16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Kužel 25.8.2010 15:10

Prý se jen změnila technologie...

ovládání společnosti. To praví autor ve čtvrtém odstavci. Tenkrát společnost ovládala komunistická strana, a to jako převodová páka Sovětského Svazu a jeho komunistů.Uvítal bych, kdyby mi autor nebo kdokoli jiný vysvětlil, kdo vlastně ovládá naši společnost dnes. Jsou to média? soudcovské či jiné mafie? ruské tajné služby? sudetští Němci? Bruselští byrokraté? světové židovstvo? svobodní zednáři?

Jak vidno, možných ovladatelů by se našlo dosti. Co si myslíte vy?

http://karelkuzel.blog.idnes.cz

J. Kratochvíl 25.8.2010 20:04

Re: Prý se jen změnila technologie...

Teorie institucí konstatuje: lidé mohou dlouhou dobu požadovat věci, fakticky znemožňující efektivní fungování ekonomiky. To je náš případ. Naší největší slabinou je nefungující stát.. Chce ho však někdo posílit? V komentářích se do omrzení omílá " vyrovnání se s minulostí". Jenže i kdybychom všechny komunisty vyvezli na Sibiř, politika výroby "vlastníků" zhasnutím světla by vedla ke stejným koncům.

Jakmile však vláda začne prosazovat americké poměry, tzn přísnou kontrolu peněz, ozve se povyk, že se vrací bolševismus. Tudy ovšem vede cesta do panoptika, rozhodně ne k fungující tržní ekonomice. Jestli konečně nezačneme o úkolech politiky vést racionální rozpravu, bude se česká společnost zbytečně dlouho potácet od zklamání ke zklamání.

K. Kužel 25.8.2010 23:38

Re: Prý se jen změnila technologie...

Váš příspěvek se mi jeví zajímavý a podnětný. Bohužel ale v něm nenalézám odpověď na svoji přízemní otázku: KDO že to vlastně ovládá naši společnost. Podle Vašeho výroku "..lidé mohou dlouhou dobu požadovat ..." by se dalo usuzovat, že naši společnost ovládají lidé. To by sice nebylo ideální, ale také zdaleka ne nejhorší. Ale obávám se, že jste měl na mysli jiné(ho) ovladače. Mohl byste mi to objasnit?

J. Kratochvíl 26.8.2010 11:06

Re: Prý se jen změnila technologie...

Naši společnost pochopitelně ovládají lidé, které si zvolíme do vrcholových politických funkcí prostřednictvím politických stran, v tom není potřeba hledat nějaké tajemno. Ale problém je v tom, že volíme lidi, kteří nejsou vhodní a většina voličů o tom ani neví, protože neví jak tato společnost demoklratická funguje nebo má fungovat..

K. Kužel 26.8.2010 14:24

Re: Prý se jen změnila technologie...

Obávám se, že takhle přímočaré to zdaleka není. Ti zvolení "ovladači" mají silně nejistou pozici. Stačí například, že na o nich napíše nějakou zcela nepodloženou pomluvu Blesk či jiný časopis a "ovladač" jde od válu.

Nicméně už Sokrates (jestli se nemýlím) prohlásil, že volby dopadly jako obvykle špatně, protože nevyhráli ti nejlepší, ale většina. Sokrates byl moudrý muž a snad dokázal objektivně rozhodnout, kdo jsou ti nejlepší. Máte představu, kdo je takhle moudrý u nás? Kdo by měl dávat nevědomému davu návod, koho volit?

J. Kratochvíl 26.8.2010 14:57

Re: Prý se jen změnila technologie...

Já si myslím, ale i přátelé, kteří jsou mnohem  vzdělanější než já, že občan a volič v demokratické společnosti by měl být především kvalitně vzdělán v obecné občanské vzdělanosti t.j. historii, politologii, sociologii, ekonomii a to takovým způsobem, aby mohl ve volbách kvalifikovaně rozhodovat. Nemusí to být žádné hluboké vzdělání stačilo by aby se na  školách i základních přednášelo o funkci státu a fungování demokratické společnosti, o morálce a etice, zkrátka seznámit se základními pojmy.. Potom by jistě články z Blesku apod.neměly takový dopad jaký mají a také by tyto časopisy měly mnohem méně čtenářů.  Demokracie západního typu jsou toho příkladem a také jsou kvalitnější než demokracie nové a to nemluvím o pokusech zavádět demokracii v arabských zemích nebo v Afganistánu apod., kde o úrovni obyvatel víme své.  Tam ta naše demokracie fungovat  bez vzdělanosti voličů nebude a také nefuguje. Je to dlouhá a složitá cesta pro každý stát, který chce být demokratický. To by si měli uvědomovat především elity toho každého státu a tímto směrem tyto státy řídit.

J. Kratochvíl 25.8.2010 14:37

Nesouhlas s autorem

Pane můžete mi jmenovat jednu akci z které by bylo vidět, že Mašínové bojovali proti komunismu? Mimo to, že tady zabili několik obyčejných občanů, aby měli peníze na útěk na západ. Nikdo tady ještě neinformoval v čem ten jejich proti komunistický boj spočíval. Během 40let komunistickému režimu odešlo na západ deseti tisíce lidí a  přitom nezabíjeli, odešli v klidu a proto asi nejsou hrdinové, že při svém útěku nevraždili. S tím nemohu souhlasit. Svým článkem jste přispěl do postkomunistického převracení hodnot a ke všeobecnému hodnotovému marastu v této zemi.  Za vraždu měli jít před řádný soud a ten by rozhodl o jejich hrdinských činech. Není možné se neustálé vymlouvat jenom na komunisty i 20let od listopadu.

J. Slanina 25.8.2010 17:00

Re: "...odešlo na západ deseti tisíce lidí a přitom nezabíjeli,..."

Hmmm, tihle to nějak v tom "klidu" tak nějak nestihli, co?

http://www.totalita.cz/seznamy/prechody.php

http://www.totalita.cz/seznamy/zatarasy.php

Kolipak těch "hrdinných" pohraničníků se dostalo za vraždy, většinou do zad, se za 20 let po listopadu dostalo před soud?

J. Kratochvíl 25.8.2010 19:38

Re: "...odešlo na západ deseti tisíce lidí a přitom nezabíjeli,..."

Ano, a kolik z těchto  "hrdiných" pohraničníků  je na navrhováno na statní významenání a nikoho by nyní ani nenapadlo z nich dělat hrdiny.

K. Janyška 25.8.2010 9:09

Kajan

Čestmíre Hoffhanzele, mýlíte se v tom základním ! V posuzování možností, jak ovlivnit lidský svět ! Vaše vzdušné zámky jsou k ničemu ! Tak svět nefunguje a nikdy fungovat nebude ! Dzp.

P. Kylchap 25.8.2010 7:55

Příběh života bratří Radka a Josefa Mašínových

Ale no tak!!!???

V. Pavel 25.8.2010 7:25

Hlídejme "pravicovost" každý sám u sebe aspoň zde!

Zdejší mravně nejpokleslejší Kreatura sebe sama prohlašující za "nejpravicovějšího pravičáka", kromě nezvládaných osobních psychických problémů s podezíráním, že někteří účastníci zde podle něho prý "podvedli" redakci vstupem pod "nesprávnou identitou", jak třeba o mně bez důkazů mnohorát lživě tvrdil a tvrdí a nejen mne kvůli svému paranoidnímu pocitu proto veřejně urážel, má pochopitelně i "problém", co si myslet o skupině bří. Mašínových a jejich útěku z komunistické ČSR, jak zde svěřoval! Rozhodně však Kreatura M. K. nemá problém se sviněním diskuzí  nepravdivým pomlouváním druhých,  lživým osočováním a jejich křivým obviňováním! Mějme proto na paměti, s kým zde máme mít onu pochybnou "čest" a hlídejme dodržování skutečné pravicové etiky předevší zde každý sám u sebe!

J. Chládek 25.8.2010 7:01

Kocourkov.

Ještě, že neexistuje něco takového jako časová smyčka, protože kdyby Topolánka  Mašínové potkali v jeho uniformě frekventanta žižkárny, tak by ho odstřelili(případně púodřezali) a nemohl by jim předat tu svoji plaketu. Jinak tento grafomanský blábol nestojí za jakoukoliv reakci.

J. Veselý 25.8.2010 6:50

No to snad ne!!!

To je opravdu k neuvěření kolik lidí tu exhibuje aby se přihřáli na těchto lidech. Hrdina je ten kdo tu zůstal a bojoval a ne ten kdo sbalil peníze z loupeže a utekl. Bojuje ten, kdo má proti sobě bojeschopného nepřítele ale ne ten, kdo podřeže bezmocného. Tohle přesně dělali  nacisté a po nich komunisté.

V. Pavel 25.8.2010 7:26

Re: No to snad ne!!!

Veselý Žvaníte! Hrdinové byli v obou "táborech". Mezi emigrací i mezi setrvalými.

V. Kain 25.8.2010 8:29

Re: No to snad ne!!!

Tak nám vyjmenujte ty hrdiny co zůstali a bojovali s tou komunistickou hydrou a potom nám napište kolik bylo těch co by vás udali za pouhé lízátko.Vy mezi ty co bojovali proti komunistům jakkoli nepatříte, tak si je neberte do svých bolševických úst.Ti kteří se postavili a ne se zbraní,tak skončili na dlouhá léta v kriminálech a pracovních lágrech.

J. Schwarz 25.8.2010 10:00

Re: No to snad ne!!!

Vy o někom , kdo "zůstal a bojoval" víte? Já znám samé takové, kdo zůstali a lezli do ... z nejrůznějších důvodů - hlavně "kvůli dětem". A když "kvůli dětem" přivedli republiku k bankrotu, teď najednou po těch dětech chtějí zajistit "spokojené stáří" ať to stojí co to stojí. Ti "hrdinové co zůstali"  byli prostě pohodlní a na nějaké děti kašlali. Děti byly tak dobrou výmluvou pro bezcharakterní chování. A heslo "nejsme jako oni" bylo podvodem od samého začátku. Morální velikán Havel prodal Lucernu Chemapolu exestébáka Junka /nejsme jako oni/ za velice nadsazenou cenu, ten si na koupi vypůjčil od bank ve vlastnictví státu, zkrachoval a všechno sametově zatáhl imbecil daňový poplatník. Ale pan Havel je stále arbitrem morálky a nikdo mu to nemá za zlé. Vždyť to byl taky parádní tunel na veřejné peníze!