28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Pražská kavárna - co to vlastně je?

Zeman vnesl do češtiny výraz „pražská kavárna“ a přivlastnili si ho jednak jeho poskokové coby nadávku pro protivníky a jednak jeho protivníci k tomu, aby si ze Zemana utahovali. Nicméně stojí za to zamyslet se nad tím, co Zemana k takovému slovnímu obratu vedlo. Je to aktuální zejména nyní před presidentskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Labaj 21.11.2017 23:26

Proč nám to děláte?

Jsem dlouholetý volič Svobodných.

Opravdu to není snadné zůstat vaší straně věrný a navíc se snažit přesvědčovat i své okolí, že Svobodní mají dobrý program. A to v situaci, kdy do očí bijí chyby ve vedení volební kampaně a podle toho vypadají dlouhodobě i volební výsledky.

No a Vy pak ještě vyplodíte takto (s prominutím) hloupý článek.

Tohle si snad nezasloužíme. Pana Matějku jste vyštípali, pan Mach je víceméně neviditelný, a vy takhle. Kde máme čerpat nějakou naději, že se to snad už jednou povede?

:-(

V. Klepetko 21.11.2017 23:12

Autor napsal další kapitolu

svých "Zápisků z podzemí", které volně navazují na Dostojevského...

Hostem "pražské kavarny" je normální kulturní a inteligentní člověk. Pan Payne ale není host, ale "příslušník"... A zde platí geniální zkratka pana Picka z dnešní diskuze:

Autor: . Picek Datum: 21.11.2017 ... "kdo to je "příslušník pražské kavárny" mě velmi zajímalo. Nyní to, díky Vám, vím. Je to neuvěřitelně sebestředný, samolibý mamlas, hluboce přesvědčený o své výlučnosti, a o tom, že jen jeho názory jsou ty správné."

Přesné!

J. Schwarz 21.11.2017 20:10

Žeby kouzlo

nechtěného? Píšete "pochopil asi, že do takového klubu vstup nemá a nebude mít nikdy přístup..." To spíš než na bůhvíjaké "vzdělance" vypadá na členy buršáckého spolku, do jejichž klubovny se bez šavle a několika jizev v obličeji nedostanete či lépe podniku "For whites only"... A s těmi lékaři, učiteli, architekty jste se dost uťal - spíš bych tam tušil různé "alternativce", zlatou mládež z "Kliniky", studenty humanitních fakult a pracovníky politizujících neziskovek - tedy vesměs lidí dojících veřejné rozpočty, jejichž jedinou budoucností je ještě větší dojení veřejných rozpočtů...

A. Zajícová 21.11.2017 22:32

Re: Žeby kouzlo

přijďte do kavárny, zjevně vám chybí trochu kofeinu a klidu.

P. Portwyn 21.11.2017 19:25

Kouzlo (ne?)chtěného :o)

Jiří Peňás v článku na Echo24 píše o "státotvorných mužích a ženách z Národní třídy", kteří (zřejmě dle JP na rozdíl od ostatních) jsou spokojeni s tím, že v roce 1989 padl komunistický režim a s nimiž je prezident a premiér údajně v nenávistné válce. Prý si užívají městského života, zejména KAVÁREN.

Zkrátil jsem to, ale o těch kavárnách jako o snad hlavním úspěchu "listopadu" se tam píše doslova.

D. Švik 21.11.2017 19:11

Soudruzi neomarxisté,

termín Pražská kavárna zcela jistě nevymyslel Zeman, jen ho zviditelnil. Soudruh Payne samozřejmě velice dobře ví, koho tento termín označuje, jen se staví hlopupějším, než ve skutečnosti je. Tedy zopakujme si to- Pražská kavárna je jen jeden z mnoha synonymu pro neomarxisty, progresivisty, kulturní levici, novou levici, sluničkáře, neofašisty, havloidy, PCMC (politicky korektní multikulturalisty).... prostě levičáckou svoloč, která by mi ráda sebrala svobodu a nahradila svým havloidním fašismem. Nějaké další otázky :-)

J. Sýkora 21.11.2017 18:51

Pražská kavárna je virtuální kategorie

do které šmejd převlečený za prezidenta a jeho poskoci zatřídí promptně kohokoliv, kdo neuznává jeho genialitu, spasitelství a neochvějné zdraví, může pobývat kdekoliv mezi Prahou a koncem světa.

:-)

I. Procházková 21.11.2017 19:03

Re: Pražská kavárna je virtuální kategorie

Je to tak, souhlasím!

M. Jandáková 21.11.2017 19:26

Re: Pražská kavárna je virtuální kategorie

Jde o - relativně laskavý, humor. )

J. Lepka 21.11.2017 18:30

Ovšem pražské kavárny jsou zákeřné!

Představte si, že v jedné ( sídlí v kubistickém baráku U Černé Matky Boží) dělají dokonce i hranaté žloutkové věnečky !

I. Procházková 21.11.2017 19:09

Re: Ovšem pražské kavárny jsou zákeřné!

Ještě, že to Miloš a jeho poskoci nevědí, to by je nejspíš kleplo! :-))))))

M. Jandáková 21.11.2017 19:31

Re: Ovšem pražské kavárny jsou zákeřné!

Jde o pokus

o humor? - )

M. Jandáková 21.11.2017 19:28

Re: Ovšem pražské kavárny jsou zákeřné!

Jako já smažím hranatá "volská oka"?-)

J. Krásenský 21.11.2017 17:50

To je rozkošné,

jak si autor definuje jak si lidé představují "kavárnu" a úspěšně se s ní vypořádává. Borec. Nakonec.

Ale vážně, kdo tvoří "kavárnu"? Neomarxisti, kulturní marxisti, levicoví liberálové, liberální levice, enviromentálové, akční výbory gender a feminizmu, političtí kolektníci, multikulturisté, zkrátka permanentní revolucionáři, ti kteří boří ploty a tabu, aniž by tušili, k čemu slouží a nutí své bližní, aby je následovali a to i pod hrozbami společenské ostrakizace a ztráta perspektiv. A je jedno zda se sdružují v levicových nebo pravicových či středových stranách, či pokrokových a konzervativních občanských sdruženích. V takové kavárně holdují whiskole, lihuprosté, alkoholické, vodě živé, která je povzbudí v boji za lepší zítřky.

Karel Čapek: Adam Stvořitel "ZMETEK: Tohle je můj svět, tohleto všecko! Vy všecky byste chtěli rozbíjet svět pro samý velký myšlenky. Zmetek nemá žádný velký myšlenky. Zmetek chce bejt jenom živ. A proto vám nedá ten svět. Pro Zmetka je dobrej dost."

J. Ševčík 21.11.2017 15:57

Snadna odpoved vsem co se jim nelibi muj prispevek

Mohu jen znovu napsat, ze z meho hlediska ma autor v jeho clanku 100% pravdu to je vse

V. Čermák 21.11.2017 17:31

Re: Snadna odpoved vsem co se jim nelibi muj prispevek

Až na to, že Zeman nemluvil o Kavárně, ale o LumpenKavárně....

I. Procházková 21.11.2017 19:12

Re: Snadna odpoved vsem co se jim nelibi muj prispevek

Souhlas, autor článku má pravdu.

C. Horák 21.11.2017 21:39

Re: Snadna odpoved vsem co se jim nelibi muj prispevek

Teda paní Procházková, Vy máte ale vyřídilku!

M. Jandáková 21.11.2017 15:27

.

Pravá intelektuální kavárna je pro společnost pravým požehnáním. Pravá je neideologická.

.

A pak jsou ty levé...

'-)

J. Ráž 21.11.2017 15:26

Co je ",pražská kavárna" je dobře popsáno na Wikipedii

Autor článku se nám snaží namluvit, že pražskou kavárnu tvoří lidé, kterých si většina občanů váží a respektuje je. Kdyby tomu tak bylo, tak by měla "pražská kavárna" na veřejné mínění větší vliv , nikoliv zanedbatelný, jako má teď. A rozhodně by nebyli její příslušníci předmětem zlomyslných vtipů a zesměšňování. Za to rozhodně nemůže Zeman, ale veřejné vystupování lidí, kteří tu "pražskou kavárnu" reprezentují, a to nejenom místně příslušní Praze.

M. Jandáková 21.11.2017 15:18

Poctivě intelektuální, diskuzní klub = tzv. "Kavárna".

Pro mě je "kavárna" společností intelektuálů. Intelektuálů, nepředpojatých ideologicky. Intelektuálů nevy(s)pravujících svou argumentaci emotivně zaujatými přívlastky. To především.

.

Kdo co jiného se za příslušnost ke "kavárně" schovává, mě osobně nezajímá. Chci říci, že text článku, mě neideologickou, intelektuální kavárn(o)u, jen marně klame.

.

Samozřejmě, že může být za "kavárnu" považován i spolek ideologicky motivovaný, ale krom toho, že těžko nalézt, o čem by mohli jeho členové vzájemně polemizovat, neměl by se pak zaštiťovat národní intelektuální elitou jako celkem! Je to "intelektuálně nepoctivé",-) Je to taková " bouda", -) ne už poctivá intelektuální kavárna, "kavárna" proto, že je otevřena všem disponovaným ("konzumovat intelekt").

Z. Velínský 21.11.2017 14:57

Pojmenujme to. Zeman nenávidí inteligenci.

Skupinu lidí, kterou jste to popsal, a Vy to, pane Payne určitě víte, to je inteligence. Zeman dal inteligenci jednak nesmyslnou, a druhak nenávistnou, nálepku "pražská kavárna". Protože Zeman se inteligence bojí. Ze svého komplexu méněcennosti si náš pan prezident na inteligenta usilovně hraje. Skutečná inteligence je totiž ta část společnosti, která by jeho přetvářku ostatním lidem mohla demaskovat. Proto.

P. Kmoníček 21.11.2017 16:27

Re: Pojmenujme to. Zeman nenávidí inteligenci.

Už ten jeho falešný úsměv a hlava na stranu to potvrzuje.

C. Horák 21.11.2017 21:27

Re: Pojmenujme to. Zeman nenávidí inteligenci.

Přitom, jak víme, jedině inteligence je schopna nést pochodeň a vést lid k zářným zítřkům, že... třeba takový Lenin, žeáno soudruhu.

J. Fridrich 21.11.2017 14:54

" Pražská kavárna - co to vlastně je?"

" Pražská kavárna - co to vlastně je?" je v nadpisu tohoto příspěvku - no to je přece ZEMANOVA KAVÁRNA...

Tak asi tak..

M. Jandáková 21.11.2017 14:41

Národní elity

Milí mladí, pan Payne se veřejně ptá,

zda jen s pivem či tlačenkou

OBEJDETE SE BEZ NÁRODNÍ IDENTITY?

(Ptám se s ním. A nejen toho, kdo mi na zmínku o národních obrozencích, odvětil "ti nácíčkové?")

M. Jandáková 21.11.2017 14:35

Pane Payne,

nepiji pivo a nejím tlačenku. Přesto jsem již byla adresátem osočování z nácíčkovství, když jsem se snažila, pod diskuzemi, vysvětlit mladým komsomolcům, že touha po osvobození se od okupace byla vždy touhou po svobodné národní identitě.

Buďte prosím opatrný!!!!

.

(P.S. Použila jsem nekorektní termín "komsomolci" v reciproci za ten Váš, bolševický - za "nohsledy". )

J. Pancíř 21.11.2017 14:01

Co je to kavárna

Rád bych připomenul, jak vznikl pojem "kavárna". To nemělo nic společného s jakýmíkoliv Palouši. To vzniklo zhruba v době, kdy Havlovi zkrachovala touha o začlenění jeho čtyřstraničky do vlády a vznikla opoziční smlouva. V té době Havlovi milci uspořádali neuvěřitelnou štvanici na Klause a Zemana, v čele byla Mladá fronta dnes a Lidové noviny. No a vždy v sobotu pan Chuchma v Mladé frontě dnes měl rubriku Kavárna, kam přispívali ti nejzuřivější milci pana Havla a kde články byly tomu přizpůsobeny. No a odtud se začalo používat "ti, co čtou kavárnu" nebo zjednodušeně "kavárna". Tamní články skutečně nikdo, kdo nepocházel "z kavárny" číst nemohl.

F. Miksa 21.11.2017 20:53

Re: Co je to kavárna

Rád bych připomenul, že ty Vámi zmíněné články nečetla jen hrstka lidí, máte krátkou paměť a nebo to nemůžete skousnout:-)))

J. Ševčík 21.11.2017 13:28

Clanek autora je bez chyby

Presne oznaceni hlupaku co podporuji Zemana a mozna ani nevedi co kavarna je