zásobuje elektřinou 6 mohutných elektráren, z toho 2 uhelné. To samozřejmě kontrastuje se stupidní politikou EU, která na jedné straně chce co nejvíce elektroaut, na druhé straně je ale chce pohánět pouze energií ze slunečníků a větrníků.
P70e73t11r 14H56á70k
Tak jsem otevřel stránky bazarů AAA a ESA. Nastavil jsem elektromobil a cenu do 200 000 Kč. "Takový automobil bohužel v nabídce nemáme."
Na bazoši něco je, ale vesměs oplechované koloběžky jen na přesuny po městě, kde by situaci vyřešila dostupnější MHD.
Lidé u nás nejezdí starými auty proto, že jsou hloupí, nepochopili, jsou ideolgičtí fanatici atd. Oni prostě nemají tolik volných prostředků, aby si koupili auto nové.
Tohle je jedna z hlavních příčin nízkého odbytu elektromobilů. Zatím jsou příliš drahé.
Plus samozřejmě problém s nabíjením. Přejít hromadně na elektro znamená překopat elektrické sítě ve městech, protože takovou zátěž dnešní kabely prostě neutáhnou.
Nemám nic proti elektromotoru, je to skvělá věc, ale pokud vlastní auto nemá být jen pro bohaté... Jenže ono asi má.
P85e35t50r 32H24á32k
P.S. Jo, vím, že to technický vývoj může zlepšit.
R27i51c27h80a36r78d 16V69a59c88e58k
Pokud Brusel přijímá opatření, která vedou ke zdražení energií, tak půjde celá EU do "brusele".
Řešením není přecházet na drahá e-paliva, ale vzít vidle a vykydat ten hnůj.
V98i63k78t15o43r 91H42a98v47e30l
Individuální doprava zajde na úbytě, protože v krásném novém zeleném světě bude jaká? Jak by pravil poručík Hamáček: Dražší, prostitutka, dražší!
M51i12r92o50s20l23a51v 12Š91e56j10n21a
A proto se u nás budují dálnice, aby se pak po nich chodilo pěšky nebo jelo na kole.
P46a78v18e79l 97S17u77r42a
Vypadá to, jako by EU měla plán, jak se zbavit konkurence v autech. Vyhlásí Euro 8 s minimálními zbytkovými emisemi, tudíž sem nikdo nebude vozit auta, protože to nikdo nesplní a není potřeba zavádět cla. Limity splní jen elektromobily z Číny, ale ty zase nebudou lidi kupovat, protože do nich nebude elektřina.
M29i59r80o24s11l50a76v 65K52o42c18i33á75n
Typické úvahy ze slonovinové věže cíleně směřované pouze na jeden druh dopravy - osobní - a využití spalování fosilních paliv, naprosto opomíjející využití ostatní, u kterých by se absurdita projevila okamžitě (těžká technika, lodní a letecká doprava, zálohování výpadků elektřiny, celý chemický průmysl a pod.) Závěr nechť si každý učiní sám.
M11i75r48o34s40l26a65v 63Š66e67j41n57a
Tam, kde je možné těžkou techniku připojit na kabel s elektřinou, elektromotory jednoznačně vítězí nad spalovacími motory. Jediným omezením pro elektrické motory jsou prozatím těžké baterie
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz