28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jana 25.4.2009 20:41

reakce

je smutne ,ze si lide, kteri mohou ovlivnit uctu k praci a cloveku, neuvedomuji ,ze kazda prace je potrebna a mela by byt ohodnocena , tak jak to byva na zapad od nasich hranic. V dobe krize bych navrhla nasim politikum, at snizi zpatky odchody do duchodu , aby lide , kteri maji odpracovano a je jim vice nez 55 let , nemuseli prosit o praci a mladi lide ,by jiste ocenili , ze mohou pracovat ,nebot to v dnesni dobe nemaji vubec jednoduche(hypoteky...) preji hezky vecer

Martin Pich 23.4.2009 19:15

tady je

Všechny ty děti jsou Romové. Ty co mají práci ji vykonávají za minimální peníze a mají co dělat sami se sebou a svými rodinami. Jeden udělal relativně docela kariéru a pomáhá seč mu síly stačí. V podstatě posílá celé své výplaty na účet té paní. Někteří jsou k ničemu. Záměrně jsem to do článku nedal, noboť jsem chtěl pod článkem číst diskuzi o pěstounce, ne o cikánech.

Witch 24.4.2009 21:16

Re: tady je

Dík. Myslím, že ta informace byla jako dodatek na místě a zároveň lepší, než přímo v textu. I tak dává lidem zabrat pochopení jeho smyslu. Obecně vzato jde o problém u mnoha článků a mnoha dialogů, lidé se soustředí na detail a srší kvůli němu. Ale zase tím dávají signál o vlastním pojetí světa a třeba i o tom, co právě je píchá... ;-P

I-Worm 23.4.2009 12:33

Chybí mi tu jedna informace

ta paní odchovala dvanáct dětí. Jak jí v této situaci těch dvanact dětí (řekněme, kromě toho, co se k ní  vrátilo nemocné) pomohlo?

franta tyčka 22.4.2009 10:49

Když tady napíšu

že zasloužený odpočinek na penzi za 100 litrů má exprezident Havel( který to notabene vůbec nepotřebuje) budu označen za závistivce. Tak ať.

j 22.4.2009 11:23

Re: Když tady napíšu

A co vaše služné pro lampasáky. Taky vyhozené prachy pro lempli

vládík 22.4.2009 11:28

Re: Když tady napíšu

lempl - bez lempla jako pán - bez pána.  Pro vaše lemply jako pro pány.

franta tyčka 22.4.2009 11:44

Re: Když tady napíšu

Ivánku nic jsi nepchopil.Nemůže se kapitánem stát absolvent VFVŠ?Jestli nevíte, co to je za zkratku je třeba se dotázat. Rád vyhovím.

Štastný Jim 22.4.2009 10:00

Kocourkovští

divíte se že není  na sociální služby.Šéf podniku vlastněného státem bere měsíčně 500 litrů.At je má,pokud podnik vykazuje zisk.Tentýž podnik prodává nemovitosti za zcela neprůhledných okolností.A navíc odmítá zveřejnit okolnosti prodeje ač mu to ukládá zákon.Hoši co spolu kamarádí se dostali k lizu,a to by v tom byl čert ,aby úplně neoškubali tučnou husu,zvanou stát Kocourkovských?Nebo se zase mýlím?;-(

gill 22.4.2009 9:58

off topic jen zčásti

Padla tu zmínka o podnikání a placení dluhů a tak, v souvislosti s dalšími osudy té nešťastné paní. Je to krásná ukázka toho, jak jsou lidem předestírány iluzorní návody, kterak v nouzi podnikat. Náhodou o tom něco vím, a řeknu vám, že k stáru, bez peněz a kontaktů zkoušet podnikat v malém je napůl sebevražda. Procento úspěšnosti dost mizivé. Ne každý má k podnikání charakterové vlastnosti, a i tak je to velice hazardní záležitost. Adrenalinový sport, jak tomu říká jiná paní podnikatelka.

Podpora státu malým a středním podnikatelům, kteří se snaží něco užitečného, společnosti prospěšného dokázat, neřku-li nezůstat sedět na podpoře, je vskutku symbolická.

Pak ta poznámka o dluzích, které se mají splácet - zejména v kontektu tohoto konkrétního případu - zní obvzvláště hořce.

Kolombo 22.4.2009 14:58

Re: off topic jen zčásti

kdyz je nekdo tak pitomej, ze "se snaží něco užitečného, společnosti prospěšného dokázat" dobre mu tak. Kdyby se radej snazil neco prospesneho dokazat sobe, nemusel by k staru litovat. Cekat vdecnost od statu nebo dokonce lidu" - no to je kapitalni pitomost.

Houba 22.4.2009 15:06

Re: off topic jen zčásti

OK, tak se starejme všichni jen o sebe, vždyť nám nikdo jiný nic nedá a počítá se jen to, co je doma.

Pak se ovšem nedivme, že to tu vypadá tak, jak to vypadá, a neroňme pokrytecké slzy nad zkažeností tohoto světa, když k ní sami vydatně přispíváme.

HonzaV 22.4.2009 20:58

Re: off topic jen zčásti

Houbo,

kdyby se všichni starali o sebe (a svoje děti atd.) a zároveň se nesrali do života druhým, nebyl by to špatnej začátek.

Komentátor měl zřejmě na mysli nenormální stav, kdy osoba vedená spasitelským syndromem zapomíná na zachování základních funkcí, tj. zabezpečit se na stáří. V případě z článku to možná trochu tak bylo; když se přidá podnikatelská naivita (mít firmu opravdu není žádná legrace), nemůže to dopadnout jinak než průšvihem.

Houba 22.4.2009 22:37

Re: off topic jen zčásti

S prvním odstavcem v podstatě souhlas, ALE: občas jsou chvíle, kdy je člověk rád, když se mu někdo jiný - kdo nemusel - do toho života namontoval.

Nezapomínejte, že ta paní začínala za socíku - jak se tehdy dalo zajistit na stáří v dnešním pojetí?

To, že podnikala a zkrachovala, je věc jiná, dluhy jí nikdo neodpáře z titulu toho, že před tím o někoho pečovala, a ani by to nikdo nechtěl. Přesto se ale nemohu zbavit dojmu, že v jejím případě někde nastala chyba v Matrixu.

Witch 23.4.2009 7:33

Re: off topic jen zčásti

Souhlasím s Houbou. Probírá se tu doba dost vzdálená. Tehdy prostě nebylo nutné přemýšlet o stáří, protože příliš dlouhé nebývalo a existovaly "jistoty" takového rázu, že se dalo leccos vypočítat na roky dopředu. Paní by byla po pěstounské etapě snadno zaměstnatelná skoro kdekoliv a mohla počítat i s "prdušstvím", což dobře zvedalo důchod. Takže možná dobře na stáří myslela, ale doba se změnila, jak ji to nemohlo napadnout ani ve snu.

A o tom podnikání se někdo zmínil i dole - on pracák do podnikání poněkud tlačil i mne, takže vím, že naprosto chybělo okoliv ohledně know how, zbyla jen víra v sebe a učení za pochodu. Plus odhaduji to podnikání na dobu, kdy se začaly likvidovat velkosklady. A že jít do krámu v podnájmu bylo sebevražedné, to se dalo odhadnout až kolem r.1995, ale jen mezi námi šílenci.

HonzaV 23.4.2009 19:29

Re: off topic jen zčásti

Já vím a uznávám, že v jistém smyslu máte s Houbou pravdu. Shrňme si ale fakta:

1) paní se celá léta stará o cizí děti - DOBROVOLNĚ supluje roli státu (jehož úkolem mělo být tuto službu např. outsourcovat, tedy platit pěstounům takovou částku, aby z ní např. ušetřili na důchod; vzhledem ke změně poměrů by to ale v tomto případě nebylo stejně nic platné)

2) po plyšáku se vrhne na podnikání, ačkoli nemá zkušenost atd.

3) záměr jí nevychází, krachuje a dostává se do existenčních problémů, k tomu přechod do důchodu.

Představte si, že body 2) a 3) se přihodí mně. Přicházím ke "státu" a žádám o příspěvek, abych se měl v penzi dobře. Samozřejmě mission impossible, čelem vzad a odchod. Za mnou ve frontě stojí naše hrdinka a argumentuje tím, že "státu" celý život DOBROVOLNĚ pomáhala zadarmo vylepšovat jeho bídné sociální služby. Dopadne jinak, než já? Měla by?

Houba 23.4.2009 19:57

Re: off topic jen zčásti

Honzo, i já uznávám, že máte v mnoha ohledech pravdu.

Ale pořád tu vidím rozdíl právě v tom bodu 1. Pokud jsme se Vy nebo já celý život starali o sebe a svou rodinu a do situace vyplývající z bodů 2) a 3) se dostaneme proto, že jsme si chtěli na stará kolena přilepšit, tak je to přece jen o něčem jiném než když někdo dělá nějakou práci, co je dost nevděčná a víc lidem výrazně pomůže, daleko nad rámec toho, co by musel, dělá to dobrovolně a vcelku nic z toho nemá (protože kdyby čekal, až se stát rozhoupe k takovému počinu, o kterém píšete, tak by ty děti byly už dávno dospělé). Jeho vina spočívá v tom, že příliš myslel na druhé a příliš málo na sebe.

Já přece vůbec netvrdím, že by se měl ustrnout věřitel a ty dluhy jí odpustit. Ani to, co navrhujete (přijít ke státu poté, co zkrachuji, žádat příspěvek a argumentovat tím, že jsem celý život zadarmo atd.) nepovažuji za šťastné řešení. Domnívám se, že v tomto konkrétním případě to bylo na individuální řešení sociálky ještě dřív, než vůbec začala podnikat.

Snad se vyjadřuji dost jasně. Je mi smutno z takových případů "pro dobrotu na žebrotu", protože to podporuje už tak nemravně rozšířené přesvědčení, že dělat něco pro někoho jiného než pro sebe se nevyplácí.

Witch 25.4.2009 15:48

Re: off topic jen zčásti

No, to je právě o tom, že se probírá příběh celého života. Paní jistě skončila s pěstounstvím v nové době. Už to nebyl ten vyčůraný socialismus, který by jí však ještě skoro rád umožnil nějaké to "prdušství".  Ona skončila v době šelem, kdy se po ní chtělo, aby jako žena v nežádoucím věku začala cosi nového. Jakékoliv podnikáníse na úřadech práce nejen doporučovalo, ale doslova vnucovalo celá 90.léta. Do toho si moc dobře vzpomínám, jak rostly povinné odvody na pojistné. Sama jsem skončila proto, že jsem už na ně nevydělala. (Byla jsem zdravotně dost na huntě a klempírovala to, protože do normální práce jsem prostě nemohla.)

Nikdo tu nezpochybňuje, že prostě měla smůlu a závazky musí splatit. Je to celé jen úvaha o hořké uzávěrce velmi záslužného života. To byl smysl článku: Pomáhej společnosti a ona tě odkopne.

Honza42 22.4.2009 9:35

Je to jen ukázka toho našeho "sociálního" státu.

Stát, který rozdává peníze kde komu (teď se třeba zase bude za veřejné peníze zhodnocovat soukromý majetek - zateplení domů, šrotovné a další hovadiny), dokáže být mimořádně krutý ke všem, kdo skutečně nějakou sociální službu vykonávají. Tím rozuměj odměny pěstounům a odměny za péči o staré a nemocné. Tyto lidi stát odrbává neskutečným způsobem. Ovšem přesně toto dle mého popisuje skutečný stav společnosti.

Nemáme totiž žádný sociální stát. Máme stát socialistický.

Houba 22.4.2009 10:08

Re: Je to jen ukázka toho našeho "sociálního" státu.

Honzo,

naprosto s Vámi souhlasím. Bohužel.

HonzaV 22.4.2009 20:59

Re: Je to jen ukázka toho našeho "sociálního" státu.

Taky souhlas, bohužel.

Witch 22.4.2009 8:38

Dluhy

Pane Pichu, pokud té paní chcete pomoci, zkuste ve Vašem okolí najít poradenství pro lidi s dluhy. Existuje, jenom ještě nemám zmapováno, kde. V každém případě je nutné, aby, pokud to není už zařízeno, zažádala pro to dítě o příspěvek na péči. Zároveň musí komunikovat se všemi věřiteli, splácet alespoň minimální částky, v žádném případě nezkoušet drahé půjčky na umoření nejžhavějších dluhů. Možná, pokud má vyšší exekuce na důchod, by pomohlo obrátit se na ČSSZ s podrobným popsáním životních nákladů a příjmů celé rodiny.  Bohužel nám roste počet důchodců s problémy... Držím palce.

J.G. Pašek 22.4.2009 8:16

Pomatená ženská, a takovým není ani rady ani pomoci . . .

Budiž tento článek varováním pro ty, které pomýšlejí na podobné šílenství . . . 

Witch 22.4.2009 8:31

Re: Pomatená ženská, a takovým není ani rady ani pomoci . . .

Vzpomeňte si na tenhle výkřik, až Vám bude mizerně. Takovéhle pomatené ženské se totiž o Vás budou start a je fuk, na jaké úrovni. A za mizerný plat.

Nepřeju totiž nikomu nevinnému z Vašeho okolí, aby byl vděčný, že děti kvůli maléru dospělých nejdou do děcáku, nýbrž aspoň do Klokánku. Na to, prosím, bohatě stačí nemoc, výpověď z bytu, vězení. To byste totiž za naprosto stejně pomatené ženské v rámci naprosto stejných služeb vstávajíc lehajíc Pánubohu děkoval...

J.G. Pašek 22.4.2009 9:21

Re: Pomatená ženská, a takovým není ani rady ani pomoci . . .

Ksakru, tady je řeč o dětech, tak do toho nemotej starce a stařenky v domově důchodců . . .Já tomu rozumím tak, že si brala domů na vychování odložené děti o které se bez jakékoliv finanční pomoci a  kompenzace starala a vychovávala  . . .  ta ženská je cvok a měla by si nechat vyšetřit hlavu. O takové děti se má postarat stát a když stát chce, aby žili v normální rodině a ne děcáku, tak je na státu uvázat pracovní poměr s takovou osobu, stát platit normální výplatu, veškeré zdravotní pojištění a výdaje, normální výplatu a celou režii s výchovou a stravou pro ta děcka . . . .   

Honza42 22.4.2009 9:39

Naopak to nechápeš vůbec.

Ta paní je vychovávala v pěstounské péči a byla za to naším skvělým sociálním státem tak dobře placena, že se může na stará kolena jít oběsit.

J.G. Pašek 22.4.2009 9:42

Budiž tento článek varováním pro ty, které pomýšlejí na podobné šílenství . . .

Už jsem to tady napsal . . .

Witch 22.4.2009 9:44

Re: Pomatená ženská, a takovým není ani rady ani pomoci . . .

Začala za socíku a jak bylo řečeno, dělala to za chabou pěstounskou almužnu. tak, jako mnozí. Smlouvu na to měla, ovšem mizernou, lepší nebyly.

A mýlíte se, i péče o nemocné nebo seniory s tím souvisí. Bez oné pomatenosti by ani tohle nikdo nedělal. A proč bych Vás zaklínala upozorňováním na lepší vyhlídky odložených nebo osamělách dětí, když schopnost pomáhat jim považujete za pomatení? Zřejmě Vás takové nebezpečí nenapadlo nebo jste dětem a jejich potřebám vzdálen. Proto jsem použila příměr z oblasti, která se dotýká i Vás. Nebo dotýkat může, a velmi citelně.

J.G. Pašek 22.4.2009 9:59

Laciná sentimentalita . . . .

!!

Štastný Jim 22.4.2009 10:07

Re: Laciná sentimentalita . . . .

Styd se a modli,abys neskončil starý a bezmocný v rukou lidí,kteří považují článek za lacinou sentimentalitu.