29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bojar 16.10.2006 22:16

Souhlas s autorem,

Havel před listopadem 89 a Havel po jsou dvě různé osoby. Nevím kolik lidí ze sta, je schopno oddolat svodům moci, Havel to ale není.

jerry 16.10.2006 15:48

Xavere!

Již v minulosti jsem Vás vyzval k obraně svého idolu,učiňte tedy tak, místo psaní krátkých poznámek. Já říkám rovnou -idolem Čechů má být Masaryk a ne Havel! A co mu tedy vyčítám?Tak to shrňme.Nejdříve mu přiznám odvahu, s níž se stavěl proti komunistickému režimu a dost dobrých myšlenek z té doby. Teatrologem nejsem, do divadla chodím, Havlovy hry mě neoslovují, ale budiž, někoho můžou.Havlovi vyčítám, že svým příšerným prezidentstvím nejen poškodil pověst svou,ale také morálku naší země. A tady jsou ty chyby: 1.nepřipravenou amnestií vypustil na lidi kriminálníky, což vedlo k obětem na životech.Odpovědnost za to odmítl .2.Pan Daneš má pravdu-Havel se na prezidentství přímo třásl, ale bylo nutné nám všem tvrdit,že to nikdy dělat nechtěl? 3:Nevidím smysl ani směr jeho politiky -od proněmecké politiky nečekaně přešel k proamerické,což nikdy nevysvětlil 4.vždy ze sebe dělal bojovníka za demokracii,přičemž se vždy důsledně vyhýbal demokratické diskusi a obklopoval se pouze servilními lidmi 5.vždy zdůrazňoval svůj antikomunismus, nikam nezval komunistické poslance a  přitom nazval Dubčeka ,,statečným Slovákem" a Čalfu svým přítelem 6.ano každý vdovec má právo se oženit, i najít si ženu mladou a krásnou, jenže pokud je takový člověk prezidentem a svým podpantoflictvím se nechá ovlivňovat i při výkonu funkce,je to na pováženou/ viz žaloba na Knížákův billboard,obhajoba pískání v parlamentu atd./ 7.Je hodně zajímavé, že měl podporu stále kolem 80% ,dostával jednu medaili za druhou a přitom se o něm mezi prostým lidem vypráví spousta vtipů.Jak říkám -,,Vox populi ,vox Dei."8. Stavěl se do role mírotvorce,ale jeho podpora vojenského řešení v Jugoslávii i Iráku je z tohoto hlediska dost problematická.9.Vysvětlete mi jeho podporu Jiřímu Paroubkovi!  Na to jsem zvědav.Takže napsal jsem 9 bodů,tak mi je vyvraťte.Znovu opakuju -žádné disidentství,žádné seznamy medailí,ani to,že jej znají i domorodci z Fidži a Bornea.

Xaver X.X. 16.10.2006 16:00

Budete se divit, jerry, ale v podstatě s vámi souhlasím.

Ano, Havlovi se mnohé nepovedlo. A o kom se nevtipkuje, nestojí za to, proto ta popularita. A nechtějte po mě, abych vysvětloval Havlovy postoje, které i já nechápu. Přesto jeho prezidenstsví v žádném případě nehodnotím jako příšerné, naopak, klady u mě v mnohém převažují. Jinak - podobně kriticky lze hodnotit i Klause (třeba co se týče jeho vztahu ke komunistům, ústavě, třesení se na funkce, morálka... :-). Dokázal byste to?

Xaver X.X. 16.10.2006 16:01

P.S. Havel není mým idolem, ale vážím si toho, co vykonal dobře.

A jeho hry se mi líbí. Vám asi ne. Tak napište: Nemám rád Havla a bude po starostech...;-D

Bican 16.10.2006 16:09

Re: Xavere!

Skvělé. Já bych ještě Havlovi vyčetl zaujatost, s jakou bojuje proti Klausovi. Nemůže mu zapomenout, že naboural jeho systém občanské společnosti a z části OF udělal ODS. To byl základ vzniku demokratického systému politických stran. Dal mu to hrozným způsobem najevo ve známém "Rudolfinském" projevu.

Peter 16.10.2006 22:02

Re: Xavere!

Já bych ještě panu Havlovi dal jeden z hlavních podílů na zániku Československa a dost velkou vinu na povzbuzení slovenského nacionalizmu. Jsem Slovák, ale příčí se mi jakékoliv národovectví. V 89 nobo 90 roce se pan Havel zasadil o omezení až takřka zrušení zbrojní výroby na Slovensku,  pamatuji si jeho výrok, že každá válka, i ta spraveddlivá je nemorální (o to víc jsem ho nemněl rád po jeho výzvách k válce v bývalé Jugoslávii) Jestli si myslýte, že pak dalo pár nacionalistickým blbům moc práce přesvědčit hodně lidí, co přišlo o dost vysoké příjmy, že jim Češi ubližují... Pan Havel pak mnoha neomalenými výroky tento ohýnek jen rozdýmal

Peter 16.10.2006 22:05

Re: Re: Xavere!

chtěl jsem napsat myslíte

roz 16.10.2006 11:27

Přislíbené divadelní hry se stěží někdy dočkáme

To je dobře! Ony ani ty předešlé nestály za nic.

Xaver X.X. 16.10.2006 14:58

Mě se líbily, jen tak pro upřesnění.

Takjže zdá se, že taky mluvíte jen za sebe.

jerry 16.10.2006 15:50

Re: Přislíbené divadelní hry se stěží někdy dočkáme

Já bych si přál, aby ti všichni,kteří mu dávají ty medaile, museli nějakou jeho hru shlédnout.:-)

JIri 16.10.2006 20:08

Re: Re: Přislíbené divadelní hry se stěží někdy dočkáme

Vy jste mu sice zadne medaile asi nedaval, ale pral bych vam, abyste nejakou tu jeho hru shledl. Ty co jsem videl byly vytecne (tim ovsem nechci rict, ze se musi libit kazdemu)

meandr 16.10.2006 10:40

symbolická rovina je mrtvá

  já  však  ještě  více  vnímám jeho  velmi  neslušné  hovoření o  svých  pocitech, studech  a trapnostech,   s  tím ho  měli  vypískat   hned.  Druhá  rovina je  jeho  dětský projev.   Jeho  okouzlení   sebou s amým, roztomilým to  hošíkem,  kterému   navíc  Dagmar  dodala  pořádnou dávku  a  o to je  to  senilně  trapnější.

Xaver X.X. 16.10.2006 14:58

Myslíte, že může existovat i jiný úhel pohledu?

Lubomír Ptáček 16.10.2006 8:29

Symbolická rovina je nejdůležitější

Tedy v politice.

Tony 16.10.2006 6:04

Nic vic nez bejvalej komunista, cili krivak.

Václav Havel zneužíval ideály, kterými se zaštitoval. Ac celý život žil s maskou bojovníka s totalitou a s komunismem, již v období Charty 77 s (bývalými) komunisty ochotne spolupracoval. Po jeho úspešném 17. listopadu 1989 Havel v cele Obcanského fóra zajistil, aby si komunistická elita udržela moc ve státe. Symbolicky jmenoval federálním premiérem bývalého komunistického ministra Mariána Calfu.

Svou maskou plachého, slušného a sympatického „Vaška“ ohlupuje Havel radu obcanu dodnes. Václav Havel je dokonalý symbol falešné a pokrivené morálky vasi spolecnosti. Zradou vlastních ideálu, které hlásal v roce 1989, se na úpadku morálky a národního cítení Václav Havel podepsal ješte více, než celý komunistický režim. Ten, kdo jej uznává a uctívá jako „morální symbol“, tímto zároven prijímá tuto pokrivenou a neuprímnou morálku za svou.

3nečok 16.10.2006 7:28

Re: Nic vic nez bejvalej komunista, cili krivak.

Mohl bych vědět, jaká je ta Vaše jediná správná morálka?

Xaver X.X. 16.10.2006 14:59

A kde jste ve zbrani likvidoval komunismus vy?

deda 16.10.2006 6:01

Sašo!

1)Na podzim roku 89 propašoval (podle tehdejšího svého tvrzení) disent do Rudého práva inzerát s Havlovou fotografií.  Tehdy to přičítal svoji chytrosti a hlouposti či nepozornosti korektora novin. Považoval jsem to tehdy za dost nevěrohodné.

2) Petr Cibulka kritizoval Havla za to, že on si "užíval" komunistický kriminál tak, že mohl psát dopisi své ženě, zatímco ostatní věznění disidenti trpěli.

3) Po svém prvním zvolení prezidentem Havel prohlásil, že nebude svoji osobou otravovat lidi tak dlouho jako Husák. A jaká byla skutečnost? Kdyby to ústava dovolovala, seděl by na Hradě dodnes.

selidka 16.10.2006 8:23

Re: Sašo!

s tím inzerátem je to pravda, byla to fotografie ve společenské rubrice, blahopřádní k narozeninám pro Ferdinanda Vaňka

Saša 16.10.2006 11:24

Znám velmi dobře člověka,

který seděl na Borech ve stejné době jako Havel. Nemá ho rád a nemluví o něm dobře. Možná právě proto, aby o něm spoluvězňové nepodávali špatné svědectví, provedl tu extrémní amnestii a pustil ven na nepřipravené lidi tisíce loupežníků a vrahů.

Jeho žonglování s Ústavou se mi také velmi příčilo. Svým setrváváním ve funkci se Ústavě a státu přímo vysmíval. Ale "plné zuby" jsem ho začal mít už rok po revoluci - už tehdy se ukazovalo, kdo a co je a oč mu jde.

Tony 16.10.2006 6:00

Jo Havel

Pred jeho nástupem na prezidentský stolec varoval filozof Petr Rezek ve své knize. Holt komunisté vedeli, koho si zvolit po listopadu jednomyslne. Jak uvedl exkomunista Z.Mlynár ve své knize Mráz prichází z Kremlu, byl Havel pred rokem 68 v KSC.

Havel jmenoval vetšinu ministru (KSC) pocínaje Dlouhým a Kocárníkem konce, kterí nastartovali tunelárské zákony a ožebracily republiku o bilionový majetek a rozkradli penzijní fond. Navíc se zajímal jako zednár a cestný clen ROTARY clubu jen o své bratry zednáre a rotariány. Proto dnes žvaní v USA s levicovou židovkou Madlenkou.;-€;-€

JIri 16.10.2006 20:15

Re: Jo Havel

A jako obvykle vam vadi, ze se bavi s "levicovou zidovkou". Verte mi, ze Madlenku opravdu nemusim, ale ta vase poznamka tak nejak dokresluju "hloubku" vaseho komentare.

saša 16.10.2006 4:05

autor mluví nesmysly,

posoudit oovbnost Václava Havla přísluší vzdělaným, inteligentním a nezaslepeným, což autor není. Havel podepsal Chartu, čel zato do vězení, byl fo role prezidenta spíše vehnán, nikdymo ni neusiloval. Chyboval jistě jako preident i člověk, ale za hranicemi nám udělal nezapomenutelné, skvělé renomé (na rozdíl od Václava Klause,který nám svým archaickým nacionalismem a sebestředností uškodil). K jeho hrám můžeme mít výhrady, co se týče dramatického pojetéale snaží se v nich  o prosazování určitých myšlenek.

Navíc je spíše nejistý, než aby sám  sebe prosazoval, své příjmy

 daruje na humanitární účely (zatímco manželka Klause, když byl předsedou vlády, hrabala v dozorčích radách miliony). Havel vejde do dějin jako ten, kdo se zasadil o likvidaci Varšavského paktu, přispěl k přijetí našeho státu do Nato atd, Neproslul jako prezident pouze, do historie vejde předevím jako osobnost svým myšlenkovým bohatstvím.Jak už to bývá, dom není nikdo prorokem - alespoň u části obyvatel. Které, to si lze domyslet.

Vsejasny(olbrajt) 16.10.2006 5:34

Re: autor mluví nesmysly,

Kdyby jste veril(a) tomu co pisete, tak by jste svuj poznemku uzavrel(a) hned po sve prvni vete.

Petr Holubec 16.10.2006 7:13

Re: autor mluví nesmysly,

Diky, uz jsem si myslel, ze jsou tu opet jen bezmezne tupy idioti.

honzak 16.10.2006 10:48

Re: Re: autor mluví nesmysly,

za bezmezně tupé idioty byz se ozval. Jednak k meritu věci - Havel je skutečně neprakta a člověk nečestný a hašteřivý, druhak k pravopisu. Ten by neomezeně ostří neidioti měli ovládat.

Jiří 16.10.2006 9:33

Re: autor mluví nesmysly,

Děkuji Vám za krásný důkaz, že v rámci příspěvků může být napsáno i něco inteligentního, rozumného, čtivého a i zajímavého. Jinak jsem ostatními příspěvky naprosto zděšen.

Jaroslav 16.10.2006 10:41

Re: autor mluví nesmysly,

já si myslím, že hodnocení úlohy V. Havla nepřísluší pouze někomu, kdo se označí za "vzdělaného a inteligentního", ale že se o to může pokoušet kterýkoliv občan. Lidi snad nejsou žádné stádo a nemáme tady kasty vyvolených.    

Saša 16.10.2006 11:19

Kdyby Havel splnil svůj slib,

že dovede zemi k svobodným volbám a pak politiky nechá, měl by navždy v českých i evropských dějinách zajištěno čestné místo. A dnes by byl stačila jediná jeho věta k likvidaci politické kariéry či naopak k jejímu vybudování pro kohokoli jiného...

Ale Havel jakmile urval presidentskou funkci (a že ji urval, o tom svědčí statisíce přes noc vytištěných /?/ plakátů a letáků s fotografií i positivně upraveným životopisem), snažil se ovládat stát a společnost téměř totalitářským způsobem a s velkým podílem zákulisních intrik, přičemž však nedovolil provést řádnou debolševisaci.

Mluvil o pravdě a pravdu nepřipustil. Odsuzoval lež a nadále ji kryl. Hovořil o lásce a neprojevoval ji, brojil proti nenávisti a přitom ji svou činností vyvolával...

Nepředpokládám, že by soud dějin k němu v budoucnu zaujal příliš postivní stanovisko.

vlasta 16.10.2006 11:34

Re: a přispěl k nebývalému rozpolcení společnosti,

ačkoliv měl ty nejlepší předpoklady k tomu, aby ji sjednotil. Tuhle jedinečnou šanci, kterou po Havlovi hned tak někdo mít nebude, zcela promarnil. Tohle zhodnotí historie. Ještě k tomu, kdo smí Havla posuzovat: myslím, že je známkou "intelektuálské" nabubřelosti napsat, že Havla směji posuzovat jen vyjmenovaní. Byl presidentem všech, takže posoudit ho má stejné právo každný občan republiky.