28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zíralek 23.10.2007 23:53

Přivázat se tam,

je vskutku demokratické;-D

Honza42 23.10.2007 21:27

A výživu také nechat na odbornících?

President jenom naznačuje, kam uplatňování tohoto principu může vést. Na všechno jsou dnes odborníci. Lze si takto dost dobře představit, že o naší výživě budou rozhodovat odborníci. Prostě Vám za vaše peníze domů doručí nákup proti Vaší vůli a nic Vám nepomůže, že Vám to nechutná, a že se z toho pozvracíte a pokálíte. Z odborného hlediska to bude strava pestrá a výživná.

Stejně odborně někdo jiný posoudí jaké auto potřebujete (zejména z hlediska spotřeby, to je dnes moderní), jak teplou vodou se máte sprchovat, jak často máte cestovat letadlem.....

Má to společný základ. Pravomoce jsou udělovány nikým nevoleným individuím, které si osobují vstupovat do našich životů svými názory, a to i násilím.

inspektor Trachta 23.10.2007 21:35

Re: A výživu také nechat na odbornících?

To je bohapustá demagogie, nic víc.

V případě knihovny o výsledcích soutěže rozhodovala mezinárodní porota - celá soutěž byla mezinárodní, tak jak to navrhnul pan Ježeka VŠICHNI s tím souhlasili. V porotě seděli odborníci, které vybrala a odsouhlasila NK. Tento postup byl SCHVÁLEN a PODPOROVÁN jak ze strany hlavního města Prahy, tak ze strany ministerstva kultury a potažmo vlády...a to jsou prosím pěkně námi volení zástupci - ti proti tomu neřekli ani slovo - a mohli! Mohli bouchnout rukou do stolu, nakopat pana Ježka do zadku a říct mu: NA*RAT pane Ježek! Rozhodne o tom porota ve složení prezident, ministr kultury, šéf památkářů, primátor, svatej Florian...udělali to? Neudělali! Místo toho teď dělají obštrukci...

Trapné...velmi trapné - ach tahle volená individua :-/

Honza42 23.10.2007 21:46

Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Nehodnotím konkrétní případ, neb jsem si vědom toho, jaká svoloč ovládá magistrát. Presidentův článek byl obecný a moje reakce též obecná.

V konkrétním případě NK pro mne vše končí tím, že velká část poroty byli Kaplického kamarádi. Dál už je to jedno.

inspektor Trachta 23.10.2007 22:05

Re: Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Obecné články ke konkrétním případům jsou stejně podezřelé, jako kamarádi v porotě. :-)

b52 23.10.2007 21:50

demokracie je pro blbce

Rozumny clovek chce vladu odborniku. O stavbach maji rozhodovat architekti, o zdravi lekari, o bezpecnosti policajti, o botach sevci, o majetku zlodeji, a o politice Al Gore.

Honza42 23.10.2007 21:55

Re: demokracie je pro blbce

R^o majetku zloději, :-D

baltahsar 23.10.2007 23:45

Re: demokracie je pro blbce

A o tom s kym máte šukat a jak často rozhodne sexuální poradce. Jo, neni nad nadvládu odborníků, mimochodem bolševik svoje zpotvořeniny zaštiťoval přesně stejně. Nevšim jsem se, že by se suverénní hlavní knihovník někoho ptal, koho má jmenovat do poroty, nebo že by si nechal třeba od stavebního odboru zpracovat předběžný stavební podmínky.

Joska 23.10.2007 23:21

Re: A výživu také nechat na odbornících?

Nioc hloupějšího jsem v poslední době nečetl..

Honza42 23.10.2007 23:57

Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Co Vám na tom připadá hloupého. V mateřských školkách běžné. Pokud to kuchařky náhodou dodrží, tak se většina jídla vyhodí, protože to děti stejně nejedí. Ale je to nařízeno odborníky. Rozumné kuchařky to vždycky nějak splichtí a pak si radši nechají vynadat, než ty děti trápit. Jsou totiž na rozdíl od odborníků ještě normální.

Joska 23.10.2007 23:27

Re: A výživu také nechat na odbornících?

Ten poslední odstavec - jako by ho napsal sám Klaus. Hlavně to nikým nevoleným individuím!  Vy už jste také totálně zblbnul? V duchu Vašeho příspěvku: až bude někdo nemocný, bude o něm rozhodovat politik, nebo lékař? Ano, Vy a Klaus máte totalistické (postkomunistické-slovy Klause) myšlení! Nevadí Vám to?

baltahsar 23.10.2007 23:48

Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

No dyť nemocnej rozhoduje předevšim sám o sobě, musí podepsat revers a informovanej souhlas, a je na něm, jestli se nechá trápit chemoterapií nebo to odpíská rovnou. V tomto případě je pacientem nemocné, ale stále mocné město Praha, hádejte kdo ho statutárně zastupuje.

Honza42 23.10.2007 23:51

Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Ani jeden ani druhý. Pokud je pacient při vědomí, rozhoduje se sám. A může se přitom řídit radou lékaře nebo politika. Jeho věc.

Světe div se, jsem taky odborníkem. Ale přesto rozhoduje vždy ten kdo to platí. Já akorát můžu dát doporučení, hádat se... ale nakonec buď poslechnout a nebo do toho nejít, když je to neslučitelné s mým technickým citem. Nemám nárok na peníze zákazníka jenom proto, že dané věci rozumím lépe než on.

Joska 24.10.2007 0:22

Re: Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Dobrá opravím se. Ne rozhodovat, ale koho požádám o odbornou konzultaci? Určitě ne, byť voleného, politika. Jenže v daném případě je zákazníkem NK, nikoliv politici z magistrátu. NK učinila vše, aby proběhla soutěž tím nejtransparentnějším způsobem a rouhodnutí poroty bylo co nejvíce kvalifikované. Měla slib politiků o převodu části pozemků ve prospěch NK. Co se stalo? Soudruzi Bém a Klaus znásilnili fair-play a Klaus manipuluje veřejným míněním. Tak to vidím

Joska 24.10.2007 1:01

Re: Re: Re: A výživu také nechat na odbornících?

Už jen krátce. Pokud budu investovat, nechám si poradit od stavaře, pokud budu nemocný nechám si poradit od lékaře. Pokud budu samolibý blb, (nebo génius) rozhodnu si sám. Problém je, že Klaus ani Bém to neinvestují  (investujeme my všichni), pouze ( nerozumně a násilně) zneužívají svého vlivu. V podstatě odsouváte odbornost na periferii. Když Vaši zákazníci budou kašlat na Vaše doporučení, následky si ponesou sami.  Budou-li politici činit svá rozhodnutí samolibě blbě (protože neodborně) poneseme následky všichni. A že těch příkladů je! Měl byste být mezi prvními, kteří budou protestovat proti  ovládnutí veřejného prostoru pouze politickou mocí.

jarin 23.10.2007 20:27

Profesor

nezklamal

tich@dohoda 23.10.2007 19:24

u radaru se posuzuje jeho hodnota vojenska. Ha Ha Fafo ahoj :-)

to si myslim, ze bychom se do toho pekne zamotali , jako s knihovnou. I tu vojenskou hodnotu totiz budou posuzovat ruzni vojaci ruzne. Koneckoncu uz dnes zazniva dost hlasu, ktere tvrdi, ze to proti raketam z Iranu nepomuze a jsou to hlasy odborniku/tedy ti lide to o sobe alespon tvrdi :-). Kuprikladu rusti vojaci maji na radar dosti odlisny nazor :-) / Ta "chobotnice" se na Letnou asi moc nehodi ale jinde v Praze by asi do okoli zapadla a vypadalo by to zajimave. Vzpominam na vasnive diskuse ve Francii s tou pyramidou, taky se tam bila moderna s tradicni architekturou a dnes se to lidem libi. Abych byl uprimny, jsou mi tyhle dskuse burt, at ten radar v CR klidne postavi, sice asi nebude k nicemu ale cert to vem. Pokud by tu chobotnici prece jen na Letne postavili, asi bych se kvuli tomu hruzou ze spanku nebudil. Cest :-)

Fafa 23.10.2007 19:45

Ahoj Dohodo:

presne tak, vojaci se tezko shodnou. Tak vybereme komisi nekolika vojaku a nasledne budeme jejich rozhodnuti povazovat za zjevenou moudrost a kdo je proti, at se udusi buckem. Blbost, ze? Kupodivu u knihovny to tak ma fungovat.  

Mimochodem uprimny nazor ruskych vojaku by mne docela zajimal. Jsou proti, protoze je radar zbytecny? Nebo jsou proti, protoze jej povazuji za uzitecny radar vlastneny potecialnim protivnikem?

tich@dohoda 23.10.2007 20:57

Re: Ahoj Dohodo:

ja ty diskuse beru spise jako pobaveni a radar i knohovna jsou mi volne :-) . Stran tech Rusu/vojaku-odborniku/ , pokud ten radar ma skutecne slouzit tomu, co se verejnosti oficialne dekalruje, tak si myslim, ze by mohl slouzit snad i ten v tom Azerbajdzanu, co je Rusove nabizeli ke spolecnemu uzivani. Ja si o Rusech zadne iluze nedelam, ovsem pravda je ze za poslednich 5 let snad USA promrhaly veskery politicky kapital co ziskaly ve studeny vojne :-) . Normalni clovek si rekne, lhali o Afaganistanu, lhali o Iraku, proc by zrovna o radaru meli mluvit pravdu. Ve skutecnosti je o tom radaru uz davno rozhodnuto, dnes se uz jen bojuje o to kolik penez a politiko-hospodarskych ustupku se z USA podari vydolovat. S tim radarem mi spise vadi ti modri komousi, fanatici co opet natuty vedi, ze radar ma CR ochranit nebo dokonce snad zachranit :-) . Upne stejne gumy zde pred 5 lety natuty vedeli, ze Saddam ma ZHN a USA musi do Iraku, zachranit demokraticky svet :-) Ahoj

Joska 23.10.2007 23:45

Re: Re: Ahoj Dohodo:

no, tak to radši berte jako pobavení... a nepouštějte se do rozsáhlejch úvah

Joska 23.10.2007 19:01

Falešné, lživé, manipulativní!

Prezident je hlavně velký manipulátor, podobající se již "slavnému" Vovkovi Železnému. Jeho zásahy do veřejného a politického života jsou vedeny jediným a to zcela zcestným cílem - co nejvíce moci politikům u moci. Mimoto, že tento postoj je pro samu demokracii velmi nebezpečný, je Klaus tak naivní, že si neuvědomuje, že sám nebude za chvíli politikem žádným a není jimi ani jeho syn, vnoučata a celá rodina. Tudíž ani obyčejný rozum žádný....

H.K 23.10.2007 19:19

Re: Falešné, lživé, manipulativní!

Pane Josko v čem nebo čím je president V.K. nebezpečný pro demokracii?

Schumacher 23.10.2007 20:04

VK nemůže být nebezpečný pro demokraciiani kdyby chtěl.

Protože demokracie neexistuje. Tudíž není co ohrožovat. Existence něčeho není založena tím, že si vymyslíte a používáte nějaké pojmenování. Demokracie je ideální a  v principu nedosažitelný způsob vládnutí. V reálu jde o polykracii s demokratickými, převážně formálními prvky. Míra "demokratičnosti" je mírou schonosti "lidu" vládnout. Problém je v tom, že "lid" není schopen si vládnout. Ostatně to je marný požadavek, když většina lidí těžce zápolí s tím jak vládnout sobě.

Hudec 23.10.2007 21:04

Re: Re: Falešné, lživé, manipulativní!

Ale, propána, H.K., otevři oči a zapoj vlastní rozum! O kus níže ses mně ptal, v čem že V.K. plácá nesmysly. Spojím odpověď s reakcí na to, v čem že je nebezpečný. Tak za a) dělá a plácá nesmysly úplně ve všem. Jen pár nejjasnějších příkladů: podporoval Miloševiče/byl proti zapojení ČR do EU/doporučil elektrické přímotopy/podporoval polského Kaczynského ... atd., atp.  b) Nebezpečný pro demokracii je tím, že se pokouší udusit jakékoliv mimostranické aktivity. A že svými řečmi oblbne hodně lidí.

Petr 23.10.2007 19:00

Míre, lžeš ty! Jako Rudé právo.

A pozor na infarkt! ;-D

Mír 23.10.2007 19:10

Petrotle, o mě se neboj, demente

A tvoje bolševické blivajzy si prď, co ti síly na svěrači stačí ;-D;-D;-D Argumenty by nebyly? A už si se pomodlil na koberečku směrem k hradu, howne?

strejda 23.10.2007 20:32

Re: Petrotle, o mě se neboj, demente

Takto mají vypadat argumenty podle vašeho? To nebude jednoduché, napřed se musí projít speciálním kursem učení vulgarit. Nedáte ještě nějakou lekci?

Mír 23.10.2007 18:28

Prezidente, lžeš !!!

Svůj názor na způsob výběru vítězného návrhu na Národní knihovnu na

Letné (v „anonymní“ soutěži, posuzované velmi neanonymní, autory

důvěrně znající porotou)...

Tak to zpochybnění je jen per huba, nebo bude nějaká žaloba? A zástupce magistrátu byl v porotě jen tak pro srandu? Hanba, když se politici pletou do architektury a ještě straší ohrožováním demokracie! Typické naše přizzdisrráčsrví a podlézání pánbíčkovi z hradu.

Bert 23.10.2007 18:48

Re: Prezidente, lžeš !!!

Ano. Klaus veřejně zpochybňuje odbornou porotu i celou soutěž. Jestliže má důzazy, jako prezident měl by je uveřejnit, a ne se uchylovat k pomluvám jako drbna na pavlači. Jestli důkazy nemá, je lhářem a odborná porota by si to neměla nechat líbit.

Mír 23.10.2007 19:11

Jo ! Ten umí jen strašit, rozeštvvávat a manipulovat pitomce !

Jen kecá a skutek utek, Pružinskej zbabělej.