25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DISKUSE: Vlajky české i nečeské

Jedni je nadšeně velebí jako výraz solidarity a sounáležitosti, značí si jimi klopy sak a profily na sociálních sítích a pohrdlivě se vyjadřují o každém, kdo nesmýšlí stejně žlutomodře. Jiní by na jejich místě radši viděli vlajky české a polohlasně namítají, že čeho je moc, toho je příliš

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Malovec 27.3.2023 8:50

Nezbývá, než s naší hymnou hrát tu ukrajinskou. Jistě už se připravují osnovy pro školy, kde bude její výuka zahrnuta. A končně to bude jako za bolševika.

D. Mach 27.3.2023 9:01

Za bolševika jste se učil ukrajinskou hymnu? Hmmm ...

M. Malovec 27.3.2023 9:04

Ráčej si vzpomenout, jsou-li tak stár - za bolševika se hála naše, sovětská i s písní Práce. Tu by mohla nahradit "hymna" EU. A hlavně lepit na okna. Svátků máme dost.

P. Han 27.3.2023 9:22

Že by se hrála Píseň práce s naší a sovětskou hymnou, nepamatuji. Internacionála, to jo. Ale chcete-li lepit, chybí-li vám to tak moc, nikdo vám nebrání. Jen to nevymáhejte po ostatních.

P. Sura 27.3.2023 11:58

Hlavně zhasínat v předsíni a třídit odpad..... !

J. Anděl 27.3.2023 8:50

Autorka píše: "V normální společnosti je normální mít na věci a události různé názory."

Výborně, jsme tedy normální společnost.

Diskutovat se v naší zemi nezapomnělo, jak autorka tvrdí jinde. Že to nevypadá jako rozhovor u rozvodového právníka? No jasně, však se taky nerozvádíme, vůbec nejsme a ani proboha nechceme být manželé. Dejte pokoj.

:-)

P. Sura 27.3.2023 8:44

Ale ovšem! Mně vůbec nevadí, že jiný má jiný názor (byť s ním bytostně nesouhlasím). Vadí mi ale, když právě takový člověk si myslí, že já mám sdílet ten jeho !!

B. Rudolf 27.3.2023 8:37

V příspěvku byl "zamlčen" jeden fakt, který je pro posouzení vzniklé situace podstatný. A to skutečnost, že nedávno se zmanipulovaný (sem by se možná hodila jiná výstižnější charakteristika toho davu, ale to by mi možná zablokovali příspěvek) dav rozhodl sundat Ukrajinskou vlajku násilnou cestou.

Všechno ostatní v příspěvku je víceméně v pořádku. Ale násilné akce (byť bez krveprolití) jsou ještě škodlivější než vyvěšení vlajky s hlavou nenáviděného politika v pytli na mrtvoly na budově ministerstva.

Je možné mít opoziční nebo disentní názory. Ale je nutné je prosazovat rozumnými nenásilnými způsoby.

K. Křivan 27.3.2023 8:44

Když vrchnost má obsazené všechny mocenské posty, od presidenta republiky po hajzlbábu na policejním ředitelství, tak jsou "nenásilné způsoby" naprosto pro kočku. Lid je pak jen plebs, kterému se předhodí "chléb a hry", a musí jásat a hlavně volit.

D. Mach 27.3.2023 9:02

To přece platí už několik let. Vrchnost Babiš + Zeman vám ale zjevně nevadila.

B. Rudolf 27.3.2023 9:42

Vyzývat v této situaci k násilí považuji za zločin.

P. Hák 27.3.2023 8:54

Zajímavé je, že z toho davu násilníků nevyletěla na policii jediná láhev, jediná dlažební kostka. Jediné násilí, které bylo lze pozorovat, pocházelo ze strany policie. Skupina lidí (dav to nebyl, v porovnání s s tou masou předtím) stála a něco pokřikovala, což bych nenazýval násilím. Soudím podle policejního videa.

B. Rudolf 27.3.2023 9:45

V tom máte možná pravdu. Skutečně jsem přemýšlel, jestli nenajdu vhodnější slovní spojení než "násilný způsob", jenomže jsem ho nenašel. A skutečně asi nešlo o klasické násilí. Šlo o to, že dav se rozhodl zacházet s cizím majetkem proti vůli jeho vlastníka. Jak to zkráceně nazvat? Nebylo by to násilí na lidech, ale na jejich majetku.

P. Hák 27.3.2023 10:26

No já nevím, k čemu se dav rozhodl. Tohle nemohu posuzovat, soudím jen to, co jsem viděl. Výkřikům jsem moc nerozuměl. Je možné, že máte pravdu, já to prostě z těch záběrů nepoznám.

P. Brich 27.3.2023 13:00

A kdo je vlastníkem toho majetku, Rudolfe?8-o

D. Laurencikova 27.3.2023 9:44

Dnes ma vetsina lidi v kapse telefonek, ktery mu umozni situaci zvecnit. Takze je davno prokazane, ze tou nasilnou cestou kracela policie a nikoliv ten prave pro-ukrajinskou propagandou nezmanipulovany dav.

M. Hoblík 27.3.2023 8:36

TAké jsem si všiml a dost se mi z toho dělá nevolno!

K. Křivan 27.3.2023 8:31

Vlajka státu, kde se oslavují masoví vrazi volyňských Čechů (/oláků Židů a jiných ..) a staví se jim pomníky na každém rohu, nemá v ČR nikde co dělat.

Do naší vesnice přšlo pár českých rodin z Volyně, hned po válce.. Takže moc dobře víme o co jde.

P. Sura 27.3.2023 8:50

Spláchni po sobě !

Ś. Svobodová 27.3.2023 8:29

Hezké ale naivní. Nemyslím si, že by před demonstrací vládla veřejnému prostoru diskuze zda cizí vlajky vyvěšovat nebo ne. Většině lidí to bylo fuk. Situace se vyhrotila v prostoru a čase. Možná policie mohla postavit proti davu mediátora namísto ozbrojenců. Ale pochybuji, že by byl dav rozhněvaných lidí ochotný se nad jeho pohledem zamýšlet.

P. Hák 27.3.2023 8:51

Především je otázka, zda o klidný průběh celé akce policie měla zájem. Z policejního videa jsem ten dojem neměl.

P. Sura 27.3.2023 8:53

No právě! A navíc, kdyby policie nezabránila "rozhněvanému davu" (čím rozhněvaného ?) strhnout UK vlajku, je téměř jisté, že by to UK vnímala jako provokaci.

D. Laurencikova 27.3.2023 9:48

UK by vnimala jako provokaci, ze nekdo nechce v Cechach jejich vlajku na ceskem narodnim muzeu? A my ji tam prave proto vesime, aby jsme je neprovokovali, nebo ji ze stejneho duvodu nesmime sundat... nebo co tim chcete rict? V takovem pripade ja k tomu reknu: To jsme dopadli!

V. Braun 27.3.2023 9:59

Jsem zvědav, kdy do některých hlav konečně pronikne, že UK je United Kingdom, jeden rok na to evidentně nestačí.

P. Sura 27.3.2023 11:59

Akorát že vaše UK používá vlajku GB.

D. Laurencikova 27.3.2023 15:59

To je pravda. Odpovite na otazku, proc se bojite provokovat Ukrajinu sundanim jeji vlajky z Narodniho muzea?

R. Gramblička 27.3.2023 8:10

Tady se udržuje názor, že všude vyvěšované UA vlajky jsou projevem podpory ČR Ukrajině. Ale zatím mi nikdo nevysvětlil, jak konkrétně toto vyvěšování vlajek Ukrajině pomůže.

Pomáháme jím reálně tím, že jim posíláme peníze, humanitární pomoc i výzbroj. Je to naopak UA, která by měla po celé zemi vyvěšovat vlajky ČR, USA, PL, GB, SR atd... jako projev vděčnosti. Zatím se ale spíš chová jako rozmazlený aktivista, který je přesvědčen, že má na pomoc nárok

Ś. Svobodová 27.3.2023 8:38

On je to spíš symbol směrem k Rusku. Cosi jako Je suis Charlie směrem k teroristům. Ne že by to k něčemu bylo...

B. Rudolf 27.3.2023 8:43

Myslím si, že různí lidé vyvěšují Ukrajinskou vlajku z různých důvodů. Někteří (a doufám, že je jich většina) chtějí dát aspoň takto najevo, co si o konfliktu na Ukrajině myslí. A to je podle mne v pořádku.

Pak je zde asi značná část lidí, kteří jdou prostě s davem. Vyvěšují se Ukrajinské vlajky, tak oni ji vyvěsí také. S tím se asi nedá nic dělat. Takoví lidé byli, jsou a budou a obávám se, že je jich možná většina. No a ta nejhorší sorta, to jsou lidé, kteří vyvěšují vlajky z kariérních důvodů. Takových je také dost.

Myslím si, že vyvěšování vlajek Ukrajiny nebo Tibetu má smysl. Jenom by to mělo být autentické. Tedy lidé by je měli vyvěšovat jen v případech, kdy tuto potřebu opravdu cítí.

V. Braun 27.3.2023 10:01

To si trochu pletete slova, je to projevem solidarity, pokud chcete použít slovo podpora, tak je to znakem morální podpory. A ano, máte pravdu, to nestačí a je třeba podporovat i materiálně, nejen humanitární pomocí ale zejména zbraněmi.