Úterý 10. září 2024, svátek má Irma
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

AUTA: Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají

Přestože je v Česku elektromobilita Popelkou s dosud registrovanými 11 tisící vozy v poměru k 6,3 milionu osobních aut v registru, už se omezují před pár lety se slávou vyhlašované výhody. Nad parkováním zdarma v Praze se smráká.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Bude třeba vyjít do evropských ulic a tu bruselskou svoloč vyhnat. Jinak to nepůjde.

0 0
možnosti
PZ

Tak to je tedy řešení, lidé podobného ražení rozbili Divišovi bleskosvod, později rozbíjeli parní stroje a poměrně nedávno brojili proti 5G sítím

0 0
možnosti
PZ

Autor ve své svaté válce proti EU, elektromobilitě, greendealu, a dalším ve své prostotě lobuje za evropské výrobce automobilů, kteří de teď snaží dohnat co zameškali. Světovým lídrem a elektromobilitě je Čína a je také největším exportérem aut, reálně tedy hrozí, že budeme jezdit ve vozech made in China, která jsou levnější a donutí i EU výrobce korigovat ceny

0 0
možnosti
JJ

J33u39r45a 33J46u67r37a68x

4. 7. 2022 17:49

Nejlevnějším elektromobilem na českém trhu je aktuálně vůz Dacia Spring Electric, který je vyráběn v Číně a stojí mírně přes 500 000 Kč. Jedná se menší elektrické auto s uváděným dojezdem 230 km. V praxi má ale podle recenzí odborných médií dojezd nižší. Základní verze také neumožňuje rychlonabíjení baterie.

Má 44 koní, což nezní jako moc (Renault raději neudává čas zrychlení na 100 km/h, pouze maximální rychlost 125 km/h). No nekupte to za cenu Octavie! 8-o

https://www.novinky.cz/auto/automoto-testy/clanek/test-nejlevnejsiho-elektromobilu-dacia-spring-prilis-velke-kompromisy-40385080

https://www.autosalon.tv/novinky/testy/test-dacie-spring

Nebrat!!

0 0
možnosti
JJ

J20u74r16a 22J65u77r42a85x

4. 7. 2022 17:55

A nejlevnější Fabia je za 340 000 s neporovnatelně vyšší užitnou hodnotou než Dacia Spring Electric za mírně přes 500 000!

0 0
možnosti
VC

Když se člověk ohlíží kolem sebe, na sousedy, známé, přátele a nakone i příbuzenstvo, všichni mají totalitních manýrů EU plné zuby. Lze se vsadit, že dnes by referendum dopadlo pro existenci EU z valné většiny jejím jednoznačným odmítnutím. Jenže k tomu bohužel nemůže dojít, jelikož ani fialová pětikolka, ani opozice nemá vůli referendum tohoto druhu vyhlásit, snad jen s výjimkou Okamurovy SPD. Takže kdo je pro zrušení EU, volte SPD. Tož tak!!

0 0
možnosti
MR

SPD má na zrušení EU zhruba stejný vliv, jako na rezavění zemské osy.

0 0
možnosti
JJ

J37u64r26a 38J40u48r49a79x

4. 7. 2022 11:42

Podle rozboru Mezinárodní agentury pro energii (IEA) by se i při realizaci všech ambiciózních (rozuměj fantasmagorických) plánů zavádění elektromobility ve světě snížil v roce 2100 růst planetární teploty o 0,0001°C, psáno v článku.

Ano, to určitě stojí za to! Planeta bude spasena!

Heil EU!

0 0
možnosti
Foto

Elektromobilita nezastaví globální oteplování.

I kdyby lidstvo přestalo dnes produkovat jakýkoli CO2, bude se dál oteplování ještě minimálně 100 let. Pak se oteplování zastaví. Ochlazovat by se ale začalo až poté, co by CO2 začal ubývat.

0 0
možnosti
ZL

Jen tak mě zaujalo: máme průměrné stáří aut v republice 15 let a těch aut je 6 miliónů. Jestli dobře uvažuju, tak během 15ti let je tedy třeba vyměnit právě těch 6 miliónů aut. 15 let uplyne v r. 1937, tj. dva roky poté, co bude reálně platit zákaz prodeje nových spalovacích aut.

Zároveň platí, že během příštích sedmi let má být v provozu půl miliónu elektroaut. I KDYBY za dalších 7 let mělo být uvedeno do provozu 2x tolik elektroaut a žádný vyřazen (tou dobou už budou některé z nich zase těch 15 let staré), pořád mi chybí 4,5 miliónu jakýchkoliv(!) nových aut, abychom udrželi průměrné stáří aspoň těch 15 let.

Výpočet jsem poněkud odflákl (7+7 není 15 a tak), ale myslím, že i kdyby se z těch 4,5 miliónu staly milióny tři, bude v r. 1937 v provozu buď polovina aut proti dnešku, nebo budou děsivě stará. Netroufnu si říct, jak moc, už takhle předpokládám, že ten průměr je vytvořen tak, že každému novému autu odpovídá jedno třicetileté, což evidentně není pravda.

Kéž by to skončilo jen tím, že se STKčka napakujou na úplatcích.

0 0
možnosti
AP

Stará a fujky auta se prostě vyřadí, ať už z technických či administrativních příčin, anebo prostě proto, že litr benzínu bude stát tři stovky, a ta nová čistá elektrická budou jenom pro horních deset tisíc. A budou vyřešeny problémy s parkováním i se zácpami na silnicích. Nabíječky na sídlištích prostě nebudou, socka ze sídliště stejně nebude mít na elektroauto peníze.

0 0
možnosti
VP

Hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie? Správná otázka. Já bych se ale spíš ptal, jestli bychom neměli hlasovat o setrvání v EU, protože po Lisabonské smlouvě už to není ta organizace, do které jsme vstupovali. Ale pod vlivem aktuálních událostí není ani tahle otázka na pořadu dne. Je stále jasnější, že z EU se stává organizace, která nezastupuje zájmy členských zemí, ale zájmy své vlastní. A to je začátek konce každé organizace. Jakmile členové zjistí, že organizace jejich zájmy nezastupuje, začnou si klást otázku, k čemu je dobrá. Takže za aktuální otázku pokládám, kdy k tomu dojde, nastoupený trend je jasný. Elektromobilita by podle všeho mohla proces urychlit.

0 0
možnosti
KK

"..k čemu je dobrá.." ??? Do psích konzerv. Rv

0 0
možnosti
Foto

Prý je ve dne přebytek OZE. Rád bych viděl nějakou reálnou informaci, kolik že té OZE je a jaká je k tomu spotřeba.

0 0
možnosti
ZL

Přebytek OZE není. V Německu se několikrát stalo, že na pár hodin kolem letního poledne byl.

Skvěle udělaný přehled reálné výroby elektřiny má Německo. Jediné co není úplně interaktivní: vítr on shore/na břehu - světleji modrý jsou větrníky na moři, tmavější (a mnohem menší) jsou větrníky pozemní.

Pozor: pokud si odkaz uložíte, zobrazí se vám vždycky stejný/neaktualizovaný graf. Musíte si vždycky ručně nastavit buď předdefinované období ("minulý rok") nebo přímo datum. Vidí to do roku 2012.

V ročním zobrazení je krásně vidět, jak jsou v zimě slunečníky v podstatě mrtvé.

Teď jsem někde četl, že při výrobě 100% závislé na OZE je potřebná rezerva 30 dnů nebo (podle téhož článku, ale jinde - 24 dny. Ten článek vypadal seriózně a ani proti číslům se moje intuice nevzpírá.

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/27.06.2022/04.07.2022/today/

0 0
možnosti
KK

"..hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie?"

Určitě ne. Já tedy rozhodně NE !

0 0
možnosti
OS

Mám takový možná bludný dojem, že systém chaosu a žvanění, rozhodující vliv barevných papírků a kecacích médií má podstatný vliv na úrodu několika oborových skupin škodících ostatním. A jsou to zejména nėkteří životem nepoučení fanatičtí právníci a ekonomové když se zmocní moci.

0 0
možnosti
KK

Když se zmocní moci, musí být eliminováni. Jako kdysi Heydrich.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz