24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

DOBA: Nepíšeš si o něčem závadném, občane?

Standardní jezdci digitální apokalypsy jsou tři: terorismus, drogy a dětská pornografie. Poslední dobou to vypadá, že se k nim kvalifikuje ještě šíření dezinformací, ale zatím za svými třemi osvědčenými kolegy poněkud pokulhává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.11.2022 22:19

Inu, ona ta zelená transformace má své nevábné dopady, jež převažují. Nicméně víra v zeleno se přes ně přenese. Planeta musí být spasena, i kdybychom chcípnout měli. Stejně je lidí jak sra¢ek © poručík Hamáček, film Černí baroni.

J. Jurax 2.11.2022 22:23

To č v těch sta¢kách místní cenzor nepovolí, ač je to citát klasika, takže ¢ ... :-)

P. Molík 2.11.2022 12:47

Je naprosto evidentní, že současní rakušanovští cenzoři a další protidemokratická havěť chtějí skrze maximální ochranu jimi prosazovaných dezinformací učinit pro prosazení svých morálně zvrácených záměrů mnohem víc než kdysi ideologové a cenzoři pod kuratelou hlavního normalizačního ideologa Fojtíka. Tehdy to byla jen propagandistická hra, protože i Fojtík s Biľakem věděli, že lidé ve své většině mají politicky neuvědomělé názory a tak stačilo, když budou politicky neuvědomělí onou mlčící většinou. Současní vládní ideologové a další hlupáci a dezinformátoři ve službách Bruselu a Berlína mají mnohem smělejší ambice, oni nám chtějí změnit myšlení a rámci šílených bruselských sociálně-inženýrských experimentů po nás požadují v rámci budování polistopadové diktatury maximální oddanost a dodržování pravidel autocenzury v intencích bruselsko-eurohujerské politické korektnosti. Abychom se nakonec nedočkali časů, kdy budou občané naříkat a vzpomínat na zlaté estébáky, kdy ten dezinformační tlak byl mnohem snesitelnější než nyní.

J. Jurax 2.11.2022 13:10

To máte těžký. Dřív bylo aspoň RFE, dnes tohle jde z tzv. Západu, kde jsme kdysi hledali pravdivější informace.

P. Diviš 2.11.2022 15:00

Možná, že se o nějakou přehnanou cenzuru snaží, ale každopádně je srovnání s dobou Fojtíkovou zatím ještě poněkud mimo.

F. Zrcek 2.11.2022 11:51

Vzpomínám si že StB chtěla otvírat veškerou poštu mezi imperialistickými státy a tehdejší ČSSR. Listovní tajemství nebyl problém, problém byl, že to nejspíš nestíhala. Tehdy byly záminkou špionážní informace a později, podobně jako dnes, podvracení budování socialismu v zemích tábora míru. Taková Stasi to možná i stíhala a němci jsou dobří donašeči. Myslím, že u nich to funguje i dnes proti AfD a dalším podvracečům neliberální demogracije, snad s výjimkou islámských teroristů chráněných zákonem.

Jestli to už dnes funguje i v dalších státech EU nemám tušení, ale nemají šanci dlouho odolávat.

V. Kuhaj 2.11.2022 10:32

Ale vždyť se to ví celou dobu! Všichni víme, že to je nová totalita, schovaná za nadávání komunistům a ochranu dětí a svobody slova atd. Ano, dobrý postřeh s těmi třemi apokalyptickými jezdci - ochranou před terorem, drogami a zneužíváním dětí. To je neprůstřelné.

Slušný člověk nemá co skrývat?! V Orwellově 1984 je v každé domácnosti televize, která m.j. nahrává vše, co se v místnosti děje. A nikdo nedržkuje, protože slušný člověk přece nemá co skrývat! Jo, a byla válka, takže případné držkování mohlo zavánět ideodiverzí.

Zas a znovu: svatý Orwelle, ty to vidíš!

P. Diviš 2.11.2022 11:16

"Nadávání" komunistům, nacistům, fašistům, zeleným Khmerům nebo rusistům nemůže nikdy uškodit.

V. Kuhaj 2.11.2022 11:33

Může. V případě, že se to nadávání používá manipulativně k odvedení pozornosti od faktu, že ti co nadávají, v podstatě nejsou jiní.

J. Jurax 2.11.2022 13:24

Ono když se oficielně moc nadává na zjevné cíle, nezřídka to bývá ku přehlušení oficielně nežádoucího nadávání na jiné cíle. Je to základní abeceda manipulace s veřejným míněním.

P. Diviš 2.11.2022 15:01

Ano, ale to už je na nás, abychom si vybrali.

J. Joudová 2.11.2022 17:26

https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?cizi_slovo=rusistika&typ_hledani=prefix

P. Brich 2.11.2022 12:46

A proto nám Fialenskij neustále vtlouká do hlavy, že jsme ve válce!!;-€EU;-O

V. Kuhaj 2.11.2022 12:57

No jistě. Každý slušný člověk přece musí pochopit, že za takových okolností je opravdu nutné zavírat za názor (viz ti dva neopatrní chlapi) a ukončit vysílání nepřátelských vysílaček. Eh, čo to táram, proruských desinformačních webů.

L. Novák 2.11.2022 9:06

Moc pěkně napsáno. I ten příklad nemá chybu: ;-D

"Stabilita, úcta a zelená transformace. Ty jsi Evropa."

... Není lepšího příkladu, jakými cestami se k nám dere ZELENÁ EU-TOTALITA...

Buduj vlast, posílíš mír! :-P

V. Kuhaj 2.11.2022 10:21

No jo, jenže tou úctou je pravděpodobně myšlena naše úcta k zelené ideologii, ne úcta politiků vůči lidem.

I. Schlägel 2.11.2022 8:44

A bude hůř.

J. Anděl 2.11.2022 8:36

Jsem opravdu rád, že se svobodě slova věnují i lidé, jako je pan Kechlibar, a nikoliv jen otevření fanoušci zemí a metod zemí, kde se s instalací šmírovacích systémů nes... netrápí a prostě ho implementují.

Sice jsem skeptik (no, pan Kechlibar trochu taky, počítá s verzí 3.0), přesto souhlasím s nutností stát, nadstát i korporace (jiná forma nadstátu) nějak krotit.

Jinak ovšem si nemyslím, že svoboda slova buď je, nebo není, jak je zvykem tvrdit, to je extrémně zjednodušené a tak nepravda. Každý zájem jednoho subjektu někde narazí na zájem jiného. Téma je na diskuzní večer.

P. Diviš 2.11.2022 9:42

To není skepse, to je realita.

R. Gramblička 2.11.2022 9:45

chcete snad naznačit, že mezi názorovými oponenty "otevřených fanoušků zemí a metod zemí, kde se s instalací šmírovacích systémů nes... netrápí a prostě ho implementují." je zástanců svobody slova málo? Nebo méně, než u těch fanoušků diktatur, takže jste rád za každého dalšího? Nemělo by to být naopak? A jsou všichni ti fanoušci skutečně fanoušky diktatur?

P. Diviš 2.11.2022 9:52

Jo, bývá jich méně, kdo by dokázal fandit zároveň svobodě a státu, který ji potlačuje víc, než jiné státy?

Být rád za každého dalšího? Já jsem rád vždy jen sám, nikdy za někoho jiného. Za dalšího zastánce svobody bývám spíš mírně vděčný.

R. Gramblička 2.11.2022 10:23

já se ptal na oponenty fanoušků diktatur. Těch by mělo být z logiky věci víc, ale stesk pana Anděla naznačuje opak

J. Anděl 2.11.2022 10:50

Nevím, jestli se mi podaří to správně vyjádřit.

Spíš si myslím, že současná diskuze o svobodě slova je poznamenaná aktuální situací, kdy omezovaná je (či se cítí) konkrétní názorová skupina, u které jsou nejnápadnější řekněme nemainstreamové názory na covid a válku na Ukrajině.

V reakci na tato omezení (blokace serverů, diskuze o boji s dezinformacemi atd.) často volají po ochraně svobody slova. Minimálně někteří diskutéři, kteří se k této skupině hlásí, však dříve požadovali například zákaz "propagace islámu". A mám podle mě oprávněné obavy, jak by se, kdyby měli tu moc, postavili třeba k "propagaci homosexuality" atd. Zkrátka myslím si, že by svobodu slova rychle pustili k vodě.

A to si nemyslím o Marianovi Kechlibarovi.

P. Diviš 2.11.2022 11:18

Jo, je to paradox.

P. Brich 2.11.2022 12:53

Anděli, Anděli. Pletete si pojmy s dojmy. Islám nemá se svobodou slova co dělat. Nebo jinak, proč je dokonce trestná propagace nacizmu?8-o

V. Kuhaj 2.11.2022 12:54

Váš výrok: "někteří požadovali zákaz propagace islámu".

Realita: v Západní Evropě zákaz kritiky Islámu do té míry, že bylo policii zapovídáno mluvit o počtech pachatelů z těchto zemí, o nenávistných výrocích imámů apod.

Závěr: takže mluvíte o tom, co by bylo kdyby bylo něco jiného, zatímco skutečnost, tedy to co reálně probíhá, zcela pomíjíte. Požadováno bylo zveřejňování těch zvěrstev a uzavření hranic. O zákazu propagace řeč nebyla.

Váš výrok:"A mám podle mě oprávněné obavy, jak by se, kdyby měli tu moc, postavili třeba k "propagaci homosexuality"

Realita: homosexualita je propagována v míře nebývalé, zneužity k tomu příběhy o ústrcích vůči této skupině, ať již skutečných nebo domnělých, střelba pošuka z Bratislavy promptně zneužita k požadavkům na manželství.

Závěr: opět vyslovujete úvahy, co by asi někteří dělali, kdyby měli tu moc. Realitu neřešíte. A homosexualita má být tolerována, nikoli propagována. Jestli si myslíte opak, měl byste to zdůvodnit.

J. Jurax 2.11.2022 13:30

Souhlas.

J. Anděl 2.11.2022 14:48

O zákazu propagace v diskuzích řeč byla, možná jste o tom nepsal vy, ale já vás přece nijak nejmenoval.

Svoboda slova zahrnuje svobodu říkat, že islám nebo homosexualita (nebo cokoliv jiného) jsou dobré věci, nebo že jsou to špatné věci, a o tématice diskutovat.

P. Brich 2.11.2022 15:40

Tedy i říkat, že Mein Kampf je dobré čtení, že Anděli.

J. Anděl 2.11.2022 15:49

Jestli se to nesmí, je to omezení svobody slova. Nepíšu, jestli je to správné nebo špatné.

Ale vydávat a prodávat se smí.