28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Petice vědců a primitivní pudy

Petice vědců volá po tom, aby se společnost, politici, média i veřejnost zbavili iracionálního strachu a „ve věci přijímání uprchlíků zohledňovali skutečné potřeby a možnosti, ne vrtkavé nálady veřejného mínění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Mach 24.8.2015 21:54

Petice vědců a primitivní pudy

Uvítal bych, kdyby se mi od těchto nanejvýš povolaných odborníků dostalo ponaučení, jak poznat mezi statisíci uprchlíků toho, který si zaslouží, aby se mu dostalo všeho, co tito  odborníci proklamují. Jak mezi lidmi nemajícími žádné doklady, odhalí teroristu, který žádné doklady samozřejmě nemá a tvrdí se slzou v oku, jak je ve své zemi pronásledován a z různých vážných důvodů ohrožen na životě s celou rodinou.

Jen mi, prosím, netvrďte, že teroristu poznáte podle toho, že mu z nohavice čouhá hlaveň kalašnikova!!!

J. Plzák 21.8.2015 19:13

V době karla Čapka a Thomase Manna,

měl můj otec mnoho židovských klientů.

Přicházel a říkali "s tím Hitlerem to nebude tak hrozný, uvidíte".

Později viděli a bylo pozdě.

D. Švik 21.8.2015 19:13

Výborně napsáno,

děkuji.

J. Kanioková 21.8.2015 15:02

Precizní, jako vždy.. Díky Tomáši..

Zběbělá politická Evropa už asi není schopna akce, produkuje jen zoufalé reakce. Žvaní se a žvaní, ale Akce = 0. Ke skutečné akci musíme přesně vědět co chceme, preferujeme. Běžná populace to ví, ale zbabělá "vrchnost" strká hlavu do písku. Neřeší, JAK budeme žít "den poté"..

Francie a GB už mají významnou část populace, která je ryze muslimská. Jsou už za bodem zlomu, bohužel. Německo a Švédsko je dohání mílovými kroky.

Evropa prostě zblbla! Reaguje neadekvátně. Každého podezírá jen z dobrých úmyslů a neustále nastavuje druhou tvář. Zbaběle doufá, že radikální islám uspokojíme ústupností, kterou oni s potěšením vnímají jako slabost.

J. Šimek 21.8.2015 15:28

Re: Precizní, jako vždy.. Díky Tomáši..

Jenomže lže, viz můj odkaz.

V. Karda 21.8.2015 16:47

Re: Precizní, jako vždy.. Díky Tomáši..

Soudružko Sibille Netzer vy jste začala psát pod jiným jménem jako Šimek 066 ?

J. Šimek 21.8.2015 18:29

Re: Precizní, jako vždy.. Díky Tomáši..

Jsem Josef Šimek z Trutnova a vy si svoje konspirační teorie nabouchejte do kecek.

R. Brzák 21.8.2015 17:20

špatně hledáte - pan Haas píše o této debatě dvou

signatářů, nikoliv o následných debatách z dalších dnů...

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/215411000370817/video/

ostatně, nebudu Vám psát, že lžete - neboť tak bych potvrzoval svou

nabubřelou představu, že sedím ve Vaší hlavě a rozumím Vašim záměrům...prostě se lidsky mýlíte...

J. Šimek 21.8.2015 18:28

Re: špatně hledáte - pan Haas píše o této debatě dvou

Autor tvrdí, že média úmyslně nezvou oponenty, takže jsem poslal odkaz, který ho usvědčuje ze lži, to je celé. Ono vybrat jeden případ, který se mu hodí do krámu je jen zastření lži.

R. Brzák 21.8.2015 18:36

Re: špatně hledáte - pan Haas píše o této debatě dvou

Když Haas hovoří o oponentech, kteří nebyli přizváni, hovoří konkrétně o onom rozhovoru se dvěma signatáři.

Mohu souhlasit, že celkové vyznění článku je ve Vámi popsaném duchu. Ale Haas nelže - pouze popisuje, v jakém duchu běžně kauza vyznívá v médiích. A jak známo, vyznění a jeho interpretací je tolik, kolik je posluchačů.

Ve Vašem případě jste si tedy vybral jeden případ, který se Vám hodí do krámu a nepověsil jste jej pod konkrétní Haasovu myšlenku jenom omylem? Protože by jste si mohl s panem Haasem, v případě, že by tento manipuloval, jak naznačujete, ruce...

J. Šimek 21.8.2015 20:46

Re: špatně hledáte - pan Haas píše o této debatě dvou

Váš vývod je chybný, protože kromě představení petice signatáři byly vždy přizváni i oponenti. Vyvozovat z takové situace zlý úmysl médií je autorova propaganda a lhaní.

R. Brzák 21.8.2015 22:20

Re: špatně hledáte - pan Haas píše o této debatě dvou

Donutil jste mne znovu si páně Haasovo dílko přečíst. Pan Haas, jak jsem již psal, nehovoří o dalších pořadech či dílech, ale o tom konkrétním, nepíše nikde, že v těch dalších se situace opakuje a nikde není patrné obviňování médií ze zlého úmyslu. Zato je tam mnoho odkazů na představu vědců, že je třeba nedopřávat sluchu xenofobii a to rozhodně ne v médiích (takže vědci hovoří o médiích a pan Haas to po nich přeříkává). Jediné místo, kde se pan Haas dopouští něčeho, co není zcela jednoznačné a tudíž může zavádět, je pasáž : "oponenti nebyli přizváni. Asi aby se nešířil iracionální strach." - z této pasáže, která se dá popsat jako ironizující, se dá vyvodit spíše Haasův výsměch televizi, která má strach, aby nešířila strach...¨

Čtete asi jinak, než já. Obávám se, že předpojatě, očekáváte od autora útok na média a tak jej tam najdete (i když by mne zajímalo, kde). Říci, že autor tady lže, je tedy dle mého názoru zcela mylné. Pokud nadále chcete tvrdit, že vyvozuji chybně, prosím o konkrétní argumentaci.

T. Kočí 21.8.2015 14:21

petice v

Máte recht pane Haasi

J. Laták 21.8.2015 12:15

Velká část Haasových myšlenek

jsou populistické kecy, protože v podstatě vyzývá křesťany k jakémusi "spolku s ďáblem". Abychom laskavost projevovali výhradně těm, co si ji zaslouží a nikdy ne "nevděčníkům". Prý si musíme uvědomit, že jsme to my, kdo se musí o sebe postarat. Při tomto způsobu myšlení se problém s uprchlíky však také nevyřeší. To by pan Haas musel, alespoň v náznaku, přijít s myšlenkou jak překonat nevyvážený vývoj, který při současném způsobu myšlení lidstvo nezvládá.

R. Brzák 21.8.2015 18:40

Re: Velká část Haasových myšlenek

Zajímá mne, co myslíte tím nevyváženým vývojem. Samozřejmě, souhlasím, že současný způsob myšlení je v produkci i řešení problémů tím zásadním faktorem. Ale mám za to, že vývoj probíhá zcela logicky a přirozeně - a to, že se nám jeho průběh zdá nevyváženým, je dáno naším úhlem pohledu, který je závislý právě na našem způsobu myšlení...

J. Schwarz 21.8.2015 22:52

Re: Velká část Haasových myšlenek

Jediné, co je na tom vývoji "nevyvážené" je, že se jinde lidi množí jako králíci a pak se cpou jinam. Ať se v Africe navzájem  vybijou na počty před 50-ti lety a budou mít po problémech!

J. Laták 21.8.2015 23:21

Re: Velká část Haasových myšlenek

Je to tak. Nejen v Africe, ale také v Číně, Indii a Bůh ví, kdy to skončí?

J. Šimek 21.8.2015 11:38

Oponenti nebyli přizváni ?

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/215411000370819/video/

J. Kanioková 21.8.2015 14:28

Ano, skvělý Tomský, od asi 21

L. Severa 21.8.2015 14:48

Re: Ano, skvělý Tomský, od asi 21

Tak, tak, řekl to věcně, bez emocí, jenom suché konstatování co se na nás řítí.

J. Šimek 21.8.2015 15:29

Re: Ano, skvělý Tomský, od asi 21

Takže přizváni byli a autor lže.

R. Brzák 21.8.2015 17:21

pan Haas popisuje úplně jinou debatu dvou

signatářů, nikoliv o následných debatách z dalších dnů...

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/215411000370817/video/

ostatně, nebudu Vám psát, že lžete - neboť tak bych potvrzoval svou

nabubřelou představu, že sedím ve Vaší hlavě a rozumím Vašim záměrům...prostě se lidsky mýlíte...

J. Šimek 21.8.2015 18:30

Re: pan Haas popisuje úplně jinou debatu dvou

Tapety?

J. Šimek 21.8.2015 11:25

Nabubřelý epištol elity nenávidí, protože mezi ně nepatří.

R. Brzák 21.8.2015 17:28

Re: Nabubřelý epištol elity nenávidí, protože mezi ně nepatří.

I kdyby jste měl pravdu v hodnocení pana Haase těmi vzletnými slovy - jak vyhodnotit, kdo je a kdo není elita? Je elitou jen ten, kdo konvenuje Vám? Nebo jen ten, který vyhovuje mě? Není elitou někdo, kdo ve společnosti prokazuje den za dnem svou prací svou hodnotu a lidskými vlastnostmi svou mimořádnost? Je elitou jen někdo, kdo dosáhne akademického titulu?

Není ocenitelnou lidskou vlastností i odpovědnost, ptající se - co to bude stát? Co z toho budeme mít? Jaké budou následky? A především, bude mít naše snaha cílený účinek? Je to cesta, jak (konkrétně) imigraci lze řešit?

Doporučuji Vám zamyšlení nad významy slov - medvědí služba a danajský dar...

J. Šimek 21.8.2015 20:47

Re: Nabubřelý epištol elity nenávidí, protože mezi ně nepatří.

Ano, nejlepší mozky jsou elita. Doby, kdy je režim označoval za samozvance a ztroskotance žijící z mozolů dělnické třídy jsou dávno pryč.

R. Brzák 21.8.2015 22:05

Re: Nabubřelý epištol elity nenávidí, protože mezi ně nepatří.

No tak nebuďte tak cimprlich - já rozhodně nemám potřebu akademiky označovat za samozvance.

Jak vyhodnotíte, že má někdo nejlepší mozek - když vyjmu to, že získá nějaký titul? Protože to, že se úzce specializuje a v jednom oboru dosáhne na poměrně přísně formalizovaný titul, jistě znamená mnoho píle (odhlédněme od absolventů Plzeňských práv), zdaleka neznamená, že se v dalším oboru nemusí motat jako káča v čepici... Oceňuji každého, kdo dotáhne svá studia na univerzitě ke zdárnému konci. Ale považovat jej za elitu nebudu, dokud z jeho studií nevyrostou i plody - to je užitek v podobě uplatnitelných objevů (tedy nikoliv prací na téma sexuální svobody žížal).

V. Novák 21.8.2015 11:10

Na jihovýchod do Makedonie...

Nebo aspoň doprava na stránku...

M. Urban 21.8.2015 11:09

Zase nic!

Můžeme nadávat těm co se nebojí, můžeme nadávat těm co se bojí. A co dál? Nikdo nenapsal řešení jak tuto povodeň zastavit. Nenaznačil to ani T. Haas.

A. Novák 21.8.2015 12:55

Re: Zase nic!

před pár stoletími se tu povedeň podařilo zastavit někde kolem Vídně...tehdy nikdo nepochyboval o tom, že je třeba se muslimům bránit.