29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nežilo se za bolševika svobodněji?

Pro mnohé občany a politiky je takové srovnávání předlistopadového a polistopadového režimu čirým kacířstvím. Nicméně, lidé v našem civilizačním okruhu čelí stále silnějšímu a maskovanému tlaku na osekávání svobody a soukromí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 9.4.2019 21:12

Tady žádný kapitalůimus NENÍ

Je tu částečně zavedený bruselský NEOMARXISMUS!

Zatím se částečně bráníme, takže to tu nevypadá jako v Německu nebo dokonce v Anglii. kde mohou politického vězně (Kevin Crehan) zabít ve vezení tak, jako za Husáka zabili P. Wonku!

J. Svoboda 9.4.2019 21:28

Re: Tady žádný kapitalůimus NENÍ

Jasně, vy máte důkazy, že ho v base zlikvidoval britský neomarxistický režim ...

Takovými výlevy cílíte leda na bezmozky.

Pěkný den.

V. Církva 9.4.2019 21:52

Re: Tady žádný kapitalůimus NENÍ

Tak detaily víte vy komunisti. Wonka pravděpodobně zemřel na embolii zeslabený hladovkami. Crehana pravděpodobně zabili spoluvězni. V obou případech je odsoudili za hloupost. Wonka tak trochu provokoval a zkoušel, Crehan snad ani to ne, jen franeřil. V obou případech byli odsouzení za potomost a u obou bylo pravděpodobné že způsob vězení může být nebezpečný. V obou případech vězeňská správa i soudy způsobily smrt člověka.

Jen naprostý ignorant Zmrzlináři nechápe, že Crehan by odsouzen kvůli neomarxistické ideologii - pozitivní diskriminace cizinců a fobie z nacismu.

V těchto případech určitě bod pro bolševiky. Crehana umístili tak že se dalo předpokládat že dostane od spoluvěznů nakládačku. U Wonky asi nevěděli že je smrtelně nemocný. Wonka přece jen proti systému který ho zavřel bojoval a systém se bránil. Crehan nebojoval proti vládě, ale proti náboženským extrémům.

Ale jak jsem předeslal, logických argumentů můžu napsat kolik chci. Emocemi zmítaný fanatik to stejně nepřijme.

M. Mikulec 9.4.2019 22:47

Re: Tady žádný kapitalůimus NENÍ

Zde je zpověď měsíc vězněného Tommyho Robinsona ve vězení plném muslimů: https://www.youtube.com/watch?v=iYfStBZ2w8w

Že zhubl za 30 dní o 20 kg nikdo neokecá, Svobodo.

P. Aron 9.4.2019 20:20

A co se týče vzdělání

Palackého univerzita Olomouc zareagovala hezky na zrušení hostování Jordana Petersona v Cambridge tím, že ho pozvala. A to přesto, že vedení univerzity názory Jordana Petersona úplně nekonvenují ale ctí akademické svobody a svobodnou diskusi. Zveřejnili to na FB a mě docela šokovalo, kolik studentů či absolventů by nejraději to pozvání zrušilo. Pokud jste na FB tak tady si ty názory můžete přečíst. Přišlo mi to něco mezi zanícenými svazáky z padesátých let, rudými gardami z Číny a pronásledováním kacířů ve středověku. Ale i v tom středověku se na akademické půdě diskutovalo dost svobodně.

https://www.facebook.com/univerzita.palackeho/posts/2857746897598689?__xts__[0]=68.ARBfu_t-yJ9WarJQCxvaKqaub0XIHD20occSr_68V0GVcJ4U7H_tPpgwm28ZTPLhnOjT4ELtf3C0QFaLZ5RJznSgliAYIbXyxJDMlwxT5pTFuhGbEfSVWK-Uwa25TftwoIkTokfLhJTPQYH_eF56xaYM6XlP2ewDP2vREOm8bhU7YMiLW3bh79U-zTD9dOI_CJ3JNJnRS_Ojzxr0Dsujv1OS82FdOD18MG6PCBJSMWFU2BqLDCZqP7GxNZazKwzxuEM1caxaj9N3SifoCItHWvm441v4Rop4msLBew41nKWWNGU5VjxzzUTG3wpnJAmQYqOZ&__tn__=K-R0.g

J. Svoboda 9.4.2019 20:18

Ještě přípodotek pro autora:

dost mě vadilo, že na základě kádrového profilu našemu státnímu podniku řediteloval RSDr. a ze stejného důvodu jako ostraha na bráně téhož podniku seděl RNDr.

A pak tady někdo bude tvrdit, jak to teď je pro lidi blbý ...

Pěkný den.

V. Církva 9.4.2019 21:56

Re: Ještě přípodotek pro autora:

Tak se zeptej Němců za co už se dnes vyhazuje dokonce ze soukromých firem. U nás ještě OK amkdybyste i četl článek v tomto je ještě pořád plus bod dnes.

D. Stirský 9.4.2019 19:06

Znovu opakuji: použití výrazu “za bolševika” autora vřazuje na Novu či do Blesku. Socialismus není sprosté slovo, když už, tak komunismus. A před rokem 1989 zde byla specifická podoba státně-monopolního kapitalismu dotažená ad absurdum. Za bolševika se určitě lépe nežilo. Přemýšlel jsem, jak a v čem mě v roce minulém buzeroval stát: a napadl mě jeden případ - byrokratický přístup ČSSZ, kde bába urputně vyžadovala přehled, byť jsem ji opakoval, ze příjmy z podnikání jsem neměl. Trvaly na proškrtaném formuláři, písemné sdělení nestačilo. Jinak jsem cestoval se státními drahami, vcelku OK, dálnice na Brno tragédie. Milé jednání a přístup na státní poliklinice.

P. Zinga 9.4.2019 18:38

Přečtěte si toto

a pak uvažujte, jestli nemá autor v mnohém pravdu

https://www.mindingthecampus.org/2019/03/28/the-bullying-and-silencing-of-students/

P. Zinga 9.4.2019 18:45

Re: Přečtěte si toto

doplnění

: https://www.thegwpf.com/return-of-the-dark-ages-the-looming-danger-for-dissident-professors/

J. Novotny 9.4.2019 19:20

Clanek je o CR trumbero.

L. Kolman 9.4.2019 17:43

Každá doba má svý,

záleží na tom, jaké kdo uctíval priority. Někdo nemusel mít každý den banány, ale žádal levné a kvalitní domácí potraviny, oceňoval levné a dostupné bydlení, bezplatné zdravotnictví a školství atd. Třeba já si nemůžu na socíka stěžovat, byl jsem mladý, zdravý, pohledný ... O toto všechno mě kapitalismus připravil, tak mě nepřesvědčujte, že je ten kapitalismus dobrý! A co ještě vzpomínám, tak za socíka toho sice moc nebylo, přesto byla větší sranda. Co mi jsme se navyváděli ptákovin. I děvčata byla povolnější, abych nezapomněl na tak důležitou věc. Dneska náhodně štrejchnete o ženskou a už máte za krkem to mítů a nedoplatíte se.

L. Kolman 9.4.2019 17:44

Re: Každá doba má svý,

...my jsme se navyváděli...

J. Svoboda 9.4.2019 20:11

Re: Každá doba má svý,

Za vaše stáří kapitalismus nemůže. Vy už na stará kolena blbnete :o)

Pěkný den.

L. Kolman 9.4.2019 21:30

Re: Každá doba má svý,

Tak to se šeredně mýlíte. Já jsem zjistil, že za kapitalismu se stárne a blbne mnohem rychleji.

V. Petr 9.4.2019 16:06

Toto by se po r. 1985 už asi nestalo...

https://www.lidovky.cz/domov/soud-udelil-byvalemu-tajemnikovi-spd-stanikovi-podminku.A190409_110215_ln_domov_ele

Aby někoho odsoudili za to, co říkal v hospodě...

V. Petr 9.4.2019 15:45

Jinak, dnes neleží problém tak, je-li lepší demokracie

nebo Husákův komunismus. Jde o to, je li lepší totalitní režim za Husáka, nebo TOTALITNÍ režim, který se k nám valí z Bruselu. Situace se neustále ZHORŠUJE a pak už se nám může stýskat po "měkčí" totalitě za toho Husáka!

"Proč jsou tady holčičky? Aby byly maminky..."

Reakce na tuto básničku mi připomíná jinou, totiž "Sedí lapka ve stepi..." z roku 1969...

P. Hofman 9.4.2019 15:25

Jestli někdo ještě pochyboval

co jsou "svobodní" za pitomce, tak po tomto článku snad konečně prohlédl. Není divu, že toto už ani Kreml není ochoten platit.

J. Jurax 9.4.2019 17:33

Ehm ... jestli někdo ještě pochyboval, co jste to Vy za diplomaticky řečeno intelektuálně zakřiknutého, po tomto příspěvku snad konečně prohlédl.

P. Zinga 9.4.2019 18:48

Re: Jestli někdo ještě pochyboval

Za to Vás, Hofmane, asi platí Brusel či onanista Janda dobře, podle četnosti Vašich "příspěvků" V uvozovkách, protože většinou k ničemu nepřispívají..

K. Loucký 9.4.2019 15:20

Autorovo hodnocení je dáno hierarchií jeho hodnot

Jestli to, že jsou milióny lidí sledovány pouliční kamerou (nevím, kde jinde hledat „plošný a nepřetržitý dohled nad většinou“), je pro autora horší, než statisíce zničených životů lidí, kteří se nepodvolili či jen znelíbili, a celých jejich rodin, zatímco ti ostatní "měli klid na práci", je odrazem toho, jak má srovnané životní hodnoty. V taky že měl životě štěstí, že se ho kádrová bolševická praxe nijak nedotkly.

A jestliže zjevně mladý autor vnímá běžné každodenní aktivity za bolševika jako svobodnější, pak se mu asi nedostalo dostatečných informací.

P. Flener 9.4.2019 15:20

Ano, žilo se pěkně v klidu.....

stát se o vše postaral a když měl člověk známého v Zelenině a Masně, tak také všechno dostal. A když někdo říká, že se nesmělo nadávat na komunisty, tak kecá. Já na ně nadával doma pořád a nic se mi nestalo. A že se nesmělo cestovat na západ, to je taky blbost, když si člověk vyběhal devizový příslib a výjezdní doložku, tak mohl cestovat kam chtěl.

V. Petr 9.4.2019 15:37

Devizový příslib NEŠLO v letech 1978-1987 vyběhat!

To se "praly protekce" a v konečné fázi to schvalovali estébáci.

S tou masnou a zeleninou je to ovšem pravda, ač to asi míníte ironicky. Musel jste si ovšem připlatit nebo mít možnost poskytnout protislužbu...

J. Novotny 9.4.2019 14:51

Blbost

Ad 1, autorovi by měl někdo vysvětlit pojem "Kádrový posudek", ten s ním šel od školy, obsahoval i prohřešky rodičů. Neúčast u voleb, či prvomájovém výboru nehlídal policajt, protože to dělali ochotně jiní. Pojmy jako uliční výbor apod. A použití technologií u totalit je vidět například v Číně, takže by to dnes bylo také jiné (a nemyslím si, že tenkrát musel odposlechy povolovat soud).

Ad 4/6, pokud na velkou část života stačil jeden zákaz, tak opravdu nebylo potřeba se rozepisovat. Stejně tak, pokud stranické orgány měly moc věci závazně vykládat bez možnosti odvolání. Ale větší svobodu to rozhodně neznamenalo. Právě možnost přezkoumání nadřazeným orgánem, či soudem vyžaduje více papíru, více definice toho, co je potřeba. Dříve stačil názor okresního tajemníka strany.

P. Aron 9.4.2019 14:49

Kořen toho problému, který pozorujeme

Slova jsou zbraně-řekl Orwell. Nazvete-li oponenta rasistou nebo fašistou, nemusíte již více odpovídat na jeho argumenty. Musí totiž bránit svůj charakter.U soudního přelíčení je obviněný nevinen, dokud se neprokáže jeho vina. Spočívá-li obvinění v rasismu, homofobii nebo sexismu, existuje dnes presumpce viny. Obviněný musí mimo veškerou pochybnost prokázat, že je nevinen.

Četly se Marcuseovy knihy. Když v roce 1968 v Paříži revoltovali studenti, nesli transparenty s nápisem-„Marx, Mao a Marcuse"V knize Jednorozměrný člověk hájil diktaturu ve vzdělání!

V „represivní toleranci"(jak nesmyslný protimluv!)volal po nové „ osvobozující toleranci", která vyžaduje „netoleranci k pravicovým hnutím a toleranci k levicovým hnutím"!!!

Pro kulturní marxisty nestála žádná věc výše, než zrušení rodiny, kterou pohrdali jako diktaturou a inkubátorem sexismu a sociální nespravedlnosti

P. Aron 9.4.2019 14:51

Re: Kořen toho problému, který pozorujeme

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5485-frankfurtska-skola-znici-zapadni-civilizaci-kulturni-marxisticka-revoluce-.aspx

Zničí západní civilizaci kulturní marxistická revoluce?

Hlavní zdroj revoluce který uchvátil kulturní instituce Západu sahá hluboko před 60 léta 20 století.Konkrétně začíná 1.světovou válkou.

Komunisté a marxisté byli ohromeni. Dlouho předjímaná válka měla být jejich dobou.Byli naprosto přesvědčeni, že v případě války dělníci spíše povstanou a vzbouří se proti svým vládcům, než aby bojovali proti dělníkům sousedních národů.Historička Barbara Tuchmanová k tomu říká:

„Když se dostavila výzva dělník, o němž Marx prohlásil, že nemá vlast, se identifikoval se zemí, a ne s třídou. Projevil se stejně jako každý jiný člen národní rodiny. Síla jeho antagonismu, o níž se předpokládalo, že svrhne kapitalismus, objevila lepší cíl v cizinci. Dělnická třída, stejně jako třída střední, nebo horní, a stejně jako lidstvo ochotně, dokonce dychtivě odešla do války. Marxisté se ukázali jako hlupáci."

I. Mertl 9.4.2019 16:52

Re: Kořen toho problému, který pozorujeme

Ehm.

R. Mladek 9.4.2019 14:39

Armáda- bod pro bolševika

Ostraha hranic- bod pro bolševika

Dostupnost sportu pro mládež- bod pro bolševika

Bezpečnost-bod pro bolševika

Kvalita potravin-bod pro bolševika - nebylo jich mnoho,ale mléko bylo mléko...

Školství-bod pro bolševika

D. Stirský 9.4.2019 14:42

Re:

Skupl(l)ík nebo jeho klon?

P. Aron 9.4.2019 14:56

Re:

Specielně to školství je tragédie. Úpadek vzdělanosti, indoktrinace dětí horší než za bolševika. A to u nás proti Západní Evropě ještě jen slabý odvar.

https://stredoevropan.cz/2018/10/01/sestilete-deti-v-britanii-dostavaji-za-ukol-psat-zamilovane-gay-dopisy/?fbclid=IwAR1IZ5HvyZ6RHKi0C7vhlJeKm01hDDETNESUQRzyixteRiGsERFbHM0-xEc