20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DĚJINY: Poučení z Mnichova

Bude tomu letos už 85 let, co se mírotvůrce Chamberlain vrátil z Mnichova s povzbudivými slovy: „Dnes podruhé v našich dějinách přišel z Německa do Downing Street čestný mír. Věřím, že je to mír pro naši dobu.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 5.2.2023 1:12

Vlastní území je nejdůležitějším atributem jakéhokoliv státu a jeho téměř jediným majetkem. Prosperita každého státu závisí na jeho území. Podstatné není absolutní využití území, ale využití území na jednoho obyvatele státu. Odchodem Němců se sice absolutní využití území zcela logicky zhoršilo, jeho využití na jednoho obyvatele se však zlepšilo a je zdrojem naší dnešní prosperity.

Podobné je to i s hospodářským růstem díky přistěhovalcům. Absolutní výše produkce sice stoupá, ale produkce na jednoho obyvatele často roste méně než bez příchodu přistěhovalců. Malý hospodářský růst při poklesu počtu obyvatelstva často znamená prosperitu zbývajících obyvatel. Přesně to se stalo ve středověku po morových epidemiích, kdy se životní podmínky poddaných výrazně zlepšily a došlo k výraznému kulturnímu rozvoji Evropy.

M. Grundmann 5.2.2023 1:01

Nejedná se o podporu nějakých jiných režimů. Jedná se o přesvědčení, že válku na Ukrajině vyprovokovali američtí politici svými intrikami. To nemá s názorem na Rusko nebo Čínu nic společného. Osobně nesouhlasím s tím, abychom vyvolávali válku s Ruskem nebo Čínou, ať už si myslíme o těchto státech cokoliv. To, že máme kritický názor na vnitřní fungování těchto států, neznamená pro mě nutnost jít s nimi do konfliktu. Jinými slovy naprosto nesouhlasím s tzv. politikou lidských práv a podobnými politickými projekty. Odmítám jakoukoliv politiku šíření jakýchkoliv hodnot.

J. Vintr 5.2.2023 0:59

A co by se stalo? Fungování státu nezávisí na jeho velikosti. Uškodilo nám nějak odpojení Slovenska? Nebýt válečných událostí, tak by třeba autonomie oblastí s převážně německým obyvatelstvem nebo i jejich přičlenění k sousednímu státu našemu státu nijak neuškodilo. Nakonec velká část území, odkud bylo násilně vystěhováno německé obyvatelstvo, dlouhou dobu po válce nebylo nijak smysluplně využíváno. A o části tohoto území to platí dodnes.

P. Sura 5.2.2023 0:53

Jo, to beru. Jen mi uniká, jak to, že si své frustrace vybíjejí podporou nebo obdivem k režimům jako je Putinuv, nebo Siting-Pchinguv.

J. Vintr 5.2.2023 0:50

Naštěstí to naopak vypadá, že Američani Rusko velice podcenili a zároveň si neuvědomili skutečný stav své armády a armád členských zemí NATO. To dává naději, že se snad neudělají tu šílenost a nepustí se do otevřené války s Ruskem. Ale bohužel můžou zkusit protahovat ten konflikt dodáním další "potravy pro děla" na Ukrajinu z podřadných členských zemí NATO jako jsme třeba my, Poláci a Slováci.....

J. Vintr 5.2.2023 0:39

Lidem, kteří jsou zmanipulovaní, je možno lhát zcela bez omezení......

M. Grundmann 5.2.2023 0:34

Programem sudetských Němců byl pangermanismus, jedno velké Německo, ve kterém by žili všichni Němci kdekoliv v Evropě. Bylo to i obsahem německé hymny. Sudetští Němci nikdy nechtěli být součástí Regnum Bohemiae.

V roce 1918 Němci vytvořili provincii Deutschböhmen, která odmítala zůstat součástí Regnum Bohemiae a snažila se připojit k Rakousku nebo Německu. Německo však nebylo v pozici politické ani vojenské, aby mohlo provincii včlenit do svého území.

H. Rybnická 5.2.2023 0:23

Omyl. Cílem německých občanů byla autonomie. a od té byli v první republice více než daleko. Jen pan prezident se šarmantně v zahraničí oháněl "československým Švýcarskem".

M. Grundmann 5.2.2023 0:21

Cílem sudetských Němců byl zánik této říše Regnum Bohemiae, ať už byl obsah tohoto státního útvaru jakýkoliv. Toho se dalo dosáhnout jenom válkou a tuto válku Němci prohráli.

H. Rybnická 5.2.2023 0:14

Pane Grundmanne Království české nebylo nikdy "české", bylo součástí říše Regnum Bohemiae , řada panovníků česky vůbec nehovořila a "hranice" nebyly nikdy hranicemi v dnešním slova smyslu. Možná byste se měl šířeji informovat a ne sedět na tom socialisticky-jiráskovsko-vlasteneckém výkladu dějin.

M. Grundmann 5.2.2023 0:08

Sudetští Němci žili vždy v zemích koruny české nebo v Českém království. Království české za Rakouska-Uherska nikdy právně nezaniklo. Byli to oni, kdo chtěl změnit přes 1000 let platné hranice. Tímto svým požadavkem vyvolali válku, tuto válku prohráli a byli vyhnáni.

H. Rybnická 5.2.2023 0:07

Zase óbrhistorik. Hitler ji,m pantáto, neslíbil nic jiného než práci, existenci a výdělek kterou jim jejich vlastní vláda, tedy ta prvorepubliková odpírala. Nezaměstnanost byla v Sudetách až 40tikrát vyšší než ve vnitrozemí a to povíce než desetiletí. Vláda první republiky proti tomu nic ale prachsec nic nepodnikla, ba naopak. ještě se čeští poslanci v parlamentě chlubili, kolik tisíc německojazyčných zaměstnanců vyhodili z práce.

H. Rybnická 5.2.2023 0:01

A proč to měla být chyba že se se bránili státu který si je jednoduše začlenil do svého území a ještě je šikanoval? Válku určitě nechtěli a také nevyvolali (ostatně jako dnes ti ruští kluci kteří jsou nabírání a nemají možnost se bránit).

M. Grundmann 4.2.2023 23:59

Je to dáno velmi negativními zkušenostmi s politiky hovořícími o hodnotách, dobru a zlu, pravdě a lásce. Západní společnosti jsou neskutečně pokrytecké a prolhané, pro Čecha až neuvěřitelným způsobem. Lidé, kteří žili nebo žijí na Západě, velmi těžko uvěří oficiální verzi o spravedlivém boji Ukrajinců proti zlým Rusům. Americkým politikům na Západě nevěří snad nikdo, věří jim pouze lidé z východní Evropy.

I. Krahula 4.2.2023 23:46

R^

I. Krahula 4.2.2023 23:46

Lituji posádky ponorek. Mimo jiné i oni zahájí a zároveň ukončí jadernou světovou válku. Do jaké apokalypsy se vynoří?

V. Kolman 4.2.2023 23:42

Použijí-li Američané termín "BILIÓN", znamená to v Evropě "MILIARDA" - (tedy o 3 řády méně).

!!!!!!NA TO NEZAPOMÍNAT!!!!!!

I. Krahula 4.2.2023 23:38

Jak stojí ve Fanfánovi, válka je jediná zábava králů, které je dovoleno se účastnit i prostému lidu.

I. Krahula 4.2.2023 23:35

Diviš div se. Poučím Tě naposled, kolaborovat lze jen na okupovaném území.

P. Sura 4.2.2023 23:30

Překvapuje mě, kolik lidí, kteří dlouho žili na Západě, dneska fandí Putinovi a lidem typu Babiš .... Dlouho se snažím přijít na to, čím to je.

P. Sura 4.2.2023 23:29

Překvapuje mě, kolik lidí, kteří dlouho žili na Západě, dneska fandí Putinovi a lidem typu Babiš .... Dlouho se snažím přijít na to, čím to je.

V. Kolman 4.2.2023 23:28

To je nová ruská hra: [: ROZBOURAT-POSTAVIT :]

;-O;-O;-O

M. Grundmann 4.2.2023 22:50

Žádný názor není automaticky správný. Mezi různými rozumnými názory pak lze ten správný obvykle najít pomocí Occamovy břitvy. Můj názor je rovněž ovlivněn mou dlouhodobou osobní zkušeností se životem na Západě.

M. Grundmann 4.2.2023 22:46

Protože se americká zahraniční politika po roce 1990 zcela změnila. Už to nejsou ty USA, které jsme znali z minulosti a vůči kterým měla většina Čechů včetně mě velké sympatie.

P. Sura 4.2.2023 22:30

Ano, Váš pohled je jednim z možných. Ale to přece neznamená automaticky, že je správný.

V. Církva 4.2.2023 22:29

Jasně, že máš vymytý mozek. Bláznivá operace s čísly "připotroublá". 200 tisícová ruská armáda a 700tisícová Ukrajinská?

Ale abych nebyl úplně bez argumentů, jakkoliv něco tak hloupého cos vyplodil lze komentovat snad jen že tě platí Rusové.

Co se týká těch zombi Rusů a ztrát, tam mají na mysli vězně využívané Vagnerovci. Ano, může to být propaganda a nikdo takový třeba neexistuje a vězně nenabírají. Ono, relativizovat se dá všechno a lhát se dá o všem.

Nemám ale pocit, že se v dnešní době informací dalo takto lhát v naší zemi tak, aniž by se lež neprovalila. Samozřejmě že se věci zveličují a neudávají se Ukrajinské ztráty, ale naprosto na nějaké pravdě ty informace založené jsou. O ruském boji který si neváží vlastních vojáků ví každý kdo zná ruské nas mnoga.

Takže buď jsi Rusi skvěle placený, nebo o Rusku nevíš nic.

P. Sura 4.2.2023 22:27

Tak jen pár příkladů. Proč šli pomahat do Evropy v 1. světové, proc šli pomoct Evropě v 2. světové, proč šli do Vietnamu, když se jich to ani v jednom případě netýkalo?

V. Církva 4.2.2023 22:15

Bylo, jednoznačně. Jak to s mafiány chcete udělat tak, aby jste se nestal jejich otrokem.

J. Sládeček 4.2.2023 22:05

Vy jste inteligent od podívání.

H. Rybnická 4.2.2023 21:48

Ale samozřejmě že (by byla) existovala řešení . jen se o ně nikdo nepokoušel.