Pátek 13. prosince 2024, svátek má Lucie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

RD

Tuším problém v tom, že na výrobu umělého benzínu bude třeba vynaložit mnohonásobně víc energie, než se pak získá jeho spálením.

PD

Zatím je to nesmysl.

A nesmysly mají soudruzi a soudružky v Bruseli rádi.

IB

I52a56n 59B50i32k24k80h54u

30. 11. 2024 15:22

To nebude fungovat. Z výfuku odchází VODA a ta je mnohem silnější skleníkový plyn než CO2.

Autorovi tam chybí taková maličkost jako je cena.

Hitler se s výrobou syntetických paliv nedostal na cenu nižší než 6x cena fosilní, a to je vyráběl ve velkém z uhlí. Při výrobě z CO2 se celkem jistě nedostaneme pod 10x cenu fosilní ani při té nejmasovější výrobě. Když přidáme navíc zelený vodík tak to bude 15 až 20ceti násobek.

Poslední skutečná cena kterou jsem já viděl z roku 2020 z pokusné továrny v Chile byla 1200Kč/l, čili jistota stonásobku.

Kdyby to bylo levné už to dávno máme. Ale bez ohledu na cenu je to technologicky možné a proto to zelení nechtějí. Jejic cílem není zelená mobilita, ani elektromobilita. Cílem zelených je ŽÁDNÁ mobilita.

Klima je jenom výmluva. Stejně tak u energií, OZE jsou jenom mezistupněm k žádné energii, proto tak nesnášejí atom který je funkční.

Foto

A co myslíte, že se stane s vodou z výfuku?

Přibývá v atmosféře, nebo vyprší?

Foto

Socialismy nefungují a něco, co se neumí prosadit na trhu samo, bude jen snižovat životní úroveň a povede tak ke konfliktům a možná i válkám.

Je jedno, jestli drahou alternativu platíte přímo nebo přes daně a dotace, bude nás i tak potápět. Je třeba to komplet vypnout.

Ropa není jen v Rusku a ani pravděpodobně nikdy nedojde, dokud se přirozeně nenajde náhrada.

Takže pryč s GreenDealem, snad s výjimkou zateplování.

MK

Bez výjimek - pokud se majitel domu snaží ušetřit, žádnou zelenou filosofii k tomu nepotřebuje. A naopak obalovat staré domy s prodyšným zdivem polystyrenem jen proto, že je to dotované, jako přínos nevidím - mnohdy by se dala najít účelnější řešení.

JN

Řekl bych, že o emise tady nejde, nemají žádný vliv na klima a už ani na zdraví. Je chtěno, aby se obyčejní lidé uskromnii, ztratili mobilitu a moc si nevyskakovali.

Foto

Na tuhle blbost jste přišel jak?

Odkud myslíte, že přibývá v atmosféře CO2 a oxidy dusíku?

JS

J27a97n 33S36m69o96l59a

30. 11. 2024 11:09

Vážím si práce pana Wagnera, kterou si dal s tímto článkem. Nicméně si troufnu podotknout, že celý ten boj proti zlému sodovkovému plynu je naprostý mentální úlet lidstva, ze kterého se stalo náboženství. Zdá se i, že tohle protikarbonizační šílenství bude mít díky politickým změnám za oceánem brzký konec. S tím bude souviset i opuštění nesmyslu zvaného e-paliva.

JS

J97a78n 44S56m49o88l20a

30. 11. 2024 11:41

A ještě k e-palivům. Pořád mluvíme o spalovacím motoru, který má sice v laboratorních podmínkách účinnost 37-40%, ale v běžných provozních podmínkách se účinnost pohybuje kolem 20%. To znamená, že z 50. litrové nádrže jakéhokoliv paliva (fosilního i e-paliva) se pro samotný pohon využije cca 1/5 a zbývajících 40 litrů (!) se většinou bez užitku spálí, hlavně v létě. Nemluvě o tom, že běžná auta se spalovacím motorem o výkonu cca 100kW při běžném provozu na 1/4 -1/3 výkonu, spálí 6 m3 vzduchu za minutu. Pak si stačí jen pěšky zajít za dopravní špičky třeba k Legerově ulici a počítat. Číňané už na to přišli. I když mají poslední emisní normy na úrovni Euro 6, v obrovských aglomeracích typu Šanghaj, kde se každé ráno na území o velikosti Prahy a 1/2 středočeského kraje vydá 5 milionů aut se spalovacím motorem, tak se tam prostě nedá dýchat a bydlet. Nehledě ke zdravotním následkům, které koncentrované emise "nízkoemisních" aut přesto způsobují. Přišli na to, že jedinou cestou ke snížení lokálních emisí zejména pro osobní dopravu a zásobování ve městech jsou vozidla na elektrický pohon. Konkrétně Šanghaj ale zásobuje elektřinou 6 mohutných elektráren, z toho 2 uhelné. To samozřejmě kontrastuje se stupidní politikou EU, která na jedné straně chce co nejvíce elektroaut, na druhé straně je ale chce pohánět pouze energií ze slunečníků a větrníků.

PH

P70e73t11r 14H56á70k

1. 12. 2024 10:44

Tak jsem otevřel stránky bazarů AAA a ESA. Nastavil jsem elektromobil a cenu do 200 000 Kč. "Takový automobil bohužel v nabídce nemáme."

Na bazoši něco je, ale vesměs oplechované koloběžky jen na přesuny po městě, kde by situaci vyřešila dostupnější MHD.

Lidé u nás nejezdí starými auty proto, že jsou hloupí, nepochopili, jsou ideolgičtí fanatici atd. Oni prostě nemají tolik volných prostředků, aby si koupili auto nové.

Tohle je jedna z hlavních příčin nízkého odbytu elektromobilů. Zatím jsou příliš drahé.

Plus samozřejmě problém s nabíjením. Přejít hromadně na elektro znamená překopat elektrické sítě ve městech, protože takovou zátěž dnešní kabely prostě neutáhnou.

Nemám nic proti elektromotoru, je to skvělá věc, ale pokud vlastní auto nemá být jen pro bohaté... Jenže ono asi má.

PH

P85e35t50r 32H24á32k

1. 12. 2024 10:45

P.S. Jo, vím, že to technický vývoj může zlepšit.

RV

Pokud Brusel přijímá opatření, která vedou ke zdražení energií, tak půjde celá EU do "brusele".

Řešením není přecházet na drahá e-paliva, ale vzít vidle a vykydat ten hnůj.

VH

Individuální doprava zajde na úbytě, protože v krásném novém zeleném světě bude jaká? Jak by pravil poručík Hamáček: Dražší, prostitutka, dražší!

Foto

A proto se u nás budují dálnice, aby se pak po nich chodilo pěšky nebo jelo na kole.

PS

P46a78v18e79l 97S17u77r42a

30. 11. 2024 9:30

Vypadá to, jako by EU měla plán, jak se zbavit konkurence v autech. Vyhlásí Euro 8 s minimálními zbytkovými emisemi, tudíž sem nikdo nebude vozit auta, protože to nikdo nesplní a není potřeba zavádět cla. Limity splní jen elektromobily z Číny, ale ty zase nebudou lidi kupovat, protože do nich nebude elektřina.

MK

Typické úvahy ze slonovinové věže cíleně směřované pouze na jeden druh dopravy - osobní - a využití spalování fosilních paliv, naprosto opomíjející využití ostatní, u kterých by se absurdita projevila okamžitě (těžká technika, lodní a letecká doprava, zálohování výpadků elektřiny, celý chemický průmysl a pod.) Závěr nechť si každý učiní sám.

Foto

Tam, kde je možné těžkou techniku připojit na kabel s elektřinou, elektromotory jednoznačně vítězí nad spalovacími motory. Jediným omezením pro elektrické motory jsou prozatím těžké baterie

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz