19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DĚJINY: Dříve jako dnes

Násilné odvody mladých Poláků do ruské armády, kde byli přinuceni bojovat a umírat za cizí zájmy, byly hlavní příčinou polského povstání v roce 1863. Jeho brutální potlačení patří k důvodům polské nenávisti ke všem ruskému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 2.2.2023 13:16

Nemyslím si, že jsem naivní. S Čínou má problém primárně Tchaj-wan. Nás se přímo tento spor nijak netýká, stejně jako různé etnické spory uvnitř Číny. USA jsou konkurentem Číny a Tchaj-wan je pouze jedním z nástrojů soupeření USA s Čínou. Sekundárně se jedná tedy o spor mezi USA a Čínou někde velmi daleko od nás. Nás se tento spor týká jenom kvůli tomu, že jsme spojenci USA.

V takové situaci, kdy se nás nějaký konflikt týká jenom velmi vzdáleně, bychom se neměli v tomto konfliktu sami angažovat a pouze bychom měli případně podpořit USA, pokud by své spojence o takovou podporu požádaly. My jsme však v čele nepřátelství Západu vůči Číně a to považuji za tragickou chybu. Na tento konflikt nemáme žádný přímý vliv, přímo se nás netýká a podle toho bychom měli k němu taky přistupovat. Je to elementární pravidlo lidského chování všeobecně.

P. Kmoníček 2.2.2023 13:39

Ale jsou pravdivá !

M. Grundmann 2.2.2023 11:51

Neměli bychom se chovat jako Vikingové nebo křižáci. Myslím, že si většina národa přeje žít se všemi ostatními národy v míru a že netouží ani po nějakých výbojích či koloniích, ani po válečném dobrodružství. A pokud se chce opravdu někdo rvát a bojovat, tak ať se věnuje sportu svého výběru. A klidně se může s Rusy nebo kýmkoliv jiným porvat v hokeji či v jiném sportu.

Nikdy by mě v minulosti nenapadlo, že budu muset něco takového psát. Za takový svět jsme bojovali v roce 1989 a dnes se ukazuje, že jsme tento boj prohráli. Tehdy jsem nebojoval proti komunistům nebo Rusům, ale proti systému, který oslavuje válku, násilí a nesvobodu. A to vše se nám teď pomalu vrací zpět.

T. Diblík 2.2.2023 12:34

Mě nikdy nenapadlo, že budu číst text jako je komentář Timofeje Sergejceva publikovaný v neděli 3. dubna oficiální státní agenturou RIA Novosti

Přečetl jsem a mám za to, že jsme také adresáti.

M. Grundmann 2.2.2023 13:18

Ano, je to důsledek naší nerozumné politiky.

T. Diblík 2.2.2023 14:17

Myslím, že ne. Mám za to, že to je dáno přístupem Rusa ke každému, o kom je přesvědčen, že si na něj může dovolit. Jak napsal Tolstoj v Sevastopolských povídkách- Rus chce být aristokrat podle svých představ.

F. De Winter 2.2.2023 11:11

R^R^R^

R. Vacek 2.2.2023 7:38

Poláci se s Ukrajinci nebo Ruskem mydlili opakovaně. Stačí si připomenout polské koncentráky pro ukrajinské a ruské zajatce ve 20. letech a podmínky, které tam panovaly.

J. Ziegler 2.2.2023 8:24

Zatímco Rudá armáda polské zajatce rovnou vraždila.

L. Hančar 2.2.2023 8:47

Trocha černého humoru: RA jim jen zkrátila utrpení od mučení, strádání a závěrečného letu komínem. A už v té době zavedla tímto totální grýndýl: zmenšila uhlíkovou stopu nepřátel na minimum! Při sledování detektivních selanek mě vždy rozhodí situace, kdy policista při zatýkání řetězového vraha mu místo kulky mezi oči nasadí želízka a poučí ho o právech. Naštěstí je to jen film. Je prokázáno, že ve II. světové válce byli největšími řezníky Ukrajinci a Chorvati. Pak dlouho nic a... Japonec.

V. Petr 2.2.2023 10:29

1) Není to jen film, takto to opravdu vypadá na degenerovaném západě. Kdejaký vrah má "právo" na "druhou šanci."

2) Ukrajinci a Chorvati nebyli horším než Japonci. Zato Němci byli "kultivovaní." Vzorný otec rodiny a svědomitý úředník Adolf Eichmann řádně plnil úkol zorganizovat Holocaust...

V. Církva 2.2.2023 18:57

No tak z německé návštěvy japonských táborů se dělalo zle i kovaným SSákům. Jasně Banderovci i Ustašovci byli svině. Ruská armáda zas měla svoje čečenské a jiné menšiny.

To si nevyberete. Proto problém je v těch co válku začali a to jsou tady předeším Rusové..

A pak jak se staví velení k vraždění (Stalin věděl, že se budou lépe vzdávat protivníci co dostanou normálnější zacházení, proto byl za řádění v ruské armádě i provaz). Ona ani ukrajinská armáda nebude podle příruček. Jenže oni jim Rusové vraždí a ničí zemi. Dnes se nám skvěle vykládá, jak jsme měli být k Němcům po válce hodní...

V. Kučer 2.2.2023 8:51

Rudá armáda na to byla zvyklá z dob občanské války, její vojáci bílé před popravou ještě mučili ale jejich protivníci nejednali jinak.

R. Vacek 2.2.2023 11:11

Právě proto je důležité nevracet se ke starým křivdám, ale budovat korektní vztahy. Vždyť dnes už jsou všude jiné generace, jiné režimy. V Rusku komunismus nebudují, v Německu skončili s nacismem.

Bohužel někteří "taky politici" nejsou schopni získat si voliče jinak, než budováním nenávisti. I u nás takové jsou.

M. Grundmann 2.2.2023 11:54

Jenomže něco takového přesahuje rozumové schopnosti našich současných ústavních činitelů.

R. Gramblička 2.2.2023 7:36

Dějiny (nejen) Evropy jsou plné válek, pořád někdo s někým válčil, zabíral území, plenil, zotročoval, masakroval. Co by měli Rusové povídat o invazi polsko-litevské, švédské, francouzské či německé?

V. Zadák 2.2.2023 5:31

Pane autore, v příštím se rozepište proč má Ruská federace státní svátek 4. listopadu.

Je to vzpomínka na vyhnání Poláků z Moskvy a celé pravoslavné Rusi.

V. Mokrý 2.2.2023 6:18

R^

R. Gramblička 2.2.2023 7:30

strejda gůgl říká, že svátek je 5.11.

P. Kmoníček 2.2.2023 13:54

A Zadáku, proč i v listopadu slaví říjnovou revoluci ?

J. Kočvar 2.2.2023 3:18

1*

T. Kohout 2.2.2023 1:28

Jo, dějiny jsou plné hoře, surovostí a paradoxů.

1) Po roce 1605 byli Poláci na pár let dokonce i v Moskvě.

2) Viděl jste US film Taras Bulba? Tam Poláci také nejsou žádní lidumilní dobráci, pro Záporožce.

Bitvy mezi sousedy patří, bohužel, k hlavní náplni lidských dějin.

V. Mokrý 2.2.2023 6:19

:-)