28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Samé dobré zprávy

Nevím, jestli lidem vlastně dochází, jak pozitivní zprávy se na nás v posledních týdnech ze sdělovacích prostředků hrnou, proto považuji za vhodné okomentovat tři z mediálně nejviditelnějších a zároveň co do charakteru nejdůležitějších dobrých zpráv - "atentát" na prezidenta Klause, počet mrtvých a postižených v rámci metanolové aféry a úspěch komunistů v krajských volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hamal 10.11.2012 13:40

Řekněte to zavčas

Jestli opravdu chcete významně omezit stát, nedávat mu peníze, tak to laskavě řekněte předem, než se rozhodnu vstoupit do politiky. Jak bych se bez státních peněz mohl zařadit mezi zbohatlé parazity? Snad ne pomocí svobodného trhu? To bych asi byl první.

V. Němec 10.11.2012 11:48

Chránit

Ochránit před vším nejde a nikde na světě ale na druhou stranu kdyby se o to stát alespoň nepokoušel bylo by hůř a stát by stratil smysl . Jistě se ozvou námitky že již ho stratil ale dovedete si představit co by se dělo bez alespoň té nedokonalé ochrany ta ostatně není možná

R. Kříž 10.11.2012 13:12

Re: Chránit

a to vite jak, ze by bylo hur? protoze vam to stat neustale opakuje? ze vam to stale opakuji prave ti, kteri tak radi "usmerni" vase penize do svych kapes? na ktere si pak stezujete?

ano, drtiva vetsina cinnosti statu je nesmyslna a zbytecna, casto i skodici. a to, ze stat nedela to co ma "v popisu prace" (justice, ochrana), je m.j. dusledkem toho, ze se soustredi na takoveto cinnosti.

pokud chcete kontroly, tak si je zaplatte ze sveho, nechtejte na to vyuzivat penize jinych, budte te dobroty

V. Němec 10.11.2012 13:26

Re: Chránit

Ze skušenosti já nedám na to co kdo říká či píše já si utvářím názor na základě vlastního pozorování proto také hovořím za sebe ne za národ atd. Nevím ele zažil jste někdy jak to chodí ve skupině která je mimo nebo se domnívá že je mimo kontrolu já ano

R. Kříž 10.11.2012 17:37

Re: Chránit

... hmmm... a kolik veci, ve kterych nebyl dirigentem stat jste zazil? mate pocit, ze kam slapne stat, tam to "vzkveta"? tedy pokud nejde o vzkvetani pomoci prostredku, ktere uloupil nekde jinde, diky cemuz to sakra "nevzkveta" jinde, kde ty prostredky chybi....

o jake skupine pisete nemam tuseni, ani o jejim vztahu k tematu clanku

R. Kříž 10.11.2012 18:04

Re: Chránit

pardon, nejak to zlobilo, tak jsem obsahove obdobny prispevek zaslat trikrat:(

R. Kříž 10.11.2012 17:41

Re: Chránit

opravdu?? uz jste nekdy treba pozoroval, jake dusledky na provoz na silnici ma zruseni dopravni policie? co jste zazil tak, ze muzete srovnat stav "se statem" a "bez statu", kdy "bez statu" bylo hur? mluvim o ekonomice, o soukromopravni oblasti

o jake skupine pisete netusim, ani o jeji souvislosti s tematem...

R. Kříž 10.11.2012 18:02

Re: Chránit

a uz jste nekdy pozoroval nejakou situaci, kdy zasah statu do soukromopravni sfery prospel? resp. ze prospel, aniz by nede jinde vznikly mnohem vetsi (byt treba na prvni pohled neviditelne ci nerozpoznatelne) skody?

uz jste nekdy videl, jak se napr. zmeni situace na silnicich v okamziku, kdy dojde ke zruseni dopravni policie? ja ano. a vite jaky byl rozdil? zadny.... krome toho, ze nikdo nevybiral pokuty (ani oficialni, ani do vlastni kapsy)...

nevim, jak vypada skupina, ktera je mimo kontrolu, ani o jakou kontrolu se jedna, takze ani nevim, jestli jsem zazil jak to v ni chodi.

J. Kanioková 10.11.2012 13:32

Ještě jsem nečetla ostatní příspěvky, ale jestli jste autor - hlubokosklon :)))))

Tak už jsem se nenachechtala hodně dlouho :)

Aby nevznikla mýlka - beru článek jako rozhořčený bezmocný vztek nad nesmyslností bobtnající státní správy, což je jev kontraproduktivní..  I kdyby ty správní orgány svou počtetností převýšily počet ostatních lidí ve státě, průšvihů by o moc méně neubylo, zato náklady na byrokracii by stouply několikanásobně..

Člověk je totiž tvor děsně vynalézavý, byl, je a vždycky bude.. Tak jako se státní obrana vždycky připravuje na minulou válku, tak budou VŽDYCKY policajti, soudy i zákony o krok pozadu za "filištíny".

O tom je, myslím, ten článek...  Dík, máte pravdu..

J. Kanioková 10.11.2012 13:42

"O tom je, myslím, ten článek... "

 že řešení se musí hledat jinou variantou

J. David 10.11.2012 16:42

Re: "O tom je, myslím, ten článek... "

Na každé lejno musí být lejstro a byrokrat. Zákonodární parlamentníci dovádějí, jak batolata na písku u báboviček. Co si myslit o perle: Za nesplněnou alimentační úhradu přijít o "vůdčí list", toť kouzlo relevance. A vidíte, v parlamentu to prošlo. Již jen čekám na to, že když mám "bimbase", budu mít apriorní berní povinnost "skočného". Klér bude ale od berní povinnosti osvobozen, protože Duka a fráterníci "pohlavní nástroje" užívají k charitativnímu obohacení subjektů, nejenom v komžích. Kalousek a jeho berní sazba DPH. Blbý Laffere něco hlásal, Kalouskovému Nečasovi to nedošlo. Asi tak, když je méně z čeho tlačit, i na latrínu se leze méně (berní inkaso). Lučebník gumárník Kalousek opominul "stavovou rovnici plynů" (teplota a tlak), která není trojčlenkou, tedy není lineární. V ekonomice je to obdobné. A varianta řešení?  Zamezit rozkradení a "odklonění" 1/3 hodnoty veřejných zakázek. To by byly popravy na Strahovském stadionu na denním pořádku, kdyby byl přijat čínský model boje s korupcí. Rád se nechám poučit.

R. Kříž 10.11.2012 17:34

Re: "O tom je, myslím, ten článek... "

diky..:)

ano, presne tak. jina varianta... bez statu jako "ucastnika hry", nybrz se statem jako "rozhodncim"

J. Boleslav 10.11.2012 7:19

Kdo jde pořád na východ,

dojde na západ? Asi taková je logika článku.

P. Urban 10.11.2012 2:48

Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Policie selhala, to je pravda. A některé další orgány možná také. Pokud ovšem platí, že nejlepší úředník je žádný úředník a nejlepší vyhláška žádná vyhláška, tak byla chyba i v tom, že stát vůbec vyvíjel nějakou činnost na zastavení prodeje metanolových nápojů.

Mimochodem, mě nikdo žádné garance v tomto směru nikdy nedal.

S. Sedlák 10.11.2012 4:26

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Nepochopil.

Stát to odstartoval neúměrnou daní. Když už ji tedy vyměřil, tak měl, pomocí těch peněz zajistit, aby tu daň řádně vybíral a pak aby v lahvích s jeho kolkem nebyl jed. Podobné je to s pohonnými hmotami, kdy stát vyšroubuje spotřební daň, nařídí je pančovat nějakými patoky a tím znemožní kontrolu toho, zda někdo další jej neokrádá a likviduje motory těch blbců, co platí daně.

Logická linie vede tedy k tomu, že se zruší státní úředníci a omezí instituce, které stejně nefungují a zruší nesmyslné daně. Ono se pak to pančování nikomu nevyplatí.

P.S. Těch příkladů by se našlo mnohem více. Jako třeba fotovoltaika nebo výroba el. proudu z tzv. obnovitelných zdrojů.

P. Boublíková 10.11.2012 7:22

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Omyl, vytvořil jste úplně špatnou konstrukci.

Jedna věc je spotřební daň na líh a výroba alkoholu z nezdaněného lihu - zde mají výrobci pančovaných kořalek (při použití "vyčištěného denaturáku") největší zisky, ale fakticky tím nikomu příliš neublíží. Tyto kořalky obsahují nějaké zbytky Sava a podobných sajrajtů, jedovaté však nejsou.

Druhá věc je, že ještě NAVÍC si nějaký dement (jak píše autor článku) chtěl přivydělat tím, že nahradil etanol metanolem, čímž vydělal pár korun navíc. To už se spotřební daní na líh nemá vůbec nic společného. Píšete "Ono se pak to pančování nikomu nevyplatí" - ale jak vidíte, vyplatilo se, i mimo oblast spotřební daně (nezdaněný líh vs. metanol).

Máte opravdu poněkud naivní představy. Názor, že nebude-li daní a kontrolních úředníků, nevyplatí se pančovat, je opravdu naivní. Pančovat a nahrazovat se dá kdeco, například o melaminové aféře v Číně (náhrada mléčných bílkovin deriváty močoviny) jste snad slyšel, ne?

R. Kříž 10.11.2012 10:11

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

mysleno to je jednak tak, ze pokud by stat nevytvoril podminky pro vznik paralelnich distribucnich kanalu (kde nepanuje zadna odpovednost v ramci "dodavatelskoodberatelskych" vztahu), nemel by onen dement moc sanci si "navic jeste par korun privydelat".

za druhe - kdyz nebude "premie" v podobe usetreni sportebni dane, opravdu se nekomu vyplati pancovat? co by z toho mel?

P. Boublíková 10.11.2012 10:43

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Ale vždyť píšu, že se to aktérům metanolové aféry vyplatilo!

Už vážně nevím, jak to srozumitelněji vysvětlit: v jejich skladech se našla jednak kořala vyrobená z nezdaněného lihu (vyčištěný denaturák), druhak kořala pančovaná metanolem.

Oni metanolem nenahrazovali zdaněný líh, nýbrž nezdaněný líh! Metanol je o něco levnější než líh bez spotřební daně.

A i těch pár korun zisku jim stálo zato otrávit něco kolem stovky lidí, z toho pře 30 smrtelně.

Bohužel líp už to vysvětlit neumím...

R. Kříž 10.11.2012 11:29

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

ja myslel, ze si nerozumime v tom, ze nesouhlasite s tim, ze nebyt spotrebni dane, nevznikly by paralelni distribucni kanaly a tedy ani moznost pro "dementa" si jeste privydelat... a ze tedy stat je pricinou, pred kterou nas chce ochranit stat svoji usilovnejsi cinnosti....

hezky den

P. Boublíková 10.11.2012 11:43

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Nebýt spotřební daně, nahrazovali by dementi nezdaněný líh metanolem (který je o něco levnější než nezdaněný líh), což nyní udělali taky.

Uf. :-)

R. Kříž 10.11.2012 13:15

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

vy mate pocit, ze by (systemove) nejaky odberatel kyvnul na dodavku tuzemaku od neznameho subjektu jen aby usetril tri koruny? to bych se dost divil, ze by riskoval svuj byznys kvuli takove castce....

ufff:)

P. Boublíková 10.11.2012 15:30

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

No vidíte, a přesně tohle se stalo. Třicet mrtvejch a třicet byznysmenů před soudem kvůli rozdílu několika korun na litr. Můžete se divit.

P. Boublíková 10.11.2012 15:32

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Teda zatím jsou ve vazbě, aby mě někdo nechytal za slovíčko.

R. Kříž 10.11.2012 17:32

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

ano, ale to rozhodnuti, ze usetreni tech par korun mu stoji za to, ucinil ten "dement" v hovadsky nastavenem sytemu podporujici existenci cerneho trhu, nikoliv kupujici, jak by to bylo v pripade, ze by nebyly zadne spotrebni dane, "znevyhodnujici nezadouci chovani obcana"...

vy ten rozdil nechapete?

P. Boublíková 11.11.2012 3:31

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Proč do toho pořád motáte černý trh a spotřební daň? Vy jste si prostě umanul, že za pančování chlastu metanolem může spotřební daň. Není to pravda. Na mlíko není spotřební daň a také se pančovalo (v Číně). Kdyby neexistovaly kontroly kvality mléka, buďte si jist, že by se u nás taky pančovalo, minimálně vodou. Z Polska se dovážela sůl v úpravě pro posyp, místo v dražší úpravě pro kuchyňské použití - přitom na sůl žádá spotřební daň není. Do masa, zejména rybího filé, se cpe voda, přestože na maso není spotřební daň. Prodávají se zkažené potraviny, s prošlou spotřební lhůtou, na kterých není žádná spotřební daň.

A tak dále, a tak podobně. Šizení kvality potravin se spotřební daní a černým trhem vůbec nesouvisí. Děje kdekoliv, kde není dostatečná kontrola.

L. Písařík 11.11.2012 6:30

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Klidně by se mohl prodávat dál. Myslíte, že lidstvo na této planetě bude věčně?Jednoho dne stejně zanikne. Je to jak s alkoholovým kvašením, kvasinky se otráví vlastním produktem. Možná, že proces zániku lidstva již započal.

R. Kříž 11.11.2012 10:49

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

nesouhlasim s vami.

duvodem, proc se sidi, je ochota lidi sezrat a vypit cokoliv prave proto, ze maji pocit, ze to "nekdo kontroluje". a ze jedine kriterium, ktere zavisi na jejich posouzeni, je cena... a pak lidly praskaji ve svech... ja jsem porad presvedceny, ze by se nasel vyrobce i mleka, kteremu by stalo za to, prodavat mi mleko (treba draz nez to "sizene"), ale pritom by svoji obchodni znackou garantoval kvalitu. a co budoukupovat ostatni me nezajima - vyrobce, ktery by nesidil, by chtel me penize a ja bych chtel jeho (a jine ne!) vyrobky...

a priblblove, kteri jsou ochotni sezrat i stary hadr na nadobi pokud bude levny, ti at si treba chcipnou... 

a rybi file apod - no proste jen idiot muze kupovat mrazene rybi file... a nejjednodussi je vydelat na idiotovi... tak proc vam to pripada divne? kdyz obchodnik musi jen celit statnim inpekcnim organum a nemusi se zodpovidat podvedenemu zakaznikovi, proc by nesidil? inspektora uplati, protoze inspektorovi muze byt jedno, ze se nekdo nacpal zelenym salamem... a kdyz jste to byla zrovna vy nebo ja - co je inspektorovi po tom, proc by se tim mel trapit?

sizeni potravin opravdu nesouvisi se sportebni dani, sizeni souvisi s tim, ze stat "chrani" zajem spotrebitele, aniz by mu na spotrebiteli realne zalezelo. souvisi s tim, ze lidi nejsou zvykli dat pres drzku reznikovi, ktery jim prodal stare maso. protoze od toho, od trestani, je tu stat, ne?

P. Boublíková 11.11.2012 12:59

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Náhradu mléčné bílkoviny melaminem spotřebitel nemá šanci poznat, ani po letech si nemusí uvědomit, že mu ledviny odešly kvůli pančovaným mléčným výrobkům. Rakovinu si nemusí vůbec dát do souvislosti s nadlimitním obsahem barviv, konzervantů nebo aflatoxinů v potravinách. Soustu látek v jídle neodhalíte jinak než laboratorní kontrolou.

Vy prostě z nějakého důvodu chcete návrat do středověku.

R. Kříž 11.11.2012 13:21

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

pokud by stat opravdu nachaze spravedlnost m.j. tak, ze by se hradila i skoda jina, nikoliv jen skutecna (pokud byste nerozumela, vysvetlim), pokud by byla moznost vysoudit  tzv. "punitive damages"(treba ve vysi tisicinasobku skody sutecne), to byste koukala, kolik nezavislych expertu by zkoumalo kazdy drobecek... protoze by bylo vyhodne najit nejaky podraz.... rozhodne vyhodnejsi, nez stavajici ČOI, ČZPI, hygienici a vsichni ti darmozrouti, kterinam nic negarantuji, jen nas stoji penize.

ja nechci navrat do stredoveku, ja chci, aby kazdy opravdu odpovidal za to, co dela.

to vy chcete sve "jistoty" za moje penize

P. Boublíková 11.11.2012 15:29

Re: Takže metanol by se měl prodávat klidně dál ?

Za svoje, peníze, vážený, taky platím daně.

Vy si klidně můžete kupovat někde na trhu mlíko z tuberkulózní kozy - nemám nic proti tomu, aby existovaly dva paralelní světy :-)