28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gud 11.1.2008 1:10

zajímavost

   Henlein měl i během války českého tajemníka, Dr. Hasolda a tuším i českého řidiče. Dr. Hasold zůstal v Čechách a byl zaměstnancem SBČS, pamatuji si ho z 80. let jak nosil na klobouku odznáček ve tvaru šlechtické korunky. Snad se nějaký historik pokusí vyluštit tu kupičku otazníků, co s tím souvisí.

to skonci u ustavniho soudu 11.1.2008 0:04

neni to propagace nacismu

Rekl bych, ze to useneseni z Kralik muze byt pojednano i jako propagace nacismu, neb je to nezabraneni celebrace SSobergruppenfuehrera.

Kurt Habemehl 10.1.2008 21:27

Ano, Konrad Dvoracek

Se narodil v Maffersdorf ale nebyl general SS. Byl jen Obergruppenfuehrer. A to je dost rozdil.

autor 11.1.2008 12:08

Re: Ano, Konrad Dvoracek

Dekuji za upozorneni, ale nemate pravdu. Neni to v mem clanku sice to nejpodstatnejsi, ale jen pro upresneni. V te dobe existovala srovnavaci tabulka hodnosti SS, Wehrmachtu a Kriegsmarine s pravni silou zakona. V ni je hodnost Obergruppenfuhrera postavena na stejnou uroven jako general urcite zbrane u Wehrmachtu a admiral u valecneho lodstva (Kriegsmarine). Odkazuji zde na srovnavaci tabulku nemeckych hodnosti (viz Das Grosse Lexikon des Dritten Reiches, Stuttgart 1993). To, co mate patrne na mysli, byla hodnostni uprava u polnich SS, provedena v roce 1940, vychazejici z negativnich zkusennosti z kompetencnich sporu mezi SS a armadou v prubehu polskeho tazeni na zaklade ktere byla k SS generalske hodnosti doplnena jeste i klasicka (SS-Obergruppenfuhler und General der Waffen-SS). Pokud by se kuprikladu pan Henlein zblaznil a prihlasil se dobrovolne na  frontu, nastoupil by jako radny clen SS k polnim jednotkam SS v hodnosti Obergruppenfuhlera (coz by ale nemelo dlouheho trvani, protoze polni dustojnici by se rychle postarali o to, aby udelal chybu a sel pred partajni nebo vojensky tribunal). Takze zaver - pan Konrad Henlein byl general SS.

S pozdravem P.L.

xxx Kubeš 10.1.2008 17:18

Autorovi

až dosud jsem se domníval, že Frank byl popraven, jaká je tedy skutečnost?

Chris Kelvin 10.1.2008 17:46

Re: Autorovi

Frank ano. Henlein ne. Nejsem sice autor, ale....

Saša 10.1.2008 17:05

Může se snad vdova rozvést se svým zesnulým manželem?

1. Občanství zaniká smrtí. I čestné občanství zaniká smrtí.

2. Obsahem čestného občanství je právo vystoupit v rozpravě na jednání zastupitelstva obce (§ 36 zákona o obcích).

3. Při odnímání čestného občanství je nutno postupovat podle správního řádu č. 500/2004 Sb., což znamená mimo jiné šetřit práva dotčených osob a dát jim vždy příležitost, aby svá práva a zájmy mohli účinně hájit. Pokud nebude Konrádu Henleinovi umožněno k věci se vyjádřit, není možno mu čestné občanství odebrat (leda by mu ustanovili opatrovníka ;-D).

Chris Kelvin 10.1.2008 17:48

Re: Může se snad vdova rozvést se svým zesnulým manželem?

"...což znamená mimo jiné šetřit práva dotčených osob a dát jim vždy příležitost, aby svá práva a zájmy mohli účinně hájit. Pokud nebude Konrádu Henleinovi umožněno k věci se vyjádřit, není možno mu čestné občanství odebrat ..."

Takhle bohužel funguje současné české právo. Bez obsahu, beze smyslu - pouze se setrváním na liteře zákona.

J.G. Pašek 10.1.2008 16:01

Kdyby se neodstřelil monstr-pomník na Strahově . . . pomník to české blbosti . .

Dnes to mohla být turistická atrakce . . .

Buvol 10.1.2008 16:13

Re: Kdyby se neodstřelil monstr-pomník na Strahově . . . pomník to české blbosti . .

Na Strahově? A co tam jako mělo bejt? Topolánkovy koule?

J.G. Pašek 10.1.2008 16:39

Ne, tvůj mozek . . .

!

Buvol 10.1.2008 16:52

Re: Ne, tvůj mozek . . .

?Kokám, že ten Váš mozek už taky někde vystavujou ...  Stalinův pomník byl totiž na Letné ....

Slávek 10.1.2008 16:01

Možná

Možná , že není potřeba nic vytrhávat z kroniky a měnit dějiny, ale z pohledu budoucího by možná bylo vhodné , kdyby existoval zápis v obecní kronice , že L.P. 2008 radní vyškrtli vzhledem k minulosti jistého pána ze seznamu čestných občanů. Na tom nevidím nic špatného. Jinak by totiž institut čestného občana asi ztratil na přitažlivosti pro Ty , kteří jej budou snad v budoucnu hodni.

Buvol 10.1.2008 16:11

Re: Možná

To je fakt! Já bych teda o takové čestné občanství rozhodně nestál ....

J.G. Pašek 10.1.2008 15:59

Jako hejno bílejch vrabců . . . .

www racek 10.1.2008 14:26

no, usnesení zastupitelstva

tohoto malého městečka považuji za navýsost moudré. bohužel, ne všude máme moudré zastupitele.

Buvol 10.1.2008 14:35

Re: no, usnesení zastupitelstva

"ne všude máme moudré zastupitele." To je fakt! Moudřejší byli snad jen v Kocourkově ....

www racek 10.1.2008 15:52

Re: Re: no, usnesení zastupitelstva

historie a pravdy se zákazem nelze zbavit, buvole. myslím si, že v té době nebylo v grulichově moc lidí, kteří si to nepokládali za čest. tak to bylo.

Kobr 10.1.2008 14:00

Nečestné občanství

Je to absurdní a nechutné mít za čestného občana válečného zločince. Na druhou stranu,  budou-li udílena čestná občanství např. Brd za umožnění soupostavení radaru a raket, mají se vyznamenaní obávat, že jednou budou s odporem vygumovávána jejich jména z kronik za kolaboraci (přes odpor velké většiny obyvatelstva) s válečně zločinným americkým  imperiálním režimem zavilých neoconů?

Jiří 10.1.2008 14:45

Re: Nečestné občanství

Lituji Vás, není Vám pomoci.

huhu 10.1.2008 14:46

Re: Nečestné občanství

myslíte švejnara ? :-D

čtenář 10.1.2008 13:59

Někteří lidé zase tvrdí, že se

narodil v Rychnově u Jablonce. Snad se s Vratislavickými o to nepoperou.

I.L. 10.1.2008 21:06

Re: Někteří lidé zase tvrdí, že se

Nebyly to Marsovice (kousek nad  Rychnovem) ?

žaba(k) na prameni 10.1.2008 13:24

Jak pravil sir Winston Churchill

"Znám jednoho dobrého Němce, je to mrtvý Němec".

No a Konrád Henlein je po smrti. Spáchal selbsmord, aby soudu a šibenici coby válečný zločinec unikl.... Vyšlo ho to sice nastejno, ale vzal to čert a histotrie.

No a protože K.H.  je  mrtvej Němec, tak je to taky dobrej Němec podle W.Ch. - a to je nějaká světová  autorita !!

tak proč mu to čestné občanství rušit, dobrákovi jednomu ??? ......(Y)

Vodák 10.1.2008 13:14

historie

Nesouhlasím s tím, když někdo považuje odnětí čestného občanství za přetváření historie. To, že bylo uděleno nikdo nepopírá nikdo ani nechce aby to bylo z historie vymazáno. Vypovídá to o době. Zrovna tak bude součástí historie, když se člověku o kterém se zjistí, že byl darebák, občanství odejme. Budoucí generace se z historie dozví, že občanství bylo uděleno a o několik let později odebráno, protože se zjistilo, že dotyčný je lump a ten  nemůže být čestným občanem. I to vypovídá o příslušné době. Co je na tom špatného?

Buvol 10.1.2008 13:18

Re: historie

To taky nevím! Vždyť i president řády jenom propůjčuje právě proto, aby je případným lumpům mohl zase odejmout ....

Hanák 10.1.2008 12:32

Sovětský svaz náš vzor

Pokud člověk pozoruje, co se v této souvislosti děje a dělo u našeho (bývalého?) vzoru, tak myslím celá tato diskuze je jako psí podrbání. Nejdříve odkráglovali svoje cara, bourali kostely (včetně toho největšího) a sochy atd atd. A co dnes? Car i jeho rodina jsou svatí, kathedrála opět stojí, cirkevní svátky se opět slavi, popi kropí mladé vojáky konví se svěcenou vodou a "první tajemníci" a bývalí atheisté se křižují v carském paláci jak diví. Zato zmizely sochy velkého vožďa a uvažuje se o spálení jedné slavné mumie. Takže historie je vždy jen odcamcáť pocamcáť. Jen abychom toho Klemu zase někde na náměstí neviděli.

Marat 10.1.2008 11:52

Dát ulicím a všemu ostatnímu původní jména z dob vzniku a už to nikdy neměnit.

V dnešní době se uděluje už tolik čestných doktorátu,čestných občanství a dalších čestnosti,že už to není vůbec žádná čest.Klidně bych to přehlédl.Podívejte, co se dnes nachází ulic,nemocnic,všech možných veřejných budou honem honem pojmenovaných po Masarykovi.Divím se že ještě žádného horlivce nenapadlo pojmenovat i veřejné záchodky jménem Masaryka.V každém případě by se měli ponechat jména ulic,budov atd. původním jménem a né každých pár roku jména měnit.Hanebnost byla ten pomník Stalinovi stavět.Když už ale byl postaven,tak by se neměl bourat.Prostě v Čechách se převelice pěstuje psovství a tak honem honem z psovské podlézavosti,se honem honem přejmenovávají ulice po nových potentátech,nebo po Masarykovi.Když po zaříznutí obřezaného socialismu,jsem přišel do Vídně,velice se mě líbíli názvy ulic pojmenovaných ještě za dob starého dobrého Rakouska.I v ČR by se měli vrátít ulicím atd. původní názvy z dob vzniku a né všechno hned přejmenovávat z podlézavosti novým pánum. 

Jiří 10.1.2008 12:20

Re: Dát ulicím a všemu ostatnímu původní jména z dob vzniku a už to nikdy neměnit.

Zcela s Vámi souhlasím. Mám dojem že všechny změny názvů, bourání pomníků a pod. jsou jen projevem zcela zbytečné servility k současnosti. Vždyť toho Stalina jsme si postavili sami, názvy ulic a čtvrtí jsme také dávali my sami. Byli jsme sice možná pod nadvládou někoho, byli jsme nesvobodní, ale ten někdo měl většinou vyšší zájmy než názvy ulic či stojící pomníky. To bylo už naše dílo, dílo naší servility a morálky. Jsem pro tyto věci neměnit, ať vidí naši vnuci jací byli dědové.

www racek 10.1.2008 14:28

Re: Re: Dát ulicím a všemu ostatnímu původní jména z dob vzniku a už to nikdy neměnit.

i krvavý diktátor maxmilián robespierre má svůj pomník a stanici metra. kdo dnes ví že nechával protivníky popravovat dělem po tisicích.