26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Hurá do zbraně?

Šílenství jedince, který byl schopen provést před svou smrtí hromadnou vraždu, vyvolalo pochopitelně reakci, týkající se nošení zbraně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Weisskopf 13.12.2019 13:08

To v čekárně je až konec vážený,Má to svůj příběh který nezačíná prdnutím v kouli ale nevšímavostí okolí toho kterému potom prdne v kouli. Oni především nebyli připraven na tuto situaci ale ono je to skutečně o tom si všímat.Co kolegové co přítelkyně co matka co lékař.Mnoho lidí v příběhu a nic neviděli? O tom to je vážený.

P. Grigar 13.12.2019 13:19

.. pracovník vezeňské služby(dozorce) se prakticky ani nemá setkat s osobou ozbrojenou palnou zbraní a proto na cosi takového je připraven jen okrajově. V kontaktní situaci se střelcem máte jedinou šanci.. narušit svým jednáním samonabíjecí funkci zbraně. Potom možná přežijete..

J. Vintr 13.12.2019 14:49

Když proti vám blizko stojí někdo se střelnou zbraní, pak jediné racionální jednání (pokud nemáte možnost se okamžitě skrýt za nějakou překážku) je snažit se dostat do těsného kontaktu s útočníkem a pokud možno odklonit jeho zbraň od sebe. Kulce neutečete.

F. Houžňák 13.12.2019 15:29

"co kolegové co přítelkyně co matka co lékař" - ti všichni seděli v té čekárně?

I. Mertl 13.12.2019 9:50

Dnes si to, doktore Vodvářko, slíznete, to je, jako byste místním kovbojům šahal na jejich mužství! Žijí v představě prostředí plném násilí a nepřátel, kde si bezpečnost musí zajistit vlastní silou. Rozumové argumenty neobstojí, třeba takové, jak zdlouhavě a obtížně se USA zbavuje relativní zbraňové svobody aby omezila masakry. Kovbojové prostě mají, alespoň v podobných otázkách, místo rozumu svou Zbraň.

Š. Hašek 13.12.2019 10:15

Značně neodborné, citově zabarvená terminologie, ....

Zákon o zbraních ČR nezná pojem "kovboj", mrkněte se na to. Případně založte petici/zákonnou iniciativu.

R. Tesařík 13.12.2019 11:06

A zase volovina.. čím to?

P. Han 13.12.2019 11:22

Protože Mertl. Snažím se zvykat, ale taky mi to nejde.

J. Vintr 13.12.2019 13:54

Co má společného zbraňová svoboda s nějakými masakry? Hromadné střílečky do civilistů se odehrály vždy v místech, kde zákona dbalý občan nesměl mít u sebe zbraň. Ty takzvané "Gun free" zóny zařídili prave podobní trotli jako vy s "rozumným argumentem", že když zakážou zbraně, tak se nebudou lidé zabíjet.

S. Donát 13.12.2019 16:30

Vždy ne, ale velmi často ano.

I. Mertl 13.12.2019 16:56

Milý "trotle", žádné opatření nezabrání lidem se zabíjet, jak vy kovbojové víte nejlépe. Opatření se činí, aby se to lidem ztížilo.

J. Vintr 13.12.2019 18:23

Vidíte, že v tomto případě to naopak usnadnilo. Kdyby třeba v těch školách měl někdo slušný střelnou zbraň, tak by těch mtrtvých mohlo být míň nebo třeba i žádní.

D. Šimáček 13.12.2019 17:23

raději budu kovboj, než ovce určená k porážce, myslím, že by to chtělo aby se ovce ochotné se nechat poříznout, nějak viditelně identifikovaly, aby jsme my ochotní se za své životy a ostatních osob porvat , zbytečně neangažovali v situacích kdy budou tyto ovce ohroženy a neudělali jim újmu v jejich jemnocitu

D. Polanský 13.12.2019 9:35

Jedno je 100 % jisté, zbraní bude přibývat i jejich obětí. Jde jenom o to, nemít tu smůlu, že se člověk k tomu přimotá. V 1991 mi jeden USA občan řekl: Časem budete mít možná vše, i ten nudný blahobyt, ale co jistě časem nebudete mít, to je pocit bezpečí.

R. Langer 13.12.2019 19:16

Hm, a já říkám, že čím víc lidí bude legálně vlastnit zbraň, tím větší pocit bezpečí budu mít. A ten "pocit (ne)bezpečí" v současnosti fakt nesouvisí s legálně vlastněnými zbraněmi. Právě naopak. :-P

O. Sumava 13.12.2019 9:30

Tak se autor článku k těm jednoduchým,kteří to řeší po bitvě,také přidal.Je to jeho právo,máme svobodu projevu,ale používat argument,že někdo říká já bych, je stejná hloupost.NIKDO nemůže vědět nic,tzv.odborníci jsou většinou stejní pisálci jako ostatní. Jsou známy případy,kdy proti namířené zbrani vyrazí,zřejmě hloupá,prodavačka s koštětem.Ano,do nemocnice se zbran většinou nenosí,velká část lidí v bezprostředním ohrožení ztuhne,bylo málo času atd.Ale jsou mezi námi chladnokrevní lidé,lidé kterým na životě příliš nezáleží,dobře vycvičení lidé,kteří teoreticky mohli mít ,pokud nebyli první na ráně,toho času dost.Úvahy tohoto typu jsou zbytečné,projevuje se jen jaký má autor názor na legální zbraně.Pokud se bojí legálně ozbrojených občanů,nechápu jak může řídit auto,nebo chodit po chodníku vedle ulice.

A. Pakosta 13.12.2019 8:28

Pane Vodvářko, dnes si sám odporujete. Tvrdíte, že "argumentace státem Izrael je úsměvná" - já tvrdím, že ten úsměv nám i Vám brzy zamrzne na rtech, protože vývoj v Evropě nasvědčuje tomu, že u nás situace dříve či později bude se situací v Izraeli naprosto srovnatelná. Je tedy čas se na to připravit i tím, že například pracovníci Vězeňské služby budou ozbrojeni, a stejně jako policisté a vojáci budou oprávněni nosit zbraň i v době mimo službu (v té čekárně byli hned dva, že?). A dále všichni legální držitelé zbraní budou motivováni k tomu, aby BYLI PŘIPRAVENI jí použít k ochraně nejen svých vlastních, ale i veřejných zájmů.

Asi nepopřete, že když někdo vytáhne zbraň v čekárně u doktora, nemůže být pochyb o tom, že jeho úmysly nejsou mírumilovné. A v takové situaci musí být šance toho člověka zneškodnit (neříkám přímo zabít), aniž by případný obránce byl následně vystaven stíhání za "nepřiměřenou obranu". Hlavní význam takové úpravy je zase v prevenci - dneska takový střelec ví, že nejspíš kolem nikdo z lidí "bouchačku" nemá, a když ano, nepoužije ji v obavě z možného stíhání. A to právě se musí změnit. Kdo přestupuje zákon, nemůže se zároveň dovolávat zákonné ochrany. Kdo volá "hoří" v přeplněném divadle, nemůže se zaštítit svobodou projevu. Kdo vytáhne v čekárně bouchačku, musí počítat s tím, že ho někdo sejme dřív, než vysvětlí, že to byl jen žert, a bouchačka je z plastiku.

V. Církva 13.12.2019 8:23

Te tenkrát s autorem víceméně souhlasím až na jednu věc. V tomto případě by asi vlastníci zbraně nepomohli. Zbraně je dobré mít mezi obyvatelstvem kvůli skutečným teroristům. Naši "přátelé" ze Schengenu si podezřelých týpků natahali víc než zdrávo aniž by se nějaký soud zabýval tím, že Řecko ani jiné státy neplní povinnosti ostrahy společné hranice. A jediným řešením je jim to nařídit, nebo je ze Schengenu vyhodit, nebo ho zrušit celý!

To na spravedlnosti naprosto nezávislý evropský soud nikdy neudělá, tak je dobré se ozbrojit. A jak říkají Američané, taky proto kdyby někoho napadlo uzurpovat moc.

A. Pakosta 13.12.2019 8:33

Proč by nepomohli, pane Církvo? Ten statečný otec, příslušník vězeňské stráže, vyhodnotil situaci přesně a udělal pro záchranu své dcery to jediné, co mu ještě zbývalo. Jsem přesvědčen (a těžko mi to vyvrátíte), že zrovna tento muž, pokud by byl býval ozbrojen, byl schopen útočníka zneškodnit, a byl by patrně zachránil nejen svou dceru a sebe, ale i další oběti , třebaže ne všechny.

Š. Hašek 13.12.2019 20:18

Pane Církvo,

existují matematické modely (zcela korespondující se závěry selského rozumu), že autorizovaný střelec střílející proti vrahovi (chránící občany vrahem ostřelované) - situaci pouze zlepší, nebo neudělá nic, situace bude běžet ..... nebo zastřelí omylem, ale i tak to bude třeba -1 mrtvý. Jsem rád, kdyby to byl i jen jeden zachráněný. Politici zblblí chtějí ovšem "plný počet mrtvol". Jde o čas.

Problém jest v tom, že zapálencům emocionálně politickým se "líbí ta situace bez obranného střílení".

Líbí se jim sedm bezbranných občanů, odstřelených jako vysoká v lese. Nedej Bože, aby tam byl občan a "udělal" jednoho odstřeleného vraha a zachránil i jen jednoho spoluobčana.

Tak nějak.

J. Pokoutný 13.12.2019 8:23

Myslím, že v r. 2017 vyšla jako speciál Střelecké revue příručka Braňte se!, rozebírající z různých hledisek (policista, právník - obhájce, soudce...) použití střelné zbraně. Vzhledem k tomu, že byla dostupná i v pdf, ji redakce za úplatu nejspíše zašle. Vřele doporučuji!

A. Pakosta 13.12.2019 8:40

Ta příručka je na trhu například zde:

https://www.casopisyknihy.cz/BRANTE-SE-d110.htm

L. Harvánek 13.12.2019 8:20

Ten, kdo sedí v čekárně u lékaře, má úplně jiné starosti než kdy a na koho tasit zbraň. A kolik legálních držitelů zbraně si ji vezme s sebou k lékaři.

Ten problém je někde úplně jinde: Kdykoliv si totiž pustíte televizi (je jedno zda veřejnoprávní či soukromou), až na čestné výjimky narazíte na nějakou střílečku. No a aby bylo co vysílat, rozvláčně se popisuje, co všechno ti zlí lumpové připravují a co mají v úmyslu. K tomu je občas sestřih popisující bezradné tápání policistů. A aby jako v pohádce všechno dobře dopadlo, v posledních dvou minutách policie úspěšně zasáhne a vše vyřeší. Často i tak, že zločince postřílí.

A bezpečnostní rámy jak na letišti či v jiných důležitých úřadech? V mém případě bych se asi ošetření nedočkal, neb kvůli jistému maličkému voperovanému přístroji bezpečnostním rámem procházet nesmím a než bych se dočkal někoho, kdo mi dovolí vstup mimo rám, bude moje návštěva zdravotního zařízení jaksi bezpředmětné a nadbytečná.

V. Církva 13.12.2019 8:26

Tak máte pravdu že v tom evropském binci by jste se nedočkal, jinde Vás ale ostraha vezme stranou. Rám není nutný, jen je kontrola bez něj pomalá.

J. Smola 13.12.2019 8:13

Autore, všiml jste si tak trošku že ta tragedie byla spáchána nelegálně drženou zbraní ? To znamená zbraní pořízenou na černém trhu ? Tomu nezabrání žádný zákon, ani jeho žádné zpřísnění a přísné psychologické testy pro legální držitele zbraní, proboha. To co píšete je bohužel naprostá demagogie.

R. Tichý 13.12.2019 8:10

Da se to obratit.

Usilovnou pacifikaci obyvatelstva je toto nepouzitelne a pri primem ohrozeni neschopne reakce.

R. Meisner 13.12.2019 8:04

naprostý souhlas s autorem. ani já nechci chodit k lékaři s pistolema v kapse. doufejme, že to byl u nás hodně ojedinělý čin.

A. Pakosta 13.12.2019 8:38

Doufat můžete, pane Meisnere. Ale být při tom připraven na nejhorší je lepší, než jen doufat v to nejlepší...

P. Dvořák 13.12.2019 8:40

Znáte účinný způsob, jak tomu předejít nebo zabránit?

EU na to má recept: Zakázat v co největší míře legální ozbrojování obyvatel. Jenom by ještě měli krutopřísně zakázat nosit a používat ilegální zbraně.

J. Vintr 13.12.2019 10:16

Pistole se nenosí v kapse, ale v pouzdru, které umožňuje její rychlé vytažení. Z kapsy byste ji v sedě zaručeně nevybral. A pokud je někdo zvyklý nosit u sebe denně zbraň ( takových lidí nebude zrovna málo - a je to moc dobře), tak jí bud mít u sebe i když si odskočí k lékaři (kam by ji také na tu dobu mohl dát?).