28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Jelínek 25.3.2010 11:04

Jak to tedy je?

Zrovna včera jsem si četl diskusi na stránkách Cepu po přednášce p.Hájka. Ač po masáži našeho státního školství 70. a další let (do dnešních dní se nic moc nezměnilo, možná na další diskutabilní výklad historie, pár objevů a zavedení další brainwashingové technologie ohledně "ekologického" náhledu na svět) s tím, že tak nějak mi tehdá připadala logická evoluční teorie a  moc jsem o tom zas nepřemýšlel, tak nyní se vyrojilo příliš mnoho otazníků.

Pokud bych porovnal příspěvky p.Kábrta, Semína apod. - tak ti kladli jasné otázky a na jejich dotazy se jim dostalo pouze odpovědi ve smyslu, že jsou blázni,  a že je to tak a tak (?) sic! to přece "všichni" vědí a akceptují. No já nevím ale vytvoření oka, rukou, opeřených křídel, změna genomu apod. nikdo z odpůrců jednoznačně a jednoduše neosvětlil a kde a kam zmizeli "přechodová" stádia taktéž ne. Netvrdím, že kreacionisté mají pravdu ale pravda evolucionistů je tak "trochu dost" divná.  

M. Hanko 25.3.2010 18:09

Re: Jak to tedy je?

Příteli ty ale nemluvíš pravdu, protože konkrétně já jsem přesně v téhle diskuzi po tímto článkem, 24.03.2010 v 07:22 psal příspěvek, kde uvádím pár odkazů na weby kde máš konkrétních argumentů SPOUSTU, a najdeš tam odpovědi na všechny otázky které kreacionisté kladou! Jak teď můžeš napsat,  že se kreacionistům dostalo "pouze odpovědi ve smyslu, že jsou blázni,  a že je to tak a tak (?) sic!

to přece "všichni" vědí a akceptují"?

B. Jelínek 25.3.2010 19:16

Re: Jak to tedy je?

Odkazy jsou pěkné, možná, že jsem nepřečetl až úplně důkladně ale že by mne to nějak přesvědčilo.  

Jen by mne zajímalo co to musí být za revoluční změnu v podmínkách, že je během (pokud tomu tedy budeme věřit) pár tísíců desítek tisíců let skokově provedena revoluční typová změna třeba nějakého savce, který předtím miliony let existoval bez sebemenší změny.

Možná, že máte pravdu nejsem odborník ale jak kdosi poznamenal křížením tisíců a milionů psů (kdyby to bylo možné) vznikne zase pes ale určitě ne kočka nebo něco mezi tím.

  

V. Franc, MBA 24.3.2010 20:32

Vy jste se, Hájku nešťastný,...

nevyvinul z opičího kmene, ale přímo z oslího. A buďte rád, že jste ten Bludný balvan vyfasoval jen slovně, neboť by bylo užitečnější, abyste s ním dostal řádně po kebuli...

V. Liehne 24.3.2010 13:15

klasický spor

Mezi vírou a věděním. Pan Hájek věří. Jen by se neměl dopouštět drobných byť zavedených omylů člověk nepochází z opice, ale má s opicí společné předky. Tedy dle vědy ne podle víry.

R. John 24.3.2010 12:45

Ježíšmarjá

 Chudák préza, ten si tedy  vybral poradce, jeden se nechává zavřít do Daliborky s kytarou a požaduje smyčec, druhý vymetá se Šloufem putyky poblíž Hradu, třetí zase lítá po Praze a shání neopičí předky , teď se hádá  o DPH za nějaký šutr. A chudák préza je tam sám na tom hradě všemi opuštěn.To Roko, ten si umněl vybrat, Tvrdík- letec  deštníkář, Sobotka plánovač, Dimun - moudrý rádce, vzal to od "pravičáka" Němce do levice nějak krátce, táta dělníků a testér stranických bordelů Škromach. A s pomocnou rukou jsou připravení Falmr s Grebeníčkem,kdyby snad Roko měl nějaké potíže s dialektikou, přece jen v Ráji něco pozapomenul.  Co jméno, to pojem , na každého to udělá dojem. Mě z toho tady snad jebne.

J. Marková 24.3.2010 11:19

o ideologii

Sysifovské snažení Petra Hájka je obdivuhodné. Pro mě v překladu znamená" na každé ideologii je něco špatně, na každé ideologii najdeme to, o čem je nutné pochybovat".

Současný člověk zmítaný médii ze strany na stranu už nedokáže pochybovat téměř o ničem.

Existuje teorie vývoje - EPIGENETIKA - "EPI" prefix značící "nad". Tedy něco nad genetikou, co nám vysvětluje rozdílnou expresi (aktivaci, přepis) genů. K té dochází působením vnějšího prostředí. Vnější prostředí prostřednictvím epigenetických mechanismů určuje genovou expresi (přepis informace) a tedy i epigeneticky ovlivněný výsledný fenotyp. Jsou to nejen teorie, ale i ověřená fakta. Měřitelná fakta. Vysvětlují mnohé - včetně chorob, jejich transgeneračního přenosu - a to vše bez ovlivnění sekvence DNA.

Zajímavé, revoluční. Nejde o dogma. Jde o pokrok.

Myslím, že proti takovému pokroku by Petr Hájek neprostestoval.

M. Hanko 24.3.2010 12:42

Re: o ideologii

Jen malou faktickou poznámku: Přístup "o všem je třeba pochybovat" je vlastní vědě, a ta tak také činí. Pokud by vyvstaly nějaké opodstatněné pochybnosti o pravdivosti evoluce, ET bude samozřejmě buď upravena aby novým faktům vyhovovala, a nebo zavržena a bude se hledat vysvětlení nové.

Naproti tomu, panu Hájkovi tento přístup rozhodně vlastní není - nebo myslíte snad, že pan Hájek někdy zapochybuje o tvrzení, zda opravdu nepochází z opice? Ani náhodou, on to přece VÍ nade vší pochybnost, jak také naprosto jasně a zřetelně napsal...

P. Boublíková 24.3.2010 11:12

Jak se zdá, část lidstva

pochází z opice (řesněji řečeno, má s opicemi společné předky - že člověk pochází z opice Darwin rozhodně netvrdil) a jiná část lidstva (pravděpodobně ta lepší, nadřazenější první části) z opice nepochází.

Má v tom ten pánbíček pěknej binec.

J. Anděl 24.3.2010 11:21

Re: Jak se zdá, část lidstva

Pánbíčkovi je to putna, binec v tom mají lidé. Nesvádějte na pánbíčka, ve kterého nevěříte, lidskou hloupost.

V. Bok 24.3.2010 23:55

Re: Jak se zdá, část lidstva

S lidoopy, s lidoopy, prosím. Jinak skutečně člověk pochází z opice, která tady byla o mnoho dříve a v okruhu opic lze najít předka lidoopů a člověka.

Ten rozdíl jest sice jemný, ale liší asi o 50 mil. let

B. Jelínek 25.3.2010 10:47

Re: Jak se zdá, část lidstva

Zajímalo by mne jak se tedy dá nebo má správně nazývat savec - předek opice a člověka?

M. Hanko 25.3.2010 18:22

Re: Jak se zdá, část lidstva

Ono se to asi bude dost lišit, podle toho JAKÉ opice. Nevím o tom, že by společný předek všech současných opic (v tom už je zahrnuto, že i lidí) měl nějaké speciální jméno, ... ale pokud máš o tu problematiku zájem, tak doporučuji přečíst si třeba v knihovně pár prvních kapitol Dawkinsova Příběhu předka - tam najdeš o společných předcích lidí a opic (jakož i dalších živočichů) spoustu velmi zajímavých informací.

S. Rehulka 24.3.2010 10:05

opičí proces...

 Přátelé, budte rádi, že (zatím) žijeme ve svobodných zemích, tedy můžeme vyjádřit své názory bez obav postihu. Censor na NP je celkem liberální, Google samo padlo do kolen jen před rudými Čínany a česká verse Wikipedie je censorována mladými neobolševíčky, ale zatím ty "robůtky" lze sem-tam oblafnout hvězdičkou uprostřed slova, tedy, zatím OK !     Za svoji osobu, si ale troufám důrazně prohlásit, že nepocházím ani z opice, ba ani z černochů, jak je v posledních letech trendem tvrdit !  I u nás, v Austrálii je mnoho přívrženců darwinismu a přestože i ti nejlevicovější politici se stydí přiznat k atheismu, či agnostice (byli by ve zdejší politice vyřízeni), upadá tu souměrně víra spolu s morálkou a nabývá pomalu , ale jistě nový, zlý fenomen - islam. To je také "víra", i když už v podstatě víra zločinná, jak je vidno na světových událostech, i když se nám (i Vám) pokrytečtí politici, hladoví volebních hlasů snaží namluvit něco jiného !  To, ale není to, o čem jsem chtěl psát.  Neuznávám darwinismus, přestože Charles Darwin byl vynikající přírodovědec, nadšený, bohatý a pilný, tedy ve světě uznávaný, u nás vydávaný na poštovních známkách a pamětních mincích,  přesto to byl pouze amater, jehož theorie jsou přijímány mnohými bez diskuze, ale i bez důkazů ! Z ničeho nic vzniknout nemohlo, tedy nějaký rozumný, mistrný popud dal všemu vznik a pokračování a k tomu mi figuruje nejvhodněji  Pán Bůh, proto mi v tomto sporu připadá jako nejbližší theorie    "Inteligen Design", tedy kreativismus !  Ovšem, za nejhorší důkaz za úpadek víry, považuji i ten související úpadek morálky, slušnosti a mezilidských vztahů - tedy, chybí to "Desatero" !  k tomu bych chtěl ještě poznamenat, že nejsem do kostela chodící člověk, i když v dotaznících uvádím, že jsem křestan (rodiče : Čsl.víra kališnická - tatínek, Katolická- maminka). Bylo mi až stydno, když jsem v australských novinách četl, že z "civilisovaných" zemí v Evropě, je nejvíce nevěřících právě v České republice !

M. Hanko 24.3.2010 10:32

Re: opičí proces...

Jistě, za svobodu slova je potřeba bojovat, je třeba si jí vážit, a pan Hájek má samozřejmě plné právo říkat o evoluci cokoliv se mu zlíbí - a myslím že nikdo mu to právo ani upírat nechce.

Je ale stejně tak i naším právem veřejně říkat, že nemá pravdu, a to z těchto a těchto důvodů.

Mimochodem, proč bychom se měli stydět za nevíru v křesťanského Boha? K něčemu takovému nevidím nejmenší důvod...

S. Rehulka 26.3.2010 3:55

Re: opičí proces...

 Pane Hanko, jestli se nestydíte za to, že Česká republika je statisticky nahoře v počtu atheisů, či agnostiků, je mi Vás (i mé rodné země) líto. Nechápete-li proč, je mi Vás líto nadvakrát !  Víra souvisí s morálkou, tedy to obojí Č.R. chybí......

O. Vašek 24.3.2010 9:40

Nepocházíme z opice

Logický kotrmelec "A tvrdí X, X není pravda, tedy A je lhář (hlupák, lump)" je jedním z nejstarších triků, bohužel je stále používaný i když ho zamítali už společní předci všech primátů.

Že člověk nepochází z opice je naprostá pravda, netvrdil to Darwin, netvrdí to vědci, takové tvrzení existuje jen k tomu, aby bylo "vyvráceno" a na jeho troskách postaveno jiné, ještě nesmyslnější. Nad tvrzením páně Hájka, že nepochází z opice není třeba se rozčilovat, co se týče vývoje různých druhů z téhož předka, tam asi je směrodatný názor vědců. A argument "jako že je Bůh nade mnou" se dá snadno vyvrátit slovy "jestli je to tak, tak jsem papež".

R. Langer 24.3.2010 9:23

Ti věřící,

to je masakr! Ať už věří v Hitlera, Lenina, Alláha, Gaiu nebo cokoliv jiného. Zdravý (a bohužel ani selský) rozum holt dnes nefrčí.

J. Anděl 24.3.2010 10:29

Re: Ti věřící,

Naprosto souhlasím. Co mají dělat ti nebozí, kteří v potu vlastní krve získávají sami své zkušenosti a poznání a přiznávají všem, že čím víc poznávají, tím více zjišťují, že vlastně nic nevědí?

Co zmůžou proti nezdolné víře všech, kteří své názory přijali od učitelů, rodičů, přátel, politiků, kamarádek z Letné a ze všech nejmoudřejších zpěváků, zpěvaček, hereček a herců?

V. Kremlik 24.3.2010 8:45

Medvědí služba

Ja se jak znamo zabyvam klimaskepticismem. Shodou historickych okolnosti je klimaskepticismus hlavne hlásan konzervativní pravicí (US Republikáni, Inhofe, euportal.cz), ačkoliv uhlíková daň (například dotace na fotovoltaiku) nejhůře dopadne na dělnickou třídu (takže nejvíc by měla křičet levice). Smysl to nedává, ale už to tak je.

Takže my klimaskeptici jsme pak házeni do jednoho pytle s kreacionisty jako je pan Hájek. Nemam z toho radost.

Osobne jsem ateista, darwinista a obavam se, že i vyvoj lidske civilizace, společnosti ba i techologie se řidi darwinistickymi evolučnimi zakony. At se nam to libi nebo ne.

At zije Richard Dawkins

P. Kiebel 24.3.2010 10:27

Re: Medvědí služba

nikdy jsem neslyšel, že klimaskeptik je zároveň kreacionista...asi potřebujete být utlačovaný bojovník, že?

M. Hanko 24.3.2010 10:38

Re: Medvědí služba

"klimaskeptici jsou házeni do jednoho pytle s kreacionisty" znamená podle vás "klimaskeptici jsou zároveň kreacionisté"? Zvláštní úvaha... ;)

Čili, ani já jsem neslyšel že klimaskeptik by měl být současně kreacionista, ale on tohle někdo tvrdil?

P. Kiebel 24.3.2010 11:24

Re: Medvědí služba

...no pokud jsou v pytli (jednom) tak se myslím dá můj předpoklad uznat.ne?:-) Já rozhodně netvrdím , že tomu tak je, naopak mi připadá divné, že pan Kremlík tvrdí, že se to zhusta děje...

J. Anděl 24.3.2010 11:20

Re: Medvědí služba

Vývoj lidské civilizace se řídí něčím, co možná je popsáno v evolučních zákonech, ale určitě se těmito zákony neřídí :-)

V. Kremlik 24.3.2010 11:36

Re: Medvědí služba

Ale houby. Konstatuji, že pravice (např. us Republikáni) zahrnuje bok po boku klimaskeptiky i naboženske konzervativce (kreacionisty).. Ti pak take publikuji často bok poboku na stejnych serverech. Kdyz muj clanek vyjde treba na Euportalu, tak hrozi ze hned vedle bude clanek pana Hajka. Nic vic jsem tim rici vazne nechtel.

J. Anděl 24.3.2010 11:50

Re: Medvědí služba

Já se omlouvám, to byl jen žertík, chyběl smajlík. Já jsem to i pochopil.

B. Jelínek 25.3.2010 12:22

Re: Medvědí služba

Pane Kremlíku, vážím si Vás ale :

- jednak bychom tomu říkal realismus než skepticismus

- co se týká kreacionismu - nesouhlasíte, je to vaše věc.Že jsou Vaše články na jednom portále s někým s kým nesouhlasíte, co má být? To V8m vadí. To Vás pak spíše vidím v jednom pytli s "dogmatiky".

M. Hanko 24.3.2010 7:22

je třeba uvést věci na pravou míru

Pane Hájku, vy jste sice na semináři CEPu přednesl přednášku o tom jak je mezidruhová evoluce fikcí, následně vám ovšem bylo na spoustě míst ukázáno že se zcela zásadně mýlíte. Například

zde http://www.cepin.cz/cze/diskuse.php?ID=896&typ=CL&vlozit=0

zde http://www.planetopia.cz/planetopia/planetopia.html

zde http://cvrckova.blog.respekt.cz/blog/4736/81318/hajek_otevreny_dopis.pdf

zde http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=6476

nebo na spoustě dalších míst, stačí zagooglit. Vy jste ale věcně nikdy nezareagoval (pokud ano, tak odkaz, prosím...?) a místo toho svoje nepodložené nesmysly opakujete znovu. Co na to říct?

M. Hanko 24.3.2010 7:41

Re: je třeba uvést věci na pravou míru

Za těchto okolností Vám samozřejmě cena spolku Sysifos - Bludný balvan - připadla plným právem.

J. Zeman 24.3.2010 5:21

Mají to holt těžké

pocházejí z opice. Jen aby to i s tou Zemí pod vedením podobných pánů opičáků nedopadlo tak jako v tom filmu Planeta opic.