16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O mužích ctných a nectných

Každý národ je má. A každý by je měl znát. A to jak ty ctné (ty především), tak i ty nectné, neboť i oni jsou důležití jako příklad nehodný k následování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Wiszniewski 30.6.2019 0:38

Hácha ctný, "ten jiný muž" nectný

A kde na této stupnici je Vodvářka?

V. Petr 29.6.2019 20:30

Nemusel podepsat Protektorát!

J. Kanioková 30.6.2019 15:25

Jste si jistý, že by ho podporovaly a chránily miliony

našich statečných občanů ??? Umíte si představit tu situaci ? To se lehce argumentuje...

J. Kanioková 29.6.2019 16:29

Málokdo měl tak těžký úkol jako Emil Hácha,

je mi ho hodně líto..

J. Ptáček 29.6.2019 15:10

Pozdní procitnutí

Lžou všichni, bez výjimky, to je společný rys komunistů, zejména ruských. Mou největší chybou bylo, že jsem do poslední chvíle odmítal věřit, že mne Stalin chladnokrevně a cynicky obelhal, jak v roce 1935, tak také později.

Napsal prezident Beneš zhruba 14 před smrtí.

K. Šubrt 29.6.2019 13:03

Pouze Masaryk, Hácha a Havel

mají můj respekt a ůctu. Všichni ostatní včetně Zemana a Klause mají mají mé hluboké opovržení.

J. Jurax 29.6.2019 13:22

Ouplně všichni ostatní? Nikdo jiný již nenalézá milosti ve Vašich očích?

J. Kanioková 29.6.2019 16:24

Klause ? Trapné..

J. Lepka 29.6.2019 18:48

Re: Klause ? Trapné..

Ano, je to trapné, že se jedinec s morálkou tak pokřivenou dostal na funkci na niž nestačil. Ještě trapnější je ovšem, že vám to nedochází.

J. Kanioková 30.6.2019 15:21

Pokřivená morálka ???

A na to jste přišel jak ???

Já jsem ekonom, tudíž jsem dobře sledovala jeho kroky v privatizaci. A jsem si naaprosto jista, že si počínal solidně.

Ovšem to neekonomové a klausofobové nepřipustí.. Udavte se tou záští.

J. Lepka 30.6.2019 18:25

Re: Pokřivená morálka ???

Pokud byste si dala práci a dohledala mé komentáře k této osobě, naznala byste, že jako červená nit se jimi táhne poznatek, že tento pán byl na špici svých schopností, odborných znalostí, ale i kariérního postupu na postu ministra financí. To je dané z logiky jeho jednání a se záští to nemá co dělat, to spíš váš nekritický obdiv zavírající oči před vám nepříjemnými fakty.

M. Prokop 30.6.2019 17:21

Re: Pouze Masaryk, Hácha a Havel

Tak to jste nepochybně velmi morální a v praxi neupotřebitelný jedinec.

Bez Klause by bylo Česko v těžkém průseru.

L. Severa 29.6.2019 11:23

Podobný osu stihl i Beneše,

který si asi byl vědom poválečných Stalinových choutek, takže s ním za války uzavřel jakousi smlouvu. Tak se stalo, že jsme byli jedinou zemí(kromě Rakouska) obsazenou Rusy, ve které nepřevzali moc komunisté. Stalin si byl patrně vědom velké oblíbenosti Benešovy v ČSR a také určitého pocitu viny Anglie za Mnichov, ve které sídlila naše vláda. Beneš udělal také chytrý tah atetnátem na Heydricha. Tak po válce vznikla ČSR skoro demokratická, ovšem s damoklovým mečem. Takže komunisté dostali v Košicích ve vládě stěžejní ministerstva, byly povoleny jen 4 strany, nesmělo se mluvit o tom, že Američané mohli při pražském povstání zasáhnout během několika hodin, nesměli jsme přijmout Marshallův plán, zkrátka demokracie s.r.o. Nakonec komunisté dosáhli svého a zlomeného Beneše stihnul osud téměř jako Háchu.

L. Severa 29.6.2019 14:13

Re: Podobný osu stihl i Beneše,

podobný osud

J. Ptáček 29.6.2019 15:29

Re: Podobný osu stihl i Beneše,

Ale i ty okleštěné strany byly úspěšné. V Čechách dostala KSČ jen 40 % hlasů, 60% voličů je nechtělo, na Moravě a Slezsku dopadli ještě hůř, tam je nechtělo 65% voličů. A na Slovensku dostali komunisté výprask. Přesto vládli. I Slovákům.

J. Lepka 29.6.2019 11:08

Ano, skvělá definice

"jde o typického psychopata, který lže s úsměvem a nemá absolutně žádný pocit viny či sebereflexe"

O to horší je, že se nám takovými politická scéna jen hemží.

P. Princ 29.6.2019 18:31

Re: Ano, skvělá definice

... blíže ji rozvádí František Koukolík.

Tito bezskrupulózní jedinci navíc mají tendenci ovládat jiné lidi, a tak bych se nedivil, kdyby existovala teorie, podle které tihle psychopati v době prehistorické/raně historické, na různých kontinentech a nezávisle na sobě, "vynalezli boha".

J. Lepka 29.6.2019 18:55

Re: Ano, skvělá definice

Ano, jeho schopnost formulace problému je obdivuhodná, je to argumentace s níž se nedá polemizovat. Škoda, už jsem ho dlouho neslyšel ani v radiu ani v televizi, zřejmě jistým kruhům jeho osobnost vadí.

I. Procházková 1.7.2019 19:31

Re: Ano, skvělá definice

O psychopatech a sociopatech taky píše MUDr. Radkin Honzák (Čas psychopatů, Všichni žijem v blázinci).

M. Rozbořil 29.6.2019 9:59

Těžko někoho předělávat

O kvalitách dotyčného nejmenovaného bylo mnoha lidem jasno již v dobách jeho arogantního vystupování za LOK.

J. Lepka 29.6.2019 11:09

Re: Těžko někoho předělávat

Nejste sám. Bohužel voliči sociální demokracie nejsou obvykle vybaveni dlouhodobou pamětí. Vlastně pamětí obecně.

J. Jurax 29.6.2019 12:57

Bohužel nejen voliči sociální demokracie nejsou obvykle vybaveni pamětí, natož dlouhodobou. Platí to pro voliče obecně.

J. Lepka 29.6.2019 18:56

Re:

Obávám se, že jste udeřil hřebík přímo mezi oči.

K. Salajka 29.6.2019 9:28

O kvalitě

Beneše vypovídá, že ho svorně nenáviděli a nenávidí fašisté, komunisté a sudeťáci. Byl obklopen politiky, kteří intrikovali na podobně primitivní úrovni jako ti dnešní. Jediným spolehlivým spojencem byl Jan Masaryk. Otázkou zůstává, kolik prostoru pro svobodné rozhodnutí mu zbylo po osvobození.

Před nástupem do funkce měl Hácha výbornou pověst a také ve funkci měl hlavní motivaci zabránit nejhoršímu zlu. Zasloužil si dožít v klidu.

J. Lukavsky 29.6.2019 9:42

Re: O kvalitě

"ve funkci měl hlavní motivaci zabránit nejhoršímu zlu" Podstatné je kolik dokázal udělat z toho co bylo vůbec možné. Není problém dobře vládnout v dobách dobrých, ale vládnout v době zlé... a to byl osud prezidenta Háchy, vzal to na sebe jako oběť a byl si toho dobře vědom. Jeho dcera se za tátu určitě stydět nemusí. J.L. end

J. Kanioková 29.6.2019 16:31

Přesně !

K. Salajka 29.6.2019 9:01

Kdybychom psychopaty

eliminovali, neměl by kdo dělat politiku.

J. Lepka 29.6.2019 10:59

Re: Kdybychom psychopaty

Řešení navrhoval Terry Pratchett v jednom svém příběhu, odehrávajícím se na tajemném kontinentu XXXX, (též Čtyřix):

"Politika po zvolení ihned zavřeli a svůj mandát prováděl z cely, ušetřilo se tím spousta času."

K. Salajka 30.6.2019 18:32

Re: Kdybychom psychopaty

Když Babišovi kritici tvrdí, že obvinění politici hned odstupují, vzpomenu si na Berlusconiho, Fujimora, Lulu da Silvu i jeho předchůdkyni, nebo prezidenty Jižní Koreje. Nabývám dojem, že loupež naopak předchází nástupu do funkce. Výjimkou je Rusko, kde pořád vše patří všemulidu a liší se jen míra požívání.

Místo složitého kriminalizování by pomohlo "Zavazadlo" a nebo takový Važuzle. Alespoň by ve funkcích nezestárli.

J. Kraus 29.6.2019 8:53

O Háchově osudu

se dověděl pan president Beneš při návratu z exilu cestou z Košic do Prahy na silnici mezi Vyškovem a Brnem. Tam průvod aut zastavil Dr.Prokop Drtina, jedoucí mu naproti z Prahy aby ho informoval o situaci, a mimo jiné se zmínil i o tom, že Dr.Hácha byl zatčen a odvezen do vězeňské nemocnice. Podle vzpomínek Dr.Drtiny president zareagoval neobyčejně ostře: „To je chyba, to se stát nemělo, to jste neměl připustit! Měli ho nechat v Lánech dožít!“. Při stavu vlastně už polomrtvého Dr.Háchy těžko dnes posoudit, jestli rozhodnutí nechat ho ve vězeňské nemocnici, to znamená chráněného před případnými revolučními mstiteli, nebylo motivováno spíše zájmem o jeho bezpečnost.