28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ženy diskriminovány nejsou

Zpráva, která se tento týden v českých médiích objevila, mne poněkud znejistila. Firma Procter & Gamble odstraní z obalu hygienických potřeb Always symbol Venuše používaný pro označení ženy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Pulec 28.10.2019 21:35

Pokud ve známé zkr atce LGBT písmneko B znamená "Bi" (sexuál), tak z toho plyne, že pohlaví jsou jen dvě (což je "odvážné tvrzení", v USA existují university, kde se za něj podmíněně vylučuje ze školy).

Pokud tento argument řeknete nějakému hlasateli pokroku, tak pokud myslí svoji víru vážně, tak by mu měla z toho paradoxu vybouchnout hlava. Tím by se dal jejich postupně počet zredukovat :-)

K. Pulec 28.10.2019 21:41

Pardon za překlepy. Vážněji. Dělat si z toho legraci. Vtipkovat o tom. Smát se tomu. Nemají Berju ani ČEKu, aby svoji revoluci prosadili násilím. Média co jsou pro smích ztratí vliv a přestanou vydělávat (zdravím do PPF).

J. Tachovský 28.10.2019 23:25

Tak predevsim B ve zkratce znamena Buz**ant, T potom Tep**us. Podle FAcebooku kazdy vi, ze uxistuje asi tak petasedesat pohlavi, takze vcelku logicky exituji i trisexualove, kvadrosexualove, kvintosexualove, sextosexualove atd atd.

J. Uzel 28.10.2019 14:04

Chááá, takže umělá inteligence neumí autocenzuru? Kdo by to byl řek?

J. Fridrich 28.10.2019 13:14

Někdy se píše, že se " Svět zbláznil " - ne, Svět se nezbláznil, zbláznili se někteří lidé, bohužel hodně jich stojí na " kapitánském můstuku " vedení západních zemí a celé západní společnosti-civilizace... Dnes na Novinkách -

" Ne všichni menstruující jsou ženy. Výrobce vložek Always odstraní z obalu ženský symbol. Firma Procter & Gamble odstraní z obalu hygienických potřeb Always symbol Venuše používaný pro ženské pohlaví. Reaguje na požadavky aktivistů z řad lidí s odlišnou genderovou identitou, například transsexuálů, informoval server CNN."

- Několikrát jsem v posledních létech reagoval na nynější dění ve Světě, bohužel, na do ještě nedávna pro nás vzorovém Západě v oblasti svobody, demokracie, rozumných lidských práv, rozvoje vědy, techniky, hospodářství a úrovně života občanů v těchto zemích naší Euro-Atlantické civilizace. Postupně ale narůstá znepokojení rozumných lidí nad dnešním vývojem, které se dá zcela jasně definovat jako odvrácení se od ZDRAVÉHO LIDSKÉHO ROZUMU a přiklonění se k levičáckým experimentům s naší západní civilizací... To může vést k rozvratu a jejímu předání východním-asijským DESPOCIÍM...

M. Němcová 28.10.2019 12:12

ženy diskriminovány\ jsou a to i v profesích, které odměňují tabulkově, tady v přídělu práce - více i odměnách - méně. nicméně je potřeba, aby jako každý diskriminovaný, ženy povstaly jednotlivě i v houfu a nenechaly se diskriminovat. Nesmějí mlčet, ale zákonná opatření diskriminaci neumožňovaly nikdy, takže v tom pes zakopán nebude.

M. Prokop 28.10.2019 12:17

Bla,bla,bla ...

Žena Šichtařová chápe, žena Němcová ne.

P. Grigar 28.10.2019 13:01

..možná by bylo vhodné vizuální porovnání obou. V tomto směru jsem vypozoroval jisté neblahé pravidlo, vložené do definice "ani kolo bych neopřel".

M. Němcová 29.10.2019 21:46

krásný, nesmyslný ale v historii se opakující kec. Modré punčochy, které pro nás, ženy, udělaly mnoho, taky byly považovány za ošklivé, respektive se o nich tak hovořilo, ale většinou byl opak pravdou, asi o nich tak hovořili zejména malí plešatí stárnoucí seladoni.

J. Tachovský 28.10.2019 16:23

Ty jeji tabulky rozdeleny na chlapy a zensky bych rad videl. To by asi bylo sousto pro ombucmanu.

J. Kanioková 28.10.2019 16:28

Souhlas

J. Tachovský 28.10.2019 16:38

Opravdu si myslite, ze absence varlat vede k nizsimu platu ? To mozna jeste tak v katolicke cirkvi.

J. Anděl 28.10.2019 13:30

Nutno rozlišovat mezi individuální a systémovou diskriminací.

Boj se systémovou diskriminací se dávno vymkl z kdysi smysluplného účelu a stal se sám diskriminací.

Lidi vždycky přestřelí, je to taková vlastnost lidského světa. Čím víc se tlačí jedním směrem, tím ničivější budou zpětné síly, až ten tlak bouchne. Rovnováha v dualitě je křehká.

M. Němcová 29.10.2019 7:48

takže řešením j enechat to být (myslím ze strany žen) a dál držet huibu a krok?

J. Anděl 29.10.2019 10:35

Paní Němcová. Nevidím způsob, jak vás přimět, abyste držela hubu a krok. Nevidím k tomu ani důvod. A kdybych ho viděl, neviděl bych způsob a důvod, proč by měly ženy, všechny co ve vesmíru existují, držet hubu a krok.

Píšu svůj názor, protože ani já nehodlám držet hubu a krok. Dle svého názoru pak rozlišuji mezi individuálním a společenským postojem či aktivitami. Cítí-li se někdo diskriminován, a je jedno, jestli je to žena, muž, jaké jsou rasy, náboženství, sexuální orientace či genderové identity, mají mou plnou morální podporu snažit se s tím něco udělat. Ne, že by můj souhlas potřebovali a jeho absence je jakkoliv omezovala.

Avšak co se týče feministického hnutí za společenské a legislativní změny k narovnání statistických rozdílů, pak osobně skutečně nesouhlasím s tím, že statistický rozdíl je ekvivalent diskriminace, a myslím si, že zatímco hnutí zpočátku odvedlo nesmírně důležitou a dobrou práci, nyní již začíná škodit a být samo zdrojem diskriminace. Nikoliv statistické, ale skutečné, konkrétní.

Ztratilo ze zřetele zájem skutečných lidí a jediné, o co mu jde, je aby to hezky vypadalo v číslech. To ale skutečným lidem, mužům ani ženám, nepomůže. Nezáleží mu například na tom, je-li dost žen, které třeba touží po určité pracovní pozici, stanoví jen kvóty, aby to číselně vypadalo, že existuje spravedlnost. To statistické číslo je však chiméra. Padesátiprocentní zastoupení žen ve vedení podniků třeba konkrétní ukrajinské uklízečce v hotelu nijak nepomůže. Jistě, může se po večerech ukájet slastným pocitem, že ženství dosáhlo významného vítězství. Ona však nepotřebuje brát ekvivalent toho, co bere muž. Ona potřebuje dostávat dost peněz na to, aby uživila děti a sebe, měla kde bydlet, žít tak, jak si přeje a jak považuje za důstojné. Nevím, jestli rozumíte, jak velký rozdíl je mezi "statisticky stejně jako muž" a "tolik, kolik chci". To druhé například zohledňuje její individualitu, přání, zájmy. To první je naprosto ignoruje.

M. Němcová 29.10.2019 21:41

a víte, že s vámi skoro ve všem souhlasím? Hlavně v tom, že feminismus nyní zneužívá nějaká šílená parta k prosazení bůhvíčeho.

nicméně buďte si jist, že mezi ženami je dostatek žen ctižádostivých, které na místa nejvyšší nejen že mají, ale i po nich touží, jenže jen v skrytu, domácí prostředí a ani to společenské jim to ve skutečnosti umožní jen málokdy.

ukrajinská uklizečka má nepochybný nárok brát stejně jako neukrajinský uklizeč, tedy i více, než co jen uživí ji a její děti, vše ostatní je prostě špatně.

považovat výhody, které muži od počátku svého života mají (jsem matkou syna), nejsou spravedlivé, sledujte schválně ve svém okolí,jakého pohlaví je dítě, které bude vyzváno, aby diskutujícím uvařilo kávu? aby zametlo v předsíni?

je to prorostlé společností jako rakovina,. Já sama jsem musela pořádně zahromovat, abych odvykla kolegy (a kolegyně), přerušit debatu s jskoukoliv ženou, aby se vyhovělo muži, který přišel až po ní (jedná se o pozice sekterářky x referenti) - a už se mi to nikdy nestalo. tohle kvóty, zákon a ani slušné vychování neodstraní, jen zásah v pravou chvíli a musí jej učinit diskriminovaná. muži i ženy musejí být k úcte k oběma pohlavím vychováni.

I muži jsou ženami diskriminováni, jen se o tom nedozví, diskriminováni jsou tím, jak o nich povětšině ženy hovoří a co si o nich myslí, to se dozví zase jen ženy a není to OK. to jsou zbraně reálně slabších, které v duši vyrovnávají skóre.

J. Anděl 29.10.2019 22:03

Nu, pořádné zahromování je na místě. To je osobní postoj v osobní konkrétní situaci. I já viděl konkrétní situace, kdy jsem se za muže, některé kolegy, styděl. Párkrát jsem se zastal, většinou jsem měl pocit, že bych tím akorát šlápl do... vy víte. Samotnému mi bývá často nepříjemné, když se mě někdo zastává. Sváří se moderní muž s gentlemanem...

To si teď musí ženy prošlapat ve svém životě, a to ty, které si to prošlapat chtějí. Situace už opravdu je jiná, možné to je. Teď je potřeba vzít do rukou svůj život, nikoliv nastavovat systém. Stát udělal, podle mě, maximum toho, co mohl pro toto udělat dobrého. Bude-li pokračovat, začne škodit. Pokud už neškodí. Jak píšete - tohle musí učinit diskriminovaná.

Viděl jsem i scény, ve kterých byla ostuda v dané společenské situaci na straně ženy. Což by nemělo být nijak překvapivé. Lišíme se charakterem.

Co se týče uklízečky či kohokoliv jiného, myslel jsem ten argument jinak. Schválně jsem nenapsal jen, aby uživila děti, ale i žila tak, jak chce a považuje za důstojné. Protože "dost" může být v jejím případě klidně i víc, než kolik na tom místě bere statistický muž.

Co se týče kafíčka, dělám si ho sám, případně někoho poprosím o spolupráci, když nám dorazí třeba obchodní návštěva. Kdybych byl hypoteticky ředitel a měl asistentku a nikoliv asistenta, asi bych požádal jí, ovšem nikoliv kvůli pohlaví. Ale opět - tohle je podle mě lepší měnit v konkrétních situacích asertivitou. Lépe než žalobami u soudu. A tak.

Na závěr dvě drobnosti: mám dvě dcery a přeju jim, aby z nich vyrostly sebevědomé a soběstačné ženy, nikoliv však upírky bojující s planetárním mužstvím. Jiná drobnost: vždycky mě dráždily emancipované ženy, které se vyčítavě kaboní, když jim v lese nepomůžete přes potůček.

M. Němcová 30.10.2019 8:18

to vyčítavé kabonění, já tomu říkám ženuškování, je plodem evoluce, v jisté době a v jistých vrstvách to byl jediný způsob, jak se ženy mohly prosadit jako bytosti a ne jako věci, ale faktem je, že dnes už to, aspoň zde, je směšné. stejně směšné, jako klasické posezení některých mužů, jejichž kolena při něm směřují každé na jinou a to protější světovou stranu doplněné u zvlášť směšných pánů rukama sevřenýma v pěst nebo ochranitelsky přiloženýma do rozkroku...;-)

J. Anděl 30.10.2019 8:56

Ve všech dobách, i v těch mnohem barbarštějších, byli lidé, muži i ženy, kteří byli na úrovni, oproti ostatním napřed, osvícení, moudří, kultivovaní, s vypracovanou sebekontrolou.

A pak ti ostatní.

Nečekal bych, že "ti ostatní" lusknutím prstu zmizí jen proto, že jsme v jednadvacátém století. Tedy ani ženuškování či pašovský posed a jiné "nešvary".

Dneska máme obrovskou příležitost najít si každý svojí cestu. Ta pozitivní příležitost je "vyvážena" snadným šířením ideologií, které nás mohou získat na svojí stranu a udělat z nás své "vojáky". Moje téma nejsou vztahy mezi muži a ženami, nýbrž individualita lidské duše. Jenom se to samozřejmě v některých aspektech protíná.

Pro individualitu je největší pastí soustředění se na to, co je "ve společnosti špatně". Ne, že by to měl člověk přehlížet či chválit (držet hubu a krok), ale měl by vědět, že chodí po tenkém ledě, který se může prolomit a pohltit člověka v boji za ideály někoho jiného.

Budu si teď všímat, jak sedím :-).

F. Švec 28.10.2019 17:45

Je to jako vždy, elitářka opět ví, co by měli dělat ti druzí. Holky, hurá na barikády!. Že se vám nechce, ojojoj, vy jste tu paní Němcovou zase nepochopily! Pes je zakopán vždy tam, kde elity nechtějí dopřát lidem jejich vlastní svobodu, ale přiznávají jim ji jen jako odměnu za "správné" názory. Člověk by myslel, že třicet let je docela dlouhá doba, a vida, není. Se starými praktikami na lepší příští v nových kabátech se roztrhl pytel.

M. Němcová 29.10.2019 7:47

to je reakce na mlj příspěvek? mimo mísu.

J. Jurax 28.10.2019 11:47

Jojo, moudrá to žena.

Kdyby byl pod stejným textem podepsán chlap, ten by to schytal! Feministky a genderblbky by necelý jak podřezávaná podsvinčata ... :-)

J. Jurax 28.10.2019 11:57

Oprava - ječely ...

Ta zatracená chytrá klávesnice si blbě vymejšlí, co chytrého chci napsat ... :-(

R. Walker 28.10.2019 14:23

Nám pančelka říkala, že si máme po sobě vždy všechno přečíst. Škoda, že jste ji také neměl. Měla pravdu.

:-)

J. Tachovský 28.10.2019 16:52

Nám to říkala souška a taky mela pravdu

J. Jurax 28.10.2019 17:57

Jenže když já chodil do školy, chytrá klávesnice byla hard scifi, profesor Svoboda oživoval relátka prvního našeho počítače SAPO a pančelce se říkalo souška.

A. Alda 28.10.2019 9:33

Kdo menstruuje, je zcela jistě a nepochybně žena ve fertilním věku. Nikdo jiný nemenstruuje a menstruovat nemůže. Tvrdí-li kdo něco jiného, patří do ústavu choromyslných a je třeba omezit ho na způsobilosti k právním úkonům, ustavit mu opatrovníka a hlídat ho, aby neubližoval sobě ani jiným.

J. Tachovský 28.10.2019 11:57

Krvacejici hemeroidy by mohl nejaky netradicni sexual povazovat za menstruaci.

M. Rozbořil 28.10.2019 19:45

O natrženém konečníku nemluvě ...

P. Grigar 28.10.2019 13:06

.. netřeba menstruovat fyzicky, stačí ten úporný pocit dostavený se v určitém termínu. Stejně, jako cítit se některým pohlavím, z desítek možných, ad hoc. ;-)