CESTOVÁNÍ: Dovolená s Tomi Tourem
V září loňského roku jsem zaplatil letošní dvoutýdenní pobyt na Ibize pro tři osoby s all inclusive CK Tomi Tour, čímž jsem získal jako v předchozích letech 30% slevu.
Pamatuji si na dávné pohádky o tom, jak takovou slevu dá hotel za platbu dopředu, která mu umožní lépe přežít zimu. Na jaře jsem lehce znervózněl ze zpráv o problémech Tomi Touru v Egyptě, ale uklidňovalo mě, že odlétáme v polovině července a cestovky se dostávaly do vážných problémů až koncem sezóny. Ještě dva dny před odletem jsme neznali hodinu odletu a pak přišel mail, že odlétáme v pět ráno. Na poslední chvíli nám odlet změnili na osmou hodinu večerní. Když jsme se dostavili k odbavení, zaměstnankyně ČSA nám sdělila, že nejsme na seznamu cestujících a že letadlo nemá volné místo. Několik telefonátů a najednou jsme byli v letadle. Nikdo nepřebýval ani nechyběl. Hotel nás kupodivu ubytoval a dovolená se zdála být zachráněna. Klidný týden nás ukolébal. Pak přišla zpráva , že skončil Tomi Tour.
První zprávy říkaly , že dovolená pokračuje, jen odlet uhradí Union pojišťovna. Delegátka Tomi Touru zůstává a organizuje. Máme pobyt do příští neděle. Pak si přečtu na iDnes.cz, že Union plánuje odlety do čtvrtka. Dovolám se na Union a dozvím se, že se rozhodne zítra a že mi určitě zavolají. Předvolala mě recepce hotelu a oznámila mi, že náš pobyt nebyl zaplacen a že už jsme v hotelu týden zadarmo a že chtějí, abych jim do zítřka uhradil příští týden. Zaplatil jsem třičtvrtě roku předtím, ale Tomi Touru...
V tu chvíli mě napadlo, jestli ta údajně velkorysá pojistka je dost velká. Volám do Union , že po mně hotel vyžaduje hotovost. Prý nemám nic platit, hotel obdrží garancí. Delegátka říká, že peníze po hostech požaduje jedině tento hotel, ostatní přijímají garanci a že určitě platit nebudeme. Je sobota, recepční chce peníze do zítřka, jinak nás vystěhují. Říká mi, že nevěří žádným garancím, žádným potvrzením, že chce pouze peníze na dřevo. Tvrdí, že má pro mě fantastickou nabídku. Za týden jsme prý zaplatili určitě tak 800 euro Tomi Touru za tři lidi, ona nás nechá příští týden za 420 eur v hotelu a bude riskovat, že nedostane plnou cenu od pojišťovny.
Cena od cestovky byla o dost větší, než si recepční myslí. Tak jak při takovém rozdílu zkrachovali? Oni ti zaměstnanci, kteří nahrazují přímý styk hotel – klient, něco stojí. Recepční slibuje i super cenu na příští rok. Odkládám platbu do zítřka.
Je neděle odpoledne, slíbený hovor z Union se nekoná. Volám na stejný mobil a ozývá se operátorka, která netuší, s kým jsem mohl včera mluvit. Nemůže mi dát k telefonu nikoho kompetentního a pouze se prý můžu mailem zaregistrovat jako poškozený. Delegátka Tomi Touru po diskuzi s recepční rezignovaně radí, abych zaplatil 420 euro do neděle, i když odjezd bude možná ve čtvrtek. To se mi celkem pochopitelně nelíbí, takže se odvolávam na příslib a trvám na tom, že nezaplatím 420, ale 840 euro i za týden příští rok. Tím se pro změnu dostává do úzkých recepční a nakonec končíme na 240 euro do čtvrtka.
Je pondělí a nic nového. Je tu krásně, škoda, že tu nebudeme do neděle. I když .... třeba tu budeme i déle.
Nepíšu kvůli tomu, abych si stěžoval, ale abych čtenáře trochu pobavil v okurkové sezóně.