24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Soucit místo obrany?

Odzbrojení Němci byli konfrontováni se silou nelegálně držené palné zbraně. Obranou proti důsledkům činů lidí s takovou zbraní je prý otevřenost a soucit ostatních. Není. Proti nelegální zbrani je potřeba postavit zbraň legální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 26.7.2016 10:39

Re: Také třeba nechápu,

To s tím státem je ovšem teorie. Ve skutečnosti je to tak, že faktické postavení občanů se tak moc neliší od středověkých nevolníků. Pořád je tady vrchnost, která může prakticky všechno, a poddaní, kteří můžou jen to, co jim páni dovolí.

P. Švejnoch 26.7.2016 10:38

Re: Problém je v tom,

Noooo... Bůh sám ví, jestli na ně měl jmenovaný povolení... :-)

Š. Hašek 26.7.2016 10:36

Re: Německo nejspíš zanikne.

Ano, stát jest nástroj moci. A pokud ji používá v optimální míře pro pořádek a bezpečnost svých řádných občanů - potom bylo dosaženo takřka ideálního stavu.

Stát není "vylepovač tepelných štítků a ubytovací služba". Není asi nutno tuto zkratku vysvětlovat - všichni víme, o co se dnes jedná.

V. Kain 26.7.2016 10:36

Re: Autor naznačuje tao, co cítím já,

To co se stalo ve Francii a naposledy v Německu by se v Izraeli nestalo ani náhodou.Tam by ten muslimský kripl ležel s prostřelenou palicí jen by jednou zmáčkl spoušť.A pokud jde o ten náklaďák,tak jak je možné,že se dostal na pěší zonu?Nebude to jeden z důvodů proč policie chce vymazat záznamy z kamer?

R. Brzák 26.7.2016 10:32

Re: Také třeba nechápu,

Já vím, promiňte mi to řečnické divočení....

Stát jsou jen lidé, kterým platím za nějakou službu, kterou si přeji. To je základ.

R. Brzák 26.7.2016 10:31

Re: Problém je v tom,

Na rovinu - pokud se jako hlupák budu chovat, pak si takový odsudek zasloužím. Pokud se ale budu chovat normálně - to je nevyvyšovat se jen proto, že mám u sebe zbraň, být laskavý ale asertivní při komunikaci, mohu tak dát o sobě vědět i jinou informaci, než je povrchní obrázek. A obávám se, že jiná cesta, jak přesvědčit lidi, že nositi zbraň veřejně je rozumné, prostě není....

P. Harabaska 26.7.2016 10:28

Autor naznačuje tao, co cítím já,

K paní Merklové opravdu cítím soucit. Pomoci už jí není.

J. Vintr 26.7.2016 10:28

Re: Také třeba nechápu,

To slovo "nechápu" byl samozřejmě jen řečnický obrat. Stát otevřeně nepřizná, že se svých občanů bojí. Kdyby ale měl zdůvodnit, proč nechce občanům povolit automatické zbraně, těžko by si vymýšlel jinou výmluvu.

R. Brzák 26.7.2016 10:28

Re: Také třeba nechápu,

Každodenní nošení v Izraeli toto vyvrací. Ano, vím, Izrael je zvláštní případ - ten tam skutečně má válku, již desítky let. Otázka zní - je lépe válku postupně vyhrávat, nebo tím, že budu připraven se bránit i automatikou zbraní, nošenou na procházku, odradit od samotného jejího rozpoutání?

JAponci za druhé světové zavrhli plán na invazi do USA i kvůli americké tradici vlastnit, nosit a použít svou zbraň na svou obranu. A ta informace, že zbraň vlastním, je nejvíce zřetelná, když ji veřejně nosím...

J. Vintr 26.7.2016 10:25

Re: Také třeba nechápu,

Neříkám, že by je měl člověk nosit, ale proč by je nemohl vlastnit? Jaký je zásadní rozdíl z hlediska možného zneužití mezi samopalem nebo kulometem, které nemohou střílet dávkami a které vlastnit (zatím) můžete a které také spousta lidí legálně vlastní a zbraní, která tuto úpravu nemá? A vzhledem k současnému vývoji v Evropě nás bohužel možná čekají situace, kdy by se automatická zbraň mohla zatraceně hodit.

R. Brzák 26.7.2016 10:24

Re: Také třeba nechápu,

Co nechápete? Vždyť to sám formulujete - skutečně jde o strach, který vede stát (lidi, kteří jej představují a které si platíme jako službu!!) k tomu, aby omezoval své občany. Protože stát je kvůli strachu budován či udržován (mému i Vašemu, že se nebudu schopen ve zlém světě ve svém životě o sebe schopen postarat sám). A tak je i udržován strachem (předkládáním nových a nových věcí, kterých je třeba se obávat) a nakonec sám strach produkuje - na jedné straně strach z moci, kterou drží v rukách někdo, komu jsme ji odevzdali, a na druhé straně strach závislého na moci (to jest papaláše, že o moc přijde). A nakonec i strach nás, kteří se stáváme stále více závislými na službách státu, kterými se chceme nechat ochraňovat před nebezpečími i v posledku před svými vlastními chybami.

M. Moravcová 26.7.2016 10:23

Re: Německo nejspíš zanikne.

Ano, soucit není úkolem státu.

S. Donát 26.7.2016 10:20

Re: Problém je v tom,

Ano, to máte pravdu. Nošení zbraně není ani pohodlné, ani praktické, člověk tomu musí přizpůsobit šatník a své zvyklosti. Nic není zadarmo. Rád tuto cenu zaplatím.

S. Donát 26.7.2016 10:19

Re: Také třeba nechápu,

Zbraně samočinné (lidově řečeno automatické) jsou zakázané snad po celém světě, včetně USA (tedy prostým občanům, nebavím se o armádě / Policii). Já s tím zcela souhlasím - na každodenní nošení se naprosto nehodí a tedy se dají velmi těžko použít pro obranu.

J. Vintr 26.7.2016 10:18

Re: Problém je v tom,

Neříkám, že nelze, ale buď to znamená opatřit si pro tyto účely další zbraň a ke každému oděvu se pánská kabelka nehodí. A nošení dalšího zavazadla většinou opravdu dost obtěžuje.

S. Donát 26.7.2016 10:16

Re: Naši politici

Ano, jsem optimista a celkem důvěřivý člověk :-). Naši politici se zatím téměř jednohlasně staví za náš zákon o zbraních, tak snad je v tomto případě moje důvěra oprávněná. V případě vína to s tou důvěrou asi přeháním, to připouštím :)

S. Donát 26.7.2016 10:14

Re: Problém je v tom,

Do jisté míry souhlas, pane Brzáku, ale tam pak vzniká nové riziko, že si Vás vyhlídne někdo, kdo půjde po té zbrani. Zezadu po hlavě šutrem a jste bez ní. V Texasu to zkouší, uvidíme, jaký bude výsledek.

J. Vintr 26.7.2016 10:13

Re: Problém je v tom,

Jenže, jak vidíte i u zdejších přispěvatelů, velká část veřejnosti pořád vnímá vlastníky zbraní jako hlupáky, kteří si chtějí hrát na kovboje a podobně. Ne že bych si něco zvlášť dělal z toho, co si o mně kdo myslí, ale na druhou stranu nestojím o to, budit zbytečnou pozornost. To je třeba důvod, proč zbraň obvykle nenosím. A mimo to, asi by se člověk dostával i do rozporu se zákonem, který vyžaduje skryté nošení zbraně.

S. Donát 26.7.2016 10:12

Re: Problém je v tom,

Ale to víte, že lze. Zbraň rozumných rozměrů pohodlně schováte do vnitřního opaskového pouzdra, pak ji skryjete i v šortkách a tričku. A pokud chcete nosit full size devítku i v parném létě, na výběr je spousta "pánských kabelek" uzpůsobených pro skryté nošení, viz například http://www.policista.cz/clanky/reportaz/recenze-brasna-falco-519-2-849/

J. Fialová 26.7.2016 10:07

Re: paní Fialová

Není to můj zavádějící komentář - je to citace z článku na echo24.

Jestli mohl / nemohl / směl / nesměl / chtěl / nechtěl / povolily / nepovolily - to je víceméně jen zbytečná hra se slovíčky.

Podstatné je to, že v situaci, kdy mohl něco udělat pro záchranu života dalších lidí, nedržel zbraň v ruce. Blbé je že díky "přísnosti" úřadů se něco takového může stát i příště.

J. Vintr 26.7.2016 10:07

Také třeba nechápu,

proč občan nemůže vlastnit automatickou zbraň. To se apriori předpokládá, že každý chce vystřílet školu nebo diskotéku a stát mu to chce ztížit tím, že bude muset vícekrát zmáčknout spoušť a častěji měnit zásobník? Za jediné logické vysvětlení považuji to, že se stát vlastních občanů bojí a nechce, aby mohli být ozbrojeni rovnocenně jeho ozbrojeným složkám. Že pro teroristy zákaz automatických zbraní neplatí, jsme se už několikrát prakticky přesvědčili. Proč by tedy měl být občan znevýhodněn proti teroristovi?

R. Brzák 26.7.2016 10:02

Re: Problém je v tom,

Naopak - měl by budit zaslouženou pozornost,jako člověk, který se netají svým zodpovědným přístupem k bezpečnosti svojí i svých bližních....

R. Tesařík 26.7.2016 9:59

Re: Problém je v tom,

A co Dalibor a housle??

R. Gramblička 26.7.2016 9:56

Re: a proč tedy zbraň neměl?

:-))))) s tím klenotnictvím jste mně fakt pobavil, za 1*

M. Šejna 26.7.2016 9:55

paní Fialová

vždyť píšete jen jinými slovy to, co já. Já přece netvrdím, že u nás jsou pro vlastnění zbraně stejné podmínky jako v Německu. Jen jsem reagoval na Váš poněkud zavádějící komentář, že kdyby ten "muž, co natáčel teroristu", měl zbraň ...

Máte snad pocit, že ten muž neměl zbraň proto, že ji chtěl mít, ale úřady mu to nepovolily? O tom je totiž ta moje reakce. Ten muž lituje toho, že neměl zbraň, nikoli toho, že mu úřady zakázali mít zbraň.

J. Vintr 26.7.2016 9:54

Re: Problém je v tom,

Fakt je ten, že nošení zbraně není vždy zrovna pohodlné a pokud člověk odkládá svrchní oděv, nelze zbraň skrýt. Pomohlo by, kdyby se nošení zbraní považovalo za normální a ozbrojený člověk by nebudil pozornost.

J. Fialová 26.7.2016 9:46

Re: paní Fialová

Chcete snad tvrdit, že kdo není lovec, sportovec nebo sběratel, ten je magor?

A ano, v Česku je to jinak. Kupř. někteří moji známí nejsou lovci, sportovci ani sběratelé, a nemuseli prokázat že je někdo ohrožuje na životě. Ke získání průkazu jim stačilo udělat zkoušky a papír od doktora že nejsou magoři, nebo tak nějak.

Kdybyste ráčil kliknout na odkaz uvedená v článku - je tam popsáno jak to je v Německu. "Zbraňová legislativa našich západních sousedů patří dlouhodobě k nejpřísnějším v Evropě. Má to své historické důvody..." http://gunlex.cz/48-zbrane-a-legislativa/legislativa/684-spolkova-republika-nemecko-tezky-zivot-strelcu

J. Vintr 26.7.2016 9:44

Re: jaká jsou fakta?

Podle reakcí politiků na každou takovou událost, tedy volání po přísnější regulaci zbraní, je velmi nepravděpodobné, že se situace v tomto směru zlepší. Politici jsou buď úplní idioti, nebo stojí na straně těch teroristů (jedno nevylučuje druhé).

S. Donát 26.7.2016 9:43

Re: paní Fialová

Je to velmi rozdílné, například v tom, že v ČR se Vás nikdo neptá po důvodech a právo držet a nosit zbraň je u nás nárokové (samozřejmě po splnění zákonných podmínek). Kdežto v Německu je to na blahovůli úřadů, jestli Vám to povolí, nebo ne.

S. Donát 26.7.2016 9:41

Re: Problém je v tom,

Vidím to jinak. Znám dost lidí, kteří nosí kdykoliv a kamkoliv (téměř), zbraní mají přehršel (investovali do nich desetitisíce) a chodí pravidelně trenovat. Rozhodně toho nastřílí víc, než policajti. Řádově tisíce nábojů ročně.