29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Padesát let jízdy proti nálepkám

Jdete-li přes pražskou křižovatku na Andělu, narazíte na mladíka s elektrickou kytarou. Zaujme už tím, že hrává písničku Born to Be Wild, která je zřejmě starší než jeho rodiče. Kde k ní přišel?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 14.7.2019 11:07

Já si taky myslím,

že prodavači drog jsou věrozvěsti té pravé svobody a tolerance.

J. Kanioková 14.7.2019 13:42

Chichichi :)

M. Prokop 14.7.2019 14:00

Re: Já si taky myslím,

Zajímavá otázka je, čeho se dá dosáhnout represí proti uživatelům drog. Drogové abstinence ne, fetuje každý, kdo chce. Omezení spotřeby taky ne, ta je omezena spíš sociálně.

Tak snad jedině placení více policajtů a zvýšení drobné kriminality, aby na ty dražší drogy byly peníze.

P. Portwyn 14.7.2019 15:42

Re: Já si taky myslím,

Taky nevím, nakolik je efektivní represe. Jeden známý by jim rozdával drogy zadarmo v libovolném množství, jen by je na těch pár týdnů někam zavřel - to samozřejmě možné není. Co jsem ale slyšel, tak odstranění represe se v Holandsku neosvědčilo ani u měkkých drog.

Taky bych rozlišoval mezi konzumenty a producenty/dealery.

Spíš jde o to, zda to prezentovat tak, že jsou dealeři vlastně super sympaťáci, zatímco ti, kdo chodí do práce a živí rodiny, jsou zaprdění trapáci.

P. Zinga 13.7.2019 14:45

Provokativní otázka:

Kdo jim tuto bezstarostnou jízdu umožnil?

J. Ráž 13.7.2019 10:59

V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Byla to doba hippies, kdy mladí američtí idealisté chodili v barevných košilích s květinami ve vlasech, plivali na vojáky vracející se s Vietnamu, objevovali promiskuitní život v komunách, zpívali protest songy Boba Dylana, Joany Baez a v kavárnách newyorské Greenwich Village spřádali plány na vytvoření levicově liberální společnosti. Tito kavárenští socialisté poté ovládli americké university, vytvořili jádro mediálního mainstreamu a začali bourat základy na kterých byla založena prosperita a společenský smír v USA. V bláznivých "revolučních" šedesátých letech započal pomalý, ale už zřejmě nezastavitelný úpadek euroatlantické civilizace.

S. Rehulka 13.7.2019 13:30

Re: V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Zdravím pane Ráži ! Máte smutnou pravdu, film krásný, ale nevědomky zachycující úpadek naší společnosti. Protože z těch mladých muzikantů, účasníků Woodstocku, junkies (uživatelů drog) a zběhů, kteří po odvodu utekli do Kanady, z těch se časem stali "úspěšní" levicoví právníci, Akademici na Universitách a voliči Obamy a Clinton a ti všichni dnes působí jako moderní Anarchisté a ničí Americkou společnost. Právě jedinou nadějí (nejenom USA, ale celého Svobodného Světa) je právě president Donald Trump, který slíbil "vyčistit hnůj z chléva" a "postavit zed" ! Amerika pomalu dostává rozum a věřím, že se mu to podaří !

V. Braun 13.7.2019 16:25

Re: V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Ničí Americkou společnost. Tato věta předpokládá, že existuje nějaká definovaná Americká společnost a vedle toho jsou nějací jiní Američané, kteří ovšem do této společnosti nepatří a ničí ji.

Docela absurdní představa.

M. Prokop 13.7.2019 18:07

Re: V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Pro ty levicové "liberály" nepochybně absurdní.

V. Braun 14.7.2019 20:41

Re: V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Z logiky věci jsou i ti Američtí levicoví liberálové součástí americké společnosti. Ovšem "ideologům" logika nic neříká, že.

M. Krátký 13.7.2019 17:40

Re: V šedesátých letech započal nástup idealistické levice

Taky to tak vidím pane Řehulko i ostatní a doufám, že to bude mít úspěch - hezký den

J. Ticháček 13.7.2019 10:41

Kulturní levice a konzervativci?

Co je to za dělení? A jak se alespoň náznak pravolevého dělení týká tohoto filmu (a vlastně všech podobných situací)?

J. Ráž 13.7.2019 11:20

Re: Kulturní levice a konzervativci?

Posuzovat tento film pravolevým viděním dneška, je nesmysl.

Ale komu je dnes méně jak 65 let, nemůže pochopit, jaká atmosféra vznikla v sálech, kde diváci sledovali tu esenci svobody, kterou na plátně předváděli Peter Fonda a Denis Hopper. Kontrast nespoutané svobody i konzervativismu v USA a režimu potlačujícího každý náznak svobody u nás, tehdy zasáhl každého, kdo ten film viděl.

Ale zpětným pohledem lze také vnímat, že tento film ukázal hranice které oddělují svobodu založenou na odpovědnosti od anarchistického pojetí svobody bez odpovědnosti.

J. Jurax 13.7.2019 12:01

Souhlas.

I. Dekyský 13.7.2019 4:54

Smutné je

že Steppenwolf už nikdy tak dobré album, jako to debutové, nevydali. Další kritikou ještě lépe hodnocená The Second (z toho samého roku) a Rock & Roll Rebels (1987) mu nesahají ani po kotníky. Připomíná mi tak trochu Garyho Brookera jehož jinak skvělí Procol Harum také nikdy nepřekonali své první album...

P. Princ 13.7.2019 18:51

Není.

Procols, jejich poezie, alba, koncerty ... jsou 50 let prostě skvělí. Bez ohledu na to, jestli něco překonali nebo ne.