18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

DOKUMENT: O environmentalismu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Standa 5.6.2008 21:39

Už i

NASA přiznala svůj omyl a má svůj matematický model. Budoucnost bude otřesná a jak se to může stát, je srozumitelně popsáno. Je celkem běžně ke zhlédnutí.

"3) je-li tomu tak, mělo by nás mírné zvyšování teplot natolik

znepokojovat, že bychom mu měli věnovat tak mimořádnou pozornost? Na

úkor řešení jiných naléhavých problémů?" Pokud se člověk změní klima a to může udělat pomocí nevratných kroků, pak nebude jiného naléhavějšího problému. Jako ekonom spolu s ostatními se veřejně přihlaste ke svým podílům ( co ekonomové neustále nedělají a dávají ruce pryč) na ničení Země. Největší vinu mají jen a pouze jen ekonomové na ničení Země. Je za minutu 12 a i ekonomové musí přidat ruce k dílu, abychom nedopadli špatně a děti se nerodily na rudé planetě připomínající Mars.

I. Laengsfeld 5.6.2008 23:02

Neprijemna pravda pro alarmisty

Co takhle se podivat semhle

http://bp3.blogger.com/_4ruQ7t4zrFA/SEYO3WROs8I/AAAAAAAAAjE/0y65M1MjyLQ/s1600-h/uah-msu.JPG

I. Laengsfeld 5.6.2008 23:04

Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Podrobnejsi komentar zde http://motls.blogspot.com/

Z 6.6.2008 10:04

Re: Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Nevím, jestli se na tuhle diskusi ještě někdo vrací, ale na to musím stejně odpovědět. Nezlobte se na mě, ale teď jste ujel na celé čáře. Na základě trendu z tak krátkého časového úseku nelze uvažovat o dlouhodobém trendu. Jenom cyklus (a i v pozemských teplotách existují cykly) El Nino/La Nina je několikrát delší a ten odkazovaný průběh se do jeho sestupné fáze pohodlně vejde.

A podotýkám, nejsem klimatologický alarmista, ani zelený. A myslím si, že oteplování Země nepatří mezi naše nejdůležitější problémy. A sdílím názo pana Klause, že se z toho globálního oteplování vytvořil účelový humbuk. Dokonce mám jakýsi přehled o finančních tocích s tím spojených a vím, kdo a jak na tom vydělává. Ale nemůžu se neozvat proti takhle hloupé argumentaci.

para 6.6.2008 13:04

Re: Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Ono s pera dnes už klasika klimaskeptiků pana Motla sotva může vzejít něco jiného než na základě ořezaných dat vzniklý závěr o ochlazování. Kéž by měl ale alespon v něčem pravdu. ;-)

IF 5.6.2008 23:32

Re: Už i

Stando, Stando...

Emil XX 6.6.2008 8:42

A znovu, přejděme na jádro a není co řešit - toto řekl i Václav Klaus na setkání hlav států EU v Helsinkách

Odezva byla nulová a stále se prosazují nesmyslné "ekologické daně" do povinný odběr elektřiny z OZE za násobky tržní ceny.

I člověk méně inteligentní, než Václav Klaus by z toho musel dovodit, že primárně NEJDE o snížení emisí CO2, ale o vybudování tunelů na kapsy občanů.

Další kroky EU, např. dirigování povinného podílu OZE namísto snižování emisí CO2 musí každého myslícího člověka utvrdit v názoru, že tomu tak skutečně jde.

Plány Rakouska na masivní výstavbu plynových elektráren (Rakousko neustále ZVYŠUJE své emise CO2 v rozporu se závazky z Kyota) a plány Německa na výstavbu elektráren UHELNÝCH jsou jen "třešničkou na dortu."

para 6.6.2008 13:18

Re: A znovu, přejděme na jádro a není co řešit - toto řekl i Václav Klaus na setkání hlav států EU v Helsinkách

Mě se taky masivní podpora OZE moc nelíbí ale snažím se to vidět jako rozvoj mladé generace zdrojů. Všechny své děti obvykle minimálně do jejich osumnáctin podporujem dosti výrazně a připadá nám to normální. Podpora OZE pokud vím je také časově limitovaná. Pokud by se měla rozjet výstavba JE tak to bez /oproti OZE velmi masivní/ podpory státu asi taky vůbec nepůjde. Tak proč stále tolik povyku? Vždyt zřejmě zanedlouho bude potřeba konsensu /o dotacích/  abychom vůbec nějaké řešení mohli začít realizovat. Nebo převládá názor, že někdo zná něco bezproblémově samospásného?

Nejen Crichton 5.6.2008 20:56

Nejen Crichton

Nejen Crichton = http://www.subjektivnik.cz/Videno-subjektivne/rise-strachu 

Tvrdak 5.6.2008 20:27

Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

Maly uryvek

Jedničku v Evropě počítáme palcem. Evropané považují palec dominantní ruky za první prst, postupným přidáváním, napřimováním dalších prstů přidávají prvky číselné řady. Eunie připravuje směrnici, prováděcí předpis, a normu ISO, které evropským zemím přikážou přijmout zákon přikazující počítat vždy od palce označujícího jedničku. Příprava zákona se poněkud pozdržela, protože v Evropském parlamentu vznikl spor mezi zástupci levice a pravice o to, na které ruce (pravé či levé) bude povinnost počítání začínat.

Důvodem této zásadní regulace evropského života je nutnost odlišit se od Američanů a postavit se na odpor amerikanizaci Evropy. Američané, totiž počítají od ukazováčku. Číslem jedna tedy neoznačují palec, ale ukazovák, a číselnou řadu zobrazují přidáváním těchto dalších 3 prstů: prostředníku, prsteníku a malíku. Až potom přiřadí palci číslo 5. Důvod neznají, okoukali to od Číňanů při stavbě pacifické dráhy.

Mimo tyto dva systémy prostého počítání na prstech do deseti. Existuje vyšší metoda, binárního počítání, kdy každý prst označuje právě jednu pozici binární číselné soustavy. Vztyčený prst je jednička (jak signalizoval Topolánek Kalouskovi), ohnutý prst je nula. Zatímco základním primitivním počítáním prostého lidu lze provádět číselné operace na prstech pouze od 0 do 10, vyšší metodou nas vedcu ekonomu lze počítat od 0 do 2048, a proto lepsimi pocty jsem se dopocital vetsiho majetku.

H.K. 5.6.2008 20:45

Re: Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

Konečně jsem se  dočkal. Když jsem zjistil, že tento zásadní problém existence EU neřeší Evropská ústava, tak jsem z toho dostal málem depresi. Potom jsem si uvědomil, že všechno nelze najednou. Už je vyřešené zakřivení a velikost banánů. Doufejme, že někdy dojde na řešení obranyschopnosti Evropy.

vitas 5.6.2008 22:23

Re: Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

na desiti prstech napocitate (binarne) od 0 do 1023, Mozna mate jedenact prstu, ale i tak byste napocital jen do 2047.

ola 5.6.2008 20:00

chvála

Často s názory pana Klause nesouhlasím, v tomto případě však na 100%.

Ivo Fencl 5.6.2008 20:19

Re: chvála

Ať je jakej chce, dokáže se učit z chyb a umí být nepředpojatej. To je základ. Znám lidi, kteří ho ještě před pěti lety nemuseli, teď už docela jo. Že by si zvykli? Ne, podle mne se ten chlápek zlepšil. Jak by řek: "Ještě rostu."

A pokud se ve státní funkci chová jako soukromá osoba a umocňuje prostřednictvím aparátu svoje názory, je to v pořádku. K čemu by byla na hradě figurka? Osobně jsem ostatně pro konstituční monarchii. Martine!!!! Ivo  

para 5.6.2008 21:45

Re: Re: chvála

Jo to jste napsal opravdu trefně - ale až na to, že těm co ho volili šlo mimo jiné o to, aby tam měli člověka zabývajícího se převážně svými libůstkami a jim opravdu mocným a tahajícím za páky toků finančních pak zůstaly co nejvolnější ruce. Takže u "figurky" svým způsobem zůstalo.:-(

IF 5.6.2008 23:35

Re: Re: Re: chvála

Dobře, ale uznáváte, že už je to dáno hlavně kompotencemi prezidenta, jak jsou u nás stanoveny. Ano, je figurka. Tak holt vyskakuje aspoň tam, co může - fakticky mimo kompetence, hlavně v klimatologii. Uznávám to. Ať máme na ty jeho čtyři otázky a odpovědi jakýkoli názor, tak je to s tou figurkou fakticky... pravda. 

IF 5.6.2008 23:36

Re: Re: Re: Re: chvála

Kompetencemi

para 6.6.2008 13:48

Re: Re: Re: Re: Re: chvála?

Ano - kompetece lecos pro pořádek vymezují a je to tak dobře. Dovedu si ale představit na místě V.K. někoho sice podobně činorodého a inteligentního ale podstatně méně narcisticky založeného, který by svou autoritou uplatnitnoval efektivněji a ovlivnoval společnost rovnoměrněji, případně nejvíce tam, kde má systém největší slabiny.  Asi bychom pak zvenku nebyli známí jako tuneláři či klimatologové...  možná bychom nebyli tak světu na očích, ale věřím, že by to bylo celkově smysluplnější.

Krvavé oleje 5.6.2008 19:29

Klaus, Kočárník, Dyba, Dlouhý a další

http://zpravy.idnes.cz/slusny-clovek-byl-a-je-za-hlupaka-rika-investigativni-novinarka-jana-lorencova-19o-/kavarna.asp?c=A080523_153646_kavarna_bos

Emil XX 5.6.2008 20:16

Račte vzít na vědomí že motorová nafta a LTO je TOTÉŽ

Pokud se nafta použila do aut, měla být zdaněna příslušnou daní. Pokud se použila na topení, bylo to bez daně. Pokud je STEJNÝ produkt pro různé použití za výrazně rozdílnou cenu, je tu SAMOZŘEJMĚ možnost nejrůznějších podvodů.

Tato situace není nová, svého času byl benzín pro nákladní auta výrazně levnější, než pro auta osobní a ačkoliv se barvil ("červený benzín") podvádělo se stejně. Toto bylo poukazováno, když tu byly návrhy barevně odlišit naftu a LTO.

Další podobné tunely vytvářejí ekologisté a EU se svou bionaftou a biolihem, v tom biolihu to už teď vypadá na opakování kauzy LTO. Jde o to, aby ta možnost, daná rozdílnými cenami neexistovala, jinak lze podvody různými opatřeními sice omezit, ale zabránit se tomu nedá.

brána 5.6.2008 17:59

mediální anketa

pro Obamu ca 120, pro McCaina ca 180 našich spoluobčanů.

ana 5.6.2008 17:19

Denní motlitba penzisty

Vážený pane presidente, vy nejste rozhodně za klimatické změny zodpovědný a rozhodně jste se na nich podílel minimálně. Jinak je to zřejmě s vaším pocitem propadu svobody a prosperity. Stal jste se jedním z předních tvůrců historicky ojedinělé kvalitativní  přeměny naší společnosti. Vaše obavy o trvalou udržitelnost této nevídané prosperity mají tak svůj velmi racionální základ v minulosti. Dnes nastupuje na světovou politickou scénu generace čerpající z odlišných priorit. Její představy svobody a prosperity jsou modelovány jinými zkušenostmi, příkladně těmi, které vyvěrají z globálního společenského pnutí. Prosím pochopte anachronismus vašich současných snah a přidejte se k nám. Budeme hrát tenis, pít červené,  vzpomínat na náš boj za lepší časy a přihlížet jak to ti mladí dělají -  a hlavně nebude ostuda.

Historik 5.6.2008 17:26

Re: Denní motlitba penzisty

Ti dnešní mladí připomínají "hrdiny" jako byl svého času třeba mladý nadšený SA Sturmfuhrer Horst Wessel a dovedou to k podobným koncům.

Představy dnešních mladých jsou motivovány plným žlabem a naprostou nezkušeností se stavem, kdy je ten žlab prázdný. Dokonce si nejsou schopni uvědomit, že jsou na světě miliardy lidí, kteří mají do žlabu hodně vysoko, pokud neumírají hladem.

brána 5.6.2008 17:36

Re: Re: Denní motlitba penzisty

Mám na mysli mladší - třeba tyhle Obamovce a tak.  Vůbec ne Posthusákovce - ale čert nikdy nespí a možná, možná to trochu dojde i jim. Je mezi nimi setsakra hodně oportunistů. A trend je trend.

Ivo Fencl 5.6.2008 19:13

Re: Denní motlitba penzisty

Hezky napsáno, ale Vám nezáleží na pravdě.

ana 5.6.2008 19:48

Re: Re: Denní motlitba penzisty

Ano, mě záleží více na pravdách, které se mohou mohou stát základem společné dohody. Obrazně řečeno košem různých pravd, který všichni akceptují. Má subjektivní pravda je v této souvislosti popravdě druhotného významu.

Ivo Fencl 5.6.2008 20:26

Re: Re: Re: Denní motlitba penzisty

Jo, to zní rozumně. Víte víc než já. I.

H.K. 5.6.2008 20:34

Re: Re: Re: Denní motlitba penzisty

..Autor: ana IP: 85.2.197......... světovou politickou scénu generace čerpající z odlišných priorit. Její představy svobody a prosperity jsou modelovány jinými zkušenostmi, příkladně těmi, které vyvěrají z globálního společenutíského pn.

Z jakých priorit čerpá mladá generace přicházející na politickou scénu? Jaké jsou její představy svobody a prosperity?

 Máte zajímavé myšlenky, ale já se musím přiznat, že jim nerozumím.

Autor: ana IP: 85.2.197.,...mě záleží více na pravdách, které se mohou mohou stát základem společné dohody. O jakých pravdách je řeč?  Vy máte dokonce celý koš pravd. Já se musím přizbat zase k nevědomosti. Já nevím co to pravda je. To je to co si myslím já, nebo to co si myslíte Vy? ...subjektivní pravda.. Ono existuje pravd víc? Sujektivní pravda je co. Potom by měla existovat také pravda objektivní? Promiňte jsem z toho nějak zmatený. Možná v tom máte jasno alespoň Vy.

Frant. Lukeš 5.6.2008 17:13

Je deprimující číst tak nesmyslná tvrzení

        Jen několik poznámek ke čtyřem otázkám, které klade prof. Klaus:

1) Pečlivá vědecká měření svědčí o tom, že skutečně žijeme v období významných klimatických změn, pokud přijmeme skutečnost, že zvýšení průměrné teploty zhruba o 0.7°C za asi 60 let je významné - a ono to skutečně významné je. Je třeba uvážit, že již dnes se rozhoduje o tom jaké klima zde bude za 50, 100 a více let a je zcela nepochybné, že i ta změna o 0.7°C způsobila  klimatické změny, které mají pro  st ovky milionů lidí (převážmě v tropických oblastech) neblahé důsledky.

2) Člověk produkuje ročně kolem 30 miliard tun CO2 a toto množství neustále narůstá (v poslední době především "díky" Číně) a tento plyn má (spolu s dalšími skleníkovými plyny produkovanými člověkem jako metan, oxidy dusíku) vliv na růst teploty atmosféry, resp. globální teploty, což plyne z jednoduchých fyzikálních zákonů.

3) K tomu zda se má člověk znepokojovat mírné zvyšování teploty snad poslouží tato poněkud morbidní alegorie:představte si nádobu s vodou a v ní žábu. Voda je 20°C teplá. Nechť se voda zvolná ohřívá, např. o 0.01°C za minutu. To není mnoho a žáíba to drahnou dobu ani nepocítí. Nicméně nejpozději za 133 hod. je žába uvařená.  I když samozřejmě v našem případě nejde o to, že by se lidé uvařili je třeba vzít na vědomí, že zvýšení globální teploty o dejme tomu 5°C by vedlo zřejmě k vytvoření takových podmínek na zemi, že by se přinejmenším podstatně snížil rozsah země vhodné k obývání.

4) Podle méh soudu je do jisté míry ovlivnit změny klimatu především omezením produkce skleníkových plynů, resp. nějakou jejich neutralizací. Protože situace je z hlediska dalších generací velmi vážná, je nanejvýš potřebné se již dnes starat o nápravu, Nechat to těm budoucím generacím, aby se o sebe postaraly - vždyť my se přece také staráme o svůj blahobyt, není-lž pravda - je naprosto nezodpovědné, Bohužel, tohle vysvětlit našemu panu presidentovi je nad lidské síly. 

honzak 5.6.2008 17:29

Re: Je deprimující číst tak nesmyslná tvrzení

"Je třeba uvážit, že již dnes se rozhoduje o tom jaké klima zde bude za 50, 100 a více let" rozhoduje se kde? A kdo?

Já starý technik se bláhově domnívám, že o typu klimatu rozhodují fyzikální a chemické procesy.