29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Vznikne Hnutí pravicových voličů?

Pravicoví voliči k TOP 09 přecházeli především z důvodu, že ODS považovali za kmotrovskou stranu mafiánů, která se ani nedrží pravicových principů a ideálů. Mnozí jsme to sice říkali již tehdy, ale dnes už to vidí i jiní - TOP 09 dnes považují také za kmotrovskou stranu mafiánů, která se nedrží pravicových principů a ideálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokš 17.7.2012 17:22

V ČR máme minimálně 2 pravicové strany

Není to tak zoufalé jak autor článku "veřejně pláče". Já osobně vím o minimálně 2 pravicových stranách. Konzervativní strana: www.konzervativnistrana.cz a  Strana svobodných občanů: www.svobodni.cz A jak to tak vypadá i tak zvaná Akce D.O.S.T. asi směřuje k přeměně na regulérní politickou stranu, asi něco jako křesťansko-katolickou konzervativní stranu (spekulace).

Ještě jsem někde zaslechl něco o nějaké Monarchistické straně Čech a Moravy. Ale už ten název je v dnešní době dost komický, na druhou stranu odkazuje k opravdu konzervativním hodnotám. Ale abych je nehaněl, přiznávám že nevím o nich nic než ten název.

M. Šejna 17.7.2012 12:29

modrý komsomolec Návrat

vždy mě dokáže pobavit, když pro novou čistě pravicovou politiku horuje mladík studující za peníze daňových poplatníků politologii a psychologii na Masarykově univerzitě. Z hlediska pravicovosti tedy studuje zcela zbytečné obory a nejspíše skončí v nějaké kanceláři jako zcela zbytečný byrokrat. V lepším případě bude coby "politolog" rozdávat v médiích rozumy o ničem.

Já si představuji pravicového člověka jako manažera nebo podnikatele s technickým vzděláním a se zkušenostmi ze života. Nepředstavuji si ho jako holobrádka, který v životě nepracoval, živí ho rodiče, a on jen rozumuje na blogu, protože jediné co umí, je připojit si svůj comp k internetu.

R. Langer 17.7.2012 15:14

Re: modrý komsomolec Návrat

Jo, třeba někoho jako Babiše, co? :-D :-D :-D

J. Václavíková 17.7.2012 16:59

Re: modrý komsomolec Návrat

Mě spíš zaráží, jak může mít student psychologie takhle černobílé vidění světa. Pokud tedy máte s tím studiem pravdu.

V. Kain 17.7.2012 18:16

Re: modrý komsomolec Návrat

To že panu Návratovi není šedesát a v Rusku nebyl neznamená,že nemá pravdu. Jedna i druhá naše takzvaná pravicová strana pravicovou stranou není.To co předvádějí je socialistická škola.Socialisti musejí mít radost,že jejich práci za ně vykonává někdo jiný.Kdo ze skutečných pravicových voličů by dal hlas ještě těmto lidem?

M. Kosejk 17.7.2012 18:34

Re: modrý komsomolec Návrat

Raději si poslechnu názor studenta, jak říkáte "holobrádka", než názor člověka, který rozděluje lidi na ty, co mají právo mluvit  a nemluvit.

V. Venc 17.7.2012 18:56

Re: modrý komsomolec Návrat/ ad Šejna

Nedomnívám se, že je racionální a slušné, namísto názorů autora, kritizovat jeho mládí, studium a pravděpodobně ještě malou životní zkušenost. "Komsomolec" Návrat patří k málu mladých autorů, kteří nestaví svou názorovou výbavu na mediálních bezzásadových výpotcích.

Zato představa pravicového člověka, "jako manažera nebo podnikatele s technickým vzděláním a se zkušenostmi ze života" by určitě snesla "politologickou" osvětu!

V. Venc 17.7.2012 12:15

Naivní představy

mají všichni ti, kteří horují pro "čistou" pravicovou , nekmotrovskou politiku (stranu). Vždycky platilo a platí biblické: "Kde je tělo, jsou i supi". Politika je souboj o moc a vliv. Moc a vliv bez kapitálu je protimluv, což znamená, že budou vždy rozhodovat ti politici, kteří budou mít za sebou kapitál, tj. vliv a moc. Surově řečeno: na pravdalásce se reálná politika nedá vystavět. Druhou alternativou potom je známá diktatura proletariátu a občanská nesvoboda.

Jedinou racionální cestou je postavit politiku na autentické židovsko-křesťanské kultuře. Bez kontaminace různými "multi-kulti", ekologickým náboženstvím a relativizmem.

S. Ševeček 17.7.2012 12:54

Re: Naivní představy

Ano, ale musíte to doplnit značným omezením prostředků, kterými "vláda" disponuje.

R. Langer 17.7.2012 11:56

No jo, když tyhlety "pravicové" strany

strany opustí těch jejich 5 skutečně pravicově zaměřených členů, tak se obávám, že to nic neřeší... :-P

M. Kosejk 17.7.2012 11:44

hnutí

Problém je, že typický pravicový volič nemá čas na to, aby zakládal nějaké politické hnutí. Na to mají čas jen akademici, umělci, filosofové a jim podobní. Proto politická hnutí budou doménou levičáků.

S. Ševeček 17.7.2012 9:30

Hnutí pravicových voličů - výborný nápad

Mohli by volit Svobodné.

M. Konupčík 17.7.2012 14:13

Re: Hnutí pravicových voličů - výborný nápad

já tak například míním učinit. Chci Svobodným dát najevo, že mají šanci a je třeba se připravovat i na více než jen knučení v rohu a ostatním dát vale, protože zradily své politické ideály. A pokud nejde o ideály, pak jde jenom o přerozdělování cizího majetku a takové politiky již volit nechci.

P. Machek 17.7.2012 9:27

Není třeba zakládat

Novou pravicovou stranu není třeba zakládat. Když si přečtete program Svobodných (www.svobodni.cz), tak možná zjistíte, že je to přesně to, co hledáte. A preference téhle strany pomalu, ale jistě stoupají, ono totiž na pravici fakt není koho jiného volit.

P. Schuh 17.7.2012 9:09

Ztráta iluzí

O praktikách vládnoucí mafie (pravé nebo levé) se člověk přesvědčí velice jednoduše a to ve chvíli kdy vytáhne paty z baráku.

Např. u lékaře v nemocnici, sehnání školky pro dítě, shánění práce, žádost o připojení elektriky do garáže, žádost o pas....

S. Ševeček 17.7.2012 12:53

Re: Ztráta iluzí

všimli jste si, vážení čtenářové, že politická třída - počínajíc ouřednicí na obecním úřadě a končíc nejvyššími státními úředníky - má vždycky všechno, tady a teď? ... od bleskukrychlého umístění v mateřské školce, přes prominentní datum svatby, umístění v penzionu pro přestárlé či zaopatřením příbuzného na nějakém veřejném funkčním místě, dohodě o rozdělení vejvaru, vyřízení povolení, o nepokutě nebo prominutí daně nemluvě? Včetně profesí, které participují na vybraných daních a "pojistném"? To jsou dnes Ti, Co Spolu Mluví

J. Schwarz 17.7.2012 18:18

Re: Ztráta iluzí

Co se divíte?  Ajznboňáci přece mají taky volné jízdenky pro celou rodinu. Policajti a vojáci zase mají "výsluhy" byť by seděli celou svou kariéru někde v kanclu, učitelé dva měsíce "prázdnin", spoustu svátků a dvacetihodinový pracovní týden "on je tedy oficiálně čtyřicetihodinový s tím, že zbytek je na přípravu a studium, ale každý pedagog to bere jako své osobní volno", letušky .... Úředníci  a politici mají zase přednostní "veřejné služby" a vůbec požitky poskytované veřejnou a státní správou.  Jde o profesní benefit, vydobytý za dlouhá léta sociálních bojů...

P. Kolář 17.7.2012 8:10

Pane Návrat,

je to výkřik do tmy,nebo mlha přede mnou,mlha za mnou.Žádné takové odhodlané lidi nevidím.Vidím jenom lidi,kteří se chtějí mít pořád lépe a lépe.A za každou cenu.A teď hned.Když je prostředkem k dosažení cíle korupce,lež,podvod,zlodějna,tak vlastně proč ne?Zbytek národa bude muset počkat,až pravda a láska zvítězí.Ten odkaz budování socialistické společnosti je pořád v nás.Něco jiného jsme dělali a něco jiného jsme si mysleli.Ze současného marastu nás může dostat jen dodržování zákonů a to nejen těch o provozu na komunikacích.A zákony musí dodržovat hlavně ti,kteří je tvoří.

P. Lenc 17.7.2012 9:33

Re: Pane Návrat,

Pane Koláři souhlas, pouze k poslední větě, samozřejmně pravdivé bych dodal, že, bohužel, ti co je tvoří jsou často zrcadlový obraz mnoha občanů naší země.Víte, když si člověk a ne jednou vyslechne jak dotyčný zase občural stát, tak se nemůžeme příliš divit, že jsme tam kde jsme.

M. Kosejk 17.7.2012 12:10

Re: Pane Návrat,

To proto, že chybí elementární vztah lidí ke státu. Lidi považují stát za nepřítele - tedy mu "nedají nic zadarmo", jak se říká. A stát si za to může sám. Lidi mají opravněný pocit, že je stát jen buzeruje, pořád vymýšlí nová a nová pravidla, která jsou dost často horší než ta původní. Když po vás stát něco chce, tak to chce hned a bez keců - ale když po něm chcete něco vy, na co máte zákonné právo, tak je na všechno čas. A plaťte si ochotně daně, když vidíte, co s nimi stát dělá... Vždyť ten stát nám nedokáže zajistit ani dostatečně rychlé vymáhání práva.

P. Lenc 17.7.2012 15:43

Re: Pane Návrat,

Pane Kosejku, rád bych s vámi souhlasil, ale ono všechno svádět na stát je opravdu hodně levné.To co popisujete se děje i v zemích, které nám jsou dávány za vzor.Ale ano.Víte, stát to je byrokracie a byrokrat,to je člověk.Věčný boj s byrokracií popisují nejen naši předci, stačí si přečíst cizí autory.Víte, třeba rakušané mají přes obrovskou byrokracii oproti nám výhodu, že ta jejich byrokracie oproti té naší je stabilní stopadesát let.My máme padesátiletou přetržku a začinaly jsme nově s tím, že jsme byly nuceni mnoho let, než začínaly najíždět nové, mnohdy  málo kvalitní zákony pracovat se starými. Prostě pracovalo se s tím co bylo.Víte, ono nikdy není nic jenom černobílé.Tím nechci omlouvat švajnerajn, ale ten bohužel bude větší nebo menší vždy. K našemu vzteku.

M. Kosejk 17.7.2012 18:30

Re: Pane Návrat,

Černobílou představou o světě je mimo jiné to, že na Západě se lidi nesnaží ojebávat stát. Jakmile daňová zátěž a byrokracie překročí jistou hranici, tak to prostě lidi odmítnou akceptovat - a to platí momentálně snad o celé EU (snad krom severských států). A já se nikomu nemůžu divit.  Určitě platí, že 40 let komunismu z nás udělalo větší hajzlíky, než je průměr na Západě, ale vztah k daňovým povinnostem máme s občany EU naprosto srovnatelný.

M. Kosejk 17.7.2012 18:36

Re: Pane Návrat,

p.s. a mimochodem - kam se hrabe naše zneužívání sociálních dávek třeba na Francii.

V. Venc 17.7.2012 19:04

Re: Pane Návrat,

Pane Kosejku!

"Ojebávat" stát se snaží všichni a všude! A určitě neplatí, že díky komunistům jsou u nás větší hajzlící, než jinde! Od koho se ti naši "mladí" kapitalisté učili a naučili korumpovat??

M. Kosejk 17.7.2012 19:21

Re: Pane Návrat,

Od svých zkorumpovaných rodičů, kteří se nechávali zkorumpovat komunistickým režimem. A za různé výhodičky byli ochotní pošlapat veškerá morální pravidla. A teď to bohužel učí i novou generaci svých dětí. Jsme fakt větší syčáci než na Západě, alespoň podle mých zkušeností.

P. Pavlovský 17.7.2012 1:43

pokračování

 ODS jsem nevolil nikdy, protože jisté "pragmatické" manýry, kdy účel světil prostředek, jsem u ní postřehl už v roce 1991. Nikdy mne nezklamala, protože semínko u zrodu zaseté se zdárně rozvíjelo, aby v době oposmlouvy dozrálo a vydalo dnešní plody - mafiánský kapitalismus, korupční a klientelistický systém.

Tuto nedůvěru se mnou zřejmě sdíleli mnozí, jinak by se tu a tam nemohly do pralamentu dostávat další pravicové strany, Konečně není náhodou, že členy ADA byli v minulosti i V. Parkanová, K. Schw. Daniel Korte a možná i další dnešní politici TOP 09.

Na co dojela ODA? Na elitářství svých "otců zakladatelů" s nechutí k primárkám a dalším nástrojům vnitrostranické demokracie. ("Budeme stranou volebního typu, s malým počtem členů, ale širokou základnou sympatizantů, které zmobilizujeme vždy před volbami - na způsob stran v USA.") Také ale na své financování! Leccos by nám o tom mohl ještě dnes vyprávět kandidát na prezidenta republiky V. Dlouhý - čímž ho neobviňuji, jen tvrdím, že do toho viděl.

Na co teď dojíždí TOP 09? Na korupční jednání svých špiček, ať už spojené s osobním majetkovým prospěchem (Kalousek) nebo bez něj (Parkanová, K. Schw.). Když ministr na schůzi vlády (v demisi, takže už mu ani nejde o křeslo) HLASUJE PRO STÁTNÍ NÁKUP DRAHÉHO MATERIÁLU, KTERÝ JE VŠEOBECNĚ POVAŽOVÁN ZA NEKVALITNÍ, NEVHODNÝ A PŘEDRAŽENÝ, NEMÁ V POLITICE CO DĚLAT! Kdo tvrdí, že možná nevěděli, ať se, prosím, podívá do dobového tisku! Cvrlikali o tom vrabci na střechách.

Autor komentáře má pravdu, jsme svědky posledního dějství tragedie českých pravicových a především konzervaticních voličů: Nemají koho volit!

P. Pavlovský 17.7.2012 7:04

Re: pokračování

Nového Eduarda Janotu, by měla urychleně dodat Topka Nečasovi, chce-li, aby tato vláda ještě dva roky pokračovala. Pokud to neudělá, budeme mít od ledna vládu novou, nejspíš levicovou.

V novém parlamentu už nebude Topka, nebudou tam STaN, LIDEM ani VV.

Vrátí se asi KDU-ČSL a možná, že i Zelení.

Pravicoví voliči, znechucení dnešní vládou, budou v podstatě bez alternativy. Buď k volbám vůbec nepůjdou nebo budou muset volit některou z dnešních mimoparlamentních stran.

Leda že by, jako už tolikrát, vznikla zase nějaká nová. Volná nika vznikne v prostoru proevropské pravice, ale ani pravicoví euroskeptici to nebudou mít snadné. D.O.S.T. je po kauze Bátora nevolitelná, takže snad jedině Svobodní, což píši ale jen pro úplnost, my cup of tea to není a nikdy nebyl.

P. Pavlovský 17.7.2012 1:06

Píši to tu již několik dní: jsem bez šancí,

bez aternativ. Jako pravicově smýšlějící volič a navíc konzervativec, nemám koho volit. Naštěstí jsem voličem pražským, a proto se mne, mojí rodiny a většiny mých přátel podzimní volby netýkají. My máme v čele Prahy Svobodu, pohodlně sedícího na bodácích té pražské TOPky, kterou jsme vítězně zvolili - radost.(Nikdy před tím nikde nezvítězila kandidátka, které jsem dal svůj hlas (nevolil jsem ani OF, bylo mi příliš narudlé). Paron: výjimkou je kandidatura Václava Bendy do senátu.)

"Pravicoví voliči k TOP 09 přecházeli především z důvodu, že ODS považovali za kmotrovskou stranu mafiánů, která se ani nedrží pravicových principů a ideálů", čteme a je to nesporně prava; je ale sotva poloviční. Vetšina hlasů, které TOP 09 ve volbách nasbírala se nerekrutovala z bývalého elektorátu ODS! Povolební průzlkumy ukázaly, že bývalí voliči ODS tvořili jenom menšinu volebního zisku Topky.

Ti ostatní pocházeli z několika zdrojů: a) z bývalých Lidovců - Kalousek, Parkanová a další byli politikové KDU, kteří z ní vystoupili a založili novou stranu. Přivedli s sebou i řadu organizací KDU-ČSL. b) z voličů ostatních stran, pro které se tyto už staly nevolitelnými, kupř. já jsem  předtím (poprvé) volil Zelené; šlo o voliče, kteří prostě chtěli zakormidlovat doprava (kdo nebyl ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je jím i po čtyřicítce, nemá rozum). c) Z některých prvovoličů.

A konečně za d) Z pravicově orientovaných voličů, kteří předtím nevolili ODS. I k nims e řadím! Ano, patřím mezi ty zoufalce, kteří vystřídali Republikánskou unii (neplést, prosím, se Sládkovci), ODA, US, DEU, nevolil jsem ED, ale ti sem patří také. Ano, byla to tato nesourodá množina, která tvořila nejméně polovinu hlasů TOP 09 ve sněmovních volbách 2010!

P. Pavlovský 17.7.2012 0:38

Píši to tu již několik dní: jsem bez šancí,

Pravicoví voliči k TOP 09 přecházeli především z důvodu, že ODS považovali za kmotrovskou stranu mafiánů, která se ani nedrží pravicových principů a ideálů

R. Langer 17.7.2012 11:57

Re: Píši to tu již několik dní: jsem bez šancí,

Já to píšu už 5 let... :-P