25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DĚJINY: Poučení z Mnichova

Bude tomu letos už 85 let, co se mírotvůrce Chamberlain vrátil z Mnichova s povzbudivými slovy: „Dnes podruhé v našich dějinách přišel z Německa do Downing Street čestný mír. Věřím, že je to mír pro naši dobu.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 4.2.2023 18:01

Lzes Vintre.

Rusko, i když samo vyjednalo Minské dohody, prohlásilo, že není odpovědné za jejich plnění, protože není smluvní stranou.

Melo dojit ke stazeni tezkych zbrani, coz neucinila ani jedna strana.

J. Ticháček 4.2.2023 14:36

Jenže ta prastará dohoda tu Ukrajinu zavazovala k několika věcem, které nejen nedodržela, ale obratem si změnila pár zákonů tak, že ty podmínky těch dohod znemožnila plnit i do budoucna. Takže to tzv. Budapešťské memorandum je v podstatě neplatné téměř od jeho zveřejnění.

M. Grundmann 4.2.2023 14:55

Budapešťské memorandum předpokládalo neutralitu Ukrajiny. To byl hlavní a trvalý cíl ruské zahraniční politiky. Zvítězily však USA, které chtěly udělat z Ukrajiny nepřítele Ruska.

R. Tichý 4.2.2023 18:19

Lzes. Rusavi si pro svou agresi duvod vzdycky najdou. Smlouvy s rusaky nemaji hodnotu.

V souvislosti s anexí Krymu Ruskou federací a výzvami, aby Ruská federace dodržovala budapešťské memorandum, prohlásil ministr zahraničí RF Sergej Lavrov: „Ruská federace se podpisem budapešťského memoranda o poskytnutí bezpečnostních záruk Ukrajině nezavázala, že bude uznávat výsledek ozbrojeného státního převratu." Samotnou platnost tohoto memoranda však Rusko vyjádřením svého ministra zahraničí nepopírá.

O. Kaucký 4.2.2023 15:08

Zaplať Pán Bůh, že ty atomovky nemají. To už by se dávno nad Evropou táhly mraky, jako když bouchl Černobyl.

L. Caslavka 5.2.2023 9:20

Zapominate p. Tichy na fakt, ze v r. 2014 se Krym /jiz podruhe/ rozhodl osamostatnit po nasilnem prevzeti moci nacionalisty na Majdanu a vychod UA respektoval uzemni celistvost - chtel jen autonomii v ramci UA. Z duvodu protiruskych opatreni

Zelenskeho, jehož vláda postavila mimo zákon více než tucet politických stran a zabavila jejich majetek, zkonfiskovala majetek pravoslavné církve a pronásledovala jejich duchovní za obranu ,,Svaté Rusi" složené ze tří sesterských zemí slovanského východu, jejichž mateřským městem je Kyjev. Zelenský, který téměř polovině obyvatel zakázal používat rodný jazyk, pálil knihy, ničil sochy a filmy zobrazující kulturu v tomto jazyce, pronásledoval novináře za to, že informují o tom, co zamýšlí, zadržoval politické aktivisty, kteří byli proti němu, a ve volbách, které vyhrál, lhal a sliboval, co neměl v úmyslu... 8-o

R. Tichý 5.2.2023 13:42

Demonstrace na Ukrajine začaly v noci 21. listopadu 2013, den poté, co tehdejší druhá vláda premiéra Mykoly Azarova pozastavila přípravy podpisu Ukrajinsko-evropské asociační dohody. Protesty, které byly mnohdy velmi násilně potlačeny, vedly až k převratu a svržení prezidenta Viktora Janukovyče v únoru 2014 a vzniku prozatímní vlády Arsenije Jaceňuka.

Protesty probíhaly na různých místech země, nejdůležitější byly protesty v hlavním městě Kyjevě na Náměstí Nezávislosti, kterému se říká Majdan a dalo protestům název.

Na vnitropolitické změny na Ukrajině zareagovala Vladimirem Putinem vedená Ruská federace okupací ukrajinského Krymu a rozpoutáním ozbrojeného konfliktu na východě Ukrajiny. Svou přímou účast v konfliktu Rusko přiznalo jen v případě Krymu a zasahování do suverenity a územní celistvosti Ukrajiny a porušování mezinárodních závazků obhajovalo bezpečnostními zájmy Ruska a ochranou ruskojazyčných obyvatel Ukrajiny.

Takze je to uplne jednoduche. Stejne jako u nas v roce 1968, na Ukrajine 2014-rusaci si chteli zajistit spravne smerovani sveho vazala.

P. Diviš 4.2.2023 11:39

Přesněji řečeno, on (Putin) nechtěl jednat, jen diktovat.

A. Renjascu 4.2.2023 9:52

Dle autora proti Rusku stojí celý civilizovaný svět, který je ekonomicky mnohem silnější. Což v praxi znamená, že jde pouze o pár západních zemí o jejichž civilizovanosti si na blízkém východě a v severní Africe (ale třeba i v latinské Americe) myslí své. Těžko se jim divit, když jim ten slavnej západ jen za posledních dvacet let vyvraždil minimálně 1,3 milionů civilistů (to jsou naše západní údaje, napadené země udávají čísla výrazně vyšší, jen Irák hlásí počet civilních obětí přes milion) těchto zemí a to vše pod falešnými a lživými záminkami. To ovšem autorovi - a nejen jemu - tak nějak uniklo, takže zapomněl organizovat koncerty, požadovat sankce, zabavovat prachy a vytvářet sankční seznamy těch, kdo se na této na západě nepovšimnuté genocidě civilistů podíleli a to předně USA a Velké Británie.

P. Sura 4.2.2023 10:38

Ponekud to pletete. Západ nevyvraždil, jen nezabranil, aby se vyvrazdili mezi sebou.

P. Diviš 4.2.2023 11:41

Ano, ale to ruské flašinety neregistrují a pořád melou své lži.

A. Renjascu 4.2.2023 12:37

Hm...

Celosvětová skupina 63 národních lékařských organizací IPPNW odhaduje, že jen za prvních deset let trvání války v Afghánistánu zahynulo 220 000 lidí. Podle Amnesty International se USA během vlády Baracka Obamy dopustily válečných zločinů a to obzvláště použitím takzvaných bezpilotních letounů, které z 90 % zabíjely civilisty. USA použily při náletech bílý fosfor, který způsobuje strašlivé popáleniny a je Ženevskou konvencí zakázaný.

Počet obětí v Iráku se nově udává minimálně 460 000 a z toho minimálně 70% zemřelo násilnou smrtí.

https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/25576-afghanistan-do-rukou-ciny-my-uz-si-nevime-rady-komentar-stepana-chaba.htm

https://t.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/zahynulo-pri-tazeni-zapadu-proti-teroru-1-3-milionu-lidi_337622.html#.VRW-vo7nJkQ

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/valka-v-iraku-ma-ctyrikrat-vic-obeti-nez-se-uvadelo-spocitali-akademici-206528

P. Sura 4.2.2023 12:58

No jasně. A kvůli tomu, aby vyvraždili co nejvíc civilů tam Američani jeli pres pul světa...

A. Renjascu 4.2.2023 14:55

To je úplně fuk kvuůli čemu tam jeli, ti civilisté prostě a jednoduše díky tomu byli zabiti. Jinak, ale pokud vám o to jde, tak všude kam vlezli to bylo protiprávné a na základě vylhaných argumentů. A koneckonců ropu na severu Sýrie kradou USA dosud i přes stížnosti syrské vlády.

J. Lukavsky 4.2.2023 18:39

Indiáni, muslimové aj. domorodci se vesele vraždili mezi sebou navzájem už dávno před Kolumbem či jiným bílým mužem. Ale je pravda, že šípy či šavličkami to jde mnohem pomaleji. Co přinesl ten opovrhovaný bílý muž třebas Africe vidíme. Všechny národy co svrhly jho kolonializmu přímo raketově nastartovaly svůj ekonomický, technický a kulturní rozvoj. Staly se záviděníhodným místem k životu. No Maroko asi bude výjimka. Nemám pravdu? J.L. end

A. Renjascu 4.2.2023 21:29

Afghanistán, Irák, Sýrie, Lybie, Srbsko... nemají s indiány společného vůbec nic. A samozřejmě je velký rozdíl pokud se lidé v národě vraždí mezi sebou a tím, když tam přijde jiná země a začne je vraždit.

P. Pepax 4.2.2023 9:38

Žádné poučení z Mnichova nelze aplikovat na současnou válku na Ukrajině, je to jen ideologická konstrukce.

R. Tichý 4.2.2023 11:09

Ne, je to uplne stejne, presne jak psano v clanku.

"Nestastni soukmenovci", nedostatecnost sousedniho statu k existenci, historicka nespravedlnost, novy zivotni prostor,....

Jedine, v cem Putin predci Hitlera je to, ze pozaduje i po zemich mimo svuj dosah, aby se vzdaly sve obranne doktriny-pozadavek na odzbrojeni novych zemi NATO. Ani Hitler si neco takoveho netroufl pozadovat.

O. Kaucký 4.2.2023 14:50

K tomu odzbrojení. Ještě za komoušů si pamatuji různé iniciativy za úplné odzbrojení, a to jak na západě, tak i na východě. No a teď se to na západě povedlo. Naprosto dobrovolně jsme se odzbrojili a co víc ještě probíhá de-industrializace, takže není ani kde nové zbraně vyrobit. Ono postavit fabriky na zelené louce v souladu s „Green-dealem” trvá poněkud dlouho.

R. Tichý 4.2.2023 18:22

Anebo by si rusaci netroufli Ukrajinu napadnout. Kdo vi....

Souhlas-zapadni levice dovedla Evropu do (_!_)

O. Kaucký 4.2.2023 19:59

Nejen Evropu, co tak čtu o USA, tak tam je to ještě horší. Proto bychom měli být s těmi dary velice opatrní.

J. Vintr 4.2.2023 9:11

Autor by měl svou myšlenku dotáhnout do konce. Co když padne "poslední Ukrajinec" a zloduch Putin stále nebude poražen? Co pak? Už má sbaleno, aby pod velením soudruha generála vyrazil na Rusa?

P. Dvořák 4.2.2023 9:30

Když padne poslední ukrajinský Ukrajinec, tak možná přijde na to, že půjdou bojovat i čeští nebo polští Ukrajinci :-)

J. Vintr 4.2.2023 10:07

Bohužel to bylo vždycky tak, že se lidí, které stát posílal do války, nikdo neptal na jejich názor. Není důvod se domnívat, že teď to bude jinak. Ty zfanatizovaní, kteří slintají nenávistí k "nepříteli", jsou potřební jen na to, aby začali střílet jako první. Pak už to šlo vždycky samo. A také se takoví fanatici hodí do popravčích čet, které budou střílet dezertéry....

R. Tichý 4.2.2023 11:09

Takze na Ukrajine bojuji rusti dobrovolnici.

J. Vintr 4.2.2023 11:22

Nevím, jak to souvisí s tím, co jsem napsal, ale na Ukrajině bojují v současné době hlavně ruští dobrovolníci. Říká se jim wagnerovci. Jinak podle některých lidí ze Západu, kteří žijí v Rusku, je tam mezi lidmi taková nálada, že většina Rusů chápe tuto zástupnou válku se Západem jako existenční.

R. Tichý 4.2.2023 11:33

Aha, takze mobilizovani rusaci byli vyslani na Sibir kopat konecne kanalizaci, zdecimovane paradesantni jednotky mely problem s uplavici....

Lzes Vintre. Presne podle postupu ruskych propagandistu.

A rusaci nemaji na Ukrajine co delat, nebyli pozvani.

F. De Winter 4.2.2023 8:16

Automobilka v Mladé Boleslavi zastavila výrobu. Automobilka v Kolíně zastavila výrobu. Zatím dočasně. Automobilka v Nošovicích zatím výrobu nezastavila. Vyhráváme.

P. Vychodil 4.2.2023 10:04

Dočasně na furt...

R. Tichý 4.2.2023 11:27

Jak to souvisi s ruskou valkou na Ukrajine?